Kertokaa syitä miksi eläimet ovat parempia/kivempia/hienompia tms kuin ihmiset
Minä aloitan. Joskus mulla on ollut vaikkapa kavereita, joiden kanssa on ollut ihan kiva vaikkapa hengailla, touhuta sitäsuntätä. Mutta sitten olen muuttanut pois paikkakunnalta, mennyt elämässä eteenpäin, lähtenyt etsimään elämältä jotain muuta, vanhentunut. Ja ehkä vaikkapa vuotta myöhemmin olen saanut päähäni taas tavata jonkun kaverin entiseltä paikkakunnalta, entisestä elämästä. Ja se on ollut ihan turhaa! Emme ole viihtyneet yhdessä enää ollenkaan, ei meillä ole ollut enää mitään tarjottavaa toisillemme, ihan turha tavata ollenkaan. Kun kaveria ei ole vuoteen nähnyt niin se onkin sitten "entinen kaveri" eikä sen kanssa jaksa hengailla sekuntiakaan, vaikka aikoinaan oli yhdessä parhaimmillaan upeeta. Entiset kaverit ovat aina pettymys, täysi 100% pettymys.
Mutta eläimet eivät koskaan ole pettymys. Jos olen viihtynyt jonkin eläimen kanssa aikoinaan... niin viihdyn vielä joskus uudestaankin vaikka olisin ollut poissa kokonaiset 10 vuotta. Ihan niinkuin en olisi koskaan ollut poissa, ihan niinkuin oltaisiin nähty eilen, vaikka 10 vuoteen ei olla nähty. Ihan yhtä läheiset ollaan yhä.
Entisiä kavereita on turha kaivata, koska ei ne enää ole kavereita, ei ne enää ole mitään. Entisiä eläinkavereita taas... no, sellaisia ei ole olemassakaan, koska eläinkaveri on aina kaveri, ei siitä koskaan tule "entinen" kaveri. Entisiä ihmiskavereita en kaipaa, ei heitä kannata edes muistaa. Mutta entisiä eläimiä kaipaan, mielelläni muistan. Kaipaan eläimiä jotka aikoinaan 30 vuotta sitten tunsin. Ne on vieläkin mun kavereita, vaikka kaikki on jo haudassa.
Kommentit (13)
Eläinten kanssa olen aina tullut paremmin toimeen kuin ihmisten.
Maistuvat paljon paremmalta ja ne on helpompi viedä teuraalle.
Vierailija kirjoitti:
Koiralle ei kehity valheellisia oppijärjestelmiä vaan se elää puhtaasta rakkaudesta, siinä ero. Ihminen voi opettaa sille yhtä sun toista ja vetää sen pois luonnosta, mutta se on edelleen se sama luontokappale kuka elää puhtaasta rakkaudesta. Ihminen aivopestään elämään jostain ihan muusta
Eläimet ovat vapaita uskonnoista, joka on yleisin ihmisten aivopesun esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Koiralle ei kehity valheellisia oppijärjestelmiä vaan se elää puhtaasta rakkaudesta, siinä ero. Ihminen voi opettaa sille yhtä sun toista ja vetää sen pois luonnosta, mutta se on edelleen se sama luontokappale kuka elää puhtaasta rakkaudesta. Ihminen aivopestään elämään jostain ihan muusta
Koira on tosiaan harvinainen eläin kun se on noin "puhdas" tai "täysin rakastava", ainakin ihmisiä kohtaan. Enpä tiedä vihaavatko koirat yhtikäs mitään? Rakastavatko koirat kaikkia luontokappaleita? Todennäköisesti eivät, koska todennäköisesti niidenkin täytyy jostain ruokansa metsästää.
Muut eläimet on vähän eri juttu, eivät ole "ihmisen paras ystävä". Kamelit vihaavat kaikkia muita paitsi kameleita. Kamelit tallovat kuoliaaksi ihmiset, strutsit, antiloopit, hevoset, seeprat ja kaikki muutkin eläimet jos vain voivat. Lemmikkikissoistakin olen jostain joskus lukenut että "kissat tappaisivat omistajansa jos vain voisivat". Aasit taas ovat ihan ystävällisiä, heikot pikkulapsetkin voivat ohjastaa aasia ihan kuten jotain kaikista kilteintä ponia, kunhan aasi tuntee nuo lapset hyvin, kunhan tuo aasi on juurikin niiden lasten lemmikki. Ei aaseilla ole mitään ketään vastaan, tai siis ei ainakaan omistajiaan vastaan. Aasit voivat olla ystäviä ihmisten ja vuohien ja lehmien kanssa. Mutta kaikkia koiraeläimiä aasit vihaavat yli kaiken, yrittävät ihan sekopäisinä raivohulluina tappaa kaikki koiraeläimet, jostain ihmeen syystä. Siksi joissain maissa käytetään lammaslaumojen suojelijana paimenkoirien sijaan aaseja. Yksi aasi riittää suojelemaan kokonaista lammaslaumaa kaikilta mahdollisilta villikoirilta, sakaaleilta, dingoilta, kojooteilta, yms.
Tosiaan, olen tuntenut koiria joiden kanssa olen ollut läheinen. Ja oltuani poissa yli 5 vuotta olen palannut paikalle. Ja yhä olemme heti välittömästi olleet taas yhtä läheisiä, ihan kuin en ikinä olisi ollut poissa paikalta. Mutta lisäksi: sama juttu on tapahtunut vuohien kanssa. Vuohen kanssa, ja varmaan monen muunkin eläimen kanssa, voi tulla elinikäiseksi ystäväksi, niinkuin koiran kanssa, eikä se ystävyys siitä sitten enää ikinä huonone. Se on elinikäinen ystävyys. Ihmisen paras kaveri, tai siis elinikäinen ystävä: koira, vuohi, hevonen, aasi,...
ap
Niiden älyllinen taso ei ole kovin korkea ja kotieläimet ovat alisteisessa ja riippuvaisessa suhteessa ihmisiin, sen takia niitä luullaan lojaaleiksi ja rakastaviksi. Ne vain käyttäytyvät itselleen edullisella tavalla, koska niiden olot riippuvat ihmisistä.
Minulla on paljon kavereita villieläimissä. Sorsia, joutsenia, hanhia, oravia jotka on läheisempiä ja sitten lukuisa joukko muita. Niiden kanssa on kiva hengailla. Kaikilla on niin oma persoonansa kun ne oppii tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko koskaan todistettu että millään eläimellä ei ole oppijärjestelmiä? Onko koskaan mitään oppijärjestelmiä löydetty eläimiltä? Esim Adolf Hit ler piti pitkiä palopuheita seuraajilleen. Ja niinpä puheiden jälkeen seuraajat järjestäytyivät surmaaman miljoonia juutalaisia. Se oli semmonen oppijärjestelmä. Ensin Hit ler puhuu pitkään ja sitten seuraajat surmaavat miljoonia. Löytyykö mitään vastaavaa eläimiltä? Ensin johtaja vaan pitää pitkiä palopuheita ja sitten kaikki muut menevät surmaamaan muita? Vai onko tuo se älykkyyden varjopuoli: "mitä älykkäämpi otus, sitä helpompi se on aivopestä tekemään järjetöntä väkivaltaa"? Mitä älykkäämpi otus, sitä älyttömämpiä hommia se tekee.
Ei eläimet ole parempia. Olet tavannut vain vääränlaisia ihmisiä. Mun elämässä on vain hyviä ihmisiä. Eläimiä ei vaan jaksa oikkuineen päivittäin. Niitä on kiva nähdä joskus ja se riittää.
Koska ihmiset ovat vapaita päättämään elämästään itsenäisesti. Kotieläimet ovat orjia joiden täytyy miellyttää omistajiaan tai ne kuolevat. Moni pitää alisteisista suhteista
Eläimet hyväksyvät minut sellaisena kuin olen eikä niitä tunnu haittaavan se, että minä olen lievästi kehitysvammainen. Monet ihmiset suhtautuvat minuun huonosti, varsinkin jos heillä ei itsellä ole kehitysvammaa. Vaikka he eivät suoraan sano sitä, niin kyllä minä huomaan sen, että he eivät suhtautua oikein siihen, että minä en ole aivan samalla tasolla kuin he älyltäni. Joko he kohtelevat minua kuin olisin pieni lapsi, joka ei osaa mitään itse ja jota pitää koko ajan auttaa, tai sitten vaativat minulta yhtä paljon kuin he ja suuttuvat kun minä en välttämättä ymmärrä yhtä monimutkaisia asioita kuin he. Kun vaikka kysyn jotain vaikeiden sivistyssanojen merkitystä, niin siitä suututaan. Ei minulle tarvitse puhua kuin jollekin pienelle lapselle, mutta liian monimutkaista ja vaikeaa kieltä en ymmärrä.
Eläinten parissa saan sellainen kuin olen. Eläimillä ei tunnu esiintyvän ablenismia eli vammaisiin kohdistuvaa syrjintää kuten ihmisillä. Ihmiset joko ajattelevat, että enhän minä voi ymmärtää melkein mitään tai sitten halutaan, että minä ymmärrän kaiken mitä vaikka joku selvästi yli keskitason älyltään oleva ihminen ymmärtää.
Koirat,tai muut eivät osaa puhua onneksi, kommunikoida toki, mut se on tässä hienoa että eläimillä ei ole kykyä puhua tuottaa verbaalista materiaalia korville. En tiedä sitten että jos osaisivat puhua olisivatko pahempia kuin ihmiset suustaan. Niin tai näin, ihmiset...joiltakin vaan pitäisi tukkia suu :)