Oulun tapausta ei pysty ymmärtämään, vaikka yrittäisi! Miksi se äiti ei lähtenyt lapsineen?
Kommentit (18)
Miksi hän ajatteli, ettei mitään uhkaa enää ole?
Miten mies pystyi "pohdiskelevasti" eli ilmeisen rauhalliseen sävyyn puhumaan tällaisesta asiasta? Miten KUKAAN suht normaalilta ulospäin vaikuttava pystyy pokkanaamalla puhumaan tällaista ja vielä toteuttamaan sen?
Miksi kukaan ei huomannut mitään?
Itse aikanaan pieksettynä, toistuvasti raiskattuna ja pahoin uhkailtuna en yksinkertaisesti uskaltanut liikahtaakaan lähdön suuntaan. Ulkopuoliset onneksi tajusivat (vahingossa) tilanteen, ja sitten se purkaantui. Mutta itse en edes tajunnut tehdä mitään, pelotti vaan henkeni puolesta niin paljon. Luulisi, että ihminen pakenisi jos pääsisi, mutta pitkään tilannetta kestäneenä ja siihen "tottuneena" sitä ei enää näe selkeästi. vaikka ovi olisi avattu puolestani, en olisi uskaltanut siitä kulkea. Luulen sillekin äidille käyneen niin, ja hänen luottaneen siihen, että mies ei vahingoittaisi lapsiaan.
Sehän olisi aivan hirveä shokki!
Eikä tämä ole mikään "minä en ainakaan koskaan" jne, vastasin vain kysymykseesi.
ap
eniten juuri ihmettelin sita etta mies oli puhunut aikeistaan etukateen, miten joku voi missaan tilanteessa sanoa etta tapan koko perheen! en todellakaan ymmarra ja miksi ei tyytynyt itsemurhaan, en tajua.
Muistatteko sen perheen muutama vuosi taaksepäin, jossa äiti surmasi ainakin nukkuvat lapsensa, miehen kohtaloa en nyt muista varmasti, mutta muistelen koko perheen menneen äidin myötä. Syynä oli talousvaikeudet, johtuivat äidin huonosta rahankäytöstä ja ulosotoista. Muistelen, ettei mies ollut niistä edes tietoinen (??).
Jos asunnossa on ollut tapahtuma-aikana kaksi vierasta, miksi eivät ole yrittäneet estää? Olivatko vieraat lapsia vai?
Jos asunnossa on ollut tapahtuma-aikana kaksi vierasta, miksi eivät ole yrittäneet estää? Olivatko vieraat lapsia vai?
Minulle olisi täysin selvää, että en olisi yhtään hetkeä pidempää saman katon alla ihmisen kanssa, joka uhkaisi lapsiani (tai minua). Ihan sama, ottaisinko uhkauksen todesta.
Jos en ottaisi kovin vakavasti, soittaisin paikalle jonkun miehen sukulaisen ja häipyisin lasten kanssa (ja pitäisin huolta, että tapaamisoikeutta ei tule) ja jos ottaisin vakavasti, soittaisin saman tien poliisit.
niin mielestäni on aikuisen velvollisuus yrittää suojata lapsia. Oli pyssy tai ei... Mutta sehän jo tiedetään, että nykymeininki on "jokainen pelastakoon itsensä". Mutta tuo on eri asia, jos vauva ja äiti...
mutta naapurissa ;) paritalo kun oli...
Oletteko muuten kuulleet shokista? Shokissa ei pysty välttämättä tekemään muuta kuin seisomaan paikallaan.
niin tää äiti on voinut olla lepäämässä vauvan kanssa, imettämässä, vaihtamassa vaippoja ym. ei se aseen hakeminen siltä isätä ole välttämättä kauaa kestänyt ja tilanne nopeasti ohi. Jos olet esim. yläkerrassa vauvan kanssa ja kuulet laukauksia niin ei sitä ekana juokse kattomaan mistä on kyse vaan koittaa suojautua. Poliisihan korosti, että näillä ei ollut hengenvaaraa.
Kertakaikkisen hirveä tapaus, toivottavasti joku ottaa opikseen ja lähtee nyt tällaisesta tilanteesta.
lasta. Ei siinä voi sillä ampujahan tietysti ampuisi sen joka yrittäisi syöksyä pelastamaan. Jos aseena olisi veitsi olisi paljon paremmat mahdollisuudet etäosa uhreista voisi pelastua.
mies ei saisi huomata turvakotiin lähtöä...muutenhan mies estäisi sen
joten jos yhtäkkäiä rupeasisi uhkailemaan, ajattelisin varmaan että ei se sitä toteuta. Yrittäisin saada miehelle jotain psykiatrista hoitoa, mutta eihän sekään käy käden käänteessä. Jos uhkailisi koko ajan, niin enköhän jossain vaiheessa lähtisi tai ainakin lähettäisi lapsen pois - mutta ehtisinkö toimia ajoissa on toinen kysymys.
En tiedä tästä Oulun tapauksesta, mutta kun meillä ei tosiaan ole mitään väkivaltaista koskaan tapahtunut, ei myöskään mt-ongelmia ja rakastamme toisiamme tosi paljon, niin en minä ainakaan edes pystyisi ihan out of the blue tulevaan uhkaukseen suhtautumaan niin että lähden _heti_ kun se tuntuisi niin käsittämättömältä.
oli ollut naapurissa piipahtamassa.
Ja vaikea kai on vauvan äidin veljeään estämään tuossa tilanteessa. En usko että ymmärsi vaaraa.
Minulla sekosi sisko ja alkoi uhkailla meitä. Kyllä minultakin meni jonkin aikaa tajuta, että hän on oikeasti uhka.
Se oli kohtalokas virhe