Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttareni ekaluokalla ja aina eras luokkakaveri tulee meille koulun jalkeen ja haluaa valipalaa ja sittem iltaruuan! Sen jalkeen lahtee vasta kotiin. On lestaatiolainen!!

Vierailija
24.09.2007 |

Eikö lestaatiolaiskodissa laiteta ollenkaan ruokaa. Onko se jumalan tahto, että lapsen pitää itse " löytää" ruokansa???? Jos ei mistään saa ruokaa, niin olkoon ilman??

Miten fiksusti sanoisin, että jokainen syö itse päiväpalan kotonaan ja sitten voi leikkiä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näyttääpä ne maistuvan meilläkin nuo herkut naapurin lapsille =)

Tässähän on nyt kyse siitä, että jos syöminen/kyläily muuten on häiritsevää, aikuinen voi siihen puuttua, itse asiassa aika tossukka aikuinen joka ei saa tuollaista menoa loppumaan.

Vierailija
22/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oli meillä 6 tuntia ja kukaan ei sille sillä aikaan soittanut!!! Jumalan tahto ilmeisesti jyrää.......säälittävää!!

Sama kun väittäisitte kaikkien keskustalaisperheiden tai jonkun muun ryhmän olevan pokkeuksetta samanlaisia. Ai niin, niinhän täällä väitetäänkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nimittäin monet lestadiolaiset äidit ovat kotiäitejä, ja kyllä on varmaan aika tavallista, että sen oman (omien=) koululaisten mukana sinne kotiin tulee kavereitakin, joiden vanhemmat ovat töissä. Eli on mukavampi mennä sinne kaverille (myös syömään), kun omassa kodissa ei ole kukaan odottamassa!

Vierailija
24/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei oteta iltapäivähoitoa kun tiedetään että naapurissa on äiti kotona äitiyslomalla... Esim. meidän tuleva naapuri jo maalaili minulle miten hyvä on kun minä teen töitä kotoa käsin niin voin sitten KATSOA HÄNENKIN TYTTÄRENSÄ PERÄÄN kun hän tulee koulusta!!!! Ei vain hänelle muistunut mieleen etten todellakaan ole kotona lusmuilemassa vaan TÖISSÄ.

Joillekin kun tuntuu olevan vastenmielistä laittaa lapsi ip-hoitoon ja mieluummin laittavat lapsen kotiin tai jättävät naapurin vaivaksi.

Totta joka sana.

Vierailija
25/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi meillä kesän vähintään 2 kertaa päivässä, eikä ole edes lesta. Nyt olenkin alkanut sanomaan lapselle kun tulee heti koulusta meidän ovelle, että tyttöni tekee ensin läksyt ja tulee sitten sinua hakemaan. On muuten myös sellainen, että kuiskii lapseni korvaan ja pyytää herkkuja ja suuttuu kun ei saa, olen miettinyt että kieliikö jostain ongelmista kotona, tämä ainakin on uusperheen lapsi ja selvästi aina vähän ylimääräinen :(

Vierailija
26/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen alkanut miettimään, mistä kertoo se, että niin moni eka- tai tokaluokkalainen lapsi INTTÄÄ vieraille aikuisille sumeilematta vastaan, jos esim. kiellän jotain tai kehotan lähtemään kotiinsa vierailun päätteeksi.

Vai intittekö ja narisitteko te kavereidenne äideille vastaan alakouluikäisinä? Huutia olisi tullut moisesta käytöksestä vielä kultaisella 80-luvulla.

Vierailija
27/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nyt sentään yleistettäisi näitä juttuja yhden lapsen perusteella

Vierailija
28/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kun tietää, että lapsi kyläilee itsekseen naapureissa tunteja päivittäin.

45

Vierailija
29/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ettei nyt sentään yleistettäisi näitä juttuja yhden lapsen perusteella

että on kotonaan se ylimääräinen.

45

Vierailija
30/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten useasti kun mittari on lähellä 0-astetta, niin lapsi tulee meille avojaloin ja ilman asianmukaisia vaatteita!

Vierailija
31/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tällaisia lapsia nykyään tavannut jotka ikäänkuin kyseenalaistavat aikuisen auktoriteetin. Inttävät ja marisevat vastaan! On ikäänkuin he olisivat oppineet että marinalla saavat tahtonsa aina kotona lävitse. En muuta keksi kyllä tähän. Jotain kunnioituksenkin puutetta se varmaan on, ettei uskota vaikka aikuinen sanoo jotain.

Olen ihan tosissani huolestunut tästä, etteivät monet aikuiset kasvata lapsiaan pätkääkään + että kehtaavat vielä päästää lapsensa joka päivä jonkin kaverin luo. Itse kieltäisin sen jos tietäisin että oma lapseni kävisi joka päivä jossain!!! Ja vielä kerjäämässä ruokaa... oh god!

Vierailija
32/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjottiin jotakin niin hyvä, mutta tapa oli meillä päin, että kukin söi kotonaan. Olen ällistynyt kakaroitten röyhkeydestä! Omani ovat vasta vuoden ja kaksi, joten olen vielä onnellisen tietämätön tästä ilmiöstä. Mutta sen verran sanon, että nyt aikuiset auktoriteettia peliin. Uskon, ettei ole helppoa sanoa naapurin lapselle tai ottaa yhteyttä vanhempiin, mutta kyllä jokaisen on omasta lapsestaan huolehdittava niin, että välipalat ja ruoat on ajallaan. Toinen, juttu voi olla se, että naapurissa ruoka maistaa paremmalta. Ei se kyllä mikään oikeutus ole kerjätä naapurissa, mutta muistan, että naapurin äidin kaikki ruoka oli mielestäni parempaa kuin äitini tekemä.

Vierailija
33/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tottelee kiltisti. Olenkin tullut siihen tulokseen, että purkaa meillä sen pahan olonkin kun vanhempiensa aika ei riitä ottamaan sitä vastaan :(

45

Vierailija
34/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten varaan tiukka äiti, mutta meillä ei 7-vuotias hypi silmille ja pidän myös rajoista kiinni.

Vierailija
35/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tiukan linjan ja passitin kotiinsa syömään ipanan. Tuli takaisin tunnin kuluttua(kello oli jo seitsemän illalla) ja sanoi, ettei kotona ole ruokaa.

Lapsi kysyi saanko syödä edes tuon pöydällä olevan tomaatin, on niin kova nälkä :/

Sorruin sitten taas ruokkimaan lapsen.

Vierailija
36/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi aihetta lastensuojeluilmoitukseen... kurja tavallaan puuttua toisten asioihin, mutta oikeasti lapsen parasta ajatellen, minä tekisin.

T: pph

Vierailija
37/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät minuutin puolikastakaan voi olla itsekseen tai oman perheensä kanssa. Todellakin hyvä kun on koulupäivä päättynyt niin alkaa ovikello ja kännykkä soimaan tauotta.

Vierailija
38/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin selvinnyt että nämä naapurin lapset ovat yksin kotona iltapäivän ja tulevat ikään kuin " päivähoitoon" , kun pelottaa olla yksin kotona!!

Vierailija
39/42 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

59

Vierailija
40/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun läksyt tehty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi