Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä pariskuntia joilla YHTEINEN TILI nykyaikana!!!!!

Vierailija
18.09.2007 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat toimii näin, niin eikö se silloin ole oikein. Meillä ollut miehen kanssa aina yhteiset rahat, ja minä hoidan meidän talouden, siis maksan laskut, käyn kaupassa ja ostan lapsille vaatteet ja kaikki mitä tarvitsevat. Mies tyytyväinen kun sen ei tarvi hoitaa raha asioita.

Vierailija
2/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nykyaikana?

Meillä ei käytännössä ole vielä kaikki tilit yhdessä, mutta kyllähän se elämää helpottaisi kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin. Molemmat maksaa sinne tietyn summan ja sieltä hoidetaan yhteiset menot. LISÄKSI meillä on omat tielit, josta maksamme omat menomme.

Vierailija
4/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaanhaan ei ole ymmärtämään pyytänytkään. Kaikenlaisia...

Vierailija
5/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tuloja pienemmät.

Vierailija
6/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi kaksi ihmistä on mennyt naimisiin ja perustanut perheen, jos kuitenkin on tarve pitää rahat ja menot ominaan. Joillan ihmisillä on valtava tarve itsenäisyyteen parisuhteessa. Mutta totuushan on, että perhe on yhteinen yritys, jossa kaikki on enemmän tai vähemmän tehtävä porukalla.

Tai jos jomman kumman kuluttaminen on niin holtitonta, ettei muu auta kuin erilliset tilit. Kannattaako silloin olla yhdessäkään?

Vierailija
7/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin tapauksessa voi asiat järjestää niin, että puolisot maksavat kaiken esim. puoliksi. Tai toinen pystyy tuhlaamaan enemmän kuin toinen.

Yleensäkään en ymmärrä sitä, että tänne tullaan ihmettelemään toisten toimintatapoja. Asiat kun voi tehdä monella eri tavalla.

Vierailija
8/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut yhteinen tili, johon tulee molempien palkat. Sieltä hoidetaan kaikki menot. Ja sieltä siirretään säästötilille jos tarpeen.

Tämä tasaa elämän tuloeroja. Meillä on ollut aikoja, jolloin minä kävin töissä ja mies opiskeli. Samoin mies on ollut töissä kun minä olen ollut lasten kanssa kotona. Myös ulkomailla mies on työskennellyt, minä olen ollut kotona.

Ja lisäksi, lain mukaan avioparien rahat ovat yhteisiä (ellei avioehtoa ole tehty). Eron sattuessa pariskunnan kaikki rahat lasketaan yhteen, ja jaetaan kahteen. Siinä on ihan sama kenen tilillä rahat ovat...

Vierailija
9/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat tilit ja käyttöoikeudet toisen tiliin. Koska avioliitossa ja samankaton alla elämme, miksi pitäisi olla sun ja mun rahat ja erillään. Tietyt

asiat hankitaan omilta tileiltä ja laina+muut yhteiset menot tilanteen mukaan.

Vierailija
10/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielenkiinnosta tota kutosen mallia kohtaan. Vaatteet, harrastukset, oma ruoka? Siis ihan siksi kysyn, että meillä ei ole mitään erottelua noissakaan. On siis erilliset tilit (kun ei koskaan ole vaivauduttu niitä yhdistämäänkään), mutta rahat on yhteisiä. Omia reissuja meillä on suunnilleen yhtä paljon, tietenkin sopimuksen mukaan. Jos minut kutsutaan tyttöjen kanssa ulos syömään, eikä tililläni ole rahaa, niin sitten mies siirtää sinne sitä jne.

Sävy saattoi kuulostaa huonolta, mutta en tarkoita mitenkään kyseenalaistaa mallianne. Kiinnostuin vain siitä, että hoitovapaalaisena mulla tuskin jäis rahaa omiin menoihin tuolla systeemillä lainkaan.

Vierailija
11/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa tileissä se hyöty, että kumpikin tietää toiselta kysymättä, että tilillä on rahaa, ei tule ylläreitä. Sit jos alkaa pohja näkyä, niin pyydetään toiselta, tai varmistetaan, ettei toinen ole vähissä rahoissa samaan aikaan. Ja yhdessä katsotaan aina välillä, paljonko on varaa siirtää asuntosäästötilille.

Vierailija
12/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset rahat. Yksi tili.

Molemmat käy töissä ja molemmat maksaa laskuja kun niitä tulee. Ottaa pankista rahaa jos tarttee.

Ei varmaan sovi kaikille. Tiedän parin joka tarkkaan laskee: " Mää maksan nää nii maksa sää noi" . Tai jos toisella ei ole rahaa niin ollaan toiselle velkaa jos toinen jotain omistaan ostaa.. Ei sekään musta kovin järkevää ole jos ollaan pariskunta ja vuosia oltu naimisissa! :D

Mutta mitä minusta, ei nekään minua ymmärrä kun tehään toisin!

Vierailija
13/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yhdessä aviossa, meillä on yhteinen koti, yhteiset huonekalut sängystä alkaen, yhteiset lapset, yhteinen auto, yhteinen jääkaappi jossa on yhteiset ruoat.. jotka ostetaan rahoilla jotka otetaan yhteiseltä tililtä.

Jos kyseessä on yhteinen perhe, niin minusta on suorastaan tyhmää alkaa riidellä rahoista.

ps, tienaan enemmän kuin mieheni sillä hän opiskelee.

Vierailija
14/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin mulla ja miehellä omat jääkaapit, joihin ostetaan ruokaa OMILLA rahoilla. Eikä kumpikaan saa syödä toisen jääkaapista.

No, ei vaineskaan... Meillä on yhteinen tili, yhteinen koti, yhteinen auto, yhteiset lapset, yhteinen perhe! Kaikki rahat menevät tuolle yhteiselle tilille. Jos jomman kumman pitää ostaa jotain omaa (esim. vaatteita), sitten ostaa. Kumpikaan ei käytä enempää rahaa kuin mihin on varaa. Toimii meillä erittäin hyvin!

Vierailija
15/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas aloitus! =) Meillä yhteinen tili ja toimii hyvin kun mies tienaa ja minä tuhlaan. Ovathan talo- ja autolainatkin yhteiset niin mikseivät sitten tilit ja rahat. Olisi kyllä aivan liian työlästä siirrellä ja lainailla toisilleen rahoja tarpeen mukaan. Mikä sen yksinkertaisempaa kuin yhteinen tili, mutta ei varmaan toimi silloin jos luottamusta puolin tai toisin ei ole.

Vierailija
16/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se se vasta hankalaa oli, kun piti pilkulleen laskea, kumpi maksaa enemmän. Onneksi ei ollut lapsia.

Nyt on yhteiset lapset, asunto ja -lainat, autot ja koirat. Ei tulisi mitään moisesta laskemisesta. Meillä tosin on omat tilit, mutta kummallakin on yhtäläinen pääsy toisen tilille ja laskut maksetaan siitä, kummassa on rahaa. Mies tuo perheeseen aika paljon enemmän rahaa, mutta onpahan sillä sitten kalliimmat harrastuksetkin...

Vierailija
17/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole aikaa miettiä, kuka maksaa ja mitä, saati kenen lapsille ostetaan vaatteita ja millä rahalla. Yhteinen konkurssi tämä perhe on. :) Kukin kuluttaa, minkä tarpeelliseksi katsoo ja kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivotaan, että rahat riittää. Ja toistaiseksi on riittänyt.

Vierailija
18/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa ketjussa jo tuli selväksi, että oma tili on naiselle tärkeä tasa-arvo- ja itsenäisyyskysymys.

Ja jos on yhteinen tili, perheellä on tarve siten todistella onneaan.

No, me olemme sellainen " onnellinen perhe" , jolla on yhteinen tili. Ja ollaan siitä ihan ylpeitä ;D

Vierailija
19/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin saa rauhassa tuhlata, säästää, sijoittaa sitten ylijäämärahat. Miehellä on parempi palkka, mutta tapana ostaa kalliita merkkivaatteita ja mua todella ärsyttäisi maksaa sen Bossin puvut yhteisistä rahoista eli myös omista rahoistani, kun itse suosin halvempia merkkejä.

Vierailija
20/29 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on nyt kenenkin " oma" meno. Jos mies esim. haluaa nauhoittavan digiboxin, niin ostaako omilla rahoillaan. Maksaako nainen sitten vuokraa, jos haluaa joskus nauhoittaa jotain? Kuka maksaa ruuan, jos bodarimies syö tuplasti sen mitä nainen? Kuka rahoittaa ehkäisyn, kuka auton ja missä suhteessa? Ajettujen kilometrien mukaan? Entä jos ostetaan kirjoja tai levyjä. Kumpi maksaa ja saako toinen käyttää?

Hullun hommaa, sanon minä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän