***KESANUPPUJEN ma-pe vko39***
Annique
Ekasta tai tokasta kierrosta on aikaisemmin tärpännyt, siksi olen hieman tässä miettinyt ja pohtinut onkohan mussa jotain vikaakin kun ei natsaa. Tosin mulla oli se hormonikierukka 1½v joten varmasti on sekin häirinnyt omalta osaltaan kiertoa.
Onnea raskautuneelle ++++
).( Lämmöt kipuaa edelleen \o/ kunhan ei tulla korkealta ja kovaa alas kun on näin hieno käyrä kerrankin <3
lastwish kp12/22 yk9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=l astwish
Kommentit (51)
Koralli kiitos <3
omituinen palelu päällä, oon varmaan tulossa kipeäksi (37,1 äsken mitattuna) Posket helottaa :o
Hammaslääkärini soitti äsken ja sanoi että ennen kun hän lähtee lomalle hän haluaa poistaa mun viisurit (iiik) mutta maanantaille sainkin jo sitten ajan (eli jos olenkin tullut raskaaksi on se aika sopivan ajoissa)
Ompahan sitten hampit hoidettu kuntoon :)
ääk äkkiä peiton alle kun tutisen tässä koneella--->
lastwish kp12/22 yk9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Taitaa olla jotakin kuumetta/flunssaa liikkeellä, mulla aamulla normaali lämpö 36.8 ja nyt illalla 37.4!
Käytiin eilen katsomassa yhtä aivan ihanaa rivitaloa. :) Toivottavasti sen saisimme, sinne olisi vauvankin niin hienoa syntyä. :)
Rizza kp 33/38-47, dpo 5-6
Mulla nimittäin menee kohta hermo tän kropan kanssa. Tissit edellen kipeät ja mahaa paina,mut saattaa olla menkka-oireitakin. Menkoissa yleensä tissit vähän myöhemmin aloittaneet kipuilun nyt jo siis kohta viikon olleet arat.
Oon niin varma että täti tulee ja siksi olis ihana tietää ketkä piinailee yhtä aikaa. Tein tänään jo testin (hölmönä) ja nega tietenkin. Omapa oli hätiköiminen. Siitä jäi kuitenkin aika iso pettymys.
Hepuna kp 24/29-30 yk 1.
Onneksi olkoon plussan saaneelle Aliinelle!!!! ja tarrasukkia. toivottavasti pian tulee lisää plussaavia, ainakin oireita riittää :)
Ite ajattelin testata huomenna tai to aamuna, kunhan saan testin ostettua. Vielä ei oo tätiä kuulunut, mutta kun toi kierron pituuskaan ei oo selvillä kunnolla niin en osaa oikein suhtautua asiaan. Mulla normaalikierto on ollu 24-25, nyt on menossa jo kp 29. Edellinen kierto oli 32 (kaavinnan jälkeen). Tietääkö joku miten nopeasti kierto palautuu normaalipituiseksi km:n jälkeen? Oireena on vaan mun mielestä aavistuksen isommat rinnat.
tsemppiä niille, jotka ovat vasta alkukierrossa. Kyllä se aika kuluu, vaikkakin niiin hitaasti.
Koralli73: Toivottavasti noista kokeista saadaan selville jotain ja asiat rupeaa teilläkin rullaamaan. Onneksi kerrankin nopeaa toimintaa lähetteen kanssa.
t. SannaNu
On kyl täällä edelleen niin varmat merkit et kohta alkaa menkat.Tympeetä.Jos kävis nii hullusti ettei perjantaina olis vielä alkanut niin sit taitasin hankkia testin.Muutenkin nii jotenki hermostunut ja epämukava olo.Ja nyt pitää viel illat viettää töis.Ei kiva.Kiva kuiteskin jännittää teidän muiden puolesta joilla piina-ajat käsillä:)))Mut nyt mentävä siihen malliin kuuluu huutoa muksujen huoneesta.....
t:Roosa76
kp26/30
...että se punainen saapui paikalle eilen :(
Olin jo mielestäni varautunut sen tuloon, koska luulen jonkin hormoonihäriön (??) haittaavan raskautumista (se selvinnee ens viikolla kun lekuri heittää diagnosin) mutta kyllä se vain SILTI OTTAA PÄÄHÄN... ei voi mitään...
Luojan kiitos tuo " tekotapa" on niin mukavaa ;)
Jospa siis unohtais nuo tikutukset, koska ei sen oviksen tietäminen toisaalta lisää petipuuhia. Hahmotan kyllä kipuilun avulla ovis" viikon" , jonka sisällä irtoaminen kyllä taitaa tapahtua - tarttee pitää vain huoli, että just sillä vkolla ei tule niitä harvinaisia kahden pvän pupuilutaukoja.
Eli - nokka kohti vitoskierrosta!
Ihan älyttömästi onnea ja turvallista matkaa plussanneelle Annelie' lle (...äh...en muista nyt sit taas sitä nikkiä oikein - mutta tiedätte kyllä ;) ja hullun kestävää pinnaa piinailijoille!!!!!
Laskuri anto mulle sit seuraavaksi kiintopisteeksi 30.6. - mutta taidan jo kurkkia tonne heinäkuisiin... näkyi sinnekin joku jo huhuilla porukkaa...
ÄLKÄÄ YSTÄVÄT SEURATKO PERÄSSÄ!
plussakuulumisia odotellen.... KirVi72, 2/26..27..28
Tädin saapumisesta.
Bee: Tsemppiä väsyneen miehen kanssa. Meillä mies ollut kanssa suhteellisen haluton punkkakaveri. Viitisen kertaa tuli tässä kierrossa peittoja heiluteltua. En usko sen riittävän.
ON: Ei mitään, ei sitten mitään tuntemuksia. Odotan siis tätiä alkuviikosta paikalle...en viitsi edes puhua testailusta.
Työt kutsuu, on siis mentävä.
Eliaddor kp23/(jotain 28-30 välillä, luulisin?), yk1
Huomenta.
Tapahtui tänä aamuna: wc-paperiin tuli hailakkaa väriä. Pienen pienen aavistuksen verran, mutta kuitenkin. Eli terveisiä tädiltä. %/&/¤%&¤#. Olin niin vihainen aamulla että kivahdin ihan kohtuuttomasti miehelle, joka oli tosi hämmästynyt, eikä varmaan vielä tajunnut, mistä on kyse. En jaksanut selittää, että no, tämä nyt on sitä tiputtelua: tänään näkyy väriä, huomenna tulee pieni annos tuhnua ja mahd.myös torstaina, perjantaina tai lauantaina sitten alkaa menkat.
Äh, menin jo eilen ostamaan varmuuden varalle r-testejäkin. Onpa kurja olo.
En nyt keksi muuta kirjotettavaa. Paitsi että kohti heinähattuja tai hippusia. Toistan saman minkä Kirvikin, älkää tulko perästä!!!!!
ELI paljon paljon paljon kesänuppu+++++++. Seuraan kyllä tilannetta ja pidän peukkuja teille muille!
Stella 24/28
Aliinalle onnea plussasta!
Tänään pihalla erinomainen ilma harmi että joutuu olemaan töissä sisällä.
Aamun tuntemukset rintojen arkuus ja alavatta on niin kuin täti olisi tulossa käymään, nyt on ehkä kp 21/? joten ei auta kuin odotella tuleeko täti vai jättääkö tulematta. Aika menee vain niin hitaasti kun kuume on kova. Tuntuu siltä kuin olis ekaa yrittämässä mutta kun tämä on jo kolmas jota yritellään niin ihmetyttää tämä malttamattomuus. Aikaisemmin en edes muista että olisin näin laskenu ja kytänny oireita. Hassua! Mutta täytyy todeta että en taida olla ainut jolle on näin käynyt!
Pitkääää pinnaa piinailijoille ja tärppi onnea sitä kaipaaville!
UudentuvanJussi kp 21/??? yk 1
Osanottoni KirVi72 ja Stella75! Toivottavasti Roosaa ei täti yllätä!
).( Mä oon ihan pihalla noitten lämpöjeni suhteen. Tänä aamuna mittasin sekä vanhanaikaisella elohopeamittarilla, että digitaalisella mittarilla. Digi näytti 36,5 ja vanhanaikainen 36,9! Eihän tuohon voi yhtään luottaa...
Mulla on nyt jo kolmatta päivää kauheita alavatsakramppeja. Ihan niinkuin menkkakipuja. Eilen jossain vaiheessa jouduin menemään hetkeksi kaksinkerroin kun niin kramppasi. Mitähän mun kropassa oikein tapahtuu...?
-Annique, kp 20/27-29, yk 7-
Pahoittelut kaikille tädin yllättäneille. Nokka pystyyn ja kohti seuraavaa kiertoa!
Itselläni mahaa juilii siihen malliin että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Jotenkin on sellainen olo, ettei tärppi käynyt vielä.
Ainut oljenkorsi missä roikun on noi lämmöt..tänään 37,07.
Koska lämmöt yleensä laskee jos menkat tekee tuloaan?
Joku valitteli että pupuilua olisi ollut vain viisi kertaa kierron aikaina..meillä oli vain kolme kertaa, joten mahikset on vielä huonommat..plääh!
Ei sen kummempia tänään.
Tahto kp26/26-28
Muistaisin jostain lukeneeni että lämmöt laskee pari päivää ennen tädin saapumista. Viime kierrossa mulla tuli joku yhtäkkinen pudotus kolme päivää ennen tädin saapumista ja seuraavana kp:nä nousi takaisin korkealle. Laski normaalilämpöön vasta tän kierron kolmantena kp:nä - outoa. En siis itse oikein käsitä noista mitään... Oon kuullut tuon dipin olevan mahdollinen silloinkin jos on raskaana.
KirVi ja Stella: Pahoittelut! Mutta jos uusi la on kesäkuun puolella, niin täällä on kyllä mukavan paljon juttuseuraa. Mutta toisaalta tietty on sitte tylsää jäädä yksin viimeseks jutusteleen... Onnea joka tapauksessa uudelle kierrolle.
Koralli: Paljon kokeita. Toivottavasti selviää jotain, mikä voisi auttaa raskautumisessa!
Unelma: Toivottavasti saat kunnon tuloksia testistä. Ja sitte vaan peitot heilumaan. Kunnon kynttiläillallinen viinin kanssa ja hierontaa, eiköhän miehellä stressi hellitä. Tai negatiivisesti ajateltuna, sitte se nukahtaa ;) No ei kai sentään.
Lastwish: Iiik! Mää en oo kyllä ikinä pelänny hammaslääkäriä, mutta joskus multa revittiin viisurit irti, ja se kyllä sattui, vaikka oli kuinka puudutettu :( No joo, mutta mikä ei tapa, se vahvistaa. Koita parantu akuumeesta!
Rizza: toivotan onnea rivarihankkeelle :)
Eliador: Hmm... ei täällä oo siis ollu onkkelmia väsyneen miehen kanssa, päinvastoin ;o) Se vaan lauantaina sanoi, että on kuivaa, kun sekin on kamalan kiinnostunu noista alapään eritteistä ja kuukautiskierrosta :S Hassu mies! Harmi, että teillä on vähän väsynyttä. Mutta kyllähän periaatteessa ykski kerta pitäis riittää, jos on ajotus ja onni kohdillaan. Elä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Annique: Enpä tiiä, mitä noista lämpömittareista pitäis ajatella. Digimittareissa on joskus joku juttu, että tulokseen pitää aina lisätä esim. 0,5 astetta, mutta ei kai kaikissa. Ite oon käyttäny digimittaria, mutta toisaalta luotan kyllä enemmän elohopeaan. Sen pitäis näyttää hyvin, ja vaikkei lukema ihan täysin tarkka ja absoluuttinen oliskaan, niin ainaki suhteellisen lämmönnousun pitäis näkyä oikein. Mutta tietty, jos oot alkukierron mitannu digillä, niin perinteinen elohopea ei siinä tilanteessa enää kerro mitään siitä, onko lämpö noussu alkukiertoon verrattuna. Tuntuu, että digimittareissa on niin paljon eroja mittareiden välillä, ja tarkkuus voi olla ihan mitä sattuu. Mutta Tärkeintä on, että käyttää koko ajan samaa mittaria. Itellä tuntuu toi digi näyttävän aina ihan mitä sattuu. Ehkä etin jostain kaapinpohjalta elohopeamittarin, jos löydän. Tai toiv. ei meiän kummankaan tartte, eli että tulis nyt raskaaks!
Olen täällä taustaillut kun kierto sen verta pitkä ainakin viimeksi yk1 oli kp41..mutta ajattelin nyt tulla taas kehiin nyt kp 20 ja puolivälissä mennään..Ihanaa kun tänne on jo saatu yksi plussakin..toiveet ja liput korkealla että saataisiin lisääkin!! ja pahoitteluni myös tädin yllättäneille ja onnea uuteen yritykseen..
ON: mulla taas limojen perusteella kp10 -kp 13 olis ollu ovis aika mut tiedä häntä kun kierto viimeks nii pitkä..ois aivan ihanaa jos nyt tärppäis..mun esikoinen tärppäs just näin tokasta yksta.. ja laskettu aikakin osuis just mun syntymäpäivän tietämille..mikäpä seolisikaan parempi syntymäpäivälahja kuin oma nyytti=) meillä tosin noi touhuilut tässä kierrossa jäänyt aika vähiin kun väsymys painaa kumpaakin mut eihän sitä koskaan tiedä.. Plussa ja ovistuulia kaikille =)
T: MiSa81 kp20/28-41 yk2
Mä muistin siis nimimerkin väärin. Täällä käy niin kova kuhina, että kait tämäkin on inhimillistä. Se olikin unelma...
Pahoittelut myös Stellalle tädin ilmestymisestä. Ei ole kiva lukea ikävistä uutisista, kun itselläänkin on olo ettei tästä nyt mitään tullut.
Plussauutisia pian kehiin!!!
Toivoopi:Eliador
On tää niin piinaavaa kun ei ole mitään tuntemuksia vatsassa, ei niin mitään! Taitaa olla toivo jo menetetty, jos sittenkin missattiin se oikea ovis ja oltiin liian ajoissa touhuilemassa. Nyt siis menossa kp 24/27 ja tädin oletettu laskeutumisaika on viikonloppuna. Viimeistään la:na kyllä testaan jo!
Pahoittelut kaikille negan saaneille ja ISOT onnittelut plussanneelle (en muista nikkiä)!
Onko muilla aikasemmin imettäneillä maidon tihkumista rinnoista? Mulla on nyt sellaista tai sitten vaan huomasin sen vasta nyt kun oikein etsimällä etsin oireita raskautumisesta. :) Voihan olla että sitä on tihkunut joskus aiemminkin jo...
Lämmöt on vähän koholla mutta muhun iski kyllä vähän nuhaakin sunnuntaina, johtunee varmaan siitä. :/
delikatessa yk2
Eipä mitään, täällä on niin paljon porukkaa, että kylllä tahtoo mennä väkisinki sekasin :)
Taustalta täältä pakko heittää yksi kysymys.
Onko kenelläkään tärpännyt heti ensimmäisellä kierrolla pillereiden pois jättämisen jälkeen?? Meillä yk1 meneillään pillereiden jälkeen, ja alavatsassa semmosia tuntemuksia mitä ei ikinä ole ollut menkkojen alkaessa. Koko ajan siis tuntuu jotain, painon ja paineen tunnetta ja välillä pientä nippailua jne. Voi tietysti johtua juuri siitäkin että eka kierto ilman niitä pillereitä... ja nyt siis kp 25/28. Tuntemukset on jatkunu varmaan kohta jo viikon verran.
Ja sen verran vielä itsestäni, että melkeen pari vuotta jo olen yrittänyt saada miestä mukaan ajatukseen vauvelin yrittämisestä ja nyt siis kuukausi sitten jätettiin ehkäisy pois. Vieläkään asiasta ei puhuta " vauvanhankkimisena" , vaan hommaillaan vain ilman... Enkä myöskään ole tikutellut enkä lämpöjä mittaillut!
Bee83: Kiitos kannustuksesta, se kyllä tuli tarpeen :)
Täytyy vaan toivoa, että tän päivän jälkeen on pahin stressi ohi tuolla rakennuksella, joten josko saisin ehkä miehen innostumaan jo peittojen heilutuksesta...viime yönä niillä meni todella myöhään, joten tänään vielä varmaan pitää antaa miehen nukkua.....tein äsken ovistestin ja mielestäni en kauhean kauan sitä tikkua siellä purkissa pitänyt, niin puolet koko näyttöruudusta muuttui värilliseksi...taisi mennä koko testi ihan pieleen...ei siinä kyllä kuitenkaan kahta viivaa näkynyt...toivon,ettei taas tule hirveän pitkä kierto...se on niin kurjaa odotusta.
Unelma08 kp 13/44 ? yk2