****ENSKAT LOKAKUUHUN****
Kommentit (58)
Tyttö on jo onnellisesti untenmailla, saas nähdä miten tämä yö sujuu..viime yön jäljiltä on kyllä niin tööt olo ettei jaksais taas samaa rumbaa. Tekis mieli painua nukkumaan jo nyt mutta kun tuo ovis vissiin tekee tuloaan niin taidan kuitenkin jäädä valvomaan ja odottamaan miehen töistä tuloa;)
Toivottavasti et jenni ainakaan kovin pahaa flunssaa saa:/
Paranemisia myös ossen tytölle!
Idalta oli kuume mennyt ohi, meillä muuten tuli myös viime rokotuksesta kova punainen patti, näytti ihan ampparin pistolta tai joltain vastaavalta ja lämpöäkin nosti vaikkei aiemmin ole ollut oireita.
Q:Samat sanat, mäkin oon välillä miettinyt että mitä sä teet:D
Voin kyllä kertoa sen verran että teen keramiikka-alan töitä, perheessä on sen alan yritys ja sitä kautta opittu homma. Oon myös jo vuosia tehnyt sivutoimisesti jonkun verran koirien trimmauksia, talvea vasten on kyllä sillä saralla aina vähän hiljaisempaa.
Mukavaa pitkää vkloppua teille!
Jaaha, nyt Liia heräs ja sama touhu alkaa taas..ääh.
Queen
Burden maha oli kyllä söpö..voi kun meilläkin tärppäis;)
Vauvakuume nous taas potenssiin kymmenen;)
Queen ja Liia joka ei herännytkään,aivasti vaan..
vaikka burdelle tunteja sitten niin uhosin... jumahdin typyn iltahommien jälkeen koneelle koostamaan jonkinnäköistä kuvashowta sen synttäreille, mut ei siitä taida tulla mitään... koneessa ei vääntö riitä, on tosi hidasta hommaa.
Mutta piti tulla Q:lle kommentoimaan, että mää täällä nauraa hihitän teidän q:n tempauksille! Mä voin nimittäin nähdä jo sieluni silmin, miten meidän typy saa ihan samoja päähänpistoja, ja mää varmaan ravaan kans kiukutteleva tyttö kainalossa lääkäriin... :D Aivan ihana poika teillä! Sä tässä aikaisemmin jo mietit, et me ei uskota miten ihana q on, mutta onhan me se omin silmin nähty, et tosi valloittava pikkumies teillä asustelee! Musta temperamentti ei tee lapesta mitenkään vähemmän ihanaa vaan onhan se nyt melkoista viihdettä vanhemmillekin, jos vain kärsivällisyyttä riittää. MM ja burde voi todistaa, että meidänkin typystä lähtee melkoisia känkkäränkkäkohtauksia, jos sille päälle sattuu.
Mut nyt luovutan ja menen oikeesti petiin. Toivotaan, et meistä edes toinen on huomenna terve, minä tai typy... ei oo mitenkään herkkua, jos molemmat on kipeenä :/
-Osse ja typykkä <11kk unten mailla
Ihan oikeesti tippa linssissä luin sun kertomusta! Peesaan Ossea, että q on aivan ihana pieni poika ja nyt vaan käy läpi tämmöistä vaihetta, se menee varmasti ohi! Ei mulla ole käynyt kertaakaan mielessä, että q olisi mitenkään hankala, en ole edes sen kummemmin kiinnittänyt huomiota q:n " treffikäyttäytymiseen" , lapsillahan on välillä kivaa ja välillä ei niin kivaa. Joten nyt huolet pois ja nautitte q:n kanssa pitkästä viikonlopusta! =)
Karssuli (jonka pitäisi olla jo nukkumassa!) ja Aino joka on nukkunut jo yli 3 tuntia...
Nopsaan luin pinon, jäiköhän mulle mitään mieleen...
MiaMikin tyttöselle onnea askelista! Aika moni lapsi tuntuu ottavan ensiaskeleet just siinä syntymäpäivän tienoilla!
Burdella on hyviä ultrakuulumisia, hienoa! Kunhan saisitte vielä sen miehen kuntoon.
Mukavaa kun rupee olee jo paljon porukkaa tällä puolella!
On meilläkin kunnon kiukkupylly täällä... viimeksi eilen raahasin tytön kainalossa kirjakaupasta ulos, se sai itkupotkuraivarit kun saanut varastaa sieltä lyijykyniä. Ihmiset katto, kun raahasin huutavaa ja potkivaa lasta kainalossa, mutta mä kävelin tyynesti kaupasta ulos, vaikka olis tehnyt mieli huutaa... kuuluu tähän 1+ ikään nämä kiukut ja raivarit.
Me ollaan oltu tytön kanssa kolme päivää kotona, tyttö on saikulla, sillä on kuumetta ja nuhaa. Mä ajattelin ensin että ne on siitä mpr-rokotuksesta, mutta lääkärin mielestä tää on jotain muuta, ei rokotuksesta jotuvaa. No, kipeenä jokatapauksessa, mutta paranemaan päin. Nyt nukkuu tuolla sohvalla, ollaan otettu tänään jo varmaan kolme kertaa yhteen, lähinnä syömisistä... mutta ollaan me sitten molemmat lepytty=)
Huomenna on kaveripariskunnan häät, ostin eilen vaatteet ja kengät sinne. Mun jaloille on tapahtunut kans joku ihme laihtuminen, ostin koon 36 kengät, 37 oli ihan liian isot.
Hyvää viikonloppua kaikille!
NapNap + tyttö 1v7kk
Täytyy kyllä myöntää, että nauraa hekotan täällä pikku-quun tempauksille :D Kuulostaa niin kovin tutulta! Vaikka Ida on perusluonteeltaan sellainen rauhallinen tarkkailija niin kyllä meiltä temperamenttiakin löytyy. Se esiintyy juuri sellaisena selkä kaarelle-tyylillä ja sellaisessa paikassa missä on mahdollisimman paljon porukkaa. Kuten eilen leikkipuistossa kun ei ollutkaan neidillä kurahousuja päällä ja en päästänyt vesilätäkköön pomppimaan. Siis voi huh huh kun Ida suuttui siitä. Se heittäytyä maahan selkä kaarella ja karjui ihan mahottomasti ja kieri vaan siinä märällä nurmikolla :D Muut äiteet tuijottivat että osaako Idakin tuollaista?
Tänään leikkipuistoon tuli taas päiväkodista alle 3-vuotiaiden ryhmästä 9 lasta ja voi vitsit sitä menoa! Kaksi hoitajaa oli kyllä ihan pinteessä niiden lasten kanssa :) Jokaikinen meinasi juosta vauvakeinun alle kun kiikutin Idaa. Jokaikinen lapsi repi tumppujaan tai pipoaan ja milloin oli mikäkin kateissa! Ei ihan heti tekisi mieli Idaa siihen ryhmään laittaa ;) Jäisi kyllä neiti ihan jalkoihin :)
Kai tästä voisi mennä vähän aloittelemaan siivousta ettei mene ihan lusmuiluksi tämäkin päivä!
Voi, olette ihanasti tsempannut mua, kiitos!!!!! Ja kiitos myös quun kehuista!!! Ihanaa, kun täällä voi aina vähän purkaa paineita eikä heti saa tylyä tuomiota. :) Välillä sitä kyllä kaipaa vähän uskonvahvistusta, siis siihen, että on tehnyt asioita edes suunnilleen oikein...
Mutta on tääkin kyllä, kun just edellisessä viestissä harmittelen, että te kaikki pidätte quuta ihan kauhukakarana ja sit vielä oikein lisään vettä myllyyn kertomalla sen uusimmista tempauksista. :)
Tää päivä oli edellisiin verrattuna ihan toiselta planeetalta. Aamulla oltiin muskarissa, iltapäivällä rauhassa kotosalla, sit illalla ulkona leikkimässä ja lopuks tuli vielä quun mummu ja vaari kylään. Poika oli koko päivän taas ihan oma itsensä, ei kiukutellut melkein yhtään edes ulkona, vaan mm. kiipesi iloisesti varmaan 10 kertaa peräkkäin liukumäkeen ja laski alas kikattaen. Ruoka on maistunut tosi hyvin. Ja mummulle ja vaarille järjesti oikein hauskaa viihdettä ja oli niin hyvällä tuulella että! Itselläkin on nyt niin ihanan keveä olo! Ihanaa, ei meidän poika olekaan pysyvästi muuttunut ärripurriksi! :)
Mutta sitä vaan ihmettelen, että jos syy aikaisempaan kiukkuiluun oli hampaat, niin miksi niitä ei tänään sitten sattunut yhtä paljon? Mulla on itsellä taipumus migreeniin ja oon pari kertaa miettinyt, että onko poika perinyt sen multa. Eilen kysyin sitäkin lääkäriltä, ja se sanoi, että on se mahdollista, mutta vaikea todeta näin pienellä. Aion kyllä tarkkailla tilannetta valppaana, koska tiedän omasta kokemuksesta, että migreeni on tosi inhottavaa.
Anteeksi kun ei nyt irtoa oikein muuta kuin omaa napaa, mutta luulen, että mulla on menkat alkamassa, kun on niin kaamea olo. Ai niin, siitä tulikin mieleeni, että Queen kyseli sitä oviksen tunnistamista. Mä oon tässä vauvahaaveilun aikana oppinut aika hyvin tunnistamaan omista tuntemuksista oviksen ajankohdan, silleen parin päivän tarkkuudella. Menkkojen alusta taaksepäin laskemalla/siitä milloin raskaustesti on näyttänyt plusssaa oon huomannut, että omat tuntemukset on pitänyt aika hyvin paikkansa. Mulla ne ovistikut näytti ennen quun syntymää ihan mitä sattuu, joten en halua niiden kanssa alkaa pelata. Toisaalta silloin mulla ei kai ollutkaan ikinä ovista, ainakaan labratestien mukaan. Ja nyt taas näyttäisin ovuloivan ilman lääkkeitä, koska kierto on ollut nyt viimeaikoina jotain 30-33 päivän luokkaa, eli ihan normaalin pituinen. Edes jotain hyvää siis...
Ääh, vuodatettakoon nyt tähän loppuun, kun aloitinkin tän jutun, vaikka ei pitänyt, mutta mua oikeesti ahdistaa nyt niin paljon, että olis todella tarve jutella jonkun kanssa... Mulla on ollut jo viikon selkeät raskausoireet. Kyllä mä ne tunnistan jo... Kamalaa ajatella, että oon jotenkin " konkari" tässä asiassa (siis oman kroppani suhteen), vaikka meillä on vaan yksi lapsi. Tiistai-iltana testiin tuli haalea haamu, mutta ajattelin, että oli ehkä vaan niin aikaista testata, ja kun raskausolo vain vahvistui niin en menettänyt toivoani. Tänään ei tullut enää mitään, eli kai se oli sitten kemiallinen raskaus/kiinnittymisyritys tai whatever... Ajattelette varmaan, että tyhmää edes testata ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä, mutta mä oon kai jotenkin harvinaisen tyhmä, kun haluan tietää, onko mitään raskauden yritystäkään ollut. Toisaalta haluan yrittää opetella lukemaan näitä oman kehon merkkejä entistä paremmin, kun selvästi meillä tarvitaan aikamoista optimointia, jos joskus aiotaan se toinen kullannuppu saada. En siis oo kertaakaan testannut, jos on ollut sellainen olo, että en oo raskaana. Ja joka kerta nyt quun jälkeen, kun oon testannut, testiin on tullut toinenkin viiva. :( Erityisen ahdistavaa on siis nyt se, että joka toinen kuukausi on havaittavissa jotain raskauteen viittaavaa/toiveita antavaa, ja sitten vedetän taas matto jalkojen alta. Anteeksi kun vuodatan, mutta tää alkaa ottaa todella henkisesti koville. Siis mikään quun kiukkupuuska ei voi olla niin kauhea, ettenkö sydämestäni toivoisi meille toista tuollaista äkäpussia!
Missä Napero ja Kissankello oikeesti on????
-Q- ja -q-
Q: Ootko ajatellut et jos q' n kiukku johtuu hoidossa käymisestä? En siis ihan oikeesti yritä saada sua tuntemaan syyllisyyttä q' n hoitoon laittamisesta tms. Vaan meillä oli sen D' n sairastelun jälkeen ihan hirveetä yks viikko. Päiväkodissa D itki ja kotona raivos ja kieltäyty syömästä. Muutenkin melkein joka viikon alussa (ti ja ke) D tekee kotisyömälakon. Mä luulen, et toikin on osaltaan viikonlopun jälkeen päiväkotiin menosta kiinni. Vaikka D' kin jää jo ihan ilosesti leikkimään aamuisin päiväkodissa eikä enää edes hoitajan syliin. Raivoaako q isälleen samalla tavalla ja kumpi vie ja hakee q' n yleensä? Meillä raivon kohde on ollut selvästi enemmän minä, joka vien ja useimmiten haenkin D' n päiväkodista.
Toivottavasti saatte pian ihan pysyvän plussan sinne tikkuun :). Varmasti raskasta kun jotain paljon haluaa eikä ite voi vaikuttaa asiaan.
jenni
Mä en varmasti osaa edes kuvitella miten raskasta toi on, omat vauvakuumeilut kun pitävät sisällään enimmäkseen intoa ja jännitystä ja sun täytyy käydä läpi niin paljon enemmän, ei vaan ole reilua:( *halaus*.
Luin juuri killankin kuulumisia, voi :(.
Pakko tulla vierailemaan myös jo tällä puolella, etenkin nyt kun luin Quun viestin.
Quu, oon kovin, kovin pahoillani sun puolesta :( Se on vaan niin epäreilua että sua koetellaan noin kovin. Raskauden toivominen ja jatkuva pettyminen on ihan varmasti raskasta, ja kuulostaa siltä että sulla on aika ahdistunut olo tuosta kaikesta. Voisitkohan kysellä esim. neuvolasta, jos pääsisit sieltä kautta jonkun kanssa puhumaan? Esimerkiksi perheneuvolan työntekijän tms. kanssa. Voisi lievittää ahdistuneisuutta edes hiukan, jos saisi jakaa tuntemuksiaan jollekin, joka kuuntelisi ja auttaisi jäsentelemään omia ajatuksia.
Voi kun toivon sulle niin niin kovasti uutta raskautta, josta saisitte elämäänne toisen pienen ihmeen! :) Kovasti voimia ja halauksia!!
Viipero & Aleksi ylihuomenna 11kk
Q:lle iso hali! Toivotaan että se pysyvä plussa ilmestyy testiin pian!
Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiiiin kyrpiintynyt suoraan sanoen tähän sairasteluun... Alle kaks kuukautta on siitä kun Aksu aloitti päiväkodin ja silloin neljä viikkoa sitten alkoi tää kolmas flunssa hoitoon menon jälkeen. Nyt on siis lämpö sahannut silloin tällöin, oli se silmätulehdus, nuha ja yskä kestänyt nelisen viikkoa... nooooh, ehdin jo luulla että nyt vihdoin Aksu on paranemassa mutta katin kontit. Tänään oli oksentanut päiväkodissa ihan kunnolla ja mies sitten haki Aksun ja vei mun äidille siksi aikaa että mä pääsin lähtemään harjoittelusta. Aksu oli sitten ihan lämpöinen, mutta oksentanut ei enää ja mä heti epäilinkin että yskän takia varmaan se oksennus tuli. Lähdettiin sitten käymään yksityisellä lastenlääkärillä että saatais tälle taudille tehtyä jotain ja sieltäpä sitten löytyikin korvatulehdus molemmista korvista. =/ Ensimmäinen korvatulehdus siis löysi tiensä meille. Ja kuumemittarikin näytti sitten alkuillasta 40,2. Voi kun tää nyt jo loppuis...
PikkuMilli: Voi vitsit... Voin vaan kuvitella sun kyrpiintymisen asteen, kun koko ajan tulee joku uus tauti. :( Ihan hirmu kurjaa, että päiväkodin alottaminen on saanu sen aikaan... siis tän sairastelukierteen. Onhan se tietty aina ollu tavallaan tiedossa, että kun hoitoon menee ni usein alkaa sairastelut, mutta kyllä sitä silti toivoo että säästyis mahdollisimman vähällä. Teilläkin on jo kohta kaikki maholliset taudit ollu. :( Tsemppiä!
Saa nähä miten meidän käy... Heidin eka viikko on takana ja nyt neiti ihan flunssanen. :/ Tosin voi kyllä olla että toi johtuu hampaista, mut tiedä sitten...
Q: Voi että... Mä itseasiassa kirjotin tähän pitkät pätkät kaikkee, mutta poistin ne, kun muistin/aattelin, että mä en oo ny töissä ja ei oo mun asia alkaa neuvomaan taikka terapoimaan. :) Ni emmä ny osaa oikeen sanoo muuta, kun että mäkin toivon ihan hirmusesti, että saisitte pysyvän plussan ja loppuun asti pysyvän masuasukin! Ja toivon, että sun kehon tulkitsemiseen, sen antamiin merkkeihin + raskautumiseen liittyviin juttuihin liittyvä ahdistus ja paha olo helpottais. Loppu peleissä itse on niin voimaton tällästen asioiden edessä, että mitä enemmän pystyy siitä taakasta luovuttaa ns. " korkeammalle voimalle" (mikä se sitten kelläkin on, en siis tarkota automaattisesti Jumalaa tai mitään) niin sitä paremmin ehkä sen asian kanssa jaksaa eteenpäin?!
Jaha... nyt tuolla huudetaan apuun. pitää mennä.
burde 13+6? ja heidi 1v
Huh, mikä viikko takana... Mä oon nyt ollu ti suunnittelupalaverissa töissä ja to iltakin meni töiden parissa ja tää päivä olin jossain Varhaisen Tuen koulutuksessa, joten oli kyllä ihan kiva että oli neljän päivän työviikko, kun olin sen maanantain vapaalla.
Mun on pitänyt koko viikko kirjoittaa, mutten oo löytänyt aikaa, joten nyt sitten aattelin kirjoittaa.
Omaa napaa sen verran, vaikka eka alkuun aattelin, etten kerro kellekkään mitä siellä ultrassa näky, ettei tuu ¿paineita¿, mutta siis nyt voin kertoa, kun kaikki mitä tässä kuussa on ¿tekemistä¿ on jo tehty. Eli siis oikeella puolella oli yksi 21mm folliikkeli ja yksi 15mm folliikkeli (muistaakseni) ja vasurilla oli yksi 11mm (?) folliikkeli. Joten ihan hyvät olis mahikset, vaikka mä kyllä vähän epäilen, että olis tärpännyt. Mulla on jotenkin sellaset fiilikset, että tää kaikki on ¿turhaa¿ ja että meille ei toista lasta tuu.
Eetun napaa... Eetu viihtyy edelleen tosi hyvin hoidossa, keskiviikkona on valokuvauskin, kiva nähä minkälaisia kuvia tulee. Onko ihan totista poikaa, niinkuin yksvuotiskuvissaan, vai saako vähän hymyä huulilleen. Eetu on oppinut TOSI monta uutta asiaa tuolla hoidossa mm syömään ite omalla lusikalla, vaikka muutama osuma meneekin lattialle, ja koirien suihin... Mutta suurin osa kuitenkin omaan suuhun! Onneksi! Ja toinen minkä on oppinut niin pukemaan ite, ainakin hattu osataan laittaa ja tumput, tosin sukat toimivat tumppujen ¿korvikkeena¿...
Meillä toisinaan löytyy kanssa pikkuärripurri, mutta mun mielestä on vaan hyvä että lapsi kiukuttelee kotonaan eikä hoidossa, toki siis Eetu kiukuttelee sielläkin, mutta pääosin kotona, jossa turvallinen ympäristö yms.
Niin ja nyt tähän väliin pitää sanoa, että OIKEIN PALJON ONNEA Karssulin Ainollekin, hänet kun oon unohtanut... *noloo* MMn Idaa jo onnittelinkin ¿yksityisesti¿ mutta vielä kerran onnea teillekin!!! (Ettei Ida vaan suutu Eetulle...)
Tyynystä Queen kyseli, mä annoin Eetulle vissiin kesä-heinäkuussa tyynyn, kun alkoi mylläämään peitosta myttyä päänsä alle J Onhan se välillä vieläkin sen jalkojen alla tai pyllynalla tai jossain ihan muualla kuin pään alla, mutta pikkuhiljaa,pikkuhiljaa...
Unelmatalogalluppiin minäkin vastailen... Meillä siis on jo tavallaan unelmatalo (yhdenlainen), mutta mä haluisin tän talon Parolaan taikka ees Hattulaan, mutta ei voi mitään tätä taloo kun ei saada sinne, niin pakko tyytyy täällä asumaan. Siis me asutaan omakotitalossa jossa n 120neliöö asuinpinta-alaa + kylppärit, talli ja kaks varastoo. Tässä on kolme makkarii, olkkari, takkahuone (josta saa tehtyy tarvittaessa neljännen makkarin ; ) ) sekä iso eteinen, kaks vessaa, sekä tuulikaappi. Sekä tontti n 1300neliöö. Joten on ihan kiva pihakin, missä koirat ja Eetu saa painella mennen tullen... Jotain pientä hiontaa mä silti haluisin, esim keittiö ja olkkari olis yhtenäinen, tai siis välissä olis sellanen baarikaapin tyylinen juttu, mutta tähän ei sellasta saada vaikka olkkari ja keittiö onkin ¿vierekkäin¿ kun välissä on kantava seinä, niin ei uskalla sitä alkaa hajottaan...
Miamik aivan ihania kuvia Idasta!!! Onneksi ensi kuussa nähdään!!!
Ihanalta kuulosti Napnapin polttarit. Kiva että sulla oli hauskaa! Mä en vaan olis uskaltanut ampua... hui!
Niamey, mulle tuli ihan hirmuinen kisukuume... Voi, vitsit kun sais kissan...
Voi ei Jenni!!! Toivottavasti D ymmärtää piakoin hyvien ja pitkien yöunien päälle!
Quu, kyllä mä ainakin uskon että teidän quu on ihana pieni poika. Tosin ehkä vähän tempperamenttinen,mutta eiköhän sekin ajan myötä pienene ?.
Ihanaa Burde että kaikki on hyvin massussa. Toivottavasti myös miehesi olotila paranee.
Jenni tuosta tuttiasiasta, meillä ei ainakaan töissä anneta pitää tuttia kuin unilla! Ihmetyttää tuollainen!!!
Me saatiin eilen illalla niiiiiin mielenkiintosia tulevaisuuden suunnitelmaa, että ei nyt oikein tiedetä mitä tehdään... Ei tarttis tehä juuri mitään, ja siitä sais tosi hyvin rahaa... Täytyy kattoo mitä tehään...
Q, mä kyllä NIIN toivon että teillekin toinen pienokainen suotaisiin (tai niin monta kuin vaan haluutte!!!) Sä oot aivan ihana tyyppi, vaikken oo kun pari kertaa nähnyt, mutta se miten sä kerrot äitiydestäsi ja pikkuquusta, saa mulla menemään välillä kylmiä väreitä selkää pitkin, niin hyvin osaat niistä kertoa!
Muuten tuli noista yöjutuista mieleen, että kuinkas moni on jo vaihtanut pikkutaaperon isoon sänkyyn? Meillä Eetu nukkuu vielä pinnarissa, kun on niin mahoton liikkumaan, että hoh! Mutta jos vaikka marraskuun alussa saatais hälle se isojen poikien sänky... Saa nähä!
Toivottavasti Aksu paranee pian, ja seuraavat viikot/kuukaudet pysyy flunssat poissa teidän osoitteesta!!!
Mutta joo, nyt taidan lopettaa tän romaanin, eihän tätä kukaan jaksa lukeekaan...
napero siirtyy nolona sivuun ja Eetu kohta 1v8kk
Tänään olikin onneksi jo paljon parempi päivä. Aksu nukkui yön sitten tosi hyvin, joskus 6-7 aikaan tuli meidän viereen ja jatkoi siitä vielä unia yhdeksään ja tänään ei oo kuumetta ollut enää ollenkaan. Harmittaa vaan kun antibiootti pisti Aksun vatsan ihan löysälle. Toivottavasti nyt ei mitään ihan hillitöntä ripulia saa aikaan.
Napero, meillä Aksu on nukkunut ehkä joku 1-1,5 kuukautta lastensängyssä ja pysyykin siellä ihan hyvin. Illalla nukutetaan meidän sänkyyn ja siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn nukkumaan. Nyt muutamana aamuna Aksu on joskus 6-7 aikaan itse tepastellut meidän sängyn viereen ja tullut sitten jatkamaan unia meidän väliin vielä, mutta muuten ei lähde sängystä mihinkään seikkailemaan. Niin ja pari kertaa on pudonnut sängystä...
Prkl kun ärsyttää kun ukko lähti auton kanssa käymään kavereilla saunaillassa ja piti tosiaan vaan käydä... nyt sitten äsken ilmestyi ympärikännissä kotiin eikä vaivautunut illalla mulle ilmoittamaan, että ei sitten tulekaan auton kanssa ajoissa kotiin. No, ei saa musta ainakaan huomenna kuskia autonhakureissuun.
pikku-milli & Aksu 1v5kk
Napero: Siis mä oon jo ootelluki, että koska tuut kertoo uutisia. Hieno juttu, että lääkkeet oli auttanu! Nyt ei tosiaan sit auta muutaku ootella. Ymmärrän hyvin ton sun fiiliksen, että susta tuntuu, että ei tärppää ja Eetu jää ainooks lapseks. Se taitaa olla semmonen " itsesuojelu" juttu... Ittelläni oli sama sillon ku heidiä yritettiin... tosin sillon oli ajatus ettei saa ollenkaan lapsia. Nyt en oikeen ehtiny aattelee muutaku sitä että päästään ne hoidot alottaa, mut sit ei tarttenukaan.
Mut siis... Mä pidän täällä peukkuja!! Olis se kyl jo teidänki vuoro päästä masua kasvattaa.. ihan niinku Q:nki perheen. :D
Mä kävin äsken pikavisiitin pikku-pikku-PIKKU enskojen pinossa... Voi herttinen! :) Ootteko te käyny? Siis tuli niin hirmunen vauvakuume kun luki niitä imetysjuttuja ja muita alkuvaiheen hämmästyksiä ja " ongelmia" . Uskomatonta, että ne on omalta kohalta ollu takana jo ajat sitten... Ihan on jo vieraantunu tosta VAUVA ajasta. Mut onneks kohta taas pääsee siihen touhuun. :D
Mä eilen sain jonku ihme herkkyyskohtauksen kun ajoin miehen äidin viiskymppisiltä Heidin kaa kotiin... Siinä matkalla ennen Taysia mun rinnalle tuli auto jonka takapenkillä röhnötti nainen... Tajusin niiden kaistavalinnasta, että ne on ihan varmaan menossa Taysiin synnärille ja sit kun ne jäi siihen taysin risteykseen kääntymään, ni tuli ihan semmonen mieletön fiilis -> " voi eeeiiii... ihanaaa... noi on menossa SYNNYTTÄMÄÄN.. mieletöntä!" . Olin ihan herkkiksenä. Sit tietty aattelin sitäki, että kohta meki taas ollaan siinä tilanteessa. :D IHANAA! :D On se vaan niin ihmeellistä. *huoh*
Ukko tossa kaipaa mun huomioo... Heh. Sit ku heidi ei oo tässä häärimässä, ni sit ukko vinkuu. ;) Pitää siis mennä. moro.
burde, heidi 1v ja vilho-viljami 14+0 (miettikää -> vilhamilla on jo hiuksia,vaikka se on vaan n.7,5cm pitkä! :))
Hei kaikille!
Tässäpä kysymys turvaistuimista, jota jo isojen enskojen puolelta kysyin. Kiitos jos jollakulla kommenttia!
Meidän tyttö on 5 kk, yli 9 kg ja pituutta on niin reippaasti että kaukalo alkaa olla pieni. Siis pää saavuttanut melkein sen yläreunan.
Kävimme eilen kiertelemässä vauvatarvikeliikkeitä ja siellä meille suositeltiin Britaxin two way eliteä. Jotenkin kuitenkin itselle jäi sellainen olo, että meidän tyttö on liian pieni siihen. Eli kysynkin, että jos täällä pitkien lasten äitejä niin onko Britaxin secura käynyt kovin nopsasti liian pieneksi? Tarkoitan siis, että onko lapsen ollut hankala istua kun tuotahan ei saa kääntää kasvot menosuuntaan. Nyt kun kotona netistä tutkin, niin jollain lailla tuo secura tuntuisi paremmalta, koska tyttö vielä iältään pieni.
Kiitos jos jollain jotain kommenttia. Kuukauden sisään on uusi istuin hankittava...
t. iida-linnea ja tosi kovassa nuhassa oleva tyttönen
Voi napero, olipa sulla ihania uutisia! Aivan mahtavaa, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja saatte pian iloisia uutisia!Kuule napero, mitä jos sovittais nyt yhdessä, että katsotaan vaan urhoollisina tulevaisuuteen ja päätetään, että me vielä jonain päivänä saadaan toiset kullannuput itsellemme? Ei tässä kai muu auta, kuin yrittää uskoa ja luottaa siihen, että niin käy. Olen täysillä hengessä mukana ja toivon todella, todella, todella paljon Eetulle pikkusisarusta ja sulle omaa pienokaista syliin!!!
Alkoi naurattaa noi Vilhamin hiukset. Tuli vaan mieleen sellainen muutaman sentin kokoinen minivauva, jolla on mieletön pehko. :D
Jenni, joo aivan varmasti johtuu quunkin kiukkuilu osittain hoidon aloittamisesta. Ja ollaan kyllä huomattu, että etenkin tarhapäivine iltoina poika on niin väsynyt, että kaikki harmittaa. Mutta toivotaan, että kun quu ja D tottuu tarhassa olemiseen, niin kaikki helpottaa. Pikku-quu ei tarhassa kuulemma juurikaan itkeskele vaan leikkii iloisena muiden mukana. Päiväunia se nukkuu 2-3 tuntia eli ihan normaalisti. Ja ruokalut on samanlaista sohlaamista kuin kotona. Mutta isille ja äidille se kyllä protestoi sitten kotona, että mitäs menitte hänet tarhaan jättämään... Kai se kuuluu tähän vaiheeseen.
Mä oon vähän hämilläni tästä tilanteesta, nimittäin menkat ei oo vieläkään alkanut. On vaan aivan törkeän paha olo koko ajan ja väsyttää niin paljon, että tuntuu kuin olisin tiejyrän alle jäänyt. Ei meinaa riittää 9 tunnin yöunet+2 tunnin päiväunet. Mutta alavatsalla ja selässä ollut " raskausolo" on kyllä vaihtunut ihan menkkaoloon, ja oon jo pari päivää pitänyt sidettä, kun oon ajatellut, että menkat alkaa tietty just kun ollaan puistossa tms. Alan jo ajatella, että mitä jos oon vaan erehtynyt kaikesta eikä siinä testissä mitään toista viivaa ollutkaan, mutta se oli Apteekin oma testi, jolla testasin quustakin plussan ja mieskin näkee sen viivan. Tässä on varmaan nyt vaan käynyt niin, että sitä hormonia on hitunen mun elimistössä ja se siirtää menkkoja parilla päivällä, niinkuin usein käykin kemiallisissa raskauksissa. Tosi kuvottava olo vaan ja sellainen, että poksahdan kohta, jos menkat ei pian ala. Varmaan tulee aika äkäinen täti (äkäisempi kuin quu :) tällä kertaa... :(
Queen, mäkin kävin lukemassa Killan kuulumiset. :( Siitä tulikin taas sellainen olo, että paha, paha minä, kun edes kehtaan omista asioistani ruikuttaa, kun onhan meillä sentään oma rakas quu ja kaikki asiat niin hyvin. Todella epäreilua, että toisille ei suoda edes sitä ensimmäistä lasta. :(
Pitää mennä syömään, mutta palaan vielä illemmalla jatkamaan juttua syvällisemmin, kun olen miettinyt noita teidän kommentteja niin paljon...
-Q- ja -q- 1v2kk jälleen aurinkoinen oma itsensä :)
Tyttö nukahti helposti, onneksi, nyt kun on ollut noita hulina iltoja..niihin viime viikon klo20-23 välisiin jatkuviin heräilyihin muuten löytyi syy, isi ei ollut vielä tullut kotiin!! Tyttö rauhoittui joka ilta kunnolla nukkumaan heti kun isi meni töistä tullessaan ekan kerran hyssyttelemään siinä yhdentoista maissa:D Toivottavasti ei oo sama homma taas seuraavalla iltavuoroviikolla. Nytkin tuntui etsiskelevn isiä tässä iltatoimien jana kun mies on pelaamassa lätkää.
Burde: Mullekin tuli tosta hiusjutusta mieleen semmoinen pieni trolli pystyssä sojottavine hiuksineen:) Ihana pieni siellä masussa varmaan asustelee.Sulla onkin jo ihanat tunnelmat synnytyksen ja vauva-ajan suhteen:)
Napero: Hyvältähän se sitten vaikutti, nyt me pidetään kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä että tärppäis!dbdbdbbdb:)
Q: En yhtään ihmettele jos sulla on sekava olo noiden tuntemusten kanssa, voi kun se ois nyt kuitenkin sitä eikä täti tuliskaan..mulle tuli semmonen hyi mua-fiilis jo sun mietteitä lukiessa saati sitten killan, kun itse voivottelen että mitä jos ei heti paikalla tärppääkään..just joo:/
Ovistikuista sen verran että mä tikuttelin siinä kierrossa josta Liia sai alkunsa ja ne näytti selkeästi oviksen ajankohdan, ilman niitä ei varmaan ois tärpänny sillä kertaa koska mulla oli ovis melko myöhään, ja oli monesti silloin vauvaa puuhatessa aika hiljaista silloin loppuvaiheessa kun oltiin niin tohkeissamme ässäilty koko alkukierto;D
Mutta tosiaan nyt tässä tilanteessa voi olla ihan eri juttu ja tikutkin hyödyttömiä.
Nyt mulla taitaa olla menossa kp15 eikä vielä oo ainakaan tikut näyttäny ovista eikä kyllä oo ollu mitään ovistuntemuksiakaan, noi kaapista löytyneet tikutkin loppuu kohta joten täytyy sit vaan bongailla omien tuntemuksien mukaan, voipa olla ettei ovulaatiota tapahdukaan tässä kierrossa.
Toivottavasti Aksun sairastelut nyt helpottais, aika tempun sun miehes kyllä teki pikku-milli,plääh:/
Meidän neiti meni tänään monta kertaa sellaiseen pieneen välieteiseen kun osaa avata sen haitarioven, laittoi sit vielä oven perässään kiinni ja alkoi parkumaan kun olikin ihan pimeää (siinä tilassa ei ole valoa eikä ikkunoita)..hain pois ja kohta se höpsö meni sinne taas!
Onkos kellään muuten uutta ipanapa levyä? Siinä on aika hervoton se kakkosbiisi, kuningas ei;)
Queen
ps. tutun pieni koira (samaa rotua kun meidän) kuoli eilen kun saksanpaimenkoira raateli sen hengiltä omistajan silmien edessä:/ ihan järkkyä.
Iida-linnealle piti vielä sanoa se, vaikka meillä ei tosta sun mainitsemasta istuimesta olekaan kokemusta, että meidän ihan hyvän kokoiselle neidille on ostettiin cragon cosmic ja ollaan oltu tyytyväisiä, senhän saa myös kasvot menosuuntaan sit aikanaan.
Nyt iltapalalle!
Plussaonnea vielä kaikille kuumeilijoille:)
...Burden masukuvasta! Siis herttinen sentään, sullahan on ihan ihana vauvamaha jo! :) Mulla ei ollut quusta melkein mitään vielä tossa vaiheessa, vaikka kylläkin otin np-ultran jälkeen 12+jotain äippähousut käyttöön, kun omat farkut kiristi.
Burdeko kyseli myös sitä lasten nukkumaanmenoaikaa? Meillä poitsu menee nukkumaan viimeistään klo 19.30 nykyään. Kesällä meni vielä klo 21, mutta sit aikaistettiin ennen hoitoon lähtöä nukkumaanmenoaikaa tunnilla. Mutta pian huomattiin, että quu on valmista kauraa jo heti klo 19 jälkeen. Joskus se ilmoittaa jo klo 19 ihan itse, että " aa aa" ja sit laitetaan se jo silloin nukkumaan.
Hauska muuten MiaMik, quu sanoo myös mulle " äiti" ja isille " äittä" , kuten Idakin.
Ja noista bizzzneksistä niin ihan kivasti ne on alkanut. Paremmin, kuin olisin uskaltanut toivoa. Mun töiden kalastelu onnistui tänään iltapäivällä, ja sain ensi viikoksikin taas hommia. Mukava siis aloittaa viikonloppu. :)
Vähänkö D on pitkä, jos 86-haalari meinaa jäädä pieneksi! Mä jotenkin ajattelin, että se menee quulle mahdollisesti vielä ensikin syksynä aluksi... Mutta se taitaa olla toiveajattelua.
Pikku-quu on nyt muuten virallisesti saanut äkäpussin paperit. :) Eilisestä lähtien sen kiukuttelu on ollut aivan uusissa sfääreissä. Ruokapöydässä varsinkin kaikki kärjistyy, ja eilenkään se ei tarhassa syödyn välipalan jälkeen suostunut syömään eikä juomaan mitään. Syöttötuolissa se vaan huusi kuin syötävä selkä kaarella, joten lopulta oli pakko laittaa se nukkumaan tyhjin vatsoin. Aamulla klo 6 se lorppasi sitten pullollisen maitoa, kun oli varmaan jo niin nälissään. Kun hain pojan iltapäivällä tarhasta, tarhatäti vaan päivitteli, kun sama meininki oli jatkunut tarhassa lounaalla, ja toiset lapset oli kuulemma pidellyt korviaan, kun quu oli kirkunut niin kovaa ruokapöydässä (noloa!). Kun päästiin kotiin, niin huuto vaan yltyi ja lopulta päädyttiin laittamaan suppo ja varaamaan lääkäriaika. Autossa matkalla lääkäriin quu meinasi ihan tikahtua, kun rimpuili siinä turvavöissään. Kauheeta, kun pelästyin, että mitä jos sillä on oikeesti jotain vakavaa! Mutta katin kontit, lääkäri totesi, että vammat ovat lähinnä henkistä laatua ja määräsi pojalle mehujäätä (tunteiden viilentämiseksi?). :))) Siis se lääkäri oli tosi huippu! Kuunteli kaikki meidän kertomukset eikä yhtään vähätellyt meitä, että miksi nyt pienestä itkuisuudesta ollaan tuotu quu näytille. Pikku-quu kyllä esitti kaikki temput ja kirkui, minkä kurkusta lähti, mutta sitten, kun lääkäri alkoi puhua rauhallisesti matalalla äänellä ja kuunteli keuhkoja ja esitteli niitä laitteita quulle, niin poika istuikin ihan hiiskumatta mun sylissä ja seurasi lääkärin touhuja. Lääkäri totesi, että ei voi olla kovin vakavasta kivusta kyse, kun heti kun tulee jotain mielenkiintoista, niin huutaminen unohtuu. Tosi asiassa lääkäri siis totesi saman kuin mekin, että ne poskihampaat on nyt niin tuloillaan, että niitä varmaan kirvelee koko ajan ja siksi quulla on paha olla ja sitä kiukuttaa kaikki. Mutta suurin osa tuosta mekkalasta on kyllä ihan protestointia ja uhmaa ja showta! Huh, enpä olis uskonut, että vien lapseni joskus kiukuttelun takia lääkärille! ;)
Tuteista ja tuttipulloista vielä sen verran, että quu on lähes kokonaan lopettanut tutin syömisen. Jos sille yrittää tarjota maitoa tuttipullosta, se raivostuu heti parin imaisun jälkeen (paitsi tänään aamuyöllä, kun oli jo niin näkäinen). Tutti sillä on vaan unilla, myös tarhassa. Ja siitäkin se on vissiin luopumassa, kun eilen se mielenosoituksellisesti heitti mua tutilla, kun kävin kurkkaamassa sen sänkyyn. Ei kelvannut enää sellainen tyhmä kapistus...
Niin, ja jottei elämä kävisi tylsäksi, poika yllätti lääkäristä tultua syömällä yhtäkkiä valtavan annoksen ruokaa ja varmaan 7-8 siivua kinkkua ja sitten sen lääkärin määräämän mehujään. Ja sit mentiin kylpyyn ja - yllätys yllätys - quu kakkasi sinne. Voi elämä!
Äkäpussin äiti -Q- ja itse äkäpussiärripurri -q- 1v2kk