Ovatko sisarukset samassa asemassa elämäntilanteesta riippumatta?
Jos kahden veljeksen pitää yhdessä hoitaa iäkkäiden vanhempiensa asioita ja käydä heitä katsomassa, menevätkö vuorot sinusta tasan, jos toisella ei ole perhettä ja toisella monta pientä lasta?
Kommentit (6)
Sitten kun perinnönjaon aika koittaa muistavat muutkin vanhempansa. Varsinkin näiden puolisot!
Tilanne voi nimittän myös vaihtua---> joidenkin vuosien kuluttua se kenellä on nyt pieniä lapsia, on murkku-ikäisten isä, ja se joka oli lapseton elää pikkulapsi arkea.
...Ja tuntuisi kummalta, jos oma mieheni ei haluaisi huolehtia omista vanhemmistaan, siinä missä muutkin sisarukset...!:(
Minusta ei tarvi mittatikulla kaikkea vetää just puoliks, mutta ei tulis mieleeni olettaa, että lapsettomat sisarukseni hoitaisivat enemmän vanhempiani.
se kenellä on enemmän vapaa-aikaa voi hoitaa asioita enemmän.
Miksikö? Koska sisarukseni asuvat kauempana ja elävät muutenkin sellaista elämää, että ei heille vain tällaiset asiat tule mieleen. Enkä minä silti heitä syyllistä, miksi pitäisi? Se huolehtii, joka sydemestään niin haluaa tehdä. Meillä se olen minä, siksi muutimme vanhempiemme lähellekin muutama vuosi sitten. Ja ei, silti en odota perintöä kieli keskellä suuta :-/ Päinvastoin toivon, että saamme junailtua äidin ja isän asiat niin, että meille kenellekään ei jää mitään: ei isoa perintöä eikä toivottavasti toki myöskään velkoja. Muistoja senkin edestä, kaikille meille (minulle ehkä enemmän nyt aikuisiältäkin kuin siskolleni ja veljelleni, mutta tuskin se nyt sentään ketään häiritsee).
En ole koskaan tajunnut tätä " tikunvetämismentaliteettia" , olipa sitten kyseessä avioparin kiistely lastenhoidosta tai sisarusten kiistely omien vanhempien hoitamisesta. Eikö se ennemminkin ole hienoa, että SAA viettää aikaa omien lasten tai vanhenevien vanhempiensa kanssa? Niin kiire minulla ei toivottavasti koskaan olekaan, ettenkö ehtisi ja jaksaisi ja ennenkaikkea HALUAISI pitää huolta vanhemmistani. Ja lapsetkin tykkäävät käydä isovanhempiaan usein tervehtimässä :)
Tosiasiassa aina joku sisaruksista joutuu tekemään enemmän, kun muita ei vain kiinnosta.