Mitä sähköauton huolto maksaa?
Pitäisi varata aikaa huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon, mutta hintatasosta ei ole hajuakaan.
Kertokaa toteutuneita hintoja.
Kommentit (16)
2 vuoden jälkeinen takuuohjelman huolto ja akkujen tarkastus 2700e, Toyota RAV
2 vastasi ja kumpikin provoja. Ps nro 2. Toyotalta ei ole tullut sähköautoa vuonna 2020 tai 2021.
Ps. Juuri sain tarjouksen. 70e merkkihuollossa.
Ap
Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.
Vierailija kirjoitti:
2 vuoden jälkeinen takuuohjelman huolto ja akkujen tarkastus 2700e, Toyota RAV
Tämä on hybridiauto johon pitää muun muassa vaihtaa öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.
Ilmastointihuolto ja pyyhkijänsulat maksavat auton käyttövoimasta riippumatta jo noin 120€, joten täytyy sanoa että sinulla on kyllä poikkeuksellisen edullinen merkkihuolto.
Maksaa enemmän kun mitä maksoit siitä romusta.
Kun maksaa luonnossa puolet, ei tule niin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointihuolto ja pyyhkijänsulat maksavat auton käyttövoimasta riippumatta jo noin 120€, joten täytyy sanoa että sinulla on kyllä poikkeuksellisen edullinen merkkihuolto.
Kympin kalliimpi kuin ap:n saama tarjous. 200-120=80 euroa (huolto + pyyhkijänsulat + ilmastointihuolto). 120-40=80 (huolto + ilmastointihuolto).
kolmen vuoden aikana Tesla 3:seen vaihdettiin vain raitisilmasuodatin. Huollot alle 100 euroa kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa ei tarvitse huoltaa.
Näin sanovat ne, joiden mielestä polttomoottoriauton huolto on sama asia kuin öljyn ja suodattimen vaihto.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.
VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.
VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.
En ole vuosikymmeniin ostanut uusia renkaita autoihin kun vaihdan autot niin usein uusiin, ei sähköautonkaan renkaita tarvitse parin vuoden välein vaihtaa. Riippuu paljon toki ajotyylistäkin, jos tykkää hyödyntää sähkärin nopeaa kiihtyvyyttä niin varmasti renkaitakin kuluu.
Mutta. Olen taas parhaillaan vaihtamassa autoa ja mulla on tarjoukset kahdesta täyssähkö SUV:stä. Toisessa on talvirengaspaketti aluvanteilla 2400 euroa ja toisessa 2600 euroa, molemmissa 19 tuuman Continentalit. En tiedä mikä noissa volkkarin renkaissa mahtaa oiken maksaa...
800-2600