Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toisesta ja kolmannesta jne lapsestakin laitettava onnittelukortti?

Vierailija
17.09.2007 |

Tuli vaan mieleeni kun meille tuli esikoinen ja yksiltä sukulaisilta ei tullut korttia. Kyseltiin sitten vähän kautta rantain, että miksi ei, niin tuli tietoa, että olivat loukkaantuneet siitä kun ei ole onniteltu heidän lastensa syntymistä.

Mutta olihan onniteltu!

Esikoisen syntymästä tietysti onniteltiin. Mutta ei tullut kyllä mieleenkään laittaa onnitteluja toisesta ja kolmannesta. Tästä olivat ottaneet herneen nenään.

Onko tämä sitten jotenkin tapana, että pahnan pohjimmaisistakin pitää onnitella oikein kortin kera? Serkkutasolla siis tapahtui.

Itse kyllä harmittelen, että ei saatu serkulta onnitteluja esikoisesta. Saihan hänkin meiltä onnittelukortin kun sai omansa. Minun mielestäni toisen ja kolmannen lapsen syntymä nyt ei vain ole verrattavissa esikoisen syntymään, ainakaan onnittelutasolla.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta oli loukkaavaa kun kakkonen sai paljon vähemmän kortteja ja lahjoja. Siksi itse yritän aina muistaa erityisen hyvin, kun joku saa lapsia.

Vierailija
2/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtoehtoisesti, pistäkää seuraavaan esikoisen vuoksi annettuun korttiin merkintä " tämä onnittelu koskee sitten kaikkia tuleviakin lapsia" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne toinen ja kolmas olisi vähemmän odotettuja tai arvokkaita lapsia. Eikä se kortti niin paljoa maksa, etteikö sitä voisi pistää. Sen voisin ehkä ymmärtää, jos joku nyt ei niille hankkisi mitään lahjaa, mutta kyllä nyt kortti pitää laittaa.

Vierailija
4/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että esikoisesta onnitellaan ja mahdolliset sisarukset ovat sitten jo niin " tavallista tavaraa" , että mitä sitä enää onnittelemaan.

Sekasin ootte, sinä ja serkkusi.

Vierailija
5/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette molemmat esikoisia...

Vierailija
6/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen onnittelussa on kyse niin paljon muustakin kuin vaan siitä vauvasta. Ennenkaikkea onnitellaan siitä että nyt olette VANHEMPIA. Miten tämä asia muuttuu toisen ja kolmannen kohdalla? Ei mitenkään. Sitä ollaan jo vanhempia. Mitä sitä enää onnittelemaan.

Tottakai lähipiirissä onniteltava, mutta kaukaisemmilta sukulaisilta en todellakaan odota kortteja kun saamme seuraavan lapsen.

ap

Vierailija
7/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai että esikoisesta onnitellaan ja mahdolliset sisarukset ovat sitten jo niin " tavallista tavaraa" , että mitä sitä enää onnittelemaan.

Vierailija
8/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hiukan loukkaantunut, sillä meille tämä toinen lapsi on aivan yhtä ihmeellinen kuin esikoinenkin oli aikanaan.

Vierailija
9/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se johtuu juuri siitä mistä sanoin, että esikoisesta onniteltaessa onnitellaan niiin paljosta muustakin kuin vaan siitä vauvasta; vanhemmuudesta, uudesta perheestä, uudesta elämäntilanteesta... Siksi niitä kortteja tulee.

Toisella kierroksella on uutta vain se vauva.

ap

Vierailija
10/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh-hoh...

Vierailija
11/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se johtuu juuri siitä mistä sanoin, että esikoisesta onniteltaessa onnitellaan niiin paljosta muustakin kuin vaan siitä vauvasta; vanhemmuudesta, uudesta perheestä, uudesta elämäntilanteesta... Siksi niitä kortteja tulee.

ap

Vierailija
12/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

Kun saat toisen lapsesi niin huomaat kuules että kaikki muukin on yht' äkkiä uutta kuin " vain se vauva" .

Vierailija
13/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden tyhmä -palkinnon ehdoton ehdokas.

Vierailija
14/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmaan ole sitä ensimmäistäkään lasta. Jos olisi, tietäisit miten isosta muutoksesta elämään on kyse, kun saa esikoisen, etkä olisi kyseenalaistanut tuota kirjoitusta, jossa todettiin, että vanhemmaksi tuleminen on iso elämänmuutos! Sitten kun saat esikoisesi, ymmärrät mitä tarkoitan :)

Vierailija
15/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti olet tosi ääliö!

17

Vierailija
16/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tiennyt, että neljännestä ja viidennestä lähetetään jo surunvalitteluja? Taidat olla hieman yksinkertainen.

Vierailija
17/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin hyvinkin äänestää ap:tä vuoden idioottiksi.

t: eräs, jolla 4 lasta ja viidettä kuumeilen

Vierailija
18/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mitä sitä suotta, kun se eka kertahan se vain muutoksen on tuonut, ei jouluja - johan nämä on nähty, ei lapsen synttäreitä - what the heck, koettu mikä koettu...

Vierailija
19/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on tapana lähettää otan osaa- adressi esikoisen vanhemmille. On se surkeeta kun vapaus menee. Toisen ja kolmannen jne. lapsen edessä ollaan jo niin mykistyneitä surusta ettei kukaan saa aikaiseksi mennä edes sitä adressia ostamaan. Siis oikeesti ei kai kenellekään synnyt enemmän kuin yksi lapsi? Toittavasti sen saa johkin piiloon sitten.

Vierailija
20/50 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voisin hyvinkin äänestää ap:tä vuoden idioottiksi.

t: eräs, jolla 4 lasta ja viidettä kuumeilen

Miksi en saisi olla pahoillani siitä, että serkkuni ei onnitellut minua kun sain esikoiseni? Minusta se on ikävää. Miksi olen idiootti kun odotin onniteluja ensimmäisestä vauvastani? Miksi? Miksi olen idiootti jos odotan, että ihminen jonka kanssa vietin lapsena kaikki kesälomani onnittelisi minua kun saan oman lapseni?

Laitoinhan minäkin hänelle onnittelut vauvasta ja joka ikinen joulu olen laittanut lapsillensa joulukortit. Näin se huomaavaisuus sitten palkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme