Olisitko mielummin 15-vuotias teiniäiti vai 45-vuotiaana äidiksi tullut mummoäiti?
Kommentit (35)
15-vuotiaana voisi mennä loppuelämä piloille tuosta. Mummoäiti haluaisin olla tosi kovasti. Tosin mummoksi en pääse vielä pitkään aikaan. Ainokainen lapseni on vasta 3v. :)
Terv. 43v vauvakuumeilija.
jos kahdesta pahasta pitäisi valita!
Vaikkakin estin tuon teiniäitiyden tekemällä abortin. Mutta musta tuli sit " normaali" äiti. Äidiksi 25-vuotiaana.
45v ja vanhimmat lapsetkaan eivät olisi teiniäitejä, onneksi olen kertonut miten niitä vauvoja ei tule, jos ei halua teiniäidiksi.
Olen onnellisesti raskaana ja 45-v. Neljäs lapsi tulossa. Tenit ja pikkuinen ovat kaikki onnellisia odotuksesta. Pitäkää peukkuja ne, jotka haluavat.
ajattelin, että 45-vuotiaaksi ei enää ole kovin pitkä matka, että se on lähemöänä kuin 15 vuotta. Kuitenkin olen 30-vuotias, eli ihan tasan puolivälissä, jee jee. Ihana huomio! Siihen oon siis piiiiiiiiiiitkä aika kun olen 45, yhtä kauan kun oli siitä kun olin vielä yläasteella :)
Mielestäni olen tullut äidiksi vähän vanhana, 25-v kun sain esikoisen , nyt 29-v ja kolmas tulossa. NEljä on lapsilukumme.
Jos olisin saanut lapseni 10 v-aiemmin, ne olisivat jo niin isoja : ) Ei sillä ettäkö lasten tarvitsisi kasvaa nopeasti, tää vaan tuntuu olevan just sellainen väliinputoamisaika, eli ei se järkevin lasten hankintaan.
45-v äiti en kyllä haluaisi olla mistään hinnasta! Kauhea ajatuskin, myös lapsen kannalta. Kun olen 45 mun esikoinen on jo 20-vuotias. JA hyvä niin.
Kiitos 12! Nyt viikko 11 alkamassa. Syke bongattu ultrassa.
Eka raskaus 16-vuotiaana, kolmas 44-vuotiaana
Jos on 25-vuotiaana äiti, niin on äiti vielä 45-vuotiaanakin. Lapsi vaan saattaa olla jo parikymppinen tai vanhempikin. En aio äitinä olemista lopettaa vielä 65-vuotiaanakaan, mutta lapseni ovat silloin jo itsekkin kolmikymppisiä.
Tyhmät ei tietty tajua.
Vierailija:
Jos on 25-vuotiaana äiti, niin on äiti vielä 45-vuotiaanakin. Lapsi vaan saattaa olla jo parikymppinen tai vanhempikin. En aio äitinä olemista lopettaa vielä 65-vuotiaanakaan, mutta lapseni ovat silloin jo itsekkin kolmikymppisiä.
Muistan, että mulla oli eka vauvakuume tuon ikäisenä, ja eka poikaystävä. Poikaystävä olisi luultavasti lähtenyt raskauden myötä lipettiin, mutta en olisi voinut aborttia tehdä. Opiskelut ois viivästyneet, mutta kyllä uskoisin että oisin pärjännyt :)
mun elämä olisi ollut ihan pilalla, jos olisin 15-vuotiaana äidiksi tullut. Sain lapseni melkein nelikymppisenä eli tuskin tuo 45 sen huonompi vaihtoehto olisi.
15v olisin pilannut tyhmyyttäni paljon hyvää lapseni elämästä
Olisin pilannut oman lapsuuteni, jos olisin tulllut 15v. raskaaksi. Noh, tosielämässä osuin sitten siihen keskiarvoon eli sain ekan lapsen 28v.:na.
Nuorena jaksaa. Yksinkertasesti. Sitä joko on tai ei ole äiti-tyyppiä. Minä olisin ollut valmis äidiksi jo 15 vuotiaana. Siitä ei kyllä mennyt kuin 3v niin olin jo äiti. Ja nyt on ikää 30v ja viides tulossa. Pakko sanoa että tämä jää viimeiseksi lapsekseni. Ei sitä enää jaksa samalla tapaa kuin nuorempana. Kroppakin oli paremmassa kunnossa silloin. Mutta no, onneksi sitä on esikoinen jo niin iso että auttaa kovasti kaikenlaisessa. Mulla on itellä ikää 36v kun esikko tulee täys ikäseksi. Joten kyllä minusta on kivaa olla sitten mummo! Jos se vaikka tekis ekan lapsensa kun on noin 22-27v. Minä olisin sitten se MUMMO. Ja saisin hoitaa sillon tällön lapseni lasta. Ja sitten olisi sitä omaakin aikaa jo. Vaikka kyllä mulla vielä on omissa pienemmissä kaitsemista silloinkin. Nuorin kun on murkkuikänen 15v.
Mä olen tuossa iässä jo vapaa kuin taivaan lintu, on rahaa ja kaikki asiat kunnossa, lasten kanssa on ihanaa, kun heidän kanssaan voi tehdä kaikkia aikuisten juttuja yhdessä, ehdin nähdä vielä nuorena lapsenlapseni jne.
Hirveää olisi olla tyttäreni kanssa yhtä aikaa raskaana. Mieluummin olen nuori ja jaksava mummo, joka saa nyppiä rusinat pullasta.
Vierailija:
mun elämä olisi ollut ihan pilalla, jos olisin 15-vuotiaana äidiksi tullut. Sain lapseni melkein nelikymppisenä eli tuskin tuo 45 sen huonompi vaihtoehto olisi.
teininä on niin paljon koettavaa ja elettävää edessä, vastuu lapsesta ei istu mielestäni niihin kuvioihin
terv. äiti 31v + 3 lasta