Törkeää sivistymättömyyttä hoitajien lynkkaaminen, päälynkkareina opettajat ja sosiaalityöntekijät
Uskomatonta että kehtaatte mollata ja haukkua hoitajia TYHMIKSI ja VAIN HOITAJIKSI ja KUN EI MUUHUN ÄLLI RIITÄ. Uskomatona että tällaiset ihmiset toimivat lastemme opettajina ja lastensuojelussa jne.
Toimintanne ei vaikuta järin älykkältä, nolaatte itsenne ja ammattikuntanne, paljastatte kateutenne ja ahneutenne. Asenteenne on todella ylenkatsova. Hävetkää.
Kommentit (76)
arvostus sairaanhoitajia kohtaan on aika lailla pakkasen puolella :(
ettei muut ansaitse palkankorotusta nyt vaan joskus myöhemmin ja sosiaalialan työntekijät ja opettajat yrittävät tuoda keskusteluun kauniisti yleisen palkkaepäkohdan.
Mutta en ymmärtänyt minäkään miksi sairaanhoitajien pitäisi saada palkankorotus ja muiden tyytyä odottamaan seuraavaa mahdollsiuutta 3v päästä? Nykyinen sopimus tuo korotuksen opettajille, sosiaalialan työntekijöille JA MYÖS sairaanhoitajille mikäli he suostuvat sopimukseen. Eikö kaikki ole nyt hyvin? Tämä sopimus on kuitenkin todella hyvä! Ällistyttävää, että sellainen saatiin aikaiseksi. Kunnathan siitä kärsivät ja me maksamme sen veroina...
Luuletko tosiaan että sh:n työ on vain lääkkeen antamista lääkärin antaman ohjeen mukaan. Voi Jeesus, sinun on pakko olla idiootti! Kerrohan ammattisi, kiinnostaa. Tosi kapeakatsantoinen ainakin olet, etkä paljoa sh:n työstä todellakaan tiedä.
:( haukutaan kaikkia idiooteiksi ja oma työ on vaikeinta, raskainta, vastuullisinta, matalapalkkaisinta :(
En haluaisi tuollaisten hoitajien hoidettavaksi :(
Ai että opettajia pitäisi verrata lääkäreihin?
Onko opettajalla yhtä vaativa koulutus? Entä miten on työn vastuullisuuden kanssa?
Vierailija:
Opettajien palkkoja tulisi verrata lääkäreihin eikä sairaanhoitajiin!
Onhan tuo nyt kumma, että akateemisten opettajien ja ammatti(korkea)koulutuksen omaavien hoitajien koulutusta/työtä yritetään väkisin verrata.
Poikani viettää välivuotta ennen armeijaan menoa metalliverstaassa, jossa siirtelee raudan kappaleita paikasta a paikkaan b, jos viitsii ja jaksaa. Palkka on sama kuin minulla minulla hoitajana.
" vai pitää hoitajan osata lääkärin ohjeiden mukaan antaa tiettyä lääkettä tietty annos tietylle potilaalle
olisi aika hurjaa jos ei ohjeiden jälkeen tuollaisesta suoriutuisi =)"
Lääkäri määrää potilaalle nesteohjelma 1:sen, kerrohan siis mikä se on ja miten toteutat?=)
Lisäksi lääkäri määrää Zinacef 1,5 g iv, kerrohan, mitä se on, mihin kuiva-aineen sekoitat, ja mihin määrään, millä nopeudella tiputat?=)
=)sh=)
Vierailija:
En haluaisi tuollaisten hoitajien hoidettavaksi :(
kun olet erikoissh? kyselee utelias
Voi kun riittäisi toisenlaisia hoitajiakin hoitamaan tällaisia ruikuttajia kuin minä :(
Kun tulee paha mieli, hoitajat vaan lyttäävät henkisesti.
Mieheni on sairaanhoitaja
..ei ole paljoa miestä viimeaikoina näkynyt, kun on joutunut tekemään työvuoron jälkeen heti toisen perään. Eilenkin meni klo.7.00 töihin ja työt loppuivat 21.00. Ei löydy sijaisia ei.
Ei tulot oikein riitä menoihin, kun kaikki kustannukset nousee koko ajan. Palkka ei ole noussut samassa tahdissa. Energia on kallistunut (ja kallistuu entisestään kiitos hallitukselle), bensa kallistunut, asumiskustannukset kallistuneet, ruoka jne.
Kai se olisi se ostovoima, mitä tässäkin olisi tuijotettava. Sillä määräytyy rahan arvo, ei prosenteilla tms. Sairaanhoitajien ostovoiman käy kalpaten, mikäli ei parempia korotuksia tule. Elinkustannukset nousevat vähintään - ellei enemmän, kuin nyt korotukset tuovat, joten kuopassa sh:t ovat ja siellä pysyvät, ellei parempaan pystytä.
Miksi ei verrata pohjoismaalaisia hoitajia keskenään, kun kerran suhteellisen samanlaisista maista verotuksineen, hintoineen on kyse? Miksi opet yms tappelee hoitajien kanssa täällä?
Miksi suomalainen hoitaja saa niin paljon pienempää palkkaa kuin ruotsalainen tai norjalainen kolleegansa? Ja kuten viikonlopun Hesarin tutkimuskin ilmaisi, täällä hoitajat ovat kuitenkin tehokkaimpia pohjoismaista?
Miten ruotsissa tai norjassa on varaa maksaa hoitajille palkkaa, mutta suomessa ei? Sama tietenkin koskee opeja ja sossuja. Tuntuu surulliselta, miten alkeellisesti täällä aletaan syyllisiä etsimään kanssasisarista/veljistä, joilla ei oikeasti ole osaa ei arpaa surkeaan valtiontalouden hoitoon. Syylliset ei löydy hoitajien riveistä, vaan hallituksen ja eduskunnan riveistä, jotka eivät osaa asiaansa, eli hoitaa valtion taloutta niin, että oikeudenmukaisuus toteutuisi muuallakin kuin omassa eduskuntatalossa.
Hoitajat eivät ole millään muotoa syyllisiä huonoon hallintoon, Arkadianmäellä istuvat ne, joille tämänkin ketjun aggressiot pitäisi kohdistaa!
Peace & love sisters and brothers!
hoitajat vaahtoavat leuat paukkuen oman työnsä ylivoimaista raskautta muihin töihin nähden, vähättelevät muita vähintään yhtä vaativaa työtä tekeviä ja sitten valittavat kun heitä ei arvosteta =)
Varsinainen paradoksi.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaankin.
edelleen se lääkäri ohjeistaa oman koulutuksen ja kokemuksen pohjalta mitä lääkettä annetaan ja millainen annostus, hoitaja sekoittaa lääkärin määräämän lääkkeen oman koulutuksen ja kokemuksen pohjalta. Jokainen tekee sitä mihin hänet on koulutettu, mikä tässä on niin vaikeaa?
Ei minulla on hajuakaan miten lääkärin määräämä lääke sekoitettaisiin, koska en ole kouluttautunut hoitajaksi. Jos olisin asiasta kiinnostunut niin varmasti olisin aikoinaan hakeutunut opiskelemaan hoitajaksi. Itseäni kuitenkin kiinnosti enemmän akateeminen koulutus ja sen mukanaan tuoma työ joten sillä tiellä olen. Ethän sinäkään tiedä minun ammattiini kuuluvia asioista, jotka ovat minulle koulutuksen ja kokemuksen myötä tuttuja - samoin kuin se lääkkeen sekoitus on sinulle tuttua.
hoitajat täällä puolustautuvat kun kun muu kansa opettajien johdolla heitä vähättelee ja suorastaan haukkuu.
maisteriksi, joten eiköhän minulla ole kokemusta ja kompetenssia työelämän vaatimuksiin