Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskarilaisen pelot..

22.09.2007 |

Meillä poika.. Jonkin verran on uhmaa, ei pahasti. Mutta suurin ongelma meillä on se, että hän pelkää.. Pimeää lähinnä, yksin nukkumista.. Päivisin ei tule mitään ongelmia, viihtyy huoneessaan yksin pitkäänkin. Mutta iltaisin.. Jos hän nukkuu omassa sängyssään, tulee viimeistään kahdelta meidän väliin. On kokeiltu että hän saa nukahtaa meidän sänkyyn, ja sieltä sitten kannetaan omaan. Hän on myös saanut nukkua pikkuveljensä huoneessa, mutta sekään ei auttanut.. Kattopaneelien oksakohdista keksitään kuvioita ja niitä sitten pelätään.. tai milloin mikäkin syy. Hänen huoneensa on meidän huonetta vastapäätä, käytävän toisella puolella. Kun ovet ovat auki, hän näkee sängystään meidät. Yövalo jätetään päälle hänen huoneeseen, sen lisäksi vessaan.

Olen aivan kyllästynyt tähän, kun joka ilta saa taistella.. Nyt hän haluaisi että olisimme hänen vieressään niin kauan kunnes hän nukahtaa, koska ei halua olla yksin. Siihen emme ole kuitenkaan ryhtyneet, ja nyt sitten illat venyy luvattoman pitkiksi. Ikinä hän ei nukahda ennen puolta kymmentä.. Aamuisin sitten on vaikea saada hereille... Mikä neuvoksi?? Vanhempina me ollaan aika tiukkoja, eli rajoja kyllä löytyy.. ja rakkautta myös.. Mutta olen aivan kädetön nyt, ja kun illat menee niin myöhään.. Pienemmät nukahtaa jo aiemmin, olisi kiva jos itselläkin olisi vähän " omaa" aikaa.. Onko kellään mitään vinkkejä????

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on jo ennen nukahtamista esittänyt, että näkee pahoja unia eikä saa unenpäästä kiinni olen ehdottanut, että hän pohtisi noitten pelottavien ajatusten sijaan jotain kivaa vaikka jotain tulevaa retkeä,vierailua tai lomaa, kunnes uni tulee. Ja ihan reilusti sanon, että nyt pitää ruveta nukkumaan, jotta jaksaa huomisen päivän taas ja että me vanhemmat tarvitsemme vähän omaa aikaa illasta. Yöllä on saanut tulla ja on tullut viereen, jos on herännyt kesken unien.

Ehkä olen saanut katkot vähennettyä sillä, että olen ennen kun itse olen mennyt nukkumaan, olen tarkistanut onko hänellä kaikki hyvin. Joskus on peitto ollut poissa tai sitten korviin saakka vedetty, molemmat vaihtoehdot huonot, sillä kylmä tai hiki saattaa vaikuttaa unen laatuun ja juuri tuohon heräämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla