Kesäkuiset huhuu
Ajattelin aloittaa meille kesäkuisillekin oman pinon, kun pikku hiljaa alkaa positiivisia testituloksia ilmaantumaan enemmänkin. Voidaan sitten vertailla omassa rauhassa oireita :)
Ite tein r-testin toissapäivänä, kun en enää malttanut odottaa. Nyt pitäs sitten olla rv 4+2. Alussahan sitä ollaan, mutta paljon ilosempi en enää ite vois olla. Nyt toivon, että pikkusella on tarrasukat matkassa, ja kaikki menee hyvin.
t. SannaNu ja tiuhti
Kommentit (73)
Onnittelut vain kaikille kesänupuille!!!!!
Eli tänään tein vielä acon10 kasettitestin, kun edellisiin kolmeen testiin olin saanut vain haaleita ja hentosia viivoja. Tänään testiin piirtyi kuitenki äkkiä toinenkin viiva! Ei yhtä kirkuvan punainen kuin kontrolliviiva, mutta selvä kuiteski!! Tuntuu niin mahtavalta! Niinkuin varmasti teistä muistakin ne omat pikku ihmepakkaukset siellä mahassa ;))
Tämä raskaus on siis toinen. Esikoinen on heinäkuinen vuosimallia 2006. Tälle toiselle oli lupa tulla jo heti esikon synnyttyä, mutta imetys (9,5kk) toimi minulla liiankin hyvänä ehkäisynä. Sitten kuukautisten alettua toukokuussa aloin syödä taas metformiinia (pco) niinkuin ekassakin raskaudessa ja samat kolme kuukautta kerkesin syödä niitä kunne ihana plussatesti tuli.
Tytteli-83: Muistan sinut 2006 odotuslaisista, onko vuoto jo loppunut? Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!
-mangu- rv 4+1 (luultavasti, en ole varma kierron pituudesta, kun on vaihdellut)
Hei kaikille! Plussasin tuossa maanantaina ja nyt katseli tuota laskettua aikaa, joka luultavasti siinä 5.-6.6. Ensimmäistä tässä odotellaan, mutta yksi alkuajan keskenmeno oli juuri tuossa elokuussa ja sen takia hieman varovaisesti tänne uskaltaudun. Ihmettelen itsekin, että kuinka näin nopeasti heti tärppäsi ja toivo todella, että nyt kaikki menisi hyvin! Jännittää ja pelottaa kamalasti! SannaNu ja Littiina ja muutkin samassa veneessä olevet: onneksi olkoon ja kaikkee hyvää! :)
t: Sanelina
Täällä olisi yksi plussannut lisää.
Alussa ollaan täälläkin, laskurin mukaan LA olis 7.6.08. Soitin jo neuvolaan ja sain ajan tämän kuun loppuun. Ei ne ainakaan ihmetellyt kun näin aikasin soitin. Kerroin, että vasta sunnuntaina olen tehnyt positiivisen testin. Neuvolassa täti muisti minut heti jo nimeltä. Esikoista odottaessa minulla oli tämä täti joillakin käynneillä. Nyt näyttäisi siltä, että koko raskauden tulee olemaan sama täti. Tosi kiva homma, mulla synkkasi tosi hyvin tämän tädin kanssa. (täti/hoitaja/vai miksi noita neuvolassa työskenteleviä kuuluu kutsua?)
Tämä tulokas on meille toinen. Esikoinen on nyt 1v7kk. Esikoiselta olen kirjoitellut näillä vauvan sivuilla syntyneelle " listalle" . Joku osasi sellaisen tehdä yahoon sivustolle. Ehdottaisin sellaisen tekemistä, se on ollut tosi hyvä kokemus mun mielestä. Sinne tullaan omalla nimellä ja meillä on sillä lisitalla ollut tapaamisiakin. Siinä oppii tuntemaan toisia ja on iva vertailla kokemuksia. Itse en osaa tuollaista listaa tehdä, osaisiko joku muu?
Onnea oikein kovasti kaikille kanssa odottajille! Muakin vielä vähän ihmetyttää, että voiko olla totta, että meille olisi tulossa toinen lapsi. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Itse en muista tällaista keskenmenon pelkoa ensimmäisessä raskaudessa, mutta miehen mukaan olin silloinkin alussa sitä pelännt. Oireet ovat minullakin jo alkaneet, toisaalta hyvä niin, tietää, että ilmeisesti siellä vatsassa ainakin jotain tapahtuu.
Ihanaa kun meitä kesäkuun vauvaa odottavia alkaa olla jo näin paljon.
En olekkaan taas muutamaan päivään ehtinyt koneelle, työt pitää kiireisenä :/ En viimeeksi muistanut itsestäni sen kummemmin kertoilla, eli tässä vähän tarkempaa esittelyä: Olemme miehen kanssa molemmat 30v. ja kolmatta lasta odotellaan. Esikoinen on jo 5 1/2 vuotias ja kuopus täytti heinäkuussa vuoden. Aloitimme tämän kolmannen lapsen yrityksen tuossa alkukesästä, mutta yritys oli alkuunsa hiukan epäsäännöllistä kun mies oli välissä matkatöissä. Mutta laskeskelin että kolmannesta niistä kierroista kun raskautuminen ylipäänsä oli mahdollista kävi tärppi. Työelämään palasin tämän kuun alkupuolella ja ihan olisin jo valmis jäämään kotiin. No mutta, jos tää raskaus vaan etenee onnellisesti loppuun asti niin eihän tässä lopun perin kovin kauaa tarvitse töitä tällä erää paiskiakkaan.
Oireet on vielä aika minimaaliset. Ajoittaista pientä kuvotusta olen havainnut sekä niitä jomotuksia alavatsalla. Valkkaria tulee normaalia enempi ja kovasti janottaa. Väsynytkin olen, mutta se nyt voi johtua ihan vaan töistä sekä siitä että kuopus on flunssan ansiosta nukkunut pari viime yötä aika huonosti. Mutta eiköhän niitä oireitakin ala pikkuhiljaa tulemaan enempi esiin kun viikot kuluu. Ai niin onhan mulla vielä tuota vatsa turvotusta. Vatsa on iltaisin ihan järkyttävä pömppö, luulisi että raskaus olisi pidemmälläkin. Onko kellään muulla vastaavaa? En muista edellisistä raskauksista kyllä moista.
Onnea siis meille kaikille matkaan! Toivon sydämestäni että jokaikisen meistä raskaus sujuisi ilman suurempia ongelmia ja ensi kesänä saamme omat nuput syliin.
mirulii rv 4+4
Nyt jännittää! Haalea viiva tuli ihan just. Tulin tänne vauvan sivuille katsoon laskuria ja 9.6 se antoi... En uskalla vielä intoilla enempää vaan teen uuden testin viikon päästä. Toivottavasti saan liittyä sitten iloiseen joukkoonne!!! Ja paljon onnea teille plussanneille!!!!!!! ihania pieniä isoja salaisuuksia:)
Minäkin uskaltautunen tulla mukaan! Mies kuukautta vaille 31v, minä 26, miehellä ennestään 2 poikaa. Ehkäisy jätetty pois toukokuun puolivälissä.
Pari päivää sitten (kp 25/ 28-30) alkoi alamahassa tuntua painetta hassusti, joten sitten päätin noin vain ruveta testaamaan keskellä päivää (www.halpa-testi.fi:n liuskatesti). Ja haalea plussahan sieltä tuli, olin aivan järkyttynyt!
Testasin seuraavana aamuna uudestaan RFSU:n testillä, joka myös antoi haamun. Nyt aion säästää viikonlopulle paketin toisen testin ja varmistella tulosta... Onhan tänäänkin tosiaan vasta kp 27, kumma että plussa ylipäätään näkyi jo 25 päivän kohdalla! Laskuri antaa lasketuksi ajaksi 15.6. Kiva kun mulla on myös hevoset kantavina, toisen pitäisi varsoa toukokuun puolivälissä ja toisen juhannuksen tienoilla, miten niistäkin sitten selviän kun noin samoissa ajoissa mennään?
Normaaleja menkkajuilintoja ei ole ollut ollenkaan, kuten aiempina kuukausina on ollut. Alaselkäkin on ollut aiemmin kipeä, tällä kertaa ei oikeastaan ollenkaan.
Mun tekisi mieli jäädä heti kotiin tunnustelemaan mahaa ja fiiliksiä - olen töissä ruokakaupan kassalla, mietin että jos ja kun pahoinvoinnit tulevat, miten ihmeessä selviän kassalla niistä??
Kolmannesta juuri plussasin, la siis 3.6. ja aika tarkka onkin, kun ehdimme yrittää viime kuussa peräti kerran, että täydellinen täsmäisku. Yk:tä toki takana enemmän, itse asiassa 8 kk yritimme myös edellisiä lapsia. Poika on 5 v. ja tyttö 4 v. Noloa, taidankin olla toistaiseksi tän porukan vanhin 39 v. ja mies jo yli 40, ellei lisää ilmaannu kesäkuisia vanhuksia. Olinkin henkisesti ja olen tietty vieläkin valmistautunut siihen että 2 äidiksi jään.
Kuten ennenkin mua on vähän yökännyt jo tosta viikosta 4 alkaen. Lisäksi iästäni johtuen on menossa raastavat pohdinnat, että pitäisikö mennä yksityiselle lapsivesipunktioon vai ei.
Minäkin täällä vähän taustalla hengailen, en uskalla kauheasti vielä iloita kahdesta viivasta testeissä (tein varmuuden vuoksi kaksi, heh) koskapa on vasta 4+1 menossa.
Ollaan miehen kanssa vähän alle kolmikymppisiä ja esikoinen päälle vuoden. Tätä toista alettiin toivomaan tuossa 2 kuukautta takaperin, eli melko nopeasti tärppäsi :) Olen sen verran varovainen asian kanssa, etten halua vielä kertoa tästä salaisuudesta kenellekään muille. Sitten vasta kun asia on varmistettu, niin äidille voisi ensimmäisenä salaisuuden paljastaa :)
Minäkin mietin alkuraskauden ultraa, onko tuo rv 7 parasta aikaa sille? Vai kannattaako odottaa vieläkin pidemmälle?
-piirakka
Minäkin ajattelen sitä alku-ultraa, kuuleman mukaan 7vk olisi tosi hyvä! Itsellä 5+0 ja jokainen päivä ihmetyttää!
Hei kaikille plussanneille kesäkuisille!
Minä sain sitten sen plussan tänä aamuna testiin...Laskurin mukaan la. olisi kesäkuun 5.päivä,mutta oletan sen siirtyvän hiukan eteenpäin. Minulla on ennestään viisi lasta, eli odottelen nyt kuudetta ja viimeistä kullanmurua perheesemme . Ikää minulla on jo 36 ja asustelen Varsinais-Suomessa. Armoton väsymys paljasti alkaneen raskauden minulle jo ennen testin tekemistä,mutta pitihän se plussa vielä testillä varmistaa. Minulla on aikomuksena mennä alkuraskauden ultraan vasta rv 10. Paljon onnea kaikille odotukseen!
Kesähelmi ja salamatkustaja
[color=blue]Onnea kaikille plussanneille! Tervetuloa mukaan odotukseen.
Oma olo on jo hieman toiveikkaampi. Vuoto jäi siihen yhteen päivään. Hieman on ollut etova olo aamuisin, jee! (kuittailkaa sitten kun valitan oksentelusta). Tällä hetkellä uskon, että kyllä tää raskaus jatkuu ja kaikki menee hyvin. Katotaan muserrunko sitten maanantaina, kun on ultra. Jospa siellä jo jotain alkion tynkää näkyisin.
Oon etsinyt keskusteluja tuosta verihyytymästä ja monella on ollut semmoinen. Silti raskaudet ovat menneet ihan hyvin. Tosiaan riski voi olla, että jos verihyytymä irtoaa kerralla, niin se voi raskauden alussa tempaista sikiöpussin mukanaan. Oon nyt yrittänyt ottaa rennosti tän viikon. Sit ens maanantaina ultran jälkeen tiedän enemmän ja voin ottaa rennommin.
Viime raskaudenkin aikaan höllensin liikuntaa aika reilusti, koska miuta supisteli niin paljon. Kyllähän tuota synnytyksen jälkeen pääs taas kuntoon. Kyllä mie kävelen paljon ja varmaan käyn uimassakin. Kuiteskin on tärkeintä saada vauva elävänä pihalle. Itsensä kerkiää kyllä treenata sitten myöhemmin.
Tytteli-83 rv 5+2
kuulla Tytteli -83 että sulla menee nyt kivasti :)
Niin mullakin.
Joka päivä on yhtä ihmettelyä ja epäuskoa. En vaan ymmärrä että mä oon raskaana.. :)
Mutta oireet sen kertoo sitten.
Nipistelyjä, vääntöä, painontunnetta, jomotteluja..
Ja nyt tänään alkuillasta alkoi tosi kova pahoinvointi. Etoo koko ajan! En oo (vielä) oksentanut mutta sekin ehkä edessä...?
Onnea kaikille ja tsemppiä!! :)
4+6
Viime pe tein testin ja laskurin mukaan la olis 5.6.
On jotenkin vielä hirveän varovainen ja yllättynyt olo! Raskaus tuli osittain yllätyksenä...oli kyllä puhuttu että viimeistään keväällä ruvetaan yrittelemään. Ei kyllä juuri ehkäisyäkään käytetty :) En vain uskonut että tällä kertaa tärppää näin helposti! Meillä neiti täyttää joulukuussa 4 ja häntä saatiin aikanaan tehdä ihan urakalla!
Olen huomannut että nyt on pelkoja(kohdun ulkoinen ym) paljon enemmän kuin edellisellä kerralla! Onkohan kellään muilla samanlaista? pahoinvointia ei ole mutta rinnat jumalattoman kipeät! Samoin alavatsaa nipistelee välillä
Nasupotsi, minulla myös isot pelot väärästä hälyytyksestä. Todella stressaavaa. Haluaisin vain varmuuden, että kaikki on niin kuin pitääkin.
Alavatsaa vihloo edelleen, välillä ihan reippaastikin. Pahaa oloa on jatkuvasti, vaihtelee hieman päivittäin kuinka kovaa se on. Nyt parin päivän sisällä olen oksentanut kerran päivässä. Ruokakaupassa käynti on haaste, kun tekee niin pahaa ne kaikki hajut. Tehtiin esim. miehen kanssa lämpöisiä voileipiä, mutta piti jättää niiden tekeminen miehelle kun makkaran haju oli niin etova, että olin oksentaa siihen paikkaan.
Alkuraskauden ultraa en ole vieläkään saanut varatuksi saamattomuuttani :) Neuvolaan saatan soittaa huomenna ellen nuku koko aamupäivää ennen iltavuoroa niin kuin tänään. Tosin, tuntuu vieläkin aikaselta varata neuvola. Mites muut? Ootteko jo varanneet ajan neuvolaan?
Vaapukka 5+4, la 3.6
... kovia pelkoja on! Mulla meni kesällä kesken just näillä main, ja ensimmäinen odotus, niin välillä tämä oleminen on aika raskasta: jos on huono olo ja nipistää niin pelottaa, mutta jos on liian hyvä olo eikä tunnu mitään, niin pelottaa kymmenen kertaa enemmän! Mies on jo ihan hermona kun koko ajan hyppään vessassa ja tunnustelen. raskaat kuukaudet on edessä tällä menolla... :) Pitäisi osata rentoutua, koska eihän tällä ressaamisella mitään auta eikä muuta vaan lähinnä pahentaa, mutta kun...
Tytteli -83, ihanaa että kaikki hyvin! Se oli varmaan vaan limakalvoärsytystä tms.
Varasin just tänään ultra-ajan parin vkon päähän, en malttanut olla varaamatta! Neuvolaan en ole vielä soittanut, ehtiiköhän sen vielä tuon ultran jälkeen? Silloin on mulla 7+0.
5+1
Vaapukka 85, Sanelina07: Mulla iski pelot tällä viikolla, kun työmäärä yllättäen kasvo aika paljon. Mulla oli tosi stressi päällä kesäheinäkuun vaihteessa, ja pelkään että sillä oli vaikutusta keskenmenoon. Nyt yritän suhtautua töihin tosi rauhallisesti ja pitää huolen itsestäni.
omaa napaa: joudun siirtämään jo varaamiani ultraa ja neuvola-aikaa työreissujen takia. Harmittaa, kun siirtyvät sitten eteenpäin.
Tänä aamuna oli aika ällötysolo. Oksentamaan en kuitenkaa oo joutunut menemään.
Pitäskös meidän ruveta kehittelemään tälle meidän pinolle nimeä? Onko valmiita ehdotuksia?
Voitas kerätä myös esittelypinoa, kun meitä on koko ajan enemmän :). Onko ketään vapaaehtoista ylläpitoon? Itellä ei tuosta hommasta ole kokemusta.
Hauskat viikonloput kaikille!!! Lähdetään miehen kanssa hemmottelulomalle Vuokattiin.
t. SannaNu ja tiuhti rv 5+3
Heips! Ajattelin liittyä joukkoon. Itse plussasin maanantaina, menkkojen piti alkaa sinä päivänä, " tiesin" jo viime viikolla että on tärpänny ;)
Perheeseen kuuluu:
Äiti 26 v, isä 31 v, 5-vuotias kehitysvammainen tyttö ja 1,3 kk tyttö.
Vähän jännittää miten kolmen kans pärjää, kun esikoinen niin vaativa, mutta eiköhän elämä vie omalla painollaan ;)
Se pino omalla nimellä ois tosi hyvä juttu, mutta itselläkään ei ole kokemusta, harmi...
SannaNu, itselläni oli kesällä ihan täyttä lomaa ja löllittelyä ja silti meni kesken, ei sitä voi tietää. Varmasti pystyt matkoillakin pitämään voinnistasi huolta! Musta ainakin tuntuu tällä hetkellä, että hyvä vaan olla töissä, muuten tarkkailisin koko ajan " oloja" ja nipistyksiä, nyt on sentään muutakin ajateltavaa...
Tervetuloa joukkoon Aurinkoo! Kyllä se elämä kantaa! Koitetaan luottaa siihen! :)
Ihanaa että tänne tulee aina vaan entistä enempi plussanneita.. Hienoa :)
Itsellä edelleen epäuskoinen olo ja jokaisessa päivässä kamalan paljon uusia juttuja huomaa itsestään.
Tää päivä ollut suht oireeton, mitä nyt nippailuja alavatsalla ja omituisia mielitekoja.
Meillä myös viikonloppureissu edessä. Toivottavasti ei tule huonoa oloa reissussa ettei ne huomaa mitään kenen luo ollaan menossa..
Tää sivusto on äärimmäisen tärkeä paikka kyllä.. :)
5+0
Onnea hurjasti myös sulle Pavot:)
Tiedän tunteesi.. Olen itse kokenut ihan samaa viime pe lähtien kun itse tein elämäni ekan plussan ja ne tuntemukset jatkuu yhä. Hämmennystä, epäuskoa, iloa, onnea, pelkoa, kaikkea mahdollista.. :)
4+5