Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vika sittenkin minussa? :( Parisuhteen väkivallasta..

Vierailija
21.09.2007 |

Ex-mieheni oli väkivaltainen. En koskaan joutunut sairaalaan tai edes lääkäriin asti, mutta sanallista väkivaltaa, tukasta repimistä, tönimistä ja lyömistä oli suhteessamme.

Kesti vuosia päästä yli siitä suhteesta. Tapasin kuitenkin sitten miehen, ja olemme seurustelleet puolisen vuotta. Virallisesti emme asu vielä yhdessä, mutta käytännössä hänen kaikki tavaransa ovat kämpässäni, ja hän majailee täällä joka yö. Olen kertonut hänelle ex-mieheni väkivaltaisuudesta ja hän on ymmärtänyt minua, ja sanonut että hän ei koskaan voisi lyödä ketä rakastaa. Sanoa voi pahasti mutta ei fyysistä väkivaltaa. Huomasin jo aikaisemmin hänen käyttäytyvän joissakin tilanteissa agressiivisesti, mutta ei mitenkään hälyttävästi.

Eilen meillä tapahtui seuraavaa: Työssäni minulla on nyt syksyllä vähän rankempaa useista syistä ja olen ollut väsyneempi kuin tavallisesti. Kämppä on välillä sotkuisempi mutta mielestäni kyllä asuttava. En kuitenkaan ole mikään hirmuinen sika. Vaatteita siellä täällä, tavarat myös. Sanoin eilen hänelle heti kun hän tuli töistä kotiin, että olen todella väsynyt, huomenna on helpompi päivä ja aion siivota, tänään en jaksa. Mies tekee vielä pitempää päivää, ja siivous kuuluu enemmän minulle, ja olen sen itse näin päättänyt. " miesten työt" eli lampun vaihdot tai huonekalujen asennus jne kuuluu sitten miehelle, tekee myös ruokaa ja pesee pyykkiä. Mies ei mitään vastannut, mutten odottanutkaan vastausta, ajattelin hänen asian kuitenkin kuulleen. Kaikki oli hyvin illalla, olin tehnyt ruoan ja syöty, juteltiin jne. Jossain välissä tulin vessasta ja mies katsoi telkkaria. Menin ja kumarruin pussaamaan ja hän käänsi pään pois ja sanoi ettei halua, ja nousi ja käveli keittiöön. Ihmettelin mitä on tapahtunut, tämä on suhteemme aikana ensimmäinen kerta kun kieltäytyi pussaamasta. Kysyin perään mitä on tapahtunut mutta muistaakseni mies ei vastannut. Menin sitten jatkamaan työtehtäviä tietokoneelle ja mies tuli myöhemmin ja sanoi kovalla ääneellä, että ymmärtää nyt että ex-mieheni löi minua, jos tämä sotkuisuus jatkuu, väkivalta alkaa tms. ?? Meillä on ennenkin ollut sotkuista vaikka yleensä siistiä, ja tällä kertaa vielä sanoin että siivoan huomenna, olen väsynyt. Olin ihan ällikällä lyöty. Jos miestä sotku häiritsee, siivoaisi itse. Keittiökin on enemmän " minun aluettani" (omasta tahdostani) eli jos mies käy vaikka tekemässä leivän tai keittää kahvia, hän ei koskaan siivoa muruja tms pois, mutten ole koskaan näistä asioista sanonut hänelle, vaan " kiltisti" siivonnut hänen sotkunsa. Olisi hän voinut asian jotenkin toisinkin ilmaista. Uskon, että hän astui jonkun tavaran päälle ja satutti jalkansa, mutta ei silti minusta voi toiselle ihmiselle sanoa noin! Menin sitten olohuoneeseen ja sanoin että eiköhän pidetä tauko suhteessamme, vaikka viikko ja mietitään sitten mitä tehdään. Mies ei halunnut kuunnella eikä puhua, sanoi että ole hiljaa ja puhutaan huomenna. Tuntui niin pahalle että kun mies tuli myöhemmin nukkumaan, siirryin sohvalle olohuoneeseen yöksi.

Aamulla emme puhuneet mitään, ja kun menin töihin, laitoin hänelle viestin että oletan hänen ottavan tavarat mitä tarvitsee sillä aikaa kun olen töissä, ja menee viikoksi omaan kämppäänsä. Tarvitsemme molemmat miettimisaikaa ja omaa tilaa. Mies laittoi jotain ettei lähde, ja tämä on hänenkin koti (olemme näin sopineet vaikkei kirjoilla tässä vielä asukaan, että siinä hän on oikeassa vaikkei juridisesti näin olekaan), että jos minä haluan rauhaa niin minun on mentävä. Kirjoitti vielä että olen psykopaatti ja mun pitäisi mennä psykiatrille. Kirjoitin hänelle, että yritin pehmeästi hoitaa tämän asian, että olisimme viikon erillään, mutta kun et kerta ymmärrä mitä sanoit minulle, niin sanon sitten suoraan etten rakasta sinua enää. Mies ei vastannut enää viestiin.

Kun tulin kotiin, miehen tavarat kaikki on täällä, mutta mies ei ole tullut ainakaan vielä. En tiedä ottiko " neuvosta vaarin" ja pysyy viikon poissa, vai tuleeko esim yöllä humalapäissään. En pelkää häntä, mutta harmittaa koska meillä oli tosi kivaa yhdessä, ja pieniä kinoja lukuunottamatta mahtavaa aikaa, luulin ja myös mies puhui että taidamme kuulua toisillemme. Eilisten sanojen jälkeen tuntuu, etten tunne enää mitään, en edes vihaa. Onneksi oltiin kuitenkin suhteellisen lyhyt aika yhdessä.

Rupesin vain miettimään, että voiko se vika sittenkin olla naisessa, kun mies lyö? Ymmärrän miestäni, että hän on väsynyt töistä ja ärsyttää varmasti tulla sotkuiseen kotiin, mutta ei se silti oikeuta uhkailemaan väkivallalla. En voisi kuvitellakaan kavereideni tai sukulaisteni miesten sanovan tuollaista! Harmi, että näytän vetävän puoleeni noita väkivaltaisempia miehiä. :( Parempi kai sitten olla yksin, kuten ex-mieheni eron jälkeen päätinkin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miehestä. Mitä pikemmin, sitä parempi.

Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin mun nuoruuden avopuolisoni =( Onneksi älysin lähteä suhteesta ennen fyysistä väkivaltaa.

Tällä miehellä oli tapana jättää keittiöön sotkuja, jotka odotti minun siivoavan. Myös ruokapöydän hän onnistui aina sotkemaan. Riippumatta siitä millaista ruokaa meillä oli hän tiputteli ruokaa pöydälle enkä todellakaan usko että teki sen vahingossa ..joka päivä. Joskus annoin sotkujen olla pöydässä pari viikkoa eikä hän niitä siitä siivonnut.

Muutenkin tämä mies sotki tahallaan paikkoja, esim. likaiset vaatteensa jätti aina lattialle lojumaan.

Minulle puhui usein tylysti ja yritti tuhota itsetuntoni. Arvosteli mm. ulkonäköäni ja taitojani (" ei sinusta ole semmoiseen" ). Usein kommentoi juttujani sanomalla vain " höpö höpö" ja jos olin jostain kanssaan eri mieltä, sanoi vain " suu suppuun" tai jotain muuta yhtä pöljää.

Kotimme sisustuksesta tämä mies päätti yksin, minulla ei ollut mitään sananvaltaa kalusteista tai koristeista tai niiden sijoituspaikasta.

Elämäni paras päätös oli muuttaa pois yhteisestä kodistamme vaikka jouduinkin jättämään omaisuuttani sinne.

Vierailija
2/17 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu eroon tuosta miehestä lopullisesti.

Olet liian kiltti ja teet enemmän kuin osasi ja muista että se on sinun kotisi ja mies ei voi käskeä sinua lähtemään sieltä minnekään.

Jos on tavallinen abloy-lukko niin avaimia voi teettää vaikka kuinka paljon. Jos on turva-avain joita ei valmisteta ilman kiinteistönomistajan lupaa olet turvassa kun saat avaimen mieheltä pois.

Lukon sarjoittaminen kannattaa tehdä jos abloy-lukko, ei pelkoa ja on hintansa väärtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-viestisi on liian pitkä

-siinä ei ole kappaleita

-asian voi tiivistää, kipeänkin

Vierailija
4/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen suostu edes ajattelemaan sitä vaihtoehtoa!

Vierailija
5/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa kyllä olla aika veto noihin väkivaltaisin miehiin, siihen kannattaa hakea ajoissa apua ;-)

Vierailija
6/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ihan samaa, kun kirjoitin tuota asiaani, mutta kun en osannut tiivistää enkä tehdä kappaleita.. ;)

Tv. ap

kiitos muut kannustuksesta. en laita tavaroita käytävään, koska hänellä on tän kämpän avain, mutta odotan että ottaa yhteyttä tai tulee käymään ja sanon sitten että ottaa tavaransa.

Vierailija
7/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä uskoasi ihmisiin! Sulla on vaan ollut paskamainen tuuri :(

Vierailija
8/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat uhkailla itseäsi, olet nöyrä, olet kiltti, olet ymmärtävä, olet lojaali, olet uskollinen, olet hyvään pyrkivä, olet halukas kritisoimaan itseäsi, tunnet huonommuutta, alemmuutta ja epävarmuutta.

Nouse kerran jaloillesi, hoida itsetuntoasi ja sano PERKELE

Vierailija
9/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse jaksa lukea, niin turha kuvitella että muut eivät jaksaisi.

Kaikki sympatiat ap:lle. Teit ihan oikean ratkaisun.

Vierailija
10/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helvetissä vaan jatka tuon kanssa.

Mies joko lupaa kuun taivaalta, nakittaa sinut koukkuun ja pian alkaa pahempi helvetti (seuraan tällaista tilannetta tällä hetkellä ihan vieressä). Sitten kun tilanne on päällä, siitä on hengenvaarallista lähteä ja vaaditaan isoja ponnistuksia että siitä pääsee pois. Ja jos ei ole tarpeeksi rokea, siitä ei pääse pois vaan alistuu. Sinä tunnut alistuvalta. Siksi saat tuon tyyppisiä miehiä. Kun saat itsevarmuutta, et enää usko kaikkia kauniita sanoja vaan ymmärrät että ne on niitä " vikittelyjuttuja" ja totuus on ihan muuta. En jaksa kirjoittaa enempää, mutta toivottavasti mies hakee tavarat JA PALAUTTAA AVAIMEN. Et muutoin voi tietää koska mies tulee raivoissaan omilla avaimilla asuntoosi. Onko sinulla mahdollisuutta vaihdattaa lukkoja varmuuden vuoksi? Älä kuvittele, että ei se mitään sinulle tee. Haavoitettu mies ON vaarallinen.

Vierailija
11/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi nyt tehdä tahallaan sen, että tulee esim lauantai-iltana myöhään. Ja minä täällä " odottelen" . Tarkoitus oli, että jos pidettäisiin se viikon miettimistauko, että mies jättäisi avaimen tänne. No eihän hän sitä tietenkään jättänyt, kun ei kerta ole aikeissa jättää tulematta. Ei minulla ole ketään kaveria, joka voisi tulla " päivystämään" kanssani tänne, mutta toisaalta, en pelkää miestäni niin että hän tulisi ja hakkaisi minut nyt.

Vierailija
12/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä raportoin teille myöhemmin miten kävi. Nyt jatkan töitäni.

Ap

Vierailija
13/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa paljoa ja voit nukkua yösi rauhassa!

Vierailija
14/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vakavammilta nuo ongelmat, sinuna oikeasti käväisisin jonkun juttusilla että pääset " hakkaavat miehet" kierteestä eroon. Tsemppiä ja kaikkea hyvää elämään.

Vierailija
15/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen käytös on jo niin uhkaavaa, että en usko miehen jättävän asiaa siihen vain pelästymisen takia. Voi kulua vuosia ja mies on ok, mutta sitten taas...

ja mikä onkaan seuraavan kerran tekosyy hakkaamisuhkailulle? Lihominen? Väärä hiustyyli? Väärä äänensävy? Mustasukkaisuus?

Vaihdata lukot ja anna miehelle kenkää!

Vierailija
16/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-En koskaan joutunut sairaalaan tai edes lääkäriin asti, mutta tönimistä ja lyömistä oli suhteessamme.

-käytännössä hänen kaikki tavaransa ovat kämpässäni, ja hän majailee täällä joka yö.

-Sanoa voi pahasti

-Huomasin jo aikaisemmin hänen käyttäytyvän joissakin tilanteissa agressiivisesti

-siivous kuuluu enemmän minulle, ja olen sen itse näin päättänyt.

-lampun vaihdot tai huonekalujen asennus jne kuuluu sitten miehelle

-sanoi kovalla ääneellä, että ymmärtää nyt että ex-mieheni löi minua, jos tämä sotkuisuus jatkuu

-Keittiökin on enemmän " minun aluettani" (omasta tahdostani)

-en ole koskaan näistä asioista sanonut hänelle, vaan " kiltisti" siivonnut hänen sotkunsa.

-Olisi hän voinut asian jotenkin toisinkin ilmaista

-tämä on hänenkin koti (olemme näin sopineet vaikkei kirjoilla tässä vielä asukaan, että siinä hän on oikeassa vaikkei juridisesti näin olekaan)

-olen psykopaatti ja mun pitäisi mennä psykiatrille.

-vai tuleeko esim yöllä humalapäissään.

-Rupesin vain miettimään, että voiko se vika sittenkin olla naisessa, kun mies lyö?

-Ymmärrän miestäni, että hän on väsynyt töistä ja ärsyttää varmasti tulla sotkuiseen kotiin

-Parempi kai sitten olla yksin, kuten ex-mieheni eron jälkeen päätinkin.

Vierailija
17/17 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi pahalta, vika ei ole sinussa, mutta älä jää katsomaan mitä tapahtuu. Sinuna lähtisin asunnosta pois jonnekin muualle, oikeasti, et voi tietää mitä kamalaa mies sinulle tekee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä