Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitajat sitä ja hoitajat tätä! Entä palomiehet/sairaankuljettajat?

Vierailija
19.09.2007 |

Palomiehillä ja sairaankuljettajilla on huonommat palkat kuin sairaanhoitajilla. Tekevät yhtä arvokasta työtä, mutta lisänä hengenvaara työtehtävissä. Valvovat öitä ja kuolevat tutkitusti hyvin nuorena koska altistuvat vaarallisille savuille sekä elävät epäsäännöllistä rytmiä työnsä takia. Miksi kukaan ei pidä heidän puoliaan?

toivoo palomiehen sisko (veljen peruspalkka 1500 euroa kuukaudessa)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekee yötöitä on tyytyväisiä 1500 euron palkkaan?

Vierailija
42/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että pahoitit mielesi tuon persoonallisuushäiriöisen sairaanhoitajan kanssa. Mielestäni kuvastaa narsismia nuo kirjoitukset.

Hyvää yötä, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on palomies ja melkoisen rankkaa työtä tekee. Arvostus alaa kohtaan on ilmeisesti aika kehno? Ainakin tämän foorumin mukaan. Palkka on todellakin työmäärään nähden naurettavan kehno, mieheni joutuu tekemään vapaa-päivinään toista työtä, jotta saisi normaali tulot kuussa. Ehkä ammatti on vähän kutusmus ammatti, sillä mieheni on aina halunnut olla auttamassa ja pelastamassa. Ehkä tuohon ammattiin siis ajautuu palkasta huolimatta ihmiset jotka haluavat olla sankareita. Olisis e silti ihan mukavaa jos siitä maksettaisiin edes kohtuu palkka!

Vierailija
44/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kyllä hirvittää, että miten lopulta käy.

Toisaalta tämä on varmasti ainoa hetki saada tuntuva palkankorotus ja sitähän nämä liittojohtajat nyt hakevat. Viime neuvottelukierrokselta saivat paljon moitetta lepsuilusta ja paljon jäseniä erosi Tehystä, koska neuvottelutulos oli niin surkea. Että nyt on kai vähän sellainen meininki, että jos ei nyt niin ei sitten koskaan. Ja toisaalta hyvä niin. Tähänastisten neuvottelujen tuloshan on se, että hoitoalan palkat ovat jääneet reilusti jälkeen yleisestä palkkakehityksestä.

Ja vielä pari kommenttia: Itse olen juuri aloittanut hoitovapaan ja siksi on aikaa notkua keskellä yötä täällä vaikka kaikista järkevintä olisi olla nukkumassa, kun mies ja lapsikin ovat jo aikoja sitten nukahtaneet.

Ja olen myös opiskellut lähihoitajaksi ja suuntaavina opintoinani oli ensihoito (työmaa siis ambulanssi). Valmistuin lama-aikaan, jolloin töitä ei ollut tarjolla joten jatkoin opiskelujani sairaanhoitajaksi.

Ja kaiken lisäksi siskoni mies on palomies-sairaankuljettaja.

Ja mitähän vielä... Hyvää tahtoa ja kavereita=)

Vierailija
45/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsellista huudella tuollaisia julkisuudessa, en oikein jaksa kuitenkaan uskoa että tehy rintamana seisoo sen takana että mikään muu matalapalkka-alasta ei ansaitse palkankorotuksia. Puheenjohtaja yrittää sumuttaa tehyläisiä uskomaan että he ovat tehneet kaikkensa... Mikä todellisuudessa ei pidä paikkaansa.

Eikä pidä paikaansa sekään että hoitajille erityisesti ainoastaan luvattiin korotukset muiden kustannuksella. Ei. Kokoomus lupasi kuoppakorotuksen koulutetuille naisaloille - johon sairaanhoitajat luulevat yksin kuuluvansa.

Itse olen iloinen siitä, että koko kunta-ala saa korotukset. Mutta todella pettynyt siihen että naisalalla on tällainen ammattikunta joka on näin katkera siitä että joku muukin saa... Kaikki kuitenkin ansaitsemme sen.

Vierailija
46/46 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on palomies, ja työvuorot tosiaankin kestää 24h. Palkka on kehno, joten joutuu myös tekemään vapaapäivinään muita töitä. (tästä mainitsikin eräs palomiehen vaimo)

No, äiti on töissä ambulanssissa. Meidän paikkakunnalla pelastuslaitos ei vastaa ambulanssiajoista, vaan yksityinen firma jolla sopimukset tk:n kanssa. Äitini on ammatiltaa ensihoitaja, joka nykyään vaaditaan ambulanssihenkilöstöltä. Myös äidin palkka on kehno. Itse saan tällä hetkellä bruttona 1950 e/kk, joka on noin parisataa enemmän kuin äitini bruttopalkka ilman ikälisiä! Äiti oli hieman ihmeissään, kun kuuli minun palkaani.

Eli kannatan kyllä, että huomioitaisiin myös muitakin ammattiryhmiä, jotka osallistuvat pelastusketjuun, ei vain hoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi