****SYYS04 Wiikkis!****
Kommentit (27)
lasten synttärit juhlittu. Koko päivän ajan on ollut vieraita. Viimeiset lähtivät vajaa tunti sitten. Oon ihan poikki ja lapset on samaten aivan väsyneitä.
Lapset saivat paljon vaatteita lahjaksi ja toki lelujakin tuli. Tuossa molemmat edelleenkin leikkivät uusilla leluillansa. Pitäis lasten kyllä mennä ihan just nukkumaan. Oho mies rupesi ilman kehutusta laittamaan lapsille yöpukuja.
Allille paljon onnea!
Mersu. Kiva kuulla että Elmo on tyytyväinen lapsukainen.
Veeti on innostunut amerikkalaisesta jalkapallosta. Vänden väkisin halus sellaisen pallon ja nyt haluaa sitä koko ajan mennä ulos pelaamaan. En edes tiedä missä on amerikkalaista jalkapalloa nähnyt.
Nyt meen sohvalle lepäämään.
Öttis, Veeti ja Venla
Kyllä on mukava, kun väki on ehtinyt kirjoittamaan. Ja pinoon on mahtunut paljon positiivisiakin asioita :)
Alli on toivottavasti myös nauttinut päivästään. Onnea!
Pilen perheen hyvän olon voi melkein tuntea itsekin, kun kuvailit uutta ympäristöä. Onnea teillekin!
Mersun Elmo on onneksi kunnossa. Leppoisaa vauva-ajan jatkoa toivoisin koko perheelle!
Nämä nyt ainakin jäi mieleen.
Huomenna on kirkkoon meno, kun neitin kerholaiset avustaa ja kummipoika saa enkelinsä.
Iikalla on tänään (tai oikeiastaan eilisillasta lähtien) ollut nokkosihottumaa tai mitälie. Välillä lehahtaa ihan kunnolla, sitten taas häipyy ja taas tulee laikkuja sinne tänne. Ei auta kuin seurailla. Lähinnä on mietitty, et johtuisko mansikasta vai voisko liittyä ed viikolla laitettuun Priorix- rokotteeseen. Lääkäriinkin menoa harkittiin, mutta mitähän oisivat sanoneet, kun sinne tultaessa ei ois oollu ihottumasta tietoakaan. Tätinin neuvoi kuulostelemaan vointia ja hengitystä ja toki heti näytille, jos vointi selvästi huononee.
Nyt nukkumaan.
T@hti
ps. Antennin vaihto taisi auttaa. Nyt tv on pelittäny :) Eikä rahaakaan menny tolkuttomia summia.
ps.2 Täällä aloittavat hirvijahdin syyslomaviikolla 42. Muutoin on toki metälle päästävä joka välissä (arki-iltoina ja vkl)
Tää päivä ei sitten olekaan käynnistynyt yhtä hyvin kuin eilinen. Pienemmällä neidillä oli taas pissa tullut pitkin selkää yöllä ja tietty piti hangoitella vastaan, kun mies vei pesulle. Lakanatkin meni taas vaihtoon. Seuraava kiukku, kun ei päässyt aamiaisella jakkaralle jolle esikoinen oli jo ehtinyt istumaan. Meni isomman ruokapöydän alle murjottamaan ainakin puoleksi tunniksi ja itkeskeli siellä, kunnes päätti tulla syliin lohduttautumaan ja pyysi vielä oma-alotteisesti anteeksikin. Nyt sitten syö banaania keittiössä.
Mulla päänsärky johon ei taas ibuprofeiini tehoa ollenkaan. Tarkotus ois mennä uimaan tänään, muttei vois vähempää kiinnostaa. Mulla on liikuntaseteleitä ja kohta en ehdi niitä edes käyttää ennen vuoden loppua. En taida ensi vuonna hankkia, vaikka nythän ovat hyvä houkutin mennä uimaan.
Pileten muutto kuulostaa onnistuneelta, toivottavasti viihdytte jatkossakin! Kai pidät syysmammoille tuparit joskus:)
Me ollaan saatu uudet naapurit jotka vaikuttaa oikein mukavilta. Harmi, ettei ole lapsia jotka asuis heidän luonaan. Miehellä ilmeisesti on kouluikäinen lapsi, toinen naapuri juorusi eilen. Saatiin myös muidenkin naapureiden kanssa puhuttua taloyhtiön asioista aidanmaalauksen innoittamana. Saa nähdä paraneeko tää touhu tästä vielä joskus. Kun saatais isännöitsijä vaihtoon ensin, niin ois hyvä alku. Ikävä juttu on se, että vuonna 93 valmistunut talomme alkaa kaivata pientä remonttia eikä rahaa ole yhtään. Yhtiövastike on nytkin koko ajan noussut ihan liikaa.
No, en rasita enempää taloyhtiön asioilla:) Millähän tähän päivään sais vähän puhtia. Olen itse herännyt molempina aamuina joskus 4-5 aikaan ja katellut kelloa sen jälkeen vähän väliä. Sekin hyydyttää.
Pirteämpää päivää muille!
T: Ynis
Ihanaa, nukuin tänään kymmeneen :-) toisin kuin ynis. Parempia unia sinullekin!
Eilen sain lähtemään graduun liittyviä papereita, ajattelin hyväksyttää kyssärilomakkeeni ensi torstain graduseminaarissa. Tuli viime kerralla sellainen olo että nyt on ihan pakko laittaa tähän hommaan vauhtia, että pääsen parempiin töihin mitä pikimmin ;-). Joten uudella innolla gradun kimppuun nyt! Yksi opiskeluihin liittyvä tehtävä olisi odottamassa, mutta en juuri nyt jaksa siihen käydä kiinni.
Eilen kun pojat olivat omilla menoillaan - Milo bestiksensä ja hänen äitinsä kanssa Suomenlinnassa ja Kare kaverin synttäreillä - käytiin miehen ja Lillin kanssa Ikeassa. Kaikkea pientä tarttui mukaan ja poikien huoneeseen uusi Expedithylly. Kivaa!
Eilen myös kaksi kaveria soitti, toinen pyysi rapukesteille muutaman viikon päästä ja toinen halloweenkutsuille siitä viikon päähän! Tuplakivaa!
Lilli on tohkeissaan kun hän on kolme vuotta (etu- keski ja nimetönsormi pystyssä. Jos näyttää kolme sormea mutta väärät sormet niin se on ihan väärin, ei hän ole niin kolme vaan just näillä sormilla kolme!) Lisäksi Lillillä on ihan kauhea " minä ite" -kausi! Ei saa auttaa vaatteitten kanssa, ei pyllyä pyyhkiä, ei edes auton ovea sulkea! Lilli tuntuukin paljon omatoimisemmalta kuin pojat samassa iässä. Lilli kaataa itse maitoa tölkistä (ei ihan täysinäisestä, eikä ilman sotkuja), pyyhkii itse pyllynsä, pukee täysin itse paitsi sukkahousuissa ja kengännauhoissa ja takin vetoketjussa saa auttaa. Voitelee leipänsä, höylää juustoa, paloittelee perunat.
Ja minulla vaan vauvakuume yltyy kun ei tuo vanha vauva minua enää mihinkään tarvii... :´(
Allille isot onnittelut! Miltä tuntuu elo rouvana?
Ihanaa kuulla että Elmo on tyytyväinen vauva! Rauhaisaa eloa Mersun perheeseen! Joko Elmolle on koko nimi päätetty, arvelen että Elmo on se ihan oikea nimi?
Kohta lähdetään metsäretkelle, täytyy mennä valmistautumaan. Jaksuja ja ihanata elämää kaikille!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Olin aamulla jumpassa,oli ihana kunnon rääkki!Huomenna voi reidet huutaa armoa!Äsken tulin saunasta,täytyykin kohta poika huutaa sisälle ja saunaan.Ei paljon poikaa kotona enää näy,kavereiden kanssa pyörii pihalla.
Ohjelmaton vkl kuulostaa ihanalle,en muista millon ois ollu sellanen.Synttäreitä on riittänyt viime aikoina.2 vkln juhlat siirty sairastamisen takia,ni se ei vapaalle tuntunu!Eilen oli typyn viimiset juhlat ja seuraavat 3lauantaita on varattu.
Meilläkin Lillin tavoin,typykkä on selvästi omatoimisempi kuin poika oli!Ja samoin vauvakuume vaivaa,kotona ei enää vauvaa :-(
Toisaalta nyt on kiva ku lasten kanssa vähä helpomaa,eilen kävi sellanen 1v termiitti kylässä et ei vanhammat paljon istuneet ;-))
Täytys ruokia miettiä..
jatu
Meilläkin Antsa veteli tänään hellumaisesti " päikkäreitä" klo 17-18.30 :) Olimme nimittäin liikkeellä aamupäivän, eikä poika nukahtanut autoon. Ei nukahtanut kotiin tultuammekaan, kun isommat lapset hyörivät ympärillä ja kello oli sen verran, etten alkanut nukuttelemaan. Katselivat siinä sitten kaulakkain lastenkanavaa ja kohta kuuluikin kuorsausta. Saas nähdä miten nukahtamisen laita. Ei tunnu vielä olevan lähellä.
Allille hirmuisesti ONNEA! (vaik ei taida täällä lähihetkinä surffailla :))
Saamuska♥