Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi Jumala antoi tsunamin tapahtua

Vierailija
21.09.2007 |

ja sen myötä toi niin paljon kärsimystä ihmisille?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sekä Thaimaa, että Indonesia ovat valtioita, jossa Jumalan sana ei ole missään arvossa. Thaimaassa prostituutio, lapsiprostituutio ja ihmiskauppa ja kaikenlaiset synnit kukoistaa, buddha-patsaita ja muita epäjumalia palvotaan ja länsimaalaiset matkustavat Thaimaahan hakemaan tyydytystä mitä sairaimmille perversioilleen. Indonesia taas on muslimivaltio, joka esim. ei salli yhdenkään juutalaisen astuvan maahansa.



Ja pakkoko sinne Thaimaahan on lähteä lomailemaan juuri jouluna. Jeesuksen syntymän muistojuhla vaihtuu auringon palvomiseen ja buddha-patsaiden ihailuun. Surullista tietenkin, että niin monet viattomat lapset joutuivat kärsimään vanhempiensa edesottamuksien tähden.



Kun ihminen on täysin piittaamatta Jumalasta ja synnistä ja kuvittelee olevansa vapaa tekemään mitä syntiä haluaa, niin lopulta synnin mitta tulee täyteen ja kääntyy ihmistä itseään vastaan.



Tsunami oli siis terveellinen varoitus ihmiskunnalle liian kaikkivoipaiseksi itsensä tuntevalle, Jumalaa vastaan kapinoivalle ihmiselle, siitä millainen Jumalan voima on. Ihminen on yksi mitätön olento Jumalan edessä. Kuitenkin sama Jumala, joka pystyy tuhoamaan koko ihmiskunnan yhdellä iskulla, jos haluaa, myös rakasti luomaansa ihmistä niin paljon, että kuoli puolestamme, että jokaisella synnin turmelemalla ihmisellä olisi mahdollisuus päästä takaisin Jumaaln yhteyteen.



Tsunami opetti ihmiselle kunnioitusta ihmistä suuremman edessä, mikä valtaosalta ihmisistä on jo aikaa sitten unohtunut. Niille, jotka pelastuivat se opetti miten hauras ihmiselämä on.

Vierailija
22/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala pysyy kaukana, jotta ihmiset eivät rakastaisi häntä niin kuin rikas rakastaa rahojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatamme UT:n lakeja Jeesuksen tähden =)

Jeesus kumosi VT:n lait, mutta Jumala on pysynyt samana.

Vierailija
24/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksei valistunut voi kertoa valistumattomalle, miten vanhassa testamentissa on eri jumala kuin uudessa?

Vanhan testamentin oppien mukaan ei enää eletä (poikkeuksena 10 käskyä, joita Jeesus kehoitti noudattamaan). Uusi testamentti korostaa Jumalan kolminaisuutta, Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, joka eroaa melko lailla VT:n Jumalasta.

Vierailija
25/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on tarkoitus jokaisen elämänsä aikana viisastua ja kasvaa henkisesti. Tämän pitäisi riittää siten, että ihmiset pitävät kohtalaista huolta toisistaa, itsestään, maapallosta. Mutta nyt niin ei ole tapahtunut. Silloin enkeleillä ja korkeammilla olennoilla on lupa puuttua asiaan.



Luonnontuhoja tulee yhä enemmän, suurimmat niille alueille, joissa eniten on luontoa tuhottu. Tapahtuma näyttää ihmisen silmin järjettömältä ja väkivaltaiselta. Mutta tuhoissa menehtyneet ihmiset siirtyvät seuraavaan elämään viisastuneina. Myös maan päälle jäävillä on mahdollisuus herätä ja oppia. Kun tuhoissa kerran menehtyneet palaavat takaisin maan päälle, on heillä suurempaa näkemystä, jota voivat jakaa kanssaihmisilleen.



Tämä kaikki siis ihmisen parhaaksi, sillä tällä hetkellä ihminen ei opi elämänsä aikana niin paljon, kuin pitäisi.

Vierailija
26/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut uskoo predestinaatioon, että kaikki on ennalta määrättyä ja siten palvelee Herran tarkoituksia, jotka ovat ihmisille liian suuria



toiset uskovat Jumalan suvereeniteettiin, missä Jumala on kaikki, eli myös hyvä ja paha, saatana yksi jumalan olomuoto



jotkut uskovat Jumalan lähettävän näin viestejä ja toiset taas uskovat kärsimyksen kautta ihmisten löytävän toisensa ja rakkauden



monenlaisia käsityksiä uskovilla, eikä niistä mikään edusta absoluuttista totuutta, on vain teorioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän