Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vittumainen naapuri täällä tartteis neuvoja...asiaa lapsista

Vierailija
30.09.2007 |

kun naapurilla on lapset 7v ja 3v ja meillä 5v ja 3v niin naapurin jättää vanhimman lapsensa meidän pihalle usein kun lähtevät kyläilemään ostoksille tms. Aluksi vedin herneet nenään ja yritin ottaa yhteyttä äitiin ja jutella asioista, mutta tajusin pian, että naapuri ei ole ihan terveiden kirjoissa ja isänsä yrittää hoitaa tilannetta sysäämällä 7vuotiaan meille aina kun mahdollista. Monet kerrat yritin viritellä keskustelua sitten isän kanssa, mutta olimme täysin eri aaltopituudella - heidän lapsensa on niin iso, että liikkuu missä haluaa ja saa laittaa kotiin jos alkaa rasittaa. Lopulta eivät enää tervehtineet tai avaa ovea kun soitan ovikelloa, jos jostain olisin halunnut puhua. No tänään sitten 7v taas oli meillä ja isänsä kävi iks kaks sanomassa että lähtevät jonnekin ja 7v ei halunnut mennä. Olin keittiössä enkä kuullut koko keskustelua, mutta kun pääsin ovelle oli isä lähtenyt. Päätin siihen paikkaan, että kun ei sovi minun kanssani asiasta niin en ala vahdiksi ja laitoin tytön saman tien kotiin. Isänsä oli jo ehtinyt lähteä ja äitinsä istuu kotona lukkojen takana, joten tyttö oli hävinnyt odottelemaan kotiin pääsyä jonnekin muualle. Hädissään minäkin sitten lähdin etsimään ja löytyi lapsi muutaman pihan päästä. Ei aikuismainen vastaus asiaan, mutta eipä heiltä ole paljon vastauksia kysymyksiinkään tullut. Kuinka siis jatkossa menetellä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimit sanomasi mukaan.

Vierailija
2/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos leikit omiesi kanssa menevät yksiin. Eihän 7-vuotiaasta enää niin vaivaakaan ole. Eri asia tietysti jos olette johonkin lähdössä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hädän ja vaikeuksien hetkellä

Vierailija
4/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin lapsi on helposti 5-6h meillä eikä kukaan kaipaa.

Heistä on ilmeisesti tehty ilmoitus lastensuojeluun, koska 7v kertoi, että mummin ja tädin PITÄÄ ottaa hänet ja pikkusisko yökylään joka toinen viikonloppu, että äiti saa levätä. Kuulostaisi sovittelevalta lastensuojelutyöltä.

ap

Vierailija
5/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voihan siinä jotain tuntirajaa päivässä pitää jos ihan älyttömyyksiin menee.

Vierailija
6/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan riittävästi omissakin, yhtään naapurin kakaraa en halua riesakseni... Tosin eipä se lapsen vika ole, jos vanhemmat ovat ku*ipäitä. Jotenkin tuohon pitäisi saada muutos.

Vierailija
7/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika rimputtaa kelloa aina kun vanhemmat jättävät hänet isoveljiensä kanssa kolmestaan ja lähtee kotiin, kun vanhemmat palaavat. Olen koettanut kestää, koska itse lapsena leimaiduin yhden luokkakakaverin perheeseen, kun kotona vedettiin viinaa. Vuoroin vieraissa!

Vierailija
8/13 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se hienoa, että jaksaa toisten lapsia mutta jonkinlainen keskusteluyhteys pitäisi olla. Etsi vaikka puhelinnumero ja kerro että nyt saa riittää!

Vierailija
9/13 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite heittäisin muksun kylmästi vaan ulos ei oo mun vastuulla toisten lapset

Mutta onkohan se lain nimissä heitteillejättö?

Aika paska tilanne

Vierailija
10/13 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus. Ei haittaa ollenkaan vaikka heillä jo olisi kontakti lastensuojeluun. Tilanne tulee paremmin näkyväksi kun useat eri tahot tuovat esiin huolensa lapsista. Ei siellä lastensuojelussa varmaan ole mitään tietoa näistä kertomistasi asioista, tuskin he itse kertovat että "meillä on tapana työntää lapsi naapuriin mitään sopimatta kun ollaan jonnekin lähdössä. Jos naapuri ei sitten vahdi lasta niin kai se pärjäilee jossain pihoilla sen 5 tai 6 tuntia". Jos joku on tehnyt jo ilmoituksen ja tukitoimia on jo käytössä on perheessä varmaan muitakin ongelmia jotka näkyvät muissa ympäristöissä. Kokonaistilanne selviää paremmin jos kaikki tahot tekevät ilmoituksen siitä mikä juuri heidän huolensa on.

Vierailija
11/13 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite heittäisin muksun kylmästi vaan ulos ei oo mun vastuulla toisten lapset

Mutta onkohan se lain nimissä heitteillejättö?

Aika paska tilanne

Näin yhdeksän vuoden jälkeen tuo nykyään 16-vuotias tuskin istuu siellä naapurissa hoidossa edelleen.

Vierailija
12/13 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsen etu että kerrot lastensuojeluun asiasta.

Vierailija
13/13 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat poliisille ja lasun teet