kuinka usein kotiäidit tapaatte perheellisiä kavereitanne?
Kun tuntuu että muilla perheellisillä ei ole aikaa kyläillä. Emme juurikaan juttele puhelimessa. Muuta kuin silloin kun sovimme milloin kyläilisimme. Yleensä textaamme. Vai olenko niin tylsää seuraa että heillä ei ole aikaa minulle? Minulla on yhteensä n.6 kaveria (eivät tunne toisiaan), joilla kaikilla on lapsia 1-2kpl. Ja heistä vain 1 on töissä. Muut kotiäiteinä. Asumme eri puolilla kaupunkia (1-10km).
Minusta on ikävää, kun he eivät ehdi tavata kuin esim 1krt 2kk:ssa. Tai jopa harvemmin. Minusta se on liian harvoin. Entä muiden mielestä?
Joskus jos jollekin tapaaminen sopii, niin sitten lapset sairastuu, eikä haluta tartuttaa tauteja toistemme lapsille. Joten tapaaminen siirtyy taas parilla viikolla. Mikä ihmeen asia on aina kiireellisempi kuin ihmissuhteet ja kaverit? Kun vierailu ei kuluta koko päivää, vaan vain max 3t. Tekstaan aina ja pyydän kylään ja kysyn milloin heillä olis aikaa nähdä. Eli heitän pallon heille. Tooooosi harvoin tulee kysymystä toisin päin. Eli pitäisikö tämä ymmärtää siten että he eivät halua tavata minua? Olen joskus kokeillut kauanko menee että heistä kuuluu jotain, jos en ota yhteyttä. Taisi mennä johonkin seuraavaan juhlapyhään, jolloin tuli jotain hyvää joulua tms viestiä. Ja yhteydenpitokatkos loppui.
Minä olen yrittänyt olla tosi joustava. Sanon että meidän lapsi voi nukkua päiväunensa mihin aikaan vaan, ja siirrän hänen ruoka-aikojaankin(välipalojen avulla) niin että minulle käy ihan mikä aika vain. Lapseni ei ole koskaan tuhonnut toisten koteja, vaan on enkeli kylässä, samoin silloin kun meillä on vieraita. Jos toinen valittaa että heillä ei ole siivottu tms ettei voi tulla kylään, niin ehdotan aina että tulkaa meille. Meille saa tulla milloin vain. Enkä ole juuri koskaan kieltäytynyt tapaamisesta tai siirtänyt sitä, jos on sovittu jo jotain. Mitä teen väärin, vai onko mulla vaan vääränlaisia kavereita?
Joskus vaihdoin leikkipuiston hiekkalaatikolla puhnroa äidin kanssa, joka asuu aika lähellä. Hän valitti että puistossa ei koskaan käy samaan aikaa lapsia. Olimme törmänneet siellä muutamia kertoja ja tiesimme toistemme elämästä jo vaikka mitä henkilökohtaista. Joten sanoin että kun he seuraavan kerran ovat tulossa taas puistoon, niin laittais mulle viestiä niin voitais vaikka treffata. Hänestäkin se oli hyvä idea. Mutta eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään, lähes puoleen vuoteen. Miksi?