Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMASSUT-lokakuu!

01.10.2007 |

Vihdoin on lokakuu koittanut, mitä tässä on varmaan jokainen odottanut! Vieläkö kaikki on yhtenä kappaleena?

Mulla oli tänään taas lääkärissä kontrollikäynti iän takia (38-v) ja ihan tuntu taas kerran turhalta; ei sisätutkimusta, ei painoarviota eikä lääkäri edes sanonut oikeastaan yhtään mitään, tuntu et suurinpiirtein arvioi vaan mittoja! Ja taas sama kahden viikon päästä uudelleen jos en ole synnyttänyt. Vertailin sit kotona mittoja ekaan raskauteen ja oli suurinpiirtein samat kun sillon samoilla viikoilla ja sen mukaan painoarvio ois 2900g. Eli pieni vauva tulossa; eka oli syntyessään rv39+4 2980g ja toinen rv41+6 3080g.

Tuohon leipomiskeskusteluun otan nyt osaa minäkin. Mä en meinaa leipoa vieraita varten mitään pakkaseen, kun meillä täällä etelä-karjalassakin on se rotinaperinne. Vieraat tuovat kahvileivät; suolaset ja makeat tullessaan ja vauvallekkin jotain lahjoja. Ihan kiva perinne, ei tartte ite muutakun kahvit keittää.

Leipää ja sämpylöitä mä leivon aina pakkaseen kun entiset alkaa sieltä loppua, mut ruokia en aio väsätä sinne valmiiksi. Isäntä saa sit hommata meille jotain syötävää kaupasta.

Voi miten mä haluaisin jo päästä tästä mahasta. Tuntuu ihan kauheelta ajatella et menis vielä kaks viikkoo yli ja vauva syntyis vasta marraskuussa!!!! Painoa on mulle tullut nyt tähän mennessä 13kg, saman verran kun aikasemminkin ja kyllä ne on sitten pois lähteneet imetyksen myötä. Synnytys mua kyllä pelottaa ja jännittää jo ihan kauheasti, kun edellisellä kerralla se kesti vain 3 tuntia enkä ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä. Istukkakin piti käsin irrotta kun ei itestään irronnut. Näinköhän sitä edes ehtii sairaalaan synnyttämään, matkaa on n.40 km. Pitää vaan yrittää tajuta lähteä ajoissa!!!!!

Tulkaahan kertomaan kuulumisia.

Nevalaine 37+0

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kotiutuneena pienen pojan kanssa, joka syntyi 3.11. Synnytyksestä enemmän myöhemmin. Painoa oli 3910 g ja pituutta 53 cm.

Nyyttinsä syliin saaneet:

Vilja tyttö ja poika ??

Santes tyttö ja poika 5.10. (la 23.10)

Kimberly tyttö 26.9.

Meri05 poika 29.9.

EE tyttö 4.10.

Lillastina poika 5.10.

Maya79 tyttö 8.10.

-Monoliisa- poika 9.10.

Mingu poika 10.10. (LA 31.10.)

Daran poika 18.10. (LA 29.10.)

Lilium poika 26.10 (LA 23.10.)

Le Cheile poika 3.11. (LA 30.10.)

Vuoroaan vielä odottelevat:

Nevalaine LA 23.10.

Marvik LA 29.10.

Miikuli LA 13.2.

Vierailija
82/112 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikanne oli juuri sen kokoinen kuin toivoisin omani olevan :D Olette ainakin päässeet nopeasti kotiutumaan, siitä päätellen synnytys on mennyt hyvin. Tule sitten kertomaan siitä kun ehdit/jaksat.

Niin kuin näette, täällä vielä odotellaan. Eilen yritettiin ottaa miehen kanssa omat luonnon hormonit käyttöön, mutta ainoa apu tähän oli limatulpan irtoaminen. Tai johan se on vähän tihruttanut aikaisemminkin. Joten kaikki merkit synnytyksen alkamiseksi ovat näkyvillä, lähtöä vaan ei ole vielä tullut. No, ei voi mitään, kärsivällisyyttä tässä vaan kasvatetaan.

Mingu, nukuttu kyllä on silloin kun on väsyttänyt. Paha vaan, kun sitä ei voi varastoon nukkua. Sen verran elimistö on ruvennut totuttelemaan pätkäuniin, että olen alkanut öisin heräämään niin, että vessassa käynnin jälkeen valvon 1-2 tuntia, samaan aikaan kun vaavikin on hereillä. Se on ihme miten sitä äiti jaksaa noilla pätkäunillakin.

Olen tosin päättänyt, että jos voimat ihan kokonaan lähtevät, pumppaan maitoa jääkaappiin ja pistän isän tai kutsun mummon hoitamaan vauvan yhdeksi yöksi. Elän tosin toivossa, että vaavi ei heräile niin usein kun on saanut kasvaa ja kehittyä tuolla massussa näinkin pitkään. Me ollaankin laskettu leikkiä, että kun tuo jo noin iso on, niin viikon päästä vaavi jo kävelee ja kahden viikon päästä puhuu! ;o)

Miikulille piti vielä kertoman, että tuo vauvan liikkumattomuus säikäytti sen takia, kun tähän mennessä hänelle on jo selkeä rytmi tullut. Kellosta voi katsoa koska vaavi on hereillä ja pirteimmillään. Tässä vaiheessa kun tuo istukan toimiminta alkaa jo heikentymään ja napanuoran virtaukset sitä myöten myös, voi se vaikuttaa vauvan hapen ja muiden aineiden saantiin. Mutta onneksi kaikki on hyvin, vauva liikkuu taas reippaasti ja oma verenpaine tsemppaa heikkenevää istukkaa toimimaan (tuon opin eilen neuvolassa).

Päivitin Nevalaisen oikeaan kohtaan listassa. Nyt meitä on siis Miikuli ja minä jäljellä... Yksikään lapsi ei ole vielä syntynyt laskettuna päivänä, kolme meni yliaikaiseksi. Miikulista ei tietty vielä tiedä, 13.2. on se hyvä päivä syntyä :o)

-marvik- 41+1

<B>Nyyttinsä syliin saaneet: </B>

Vilja tyttö ja poika ??

Kimberly tyttö 26.9.

Meri05 poika 29.9.

EE tyttö 4.10.

Lillastina poika 5.10.

Maya79 tyttö 8.10.

-Monoliisa- poika 9.10.

Nevalaine 18.10. (LA 23.10.)

Lilium poika 26.10. (LA 23.10.)

<B>Vuoroaan vielä odottelevat: </B>

Marvik LA 29.10.

Miikuli LA 13.2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettko muuten alkaneet pinoutumaan jonnekkin toiselle osastolle ja jos olette, niin minne?

Onkohan Marvikillakin pikkuinen käärö jo kotona, kun on niin hiljaista.

Le Cheile ja Pikkuinen 5 pv.

Vierailija
84/112 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vain on ollut niin hiljaista, etten ole viitsinyt yksinpuhelua pitää :o)

Tämä päivä on alkanut lupaavasti supisteluilla, katsotaan josko vihdoinkin päästäisiin tositoimiin. Huomenna olisikin aamusta varattu aika Jorviin. Siivoskelen täällä kotona hissukseen ja seurailen supistuksia. Niitä tulee 10-25 minuutin välein, mutta eivät ole kovin kivuliaita vielä.

Luulen, että kaikki ovat keskittyneitä vauva-arjen rakentamiseen, etteivät ehdi tänne kirjoittelemaan. Luulisin että muuten olisivat kertoneet mihin uusi pino on rakennettu. Itsekään en viitsi marraspinoa laittaa tänne, yksinpuheluksi taitaisi mennä!

-marvik- rv 41+3

Vierailija
85/112 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvikille tulin toivottamaan onnea synnytykseen!

Pinosta, jos sellainen perustetaan niin tuonne " vauvat" osioon se on kai parasta laittaa? Vauvaelämä on kyllä niin kiireistä, että tuleeko sitä porukan kirjoteltua? Voihan sitä kokeilla?

Meilläkin on kiirusta. Imetysongelmat jatkuu, mutta en ole niitä rintakumeja vieläkään hommaillut, eli odottelen vieläkin jos tuo poitsun kasvaminen helpottais asiaa. Toisaalta rintojen rasitus vähenee sitten kun voi syöttää muutakin sapuskaa, eli n. 4 kk ikäisenä viimeistään...

Kävin kotivaa' assa vauvan kanssa, ja se näytti että vauva ois jo yli 5 kiloinen! Jos pitää paikkansa, niin pari kiloa tullut kuukauden aikana :). Aikamoinen pullukkahan tuo poika on.

Oletteko vauvalliset muuten huomanneet kuinka hyvälle vauva tuoksuu? Jostakin olen lukenut, etä tuo " haju" kestää n. 3 vuotiaaksi saakka, ja aiheuttaa kiintymystä jne vauvaan :). Mielenkiintoista. Sitten kun " haju" vähenee tulee vauvakuume?? Meillä noita lapsukaisia kyllä on nyt ihan tarpeeksi, joten täytyy laittaa vauvahöyryjä purkkiin, ja siemaista sitten kun vauvakuumeilua esiintyy ;).

Meri ja poika kohta 6 viikkoa!

Vierailija
86/112 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onnitella uusia vauvan saaneita, eli Lilium ja Le cheile (meniköhän oikein), lämpimät onnittelut pojan palleroista!

Vierailija
87/112 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et niin kärsivällisyyttä (mitä multa ei löytynyt...) ja tsemppiä!

En paljoa ole ehtinyt/jaksanut täällä oleilla, vaikka mies oli isyyslomalla kolme viikkoa... Kehitin rauhastulehduksen bonuksena alapäähän, takana on kaksi viiltotoimenpidettä, kuumeilua ja meneillään kolmas antibioottikuuri (toka tuplakuuri)... Joten oon ollu kauheen väsyny ja itkeny sitä että oon vaan itkeny koko miehen loman!

No on tässä ollut hyviäkin hetkiä, ristiriitaista kun on niin onnellinen ja kiitollinen lapsesta ja miehestä ja ollut vaan heikkona ja väsyneenä. On harmittanut, kun ei ole täysillä pystynyt olemaan mukana vauvanhoidossa. Mutta tänään on eka päivä kaksin pötkylän kanssa kotona ja kuumeilu loppui yöllä ja on ollut oikein mukava ja rauhallinen päivä :) Kohta tuleekin isukki kotiin ja mummi tulee kyläilemään pariksi päiväksi!

Rintakumi jostain syystä annettiin sairaalassa käyttöön ja nyt ollaan eilen ja tänään vähän takuttu pelkän tissin kanssa, vaikka kumia ei ollakaan aina käytetty. Tisseihin myös sattuu syöttäminen ja sen jälkeen... Mutta ehkä se siitä.

Päivitin meidät listaan.

Kolmeviikkospäivänä

Katijo ja Pötkis

Nyyttinsä syliin saaneet:

Vilja tyttö ja poika ??

Kimberly tyttö 26.9.

Meri05 poika 29.9.

EE tyttö 4.10.

Lillastina poika 5.10.

Maya79 tyttö 8.10.

-Monoliisa- poika 9.10.

Nevalaine 18.10. (LA 23.10.)

Katijo tyttö 19.10. (LA 17.10.)

Lilium poika 26.10. (LA 23.10.)

Vuoroaan vielä odottelevat:

Marvik LA 29.10.

Miikuli LA 13.2.

Vierailija
88/112 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelu kaikille teille vauvansa saaneille! Joku täällä pinossa mietiskeli miten me Santes76 kanssa jaksellaan, kun on kaksoset. Työntäyteisiähän vuorokaudet ovat ja uni jää muutamaan tuntiin vuorokaudessa. Itse lähes täysimetän edelleen, tyttäreni saa pienipainoisena syntymisen vuoksi lisäravinnetta vielä hetken, joten hän saa maitoani pullosta. ELI imetän, pumppaan, syötän pullosta jne. Korvaamaton työkalu on muuten ollut Aventin mikrossa käytettävä sterililointiastia, hulluksi tulisin, jos vielä pulloja pitäisi ehtiä keittämään. Vauvamme ovat kasvaneet erittäin vauhdikkaasti ja voivat hyvin, joten suuremmilta itkeskelyiltä olemme välttyneet. JOnkin verran heillä on ollut nyt viimeisen viikon aikana yövalvoskelua ruokailun jälkeen, mikä on ollut tosi rankkaa. Olen ollut kaksi täyttä viikkoa yksin lasten kanssa päivät, kun mies palasi töihin. Äitini onneksi tulee nyt viikoksi tänne auttelemaan ja kyllä meinaan kotipalvelua pyytää jatkossa kunnalta. Saa nähdä mitä sieltä saa.

VOikaa kaikki hyvin!

Vierailija
89/112 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään lastenpolilla lonkkakontrollissa. Lonkka oli jo hyvin kehittynyt, mutta vielä 3 viikkoa on pidettävä lastaa ja sitten olisi hoito ohi. Onneksi selvitään kuudella viikolla. Oli niin herkistävä hetki, kun sai poikaa pitää hetkenaikaa sylissä ilman lastaa, tuli taas tirautettua muutamat kyyneleet. Lasta vaihdettiin isompaan ja saatiin lupa itse ottaa lasta pois kylvetyksen ajaksi.

EmmaEmilia, miten teillä jaksellaan lastan kanssa? Miten monella on jo ristiäiset olleet ja millasia nimiä olette keksineet? Me ajateltiin pitää ristiäiset joulukuun puolessa välissä, kun lasta on jo saatu pois, jos vaan saadaan pappi varattua sille päivälle mitä ajateltiin. Nimi on vielä mietinnän alla, muutamia vaihtoehtoja on kunhan vaan päästään miehen kanssa yhteisymmärrykseen nimi valinnassa. Kummeista taas ei ole vielä minkäänlaista hajua!

Nyt on lopeteltava.

Terveisin Nevalaine ja poika

Vierailija
90/112 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina 9.11. klo 5.27 syntyi meidän perheeseen kaunis tyttövauva! Vaavin pituus oli 52 cm ja paino huikeat 4340 grammaa. Lapsi on terve ja sai täydet pisteet lähtötarkastuksessa. Synnytys oli pitkä ja päätyi lopulta sektioon, kerron synnytyksestä myöhemmin.

Eilen palasimme kotiin ja nyt totutellaan vauva-arkeen. Kirjoittelen lisää vähän myöhemmin.

Terkuin

Marvik ja Hikkis-vaavi, 4 pv

Vierailija
91/112 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mayalle ja Marvikille nyyteistä!!! :) Oon käyny täällä välillä kurkkimassa miten teillä on mennyt. Aika menee tosi nopeasti..vastahan sitä aloiteltiin hoitoja ja nyt on jo nyytit kainalossa! :)

Kyllä se vauva muuttaa elämän...ihanalla tavalla! :)

Inka-Mari ja poitsu 3kk :)

Vierailija
92/112 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tytön johdosta koko perheelle. Olenkin käynyt ahkerasti kurkkimassa, että joko olet jakautunut..:) On kyllä aika uskomatonta, että ollaan molemmat vanhempia, vaikka tosiaan vuosi sitten painiskeltiin vielä kilppariarvojen kanssa!! Teillä olikin sitten yli kaksi kiloa painavampi neiti kun meillä..:)

Iiiiisot onnittelut vielä kerran!!!

-Tuittu ja pikkuneiti 18vrk-

Vierailija
93/112 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa vauva-arkea teille! En nyt tämän enempää kirjoita, pakko oli vaan käydä katsomassa joko olet jakaantunut..

-mingu

Vierailija
94/112 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hirmuisen isot onnittelut joukkonne viimeisille, le cheilelle ja marvikille! Ja kaikille oikein mukavaa ja onnellista vauva-arkea! Perästä tullaan! : )

Miikuli ja verneri 27+0

Vierailija
95/112 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on hiljentynyt täällä kun kaikki ovat keskittyneitä omien nyyttien hoivaamiseen. No, laitan tässä kuitenkin viestiä kun niin aikaisemmin lupailin.

Kiitokset onnitteluista Inka-Mari, Tuittu, Mingu ja Miikuli! On se vaan mahtavaa saada vihdoinkin, monen vuoden odottelun jälkeen se oma lapsi syliin. Muistan, kun leikkaussalissa vaavia minulle sermin yli näytettiin, herahtivat kyyneleet silmiin, sydän vain täyttyi rakkaudesta.

Niin, oma synnytys päätyikin lopulta sektioon. Kuten aiemmin viestitin, oli 8.11. päivällä jo lupaavia supistusten alkuja. Klo 17 alkaen ne kovenivat sen verran, että 18.30 soitin Jorviin ja kysyin kannattaako tulla. Sieltä sanoivat että tule kun siltä tuntuu, 19.30 oltiinkin sitten siellä. En lähde sen tarkemmin kuvailemaan avautumista, joka meni ihan ok ensisynnyttäjäksi.

Olin avautunut kokonaan kolmen tienoilla yöllä, mutta vauva ei ollut laskeutunut vielä riittävästi. Kätilön ohjeistuksella lähdin epiduraalin voimin kokeilemaan harjoitusponnistuksia, jos vaikka saisimme vaavin painumaan alaspäin. Supistukset kovenivat, epiduraalin vaikutus oli lakkaamassa ja yritin lopulta ponnistaa jo ihan tosissani. Varsinaista pakottavaa ponnistuksen tunnetta ei missään vaiheessa tullut.

Kätilö oli pikkuhiljaa lisännyt oksitosiinin määrää, mutta supistukset eivät kuitenkaan koventuneet odotetulla tavalla. 45 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen kätilö kutsui lääkärin toistamiseen paikalle tarkistamaan tilanne. Ensimmäisellä kerralla oli otettu verinäyte vauvasta, hänellä oli hetkittäisiä ongelmia sykkeen kanssa kun olin oikealla kyljellä. Toisella kerralla lääkäri sitten totesi, että vauva ei ole laskeutunut nollarajan alapuolelle, joten meidän molempien turvallisuuden vuoksi mennään kiiresektioon.

Omat kivut olivat aikamoiset siinä vaiheessa, epiduraalin vaikutus oli loppu ja tunne, ettei synnytys etene aiheutti aikamoisen turhautumisen. Siinä vaiheessa annoin kivulle vallan ja olin jo aika kovaääninenkin. Lääkäri, kätilö ja hoitaja olivat erittäin ammattitaitoista väkeä, eikä kestänyt kuin 27 minuuttia s ektiopäätöksestä kun lapsi näki leikkaussalin valot.

Mutta oli se ihmeellinen tunne, kun kaikki oli ohi. Lapsi pääsi isänsä luokse siksi pariksi tunniksi kun olin heräämössä. Tärisin ja tutisin kuin horkassa, jalat olivat tunnottomat ja siinä vaiheessa olin varma että haluan vielä toisen lapsen, mutta en ihan näin... Mutta aika onneksi parantaa haavat ja olin jaloillani jo toisena päivänä sektiosta.

Tässä siis oma synnytystarinani, josta ei jäänyt pahoja traumoja. Etenkin kun sain kätilöltä ikään kuin synninpäästön, en olisi ikinä voinut ponnistaa ilman kunnon supistuksia vauvaa maailmaan.

Viime torstaina poistettiin tikit ja todettiin samalla neuvolassa, että Emma-tyttömme (työnimi!) on saanut lähes syntymäpainonsa takaisin. Kova syöppä hän onkin, jouduimme turvautumaan lisäravintoon jo sairaalassa, nyt yritetään pikkuhiljaa päästä siitä eroon ja antaa pelkkää rintamaitoa.

Emma valvoo enemmän kuin vastasyntyneet keskimäärin, lieneekö yliaikaisuudella vaikutusta tähän? Eilen hän valvoi kokonaiset kahdeksan tuntia vain välillä torkahdellen. Luulen että vatsa vaivasi, vaikka ei kovaa itkua kuulunutkaan. Muutenkin hän on jäntevä ja tarkkaavainen tyttö. Katse kohdistuu jo silmiin ja nyrkki hakeutuu suuhun nälkäisenä.

Mutta, on se ihanaa. Vauvan tuoksu, suipposuu ja hellyttävä ähinä ovat ihanimpia asioita maailmassa!

Hyvää viikonalkua kaikille :o)

-marvik- ja Emma, 9 päivää

Vierailija
96/112 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut Marvikille, teilläkin on jo nyytti ollut kauan kotona.

Meillä poika on hienosti kasvanut ja olin lentää selälleni, kun kotikäynnillä puntari näytti viittä kiloa, pikku mies on siis kasvanut 500g per viikko. Waude. Viikon ikäsenä alkoi jo päätänsä kannattelemaan ja rinnan päällä ollessa mahallaan tuijotteli mua silmiin. Esikoinen, kun ihan heti tuollaista jumppaa alkanut tekemään ja painoi viisi kiloa vasta kaksi kuisena, niin ne voi olla erillaisia =)

Tulkaas kertomaan mitä teidän nyyteille kuuluu ja saatteko yöt nukuttua. Meillä on onneksi ainakin toistaiseksi mennyt hyvin ja nukkuu läpi yön syöden vain muutaman kerran. Toivottavasti muillakin sama juttu.

Terkkuja,

Le Cheile ja pikku mies 1 kk ja 1 pv

Vierailija
97/112 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Just huomasin keittäneeni niistimen pilalle ;) -

Ristiäiset on sunnuntaina, ihan innoissani ootan niitä, saa tipuli vihdoinki nimen :) On typystä tullut niin meiän maailman napa!! Iiiiiihana! On viikon ajan jo kekkuloinu (tohottaa issekseenkin hereillä), hymyä vääntää jo niiiiin söpösti 8) On siis jonkinlainen kontakti jo olemassa. Ollaan käyty jo sambaesityksessä (päänkokoiset kuulosuojaimet ;) äitin synttäripäivänä, babybiossa, pikkujouluissa, karonkassa ja monet kerrat shoppaamassa!

Äiti voi muuten hyvin mutta tietenkin väsymys korventaa ja selkä ja niskat hajoo. Tissit meinas jo asettua mut taas kipeyty... Yöt menee yleensä yhellä tunnin herätyksellä, mutta esim viime yönä oli nenu niin tukossa, että valvottiin sitten vähän pidempään. Eli silmät ristissä täällä vaihteeksi!

Olis kiva kuulla kans teiän kuulumisia!

Katijo & Tipuli 7 vkoa

Vierailija
98/112 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaankin täällä ja ehkä sitä vois oikeesti siirtyä tonne vauva-puolelle, mutta en nyt ainakaan keksi hyvää otsikkoa.. Jotenkin en osaa kirjoittaa siihen lokakuisten pinoon.

Meillä oli ristiäiset 2.12. ja poika on nyt ihan virallisesti Onni. Viime maanantaina hän täytti 2kk ja silloin oli neuvola. Painoa oli 4260g ja pituutta 53,5 joten alun vaikeuksien jälkeen on kasvanut tosi hienosti rintamaidolla. Kahta eri korviketta ollaan tosin kokeiltu ihan siltä varalta että voisin käydä joskus itsekseni jossain, mutta ne ei ole sopineet vaan Onni on oksentanut ne hetkenpäästä kaaressa pihalle.. vaikka on annettu ihan pieniä määriä kerrallaan. Sai myös neuvolassa rotarix-rokotteen ja muutama päivä meni vähän itkuisemmin ja huonommilla unilla kun normaalisti. Toivottavasti tänä talvena ei tulis niin kovia pakkasia ettei voi laittaa vauvaa ulos nukkumaan, tämä meidän herra kun ei suostu nukkumaan päivisin muualla kuin ulkona vaunuissa. Illalla onneksi nukahtaa omaan sänkyyn vaivattomasti *koputtaa puuta*. Siirrettiin hänet jo 6vkon ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan kun hän ähisee niin paljon unissaan että mun nukkumisesta ei tullu enää mitään. Nyt kuulen hyvin kun poika tarvitsee minua, mutta muun ajan pystyn nukkumaan paljon paremmin. Hirvittävän pahalta tuntui pieni laittaa omaan huoneeseen niin aikaisin, mutta pakko oli ajatella omaa jaksamista. Yleensä klo5-6 aikaan otan hänet meidän sänkyyn kun herää syömään ja siinä nukutaan sitten napa napaa vasten klo 8.30-9 saakka.

Kovasti Onni hymyilee ja juttelee. Mikään maailmassa ei varmasti voi olla yhtä ihanaa kuin oman vauvan hampaaton hymy!

Jaahas, nyt taas kutsu käy.. Täytyy mennä! Kertokaa muutkin miten menee kunhan ehditte!

-mingu ja onni

Vierailija
99/112 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö minunkin ilmoittaa hengissä olemisesta... =)

Täällä sitä ollaan kotosalla pikku Eemelin kanssa.

Kaikki on sinänsä mennyt hyvin. Pojalla oli pieni mahatauti tässä ja nyt pelkään, että koska minä alan oksentamaan. Tänään on kyllä ollut vähän huono olo, mutta toivottavasti se menee ohi.

Muuten ei mitään. Vähän liian helpolla ollaan päästy, kun ei tuo tee mitään muuta kuin nukkuu ja syö, välillä vähän seurustellaan. Eemeli on erittäin perustyytyväinen lapsi. Ollaan vähän sitä mieltä oltu, että ollaan päästy ihan liian helpolla. Mutta toisaalta on kiva, että ensimmäinen on näin helppo.

Nyt on aloitettu väestöliiton ohjeiden mukaan toisen suunnittelu. Toisaalta olis ihan kiva, jos hän ei haluaisi tulla ihan heti. Mutta ei kuitenkaan viittis siirtää sitä ihan kauheasti, ettei toi endo pääse taas päälle ikävästi ja joutuis lääkitykselle. Mutta kaipa tää jotenkin järjestyy joskus.

Joulu tulla jollottaa ikävästi... Kauheeta, että siihen on enää viikko. Tuntuu, että on miljoona juttua tekemättä ja ihan liian vähän aikaa. Joululahjat on yhtä lukuunottamatta ostettu ja kaikki on melkein paketoitukin. Jouluaaton suunnitelmista ei silti ole mitään hajua. Olisi kiva olla kotona ja nauttia pienen kanssa ensimmäisestä joulusta, mutta saa nyt nähdä.

Jos joku on perustanut johonkin toisen palstan, niin viittiskö joku infota asiasta...

Vierailija
100/112 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ehdi kovinkaan usein kirjoittelemaan. Täällä kaikki hyvin, pieni kohta jo 3kk!! Äkkiä menee aika.

Lillastina, mitäs ohjeita olet saanut tuosta pikkukakkosesta? Täällä myös endo vaivana, ja ollaan mietitty päät puhki miten edetään. Nyt ei onneksi näyttäisi olevan kiirettä, kun täysimetys näyttää pitävän kuukautiset ja kivut täysin poissa. mutta jos kuukautiset alkavat, on tehtävä päätöksiä. Olin aika kipeä ennen raskautta (ja raskausaikanakin), mutta nyt olo siis hyvä. Jos kuukautiset alkavat, luulen, etten niitä kovin kauan kestä kuitenkaan jos yhtä kipeät ovat.

Nyt pitää mennä, toisella kertaa lisää

Kimberly