Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset huhuu

27.09.2007 |

Ajattelin aloittaa meille kesäkuisillekin oman pinon, kun pikku hiljaa alkaa positiivisia testituloksia ilmaantumaan enemmänkin. Voidaan sitten vertailla omassa rauhassa oireita :)

Ite tein r-testin toissapäivänä, kun en enää malttanut odottaa. Nyt pitäs sitten olla rv 4+2. Alussahan sitä ollaan, mutta paljon ilosempi en enää ite vois olla. Nyt toivon, että pikkusella on tarrasukat matkassa, ja kaikki menee hyvin.

t. SannaNu ja tiuhti

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päästä mukaan kesänuppuihin!

Tänään aamulla testasin ja päivällä vielä varmistelin TK:ssa plussan. Ekasta yrityskierrosta tärppäsi, ihan kuin esikoisestakin reilu 4 vuotta sitten. Laskettuaika laskureiden mukaan 9.6. Esikoinen nyt 3,5 vuotias, ikää itsellä 31 v. ja isukilla 33 v.

Mitenkäs täällä odotuspuolella esittelypinot? Onko ollut puhetta, pitäiskö tehdä?

Ehdottaisin myös siirtymistä esim. ma-ke ja to-su pinoihin eli kaksi pinoa viikossa. Voisi olla helpompi lukea viestejä. Mitä tuumaatte? Eikö ole mukavaa, että ilmoittautuu tänne ja heti alkaa ehdottelemaan kaikkea :)

Pää on ihan sekaisin tästä plussasta, tuntuu vaan niin mahtavalta. Kuumeilin tosi pitkään, ennenkuin mies suostui.

Eliador 4+4

Vierailija
42/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SannuNu olikin tuota pinoa ehdottanut. Tuolla kuumeilu puolella olimme KESÄNUPUT ja minusta se nimi sopii tännekin. Ehdotuksia.

Mä voin kyllä tehdä (suom. kopsata jostain valmiista esittelypinosta) esittelypinon. Tytteli näytti osaavan käyttää värejä, saisiko sulta apuja tämän listan kanssa? Voin osittain ylläpitää esittelypinoa, mutta helpottaisi suunnattomasti jos joku muukin sitä voisi kanssani tehdä.

Eliador

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun löytyi oitis joku joka jaksaisi innostua listan ylläpidosta,kiitos vaan ELIADOR! Ja tuo kahden pinon viikkosysteemi toimii varmaan loistavasti,kunnes juttua alkaa tulla raskauksien edetessä enemmän. Silloin voidaan miettiä asiaa uudelleen.Olen palstaillut näillä sivuilla monta vuotta,kylläkin eri nimimerkillä. Odotuspuolellakin olen ollut mukana kolmen viimeisen odotuksen ajan. Mukavaa päästä taas pinoilemaan ahkerasti:)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Kesähelmi ja kuudes kullanmuru rv 5+

Vierailija
44/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään tuossa iltapäivällä alkoi vähän vuotamaan, niinkuin kuukautisten ekana päivänä, sen suuruusluokkaa siis vuoto. Enimmäkseen jää läiskät paperiin pyyhkiessä ja vähän kerkee siteeseen valua. Että tämmöset fiilikset täällä... ;((

Elämä on, iloa ja surua.

-surullinen mangu-

Vierailija
45/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele vielä, jos vuoto hiipuu, niin sitten ei välttämättä ole mitään hätää! Voimia sinne!

Vierailija
46/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pakko laittaa viestiä tänne jonoon vaikka itse olen tammikuisia.

Tuntuu että vastahan me tammikuiset pinouduttiin ja nyt täällä jo perustetaan kesäkuisille listaa :) Tuli jotenkin niin nostalginen olo kun luki uutisia positiivisista testeistä!

Aluksi tuntui että viikot eivät kerry millään ja mitään konkreettista ei näy ja maha ei kasva ja liikkeitä ei tunnu ja tammikuuhun on ainakin sata vuotta aikaa...ja nyt maha on tiellä kotitöitä tehdessä ja hyvän nukkumisasennon löytäminen on vaikeaa ja vauva potkii napakasti pitkin päivää ja synnytys on vähän väliä mielessä ja tammikuuhun ei ole enää kauheesti aikaa...

Että ei mulla muuta kuin että hyvää odotusta teillekin - minä palaa omaan pinooni.

:) ReettaE 26+5

Vierailija
47/73 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille viikoille olette saaneet oman ensimmäisen aikanne? Minä sain ajan 10.vkolle vasta. Jotenkin tuli pieni masis, että niin kauan joutuu odottamaan, että saa varmistusta raskauden sujuvuudelle. Neuvolan tädillä on oma ultralaite, joka on kuulemma vähän huono ja sillä ei näe aikaisemmin sydänääniä. Yksityiselle en viitsisi mennä kun maksaa paljon (Kuinka paljon teillä maksanut muuten?) ja yksityiselle päästyä olisikin enää pari viikkoa neuvola-aikaan.

Täällä jatkuu onneksi oireilu: väsymys, yökkäytys, palelu ja mielialan vaihtelut. Muistan, että olin ekassakin raskaudessa kauhean herkkä. Raskaustestiä seuraavana päivänä sain parkkisakot ja itkin parkkipirkolle, että pysäköintivirhe oli erehdys ja meillä ei ole varaa maksaa sakkoja :) :D Ei auttanut itku. Kiekossa oli väärä aika, koska auton kello oli unohtunut siirtää talviaikaan...

Sen verran olen optimistinen, että ostin tänään äitiysfarkut! Aivan ihanat! Äitiysvaatteiden ostoiloa muillekin!

Littiina

Vierailija
48/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tein testin viime lauantaina. Laskettu aika 3.6. Tulossa olisi kolmas lapsemme. Ennestään meillä on poika vm. 2000 ja tyttö vm.2004. Tätä raskautta yritettiin vuoden päivät ja nyt vihdoinkin tärppäsi. Olen 30-vuotias ja mieheni 35v.

Kamalaa kuvotusta on ollut aamusta iltaan. Edelliset raskaudet menneet ilman pahoinvointia, tosin kaikkea muuta " ongelmaa" on ollut mm. edellisellä kerralla kamalat suonikohjut :( Tällä kertaa hankin kunnolliset tukisukat jo hyvissä ajoin. Soittelin jo fysioterapiaan ja mittatilauksena (olen niin kapea puhkeinen, että mitatat jäävät mittataulukkojen alle) tehdyt reisisukat maksaa 120¿, mutta maksan sen mielelläni jos vaan auttaa kipuun..

Melkein kaikki vauvatavarat sekä vaatteet olen ennättänyt jo myydä pois, eli jos kaikki menee hyvin, niin saan taas ostella uudet. Vaunut kuitenkin edelliskerrasta tallella.

Vierailija
49/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli viisi viikkoa täyteen, jos oma laskurini pitää paikkansa. Neuvola ajan ajattelin ensi viikon lopulla varata. Olo on ollut hyvä ja ainut " oire" edelleen on haukottelu.Edellinen raskaus oli myös aika oireeton, joten saa nähdä mennäänkö nyt samalla lailla vai kuinka. Ihanaa olla raskaana. Toivottavasti kaikilla meillä menee raskaudet loppuun saakka hyvin ja kesällä saadaan kullannuput syliin! :) Onnellista odotusta kaikille! T: Mokkapala

Vierailija
50/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nyt esittelypinon ja värejä en osaa käyttää, eli jos joku niitä haluaa saa tehdä. Mutta tuolla pohjalla ainakin voidaan aloittaa. Laitoin jo omat tietoni sinne. Tässä linkki...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11429461&p=1&tm…

Tänään kävelin kaupungilla kolme tuntia ja kun tulin kotiin oli pikkareihin tullut sellainen rusehtava tuhru. Onneksi ei verta eikä ainakan vielä tule mitään lisää. Kyllä hiukan pistää miettimään...Mutta me kaikki mennään kuitenkin niin epävarmoilla viikoilla vielä, että mitä vaan voi tapahtua. Ei kuitenkaan koko aikaa jaksa elää pelossa, yritän nauttia joka hetkestä. Jos murheita tulee, ne on sen ajan murhe.

Onneksi tänne voi tulla jakamaan kokemuksia ja tuntemuksia muiden samassa veneessä olijoiden kanssa.

Miten mangusti? Olin niin surullinen luettuasi viestisi, sinähän se minut tänne puolelle vedit. Tule pian kertomaan kuulumisia.

ON: Ei oireita, välillä on etova olo. Kohta voi maalailla piruja seinille, kun on liian oireeton :)

Eliador rv 4+5

Vierailija
51/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto lisääntyi ja on nyt runsasta eli sepä siitä. Tänään on jo hiukka parempi päivä vaikka verinen vuoto muistuttaakin koko ajan pikku ihmeestä, joka ei kuitenkaan jaksanut pitää kiinni äitistä ;(

Eiköhän tämä tästä.

Tsemppiä ja rutkasti tarrasukkia kaikille pikkunupuille!!!!

-mangu-

Vierailija
52/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ole ihan varma osasinko lisätä oikein noita tietoja, toivottavasti saa muokattua sitten jotenkin...:/ Kiva kun teit pinon!

Voimia kaikille, erityisesti mangusti ja Eliador, epävarmuus on kaikista rankinta!

Vierailija
53/73 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette alkuun kirjoitelleet Vauvakuume-palstalla " 2008 vuoden vauvaa yrittämään" aloituksessa, niin käyttehän lisäämässä tietonne. Jos tässä joukossa siis on ollut näitä kuumeilijoita. Kiitos jo etukäteen :)

t.Ufa

Vierailija
54/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Pahoittelut Magnustille. Mutta tosiaan, joillakin on runsastakin vuotoa, ja raskaus jatkuu silti. Olen kuullut monelta, että on ollut tavanomaiset kuukautiset, ja silti on edelleen raskaana.

Onkos moni jo muistanut ottaa D-vitamiinit käyttöön? Mie kävin ostamassa ja oon nyt lokakuun alusta asti syönyt sen 10 mikrogrammaa, mitä raskaana oleville suositellaan. Lisäks syön maitohappobakteereja. Esikoisella oli aika paljon mahavaivoja ja jonkun tutkimuksen mukaan raskauden aikainen maitohappobakteerien syönti ehkäisee vatsavaivoja. Yrittänyttä ei laiteta, itse asiassa oma vatsa on kyllä ollut paremmassa kunnossa. =)

Kävinpä muutenkin vähän muistuttelemassa mieliin, mitä kannattais välttää ym. Oon juonut aika surutta light-kokista, mutta ehkä pitää vaihtaa se mehuun. Ei niinkään makeutusaineiden vuoksi, vaan kofeiinin.

Nyt on nännit kipeytyneet aika reilusti, muuten ei kyllä ole rinnat edelleenkään kipeät. Vatsaa turvottaa ja jomottaa jatkuvasti. Aamuisin on ollut paha olo (tänä aamuna harvinaisesti ei). Lähinnä esikoisen kakkavaippa tekee tiukkaa. Myös bioroskiksen haju saa oksentamaan.

Eilen oli ihan hirveä väsymys koko päivän. No, esikoinen tietty roikkui lahkeessa ja kiukutteli, joten lepäämisestä ei tullut yhtään mitään. Itsekin alkoi sitten jo kiukustua. Eikä asiaa auttanut oksettava olo. Muistelin lämmöllä esikoisen odotusaikaa. Kun väsytti, niin sai levätä. Jos teki mieli lähteä urheilemaan, niin sen kuin lähti. Miehen kanssa pystyi viettämään laatuaikaa vuorokaudesta riippumatta ja joka ilta sai syödä rauhassa ja lukea vaikka lehteä. Sitä aikaa ei enää koskaan saa takaisin.

Nykyisin on joka aamu herätys kuudelta. Ikinä ei saa rauhassa syödä, käydä vessassa, tehdä mitään muutakaan. Harmittaa kun tästä toisesta raskaudesta ei varmaan pysty samalla tavalla nauttimaan. Toisaalta, aika menee myös hitusen nopeammin kun on muutakin ajateltavaa kuin maha.

Siitä puheen ollen, huomenna onkin jo maanantai ja ultran aika. Kivaa päästä katsomaan, onko siellä mitään. Välttämättähän alkiota ei vielä näy, esikoisen aikaan muistan käyneeni ultrassa n. 6+1 ja silloin ei näkynyt vielä alkiota. Seuraavassa ultrassa vastasi kuitenkin viikkoja ja syntyikin lopulta laskettuna aikana. Senkin vuoksi suosittelen alkuraskauden ultraa vasta 7+ viikolle, koska silloin pitäis jo näkyäkin jotain. Jos käy 7.llä viikolla, eli 6+, niin voi olla ettei näy muuta kuin sikiöpussi eikä se todista vielä raskautta (voi olla tuulimuna).

Jotenkin tosi masentava tämä syksy. Viikonlopuissakaan ei ole enää mitään hohtoa kun keli on niin synkkä. Kesällä oli niin ihanaa kävellä satamaan ja syödä jätskiä ym. Nyt vaan hönötetään kotona. Asutaan kerrostalossa, joten ei ole pihaakaan mitä laittaa. Oma talo ostetaan varmaan vuoden päästä, joku kiva rivari. Sit pääsee ihan kunnolla sisustamaan.

No nyt lähti jo haaveiluksi tää kirjoittelu...

Tytteli-83 rv 5+5

Vierailija
55/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tytteli esittelylistan päivityksestä. Olin tulossa tekemään sitä, mutta sä olitkin ehtinyt ensin. Tässä vaan pohdin, että onko mun mitään järkeä sitä päivitellä, kun ei se kopioidessa säilytä noita värejä?

Tytteli olikin menossa huomenna ultraan. Onko moni muu harkinnut alkuraskauden ultraa? Mitähän se mahtaa kustantaa? Itse tekisi mieli käydä kurkkaamassa onko alkoi oikeassa paikassa ja kuuluisiko syke. Esikoisessa en tällä tavalla hötkyillyt, mistäköhän se johtuu? Onko muilla toisessa odotuksessa havaittavissa kärsimättömyyttä ja epävarmuutta?

Mulla on vasta kaksi päivää plussasta ja mua huolestuttaa tämä oireettomuus. Saa sanoa, taidan olla ihan sekopää. Tämän takia tulee epävarma olo ja haluaisi käydä siellä ultrassa. Esikoisesta muistan ekoilta viikoilta mahakivut ja kipeytyneet nännit. Sekä ajoittainen huono-olo. Nyt ei oikeastaan ole mitään havaittavissa. Rinnoissa välillä jännä tunne, muttei samanlaista kuin esikoisesta. Tosin esikoisen alkuraskaudesta on aikaa 4 vuotta ja testin tein, kun menkat oli myöhässä yli viikon. Olin silloin rv 5+1.

No, eilen olin todella väsynyt kävin nukkumaan 21.30 ja välillä on pieni ellotus olo, ei varsinainen huono-olo. Täytyy kait olla tyytyväinen näistä vähistäkin " oireista" . Kukaan ei ole vielä tainnut kärsiä oksentelusta?

Eilen ei tullut lisää sitä tuhruvuotoa. Onneksi.

Mangustille suuret pahoittelut. Mulle tuli kanssa mieleen se että voihan se raskaus siltikin jatkua...

Kuka huomenna ekana kirjoittaa, voisi tehdä sen 2 pinoa/viikko. Eli jos huomenna aloittais ma-ke pinon. Vai mitä mieltä nuput ootte?

Eliador 4+6

Vierailija
56/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli kysellyt neuvolasta...Juuri eilen kaivoin eskoisen neuvolakortin esille ja eka neuvolakäynti oli 9+5. Eli taitaa olla ihan normaalia, että menee niin pitkälle.

Se eka neuvolakäynti oli mielestäni muutenkin aika...diipadaapaa. Tunti vastailtiin kysymyksiin ja täti kirjasi kaiken koneelle. Sydänäänet ei kuuluneet. Mies lähti silloin mukaan, kun toive oli että isäkin tulee mukaan. Aika turhaan tuli, istui vierelläni tunnin ja vastasi omiin kysymyksiin alkoholin ja tupakan käytöstä. Olisin itsekin osannut niihin vastailla. Nyt en todellakaan raahaa miestä mukaan, saa toki tulla jos haluaa, mitä epäilen :)

Vierailija
57/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa, siinä siis selitys miksi on toisessa raskaudessa huolissaan oireettomuudesta. Osaa ´siis jo odotella oireiden alkamista ja jos niitä ei alakkaan kuulua,alkaa stressaaminen. Minulla on käynyt näin useamman kerran:))nääs kun tuota kuudetta odottelen. Minulla on ollut kahdeksan positiivista raskaustestiä ja niistä nyt viisi on päättynyt elävä syntyvään lapseen. Tämän kertainen raskaus on niin alussa, että menossa on taas tuo stressivaihe,että kuinkahan tässä käy.Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa olen kokenut, molemmat on havaittu vasta rv 12 np-ultrassa. Toinen osoittautui tuulimunaksi ja toinen raskaus oli päättynyt rv 9+. Tämän jälkimmäisen keskenmenneen raskauden alussa kävin alkuraskauden ultrassa,pieni sydänkin sykki jo,mutta niinpä vaan kävi sitten ikävästi. Tälläkin kertaa menen yksityiselle ultraan,mutta koitan sinnitellä tuonne rv 10 asti,silloin keskenmenon riski on jo selvästi laskenut. Pahoinvointi on alkanut minulla vasta rv 7-8. Nyt minulla on oireena väsymys, palelu, ja rintojen vihlonta. Vessassakin saa juosta kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti. Minulla on siis menossa rv 5+ ja la olisi kk mukaan 5.6.,mutta koska minulla on pitkä kierto epäilen la siirtyvän tuonne 9-11.6.,mutta sen näkee sitten kun menee ultraan.

Me emme aio kertoa raskaudesta lapsille, kenellekkään sukulaiselle tai ystävälle ennen tuota kriittistä rv 12 saavuttamista. Osa sukulaisista saa varmaan sätkyn,kun kuulee meidän odottavan perheenlisäystä vielä kerran. No, jos tämä raskaus päättyy hyvin,pistää tämä mamma pillit pussiin ja laittaa piuhat poikki. Nyt pidän sormet ja varpaat pystyssä, että pikkuinen pysyy matkassa vielä jäljellä olevat 35 raskausviikkoa ja pääsen vielä kerran nuuhkimaan pienen käärön ihanaa tuoksua.

Jaahas,jospa päättäisin romaanini tähän, tulikin pelkkää omaa (.). Voikaahan kaikki pyöristyvästi ja kirjoitellaan ahkerasti.

Kesähelmi ja kullanmuru rv 5+

Vierailija
58/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelille tsemppiä ultraan!

Mangustille pahoittelut!

Kesähelmi taas...

Vierailija
59/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ruska-aamu, käytiin koiran ja miehen kanssa pitkällä kävelyllä ja nautittiin kirpeästä raikkaasta ilmasta!

Mua välillä hämää, miten nämä olot vaihtelee: jonakin päivänä ellottaa kamalasti eikä jaksa mitään, ja toisena on ihan reipas ja energinen. Olen myös huomannut, että iltaa kohti nipistelyt alavatsan seudulla lisääntyvät, onko muilla samanlaisia huomioita? Mistä se johtuu?

Minäkin sitten söhräsin tuonne esittelylistalle liikaa ja menipä toiseen kohtaan väärä LA:kin eli laskurin mukaan päivä olisi 5.6.08, mutta pitkä kierto kun on niin voipi tuo olla myöhemminkin. Juu, tulipahan se todistettua se yhden ystävän väite, että raskaus sulattaa aivot... :) Osaisko joku korjata?

Vierailija
60/73 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mangustille! Oletko varma, ettei kyseessä ollut esim. hematooma, kuten Tyttelillä? Jos tosiaan meni kesken, tsemppiä uuteen yritykseen, kun olet valmis.

Tyttelille tsemppiä huomiseen ultraan, kerrohan sitten pian, mitä siellä näkyi!

Olen ollut aika lailla hiljainen, ja sama saattaa jatkuakin. Nyt viikko flunssaa takana, ja tenttiin lukeminen jäi täysin väliin. Reilun viikon päästä sitten tentti, johon pitäisi lukea vielä kolme kirjaa... huokaus...

Joku kyseli alkuraskauden ultrasta. Minä varasin omani jo viikolle 6+5, onkohan liian aikaisin? En millään malttaisi odottaa, ja katselin netistä, että sydämen pitäisi olla silloin jo kehittynyt, eli sydänäänet voisivat näkyä. Tuon helmikuun tuulimunan jälkeen ultra pelottaa kamalasti mutta toisaalta en oikein osaa suhtautua raskauteen todellisena ennen sitä. Ekan neuvolan sain jonnekin viikon 8 tienoille, mutta siellähän ei tosiaan tapahdu vielä oikein mitään.

Huomenna menen lääkäriin, koska minulla taitaa olla hiiva. Kävin perjantaina terveydenhoitajan vastaanotolla, ja terkka sanoi, että tässä vaiheessa hiivalääkitystäkään ei mielellään anneta. Lähteeköhän hiiva sitten itsestään pois? Kamalaa, jos joutuu elämään näin kutisevan alapään kanssa pitkään. Toisaalta en halua ottaa mitään riskejä pikkuisen terveydentilan suhteen. Samalla lääkäri varmaan katsoo poskionteloni ja muut, toivottavasti siellä ei ole mitään, kun eivät kai antibioottejakaan voisi näin alkuviikoilla antaa.

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille.!Kenenkään nimiä en vielä oikein muista, vaikka olenkin ahkerasti käynyt pinoa lukemassa. Pitääpä käydä laittamassa tiedot esittelypinoon, hauska että sellainen on perustettu. Ja nimikin on kiva :).

Niina 5+3