Jos ihmiset eläisivät Raamatun ohjeiden mukaisesti
niin HIViä eikä muitakaan seksitauteja olisi näin paljon....
Kommentit (30)
Hän lupasi, että jos joku keksisi näkemyksen, jota ei mielestään löytäisi Raamatusta, professori itse (kaksikymmentä vuotta päivittäin Raamattua työkseen lukeneena) etsisi sopivan raamatunkohdan hänelle.
Raamattua voidaan siis käyttää myös ohjenuorana jotakuinkin millaisessa elämäntavassa tahansa. Sen lukeminen on AINA tulkintaa.
Joten silloin on otettava raamattu kokonaisuutena eikä jättää vanhaa tai uutta testamenttia huomiotta.
En tiennytkään että Raamatussa suolletaan näin sairasta tekstiä :OOOO.
Vierailija:
21 " Jos te yhä vain niskoittelette ettekä suostu kuulemaan minua, minä kuritan teitä vielä seitsemän kertaa ankarammin syntienne tähden.
22 Minä lähetän teidän kimppuunne villipetoja, ja ne riistävät teiltä teidän lapsenne, raatelevat karjanne ja tappavat teidät niin vähiin, että tiet tulevat autioiksi. [Hes. 14:15]
23 " Jos ette tästäkään kurituksesta ota opiksenne vaan edelleen vastustatte minua,
24 minä itse käännyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsemän kertaa ankarammin syntienne vuoksi.
25 Minä lähetän teidän kimppuunne vihollisen kostamaan teille liiton rikkomisen, ja jos vetäydytte kaupunkeihinne, minä lähetän ruton teidän keskuuteenne ja te joudutte vihollistenne armoille.jne. jne.
Mutta silti on ihan mahdollista elää raamatun ohjeiden mukaan. Vai väitätkö, ettei ihminen voi itselleen mitään, kun näkee houkutuksia?
Se on mielestäni tekosyy lähteä niiden houkutusten perään.
Ihminen, joka oikeasti tuntee raamatun ja välittää niistä neuvoista mitä Jumala on siellä antanut ja välittää myös puolisonsa tunteista niin pystyy kyllä vastustamaan houkutuksia, JOS HALUAA.
Vierailija:
" Sano israelilaisille: Kun nainen on synnyttänyt pojan, hän on sen jälkeen seitsemän päivää epäpuhdas, samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana. [3. Moos. 15:19]
3 Kahdeksantena päivänä pojan esinahka on leikattava. [1. Moos. 17:10+]
4 Nainen pysyköön kotonaan vielä kolmekymmentäkolme päivää puhdistuakseen verenvuodosta. Hän ei saa koskea mihinkään, mikä on pyhää, eikä tulla pyhäkköön, ennen kuin hänen puhdistumisaikansa on kulunut umpeen.
5 Kun nainen on synnyttänyt tytön, hän on kaksi viikkoa epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautisvuodon aikana. Sen lisäksi hänen on odotettava verenvuodostaan epäpuhtaana vielä kuusikymmentäkuusi päivää, ja vasta sitten hän on puhdas.
Ja lukee vain yhden kohdan, joka tukee omaa mielipidettä, eikä ota huomioon raamattua kokonaisuutena, eikä asiayhteyttä.
Ei ne papit ja professoritkaan ynnä muut oppineet raamattua oikeasti tunne, koska se on tarkoitettu ymmärrettäväksi vain " oikeasydämisille" .
Kirkko ei edes noudata raamattua, vaan yhä vaan kauemmas menee sen opetuksista. Hyväksyvät paljon sellaisia asioita, joita raamattu ei hyväksy.
hän sanoi että te olette kuulleet sanottavan mutta minä sanon näin.. hän uudisti lain. Hän oli itse sen lain täyttymys josta vanha testamentti puhui.
Vierailija:
Ei ne papit ja professoritkaan ynnä muut oppineet raamattua oikeasti tunne, koska se on tarkoitettu ymmärrettäväksi vain " oikeasydämisille" .
Buffetti on avoin, valitse mitä syöt.
Jumala ylipäätään on sairas, skitsofreninen ja kaikkea muuta kuin Rakastava Taivaan Isä.
Ja kyllä. Olen asiaa tutkinut paljon. Muutamia opintoviikkoja löytyy mm. teologian opinnoista...
kun tutkii Raamattua KOKONAISUUTENA. Eikä Raamattua voi ihan itse tulkita vaan Raamatun täytyy antaa tulkita itse itseään. Toinen kohta tukee toista ja ristiriitoja ei silloin löydy.
Ja eihän Raamattua voi lukea asenteella " mistä kohtaa" , vaan kokonaisuutena. Minusta oman pojan (olkoonkin, että ovat yhtä kolminaisuutta) ristiinnaulitseminenkaan ei ole järin armeliasta, mukavasta puhumattakaan. Kaikkivaltiaalla luulisi olevan muitakin keinoja.
kuulostaa oikeasti sairaan ihmisen tekstiltä. Puretaan sairasta vihaa muita ihmisiä kohtaan. Mun on vaikea nähdä tuossa mitään jumalallista, ja jos jumala oikeasti tuossa puhuu, hän on alhainen otus. Enemmän tulee mieleen SAATANA. Ihan hirveää, kostonhimoista tekstiä. Sillä joka tuon on kirjoittanut, on ollut todella paha olla!!!
Ja lisäksi. " Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että antoi ainosyntyisen poikansa lunnaina, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan saisi ikuisen elämän." Tässä siis kiteytettynä MIKSI Jeesus kuoli puolestamme. Ja raamatusta käy myös selvästi ilmi, ettei Jeesusta pakotettu mihinkään vaan hän omasta halustaan kuoli meidän puolestamme.
epätäydellisyys ei voi periä jumalan valtakuntaa, tarvittiin täydellinen uhri korvaamaan sen täydellisen ihmiselämän minkä Adam menetti.
Nämä VT:n eläinuhrit vertauskuvasivat sitä urhia jonka Jumala itse tulee antamaan. Joten meidän ei tarvitse enää noudattaa näitä eläinuhri säädöksiä, riittävä uhri on jo annettu.
on olemassa sielunvihollinen jonka aikaansaannosta on kaikki paha. Ja sen pauloihin on niin helppo langeta, päivittäin ja hetkittäin.
kannattaisko perhetyä enempi historiaan ja raamattuun + uskontojen historiaan???????
Juutalaiset elävät VT:n mukaisesti.
Käyttäytyminen oli järkevää ja tarkoituksenmukaista, eikä ole aihetta olettaa, että keskiaikainen ihminen olisi ollut typerämpi kuin nykyajan ihminen. Keskiajalla on tehty havaintoja ja keksintöjä, jotka pätevät vielä tänäkin päivänä. Tietysti jos muodostaa maailmankuvansa elokuvien perusteella, niin keskiaika varmaankin näyttäytyy synkkänä aikana noitarovioineen, jne.
Raamatussa sanotaankin että jumalalle uskolliset, niitä siis on, jäävät siihen ( maahan) jäljelle ja perivät maan.