Onko toisesta ja kolmannesta jne lapsestakin laitettava onnittelukortti?
Tuli vaan mieleeni kun meille tuli esikoinen ja yksiltä sukulaisilta ei tullut korttia. Kyseltiin sitten vähän kautta rantain, että miksi ei, niin tuli tietoa, että olivat loukkaantuneet siitä kun ei ole onniteltu heidän lastensa syntymistä.
Mutta olihan onniteltu!
Esikoisen syntymästä tietysti onniteltiin. Mutta ei tullut kyllä mieleenkään laittaa onnitteluja toisesta ja kolmannesta. Tästä olivat ottaneet herneen nenään.
Onko tämä sitten jotenkin tapana, että pahnan pohjimmaisistakin pitää onnitella oikein kortin kera? Serkkutasolla siis tapahtui.
Itse kyllä harmittelen, että ei saatu serkulta onnitteluja esikoisesta. Saihan hänkin meiltä onnittelukortin kun sai omansa. Minun mielestäni toisen ja kolmannen lapsen syntymä nyt ei vain ole verrattavissa esikoisen syntymään, ainakaan onnittelutasolla.
Kommentit (50)
Onhan se totta, että vanhemmuus on uusi juttu kun saadaan esikoinen, mutta se nyt kai ei ole se ainut syy laittaa korttia. Ja kaukaisilta sukulaisilta en odottaisi korttia edes esikoiselle:)
ja tämäkin on osaltaan vaikeuttanut korttien laittoa. Mutta tokihan nyt FIKSU osaa meedioida ja arvata kun uusi vauva syntyy, vain tyhmä ei vaistoa unissaan että uusi vauva suvussa!
Toki olisin kortin laittanut jos olisin asiasta tiedottanut. Mutta ei kai sitten pitänyt asiaa niin tärkeänä kun ei tiedottanut seuraavaista vauvoistaan?
Nyt kun asiaa mietin niin näin se oli. Tietystihän sitten olisin onnitellut jos olisi kertonut että on taas tullut vauva!
Eli tiedoksi: jos haluatte kortteja toisista jne lapsista, niin kertokaa toki kun ne syntyvät! Helpottaa onnittelukortin laitossa...
ap
Vierailija:
Tuli vaan mieleeni kun meille tuli esikoinen ja yksiltä sukulaisilta ei tullut korttia. Kyseltiin sitten vähän kautta rantain, että miksi ei, niin tuli tietoa, että olivat loukkaantuneet siitä kun ei ole onniteltu heidän lastensa syntymistä.
Mutta olihan onniteltu!
Esikoisen syntymästä tietysti onniteltiin. Mutta ei tullut kyllä mieleenkään laittaa onnitteluja toisesta ja kolmannesta. Tästä olivat ottaneet herneen nenään.
Onko tämä sitten jotenkin tapana, että pahnan pohjimmaisistakin pitää onnitella oikein kortin kera? Serkkutasolla siis tapahtui.
Itse kyllä harmittelen, että ei saatu serkulta onnitteluja esikoisesta. Saihan hänkin meiltä onnittelukortin kun sai omansa. Minun mielestäni toisen ja kolmannen lapsen syntymä nyt ei vain ole verrattavissa esikoisen syntymään, ainakaan onnittelutasolla.
SIKSI OLET IDIOOTTI!!!!
Samalta serkustasi tuntui kun et onnitellut hänen toisen ja kolmannen lapsensa syntymää.
Vierailija:
Miksi en saisi olla pahoillani siitä, että serkkuni ei onnitellut minua kun sain esikoiseni? Minusta se on ikävää. Miksi olen idiootti kun odotin onniteluja ensimmäisestä vauvastani? Miksi? Miksi olen idiootti jos odotan, että ihminen jonka kanssa vietin lapsena kaikki kesälomani onnittelisi minua kun saan oman lapseni?
Laitoinhan minäkin hänelle onnittelut vauvasta ja joka ikinen joulu olen laittanut lapsillensa joulukortit. Näin se huomaavaisuus sitten palkitaan.
Nämä lauseet aloituksessa riittävät: Mutta ei tullut kyllä mieleenkään laittaa onnitteluja toisesta ja kolmannesta. Tästä olivat ottaneet herneen nenään.
Onko tämä sitten jotenkin tapana, että pahnan pohjimmaisistakin pitää onnitella oikein kortin kera?
Vierailija:
Samalta serkustasi tuntui kun et onnitellut hänen toisen ja kolmannen lapsensa syntymää.Vierailija:
Miksi en saisi olla pahoillani siitä, että serkkuni ei onnitellut minua kun sain esikoiseni? Minusta se on ikävää. Miksi olen idiootti kun odotin onniteluja ensimmäisestä vauvastani? Miksi? Miksi olen idiootti jos odotan, että ihminen jonka kanssa vietin lapsena kaikki kesälomani onnittelisi minua kun saan oman lapseni?
Laitoinhan minäkin hänelle onnittelut vauvasta ja joka ikinen joulu olen laittanut lapsillensa joulukortit. Näin se huomaavaisuus sitten palkitaan.
Vasta joulukortista huomasin, että jaahas, taas uusi nimi. Aika paha onnitella jos ei tiedä että vauva on syntynyt, VAI MITÄ ???
ap
pahoittanut mielensä, kun et onnitellut häntä, kun hän sai oman lapsensa. Missasit jopa kahdesti.
Vierailija:
Missasit jopa kahdesti.
Ja saattaisin missata kolmannenkin kerran jos tiedotus on seuraavan kohdalla samaa tasoa, eli odotuksesta ja syntymästä ei kerrota muualla asuville sukulaisille.
ap
puolelle Suomelle jokaikisen röyhtäyksenkin raskausaikana. Kuulostat juuri siltä.
Aloituksessa olit vahvasti sitä mieltä, ettei pahnanpohjimmaiset tarvii omia kortteja. Ettei ole syytä lähettää korttia kun vanhemmuus on jo tuttua, ettei pelkästään vauvaa tarvitse onnitella.
Nyt äkkiä tilanne onkin se, ettet muka tiennyt vauvojen syntymästä. Muutenhan olisit tietysti kortit laittanut.
ja nyt sitten sanot että no siksihän en onnitellut kun en edes tiennyt, mihinköhän tässä nyt uskoisi?
niin kaukaisesta ihmisestä ettet edes tiennyt hänen odottavan lapsia ja synnyttäneen niin miksi ihmeessä odotit häneltä korttia?
Ensin ap selitti, ettei ole onnitellut, koska ei ole aihetta, nyt yhtäkkiä, että ei ole onnitellut, koska ei muka tiennyt.
En ole mitään suuntaa vaihtanut, vaan aloitukseni oli sarkasmia jotta keskustelu saataisiin käyntiin. Kuin hyvässä draamassa, todelliset asiat paljastuvat ajan kanssa, ei aloituksessa! Otapas opiksi.
ap
Ap taitaa ymmärtää viestinsä typeryyden vasta jos joskus toisen vauvan saa. Toivottavasti mahdollisimman moni jättää sen kortin teille laittamatta.
Eli voi muistaa vauvan syntymää sen mukaan paljonko on tekemisissä ko ihmisten kanssa ja riippumatta siitä monesko lapsi on kyseessä!
Ja toiseksi jos noin vähän olette tekemisissä ettei edes tiedä onko vauva tulossa/syntynyt niin ei kyllä korttiakaan ehkä kannata odottaa itselle.
on niin kaukaisesta ihmisestä että et tiennyt hänen olevan raskaana ja saavan lapsia niin miksi odotit häneltä onnitteluja?
En minä ainkaan ole saanut onnitteluja joltain lapsuuden kesäkavereilta tai kaukaisilta sukulaisilta...
Minä olin sekä kakkosen, että kolmosen kohdalla surullinen ja pettynyt, kun niin harva onnitteli. Jokainen vauva on ihana ja tärkeä.
että jokainen lapsi on onnittelukortin arvoinen! Teen itse kaikki kortit, ja käytän niihin aikaa. Olisi junttia laittaa uudelle vauvalle valmis kortti!
Minä onnittelen kaikkia ja kaikesta, saatte uskoa. Mutta olisi ollut vähän outoa laittaa onnittelukortti joulukortin saamisen jälkeen, kun vauvan syntymästä on jo kulunut aikaa. Olisi ollut tölväisy serkkuani kohtaan tyyliin " olisit voinut mullekin ilmoittaa" . Minusta tämä olisi ollut tahditonta. Ehkei hän niitä onnitteluja halunnut, kun ei kerran syntymistä kertonut.
Aloituksessani viittankin serkkuuni. Miksiköhän hän ei pidä toista ja kolmatta lastaan niin tärkeänä, ettei kerro sukulaisilleen että nyt syntyi uusi vauva?
Kyllä serkkuni nyt ei ymmärrä että toiset ja kolmannetkin lapset ovat yhtä tärkeitä! TOTTAKAI olisin onnitellut niistä lapsista.
Ja tunnustakaa pois, ette olisi kirjoittaneet tähän ketjuun jos olisin kertonut totuuden heti aluksi!
Koska niinhän se av:llä menee että asiakeskustelut tyrehtyvät alkuunsa ja vähemmän tärkeisiin aloituksiin kirjoitetaan sydänverellä -tai ainakin ilkeästi!
av-henkeä noudattaen,
ap
oikeesti kannata onnitella. Surunvalittelukortti olisi pitänyt kyllä lähettää sun lapselles... millanen vanhempi...