Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olettte tästä asiasta? (lastenhoitoasiaa)

Vierailija
17.09.2007 |

Oon monesti miettinyt, että kun ihmiset palkaavat kotiin hoitajaa, niin miksi ei käytetä hyväksi enemmän sitä, että palkkaisi hoitajan joka ottaisi oman lapsen tai vaikka 2 lasta mukanaan? Ryhmän kokohan voi olla perhepäivähoitajalla 4 1/2 lasta.

Itse haluaisin olla omien lasteni (1v. ja 4v.)kanssa, mutta voisin ihan hyvin mennä päivisin jonkun toisen perheen kotiin hoitamaan myös heidän lastaan/lapsiaan. Tarvitsisin vähemmän palkkaa, koska saan kahdesta omasta lapsestani lastenhoidontukea. Voisihan sitä alkaa perhepäivähoitajaksi omassa kotonaan, mutta tämäkin olisi ihan hyvä vaihtoehto.

Mitä mieltä olisitte itse asiasta, jos olisitte palkkaamassa kotiin hoitajaa? Mitä ongelmia voisi tulla mahdollisesti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheitä jotka näin toimivat ja ovat tyytyväisiä. Onhan esim. mummeja, kummeja, jotka voivat hoitaa hoitajan lapsia jos on tarve.

Itselläni oli aikoinaan Helsingissä sellainen tilanne, että piti tehdä töitä. Oli yksi- ja kaksivuotiaat lapset hoitopaikkaan vietäviksi tai otettava työhön mukaan. Soitin kaupungille ja kysyin onko eräs puistontapainen (ei ollut esim. aitaa) kaupungin ja voisinko aloittaa puistotätitoiminnan siinä yksityisyrittäjänä.

Sain kaupungilta aidan ja kaksi hiekkalaatikkoa. Sitten vain ilmoituksia tolppiin ym. ja lapsiahan sai olla ulkoiluajan 25 yhteensä kahden omani kanssa. Olin aamulla 9.00-11.30 ja iltapäivisin 14.30-16.30. Kun lapseni sairastui auttoi sukulaiset vuoroon ottamalla heidät, onneksi oli suuri suku lähistöllä. Pikkuveljeni tulivat iltapäivisin pyytämättä hakemaan lapset aiemmin kotiin, joka oli pakkasilla ihan hyvä, kävelymatkakin yli kilometri yhteen suuntaan. Jos oli sade tai kova pakkaspäivä otin meille muutamia puistolapsia leikkikaveriksi, äitihän oli ehkä tilannut hammaslääkärin tms. ja tarvitsi tuoda.

Puistotädit olivat järjestäytyneitä, hinta oli kaikilla sama, samat sääntömonisteet jne. Tapasimme kaupungin tiloissa kuukausittain ja opettelimme laululeikkejä ym. kaupungin virkailijan johdolla, vaikka itsenäisiä yrittäjiä. Omat lapset sai hoidettua samalla ja ihana tuttavapiiri muodostui äideistä, lasten mummeista jne. Kaiholla muistelen tuota aikaa ja nykyään toivottaisiin lisää puistotätejä.

Kaupungissa ei ole kaikilla parvekkeita joissa vauvat voisivat nukkua, joten minullakin nukkui vauvoja puistossa muiden leikkiessä. Suosittelen!

Vierailija
2/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ajatus, mutta yksi asia tuli heti mieleen:

- mitä jos sinun lapsesi sairastuvat?

- mitä jos sinä sairastut?

Kuinka toisen perheen lastenhoito sitten järjestyisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minulla oli sopimus perheen kanssa että he hoitavat tarvittaessa varapaikan.

kyllä minäkin voisin mennä toisen kotiin hoitamaan mutta sitten hoitomaksusta ei verottaja vähennä kulukorvauksia.

Vierailija
4/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan kotonamme. Varmaan jos ois tosi iso omakotitalo niin sitten.

Vierailija
5/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti eli siten, että veisin omat lapseni päivähoitoon muualle, niin voisinhan olla silloinkin sairaana tai omien lasteni sairauden takia poissa töissä.

Kun palkkaa kotiin hoitajaa niin tietysti pitäis valmiiksi miettiä varahoitopaikka.

Vierailija
6/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa lapset on usemmasta perheestä ja hoitaja jopa kiertää eri kodeissa.

Minä en kyllä suoraan sanottuna haluaisi omaan kotiini yhtään vierasta lasta ilman että itse olen paikalla. Omien sotkuissa on ihan tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän