Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset huhuu

27.09.2007 |

Ajattelin aloittaa meille kesäkuisillekin oman pinon, kun pikku hiljaa alkaa positiivisia testituloksia ilmaantumaan enemmänkin. Voidaan sitten vertailla omassa rauhassa oireita :)

Ite tein r-testin toissapäivänä, kun en enää malttanut odottaa. Nyt pitäs sitten olla rv 4+2. Alussahan sitä ollaan, mutta paljon ilosempi en enää ite vois olla. Nyt toivon, että pikkusella on tarrasukat matkassa, ja kaikki menee hyvin.

t. SannaNu ja tiuhti

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangusti, myös multa pahoittelut :(

Tämä viikonloppu menikin sitten töissä, kuten lähes jokainen :) Olo on lähes jatkuvasti aika kauhea. Oksettaa niin vietävästi ja tahtois vain nukkua. Töissä tuossa mietin, et kaikkea sitä joutuu kestämään kun halailin vessanpönttöä ja oksensin lounaani ulos. Täytyy kyllä myöntää, että samalla sitä on niin ilonen! Tässä ollaan raskaana!

Myös alaselkää -ja vatsaa särkee kovastikin. Aina on ollut kuukautisten aikaan selkä tosi kipeä, mutta en ymmärrä miksi se nyt raskaana ollessa olis. Oikeastaan kipua on lähinnä vasemmalla puolella selkää ja mahaa. Eikös kohdun ulkopuolisessa raskaudessa kipu ole just toispuoleista? Toivottavasti tää ei ole sitä, vaan ihan töistä johtuvaa. Oonkin ollut fyysisesti raskaimmassa osastossa, jossa on paljon nostoja niin ehkä se on sieltä peräsin.

Juu-u, mutta jospa sitä lähtisi lenkille miehen kanssa niin ehkä sitä jopa piristyisi.

Voikaahan hyvin kanssasisaret!

Vaapukka 5+6

Vierailija
62/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ensimmäisen raskauden aikana tullut mieleenkään mennä varhaisultraan. Mutta nyt kun monet siitä puhuvat, on tullut mieleen että pitäisikös mennä. Mutta en kuitenkaan taida mennä. Minä en osaa huolestua oireettomasta raskaudesta, sillä ekassakaan raskaudessa ei juuri oireita ollut. Esikoinen pitää kiireisenä, joten vauhtia päivisin riittää.

T: Mokkapala ja 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan,

Pariin päivään en ole täällä käynyt,olin mieheni ja miehen lasten kanssa viikonloppureissussa etelä-suomessa.

Torstai iltana oli tosi kovaa oksettavaa oloa ym. Pelkäsinkin että miten reissumme menee, että huomaakohan ne kenen luona oltiin musta mitään.

Mutta eipä kai huomanneet.. ;)

Hyvin meni reissu.

Välillä huomasin että alamahaa väänsi ja myllersi tosi kovaa ja oli vain pieniä hetkiä että tuli etova olo mutta eipä oikein muuta. Aika oireetonta siis täälläkin. En osaa siitä huolestua koska olen kuullut niistäkin kenellä ei tosiaan ole mitään oireita.

Mä otan kaiken vastaan mitä tulee.. :)

Täällä oli kovasti kirjoteltu ja oli mukava lueskella teidän kuulumisianne. Ja tietysti harmittaa kun sitten joillakin tullut vuotoa ym :( Pidän peukkuja että kaikilla kaikki sujuu hyvin...

Mä tein sen positiivisen testin 4+0 ja soitin neuvolaan 4+3. Sain sitten ekan ajan siitä 3 viikon päähän, eli sit ois 7+3.. mutta neuvolatäti sanoi että silloin ei vielä ultrata,silloin vaan kuulemma jutellaan.. Hän sanoi et sit n.rv 10 aikaan ois neuvola jossa tehdään ultra.

Mä koitan kestää vaan sinne asti.. vaikka mielessä on myös käynyt että meniskö yksityiselle..

Tsemppiä kaikille!!

:)

5+2

Vierailija
64/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Mulla on vasta viikolla 10 neuvola. Onkohan siinä sitten jotain eroa kun odottaa toista. Se taitaa olla 5. marraskuuta... Eli vielähän tuohon on kuukausi. Riippuen mitä huomisessa ultrassa näkyy, käyn varmaan vielä yksityisellä jossain vaiheessa. Kävin esikoisen aikaan rv 9+6 ja silloin siellä oli jo ihan vauvan näköinen olio. Oli tosi helpottavaa nähdä, että kaikki on kunnossa. Silloin sitä vasta alkoi sisäistämään, että on raskaana.

Mulla on ollut tänään kunnon energiapäivä. Aamusta siivottiin ja kävin sit vielä uimassa + lapsen kanssa leikkipuistossa. Eilinen olikin ihan toista maata. Ois tehnyt mieli vaan maata sängyssä.

Tuunpa sitten huomenna kertomaan mitä ultrassa näkyi.

Tytteli-83

Vierailija
65/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pinoa en ole lukenut, ja siksi en viitsi muitten juttuja liikaa kommentoida. =D

Olemme plussanneet torstaina ja nyt mennään kuukautisten mukaan rv 4+5. Olen 30v. ja mieheni 29v. Meillä on 1v. 9kk vanha tytär Maiu ja nyt siis odotellaan pikku-kakkosta. Kakkonen, niin kuin ykkönenkin, tärppäsi heti ekasta kierrosta kun oli lupa tulla.

Vierailija
66/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän kun tämä raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta, joten viikot ovat vielä kovin epäselviä. Raskaustestin hain, kun pudonneista kiloista huolimatta housut eivät tuntuneet jäävän vyötäröltä suureksi. Ajattelin tuon olevan turvotusta, enkä miettinyt sen tarkemmin mahdollisia viikkoja. Nyt kuitenkin mieleen väkisinkin hiipii jotta kuinkahan pitkällä tämä raskaus on, kun vatsallaan makaaminen ei luonnistu enää lainkaan. Kamala tuska tulee vatsaan melkolailla heti. Samoin olen jo muutamana iltana havainnut pientä kuplintaa alavatsalla, parhaillaankin kun tässä istun ja kirjoittelen. Aivan kuin pieniä liikkeitä. Toki voihan se ilmaakin tai muuta vastaavaa olla. En tiedä, pää on kyllä melkoisen sekaisin... Uskaltaisipa luottaa siihen että nämä todella ovat sitä mitä ovat eivätkä vain omaa kuvitelmaa. Edellisestä raskaudestakin on jo 5vuotta, joten en uskalla varmaksi sanoa että nuo liikkeitäkään olisivat..

Muuten olo on ihan hyvä, pahoinvointia ei pientä ajoittaista ellotusta lukuunottamatta ole, eikä mitään muitakaan oireita oikein ole. Oikein tasaista odotusta siis.

3n_äiti, tod.näk rv 7

Vierailija
67/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin ollut pitkästä aikaa vapaa viikonloppu. Ja ollaankin vähän reissailtu ja puuhailtu muuta mukavaa perheen kesken. Ensi viikolla onkin melkonen työputki, joten voipi olla että pientä hiljaiseloa tältä suunnalta pukkaa.

Olo on ollut tähän asti ihan hyvä. Vatsakipuja mulla on erityisesti aamuisin. Joku taisi puhua että on iltapainotteisesti, mut mulla siis tosiaan enempi heti aamulla. Tänään oli eka päivä kun oli aamupäivästä sellasta aaltomaista ällötystä. Edellisissä raskauksissa on ollut vain lievää pahoinvoinita, joten toivon etten tästäkään herkeä kovin oksentamaan. Muuten ei olossa mitään ihmeitä. Ei oikein meinaa edes aina muistaa olevansa raskaana.

Mä en ole edellisistä raskauksista käynyt ollenkaan alkuraskauden ultrassa, mutta nyt ajattelin mennä. Kun molemmilla edellisillä kerroilla on kuitenkin ollut jotenkin stressaavaa tämä alku kun ei ole varmaksi tiennyt että onko massussa elämää vai ei. Sain ultran vasta 1.11, joten silloin viikkoja on jo 8+. Joten odoteltavaa vielä riittää.

Tyttelille kovasti onnea huomiseen ultraan!

Mangustille iso ja lämmin halaus. Toivottavasti pääset pian taas iloitsemaan uudesta raskaudesta.

Nytpä ei muuta kuin mukavaa sunnuntai-illan jatkoa. Niin ja kiitokset kesänuppujen listantekijöille. Hieno on!

mirulii rv5+1

Vierailija
68/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin maanantaina, tänään on 4+4. LA on 11.6.

Olen ehtinyt tehdä jo pari testiä ja ovat kaikki näyttäneet plussaa :)

Silti on tosi epävarma olo, ja pelkään koko ajan että menkat alkaa.

Pitäisi nauttia tästä alkuraskaudesta ja antaa asioiden tapahtua

omalla painollaan.

Onnea kaikille muillekin kesävauvojen odottajille!

Vierailija
69/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tuore odottaja kysyisi tuosta alkuraskauden ultrasta. Missä vaiheessa se kannattaisi tehdä? Ja missä niitä tehdään, ihan tavallisella gynelläkö? Vai pitääkö olla joku klinikka? Esikoista odotellaan, niin on kaikki vähän hakusessa. Mulla on ikää 37 v, joten olisi varmaan fiksua käydä se ultra teettämässä.

En tiedä kotikaupungin neuvola- ym. käytännöistä vielä mitään, en ole vielä neuvolaan soittanut. Oletan kuitenkin joutuvani/pääseväni jonkunlaiseen tarkempaan seurantaan, ikäni ja työni takia. Raskausviikkoja mulla, jos oikein osasin laskea, on nyt 4+0, eli ihan alussa mennään. Hyviä ohjeita ja neuvoja otetaan vastaan ;) .

Vierailija
70/73 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin ilmoittautua.Tässä ollaan rv.6.Jos kaikki menee hyvin niin tämä olis meidän kolmas lapsi.Aikaisemmat ovat poikia ja syntyneet 03 ja 06.Vähän tuntuu uskomattomalta voiko sitä taas saada pidellä vastasyntynyttä sitten kesällä.Pitää toivoa,että kaikki menee hyvin kaikilla.Onnea teille!

Vierailija
71/73 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan saatu vauvauutisia, nyt menossa 5+1. Tämä siis kolmas lapsi, muut lapset poikia 02 ja 04 syntyneitä...hieman vielä sekavissa fiiliksissä mutta ihan kivaltahan tämä on nyt alkanut tuntumaan...kunhan ensin tottuu ajatukseen.

Vierailija
72/73 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kesänupuille on tehty yhteisö osoitteeseen http://groups.msn.com/kesanuput2008/ , joten eikun liittymään niin voidaan tuntemuksia ja ajatuksia hiukan privaatimmin jutustella :)

Tiia

Vierailija
73/73 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin viikko sitten ja laskettu aika olisi 3.6.08. Meillä tärppäsi heti kun jätin pillerit pois. Oireet on hiukan erilaisia kun ekan kohdalla, nyt enemmän pahoinvontia, mut rinnat ei oo yhtään arat, viimeksi oli just toisin päin. Viikkoja nyt siis 6+0. Esikoinen nyt 7kk, toivottavasti saa kesällä leikkikaverin. Eli olen vielä äitiyslomalla, mutta tammikuussa ajattelin töissä pyörähtää ja tehdä keikkaluonteista työtä (sairaanhoitaja). Neuvolaan ajattelin ottaa yhteyttä loppuviikosta. Hyviä vointeja kaikille odottajille!