Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~MAALIKSET viikolla 38~~

17.09.2007 |

Tässäpäs alkuun viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11232275&p=4&tmo…

Ja tuossa tuo kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11233862&p=4&tmo…

Päivittelen uuden kasvupinon sitten ens viikon alussa jos olis vähän enempi päivitettävää.

Kaverini sai viikko sitten pojan ja pyysi nyt kummiksi. Ennestään mulla olikin jo kaksi tyttöä kummilapsina. Tämä saakin olla sitten viimeinen.

Täällä kilot on ja pysyy sitkeästi vaikka olen saanut jonkun verran lievitettyä tuota makean himoa. Liikuntaa pitäisi lisätä ja reilusti.

Meillä kovasti yritetään jo itse nousta istumaan. Kova on ähinä, mutta yleensä päädytään mahallleen. Nyt on ruvennut kiinnostamaan enempi tuo navan ympäri pyöriminenkin.

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Dumle ja Kata 6 1/2 kk

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli aamupäivä! Onneksi jo ohi... Siis meidän esikoisella la aamuisin liikuntaleikkikoulu. Mies oli yön töissä ja kävi siis nukkumaan heti tultuaan aamulla kotiin. Noh, meillä oli aikanen herätys että ehdittiin tehdä kolmen pojan + äidin aamupesut ja aamupalat syödä ja pakkautua autoon ja ajaa muutaman kilsan päähän sinne leikkikouluun.

Mein keskimmäinen (kohta 2 vee) on tosi äkänen aina jos sen herättää, eli valmiiksi kiukkuinen. Noh, kun sinne leikkikoululle esikoinen saatiin ja lähdettiin kauppaan siksi aikaa, pisti toi mein keskimmäinen ihan ranttaliksi. Sitä sai raahata kun kaveri rypi joka kuralammikosssa mikä eteen tuli. Heittäytyi vähänväliä maahan kiukkuamaan. Liimaili purkkaa pitkin ostoskärryjä ja kiukkusi koko kauppareissun ajan. Eikös tuo meni pienin sitten hermostunu myös kuuntelee sitä jatkuvaa huutoa :/

Aika metelillä haettiin esikoinen sitten kotia leikkikoulusta, pienempi itki ja keskimmäinen karjui ja rypi pitkin lattioita :/

Esikoinen oli myös aika riehakkaalla tuulella, joten meitä ei siellä voinut olla huomaamatta. Tuli taas hitusen sellanen olo että ihan muutama äiti katteli että johan on kurittomia lapsia tuolla.

m@mma-74: että tehdäänkös vaihto, annat vaan osotteen ni laitan postipaketissa tulee pari uhmaikästä ;)

Mutta nyt siis kaikki jo kivasti kun pojat nukkuu ja mies herää sitten poikien kanssa samaan aikaan, ja sillä on 11 päivää lomaa :) :) :)

noista terkkareista ja lääkäreistä, meillä on tosi kiva terkkari neuvolassa, mutta lääkäri jokseenkin tarkka (mikä tietty ihan hyvä juttu) Mutta siis laittoi meidän tuon meidän keskimmäisen kanssa 2,5 vuotiaana puhekontrolliin. Kun hän ei silloin 1v9kk puhunut kuin sanan pari. Nyt tulee muutamia sanoja, mutta ei tuo puhu juurikaan. Joskus joku sana lipsahtaa. ANNA!! ... se tulee päivittäin ja monta kertaa :)

Meillä terkkari vaan sanoi, että pääasia että 2 vuotiaana tulisi edes se yksi sana ja että ymmärtää puhetta.

Saas nyt sitten nähdä laitetaanko meidät jonnekkin puheterapiaan...

Mutta nyt päivälevolle, kun siihen on tilaisuus!

t. K@tju ja pojat

Vierailija
22/28 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä poika on tosi " helppo" vauva, verraten edellisiin mutta olen minäkin väsynyt,enimmäkseen tunnen itseni ihan energiseksi..kiitos hyvän vitamiinin jota syön ;) mutta kyllä on hankalia päiviä mun migreenin kanssa esim.. sillon tuntuu että kaikki kaatuu..mut selvitty aina on jotenkin nekin päivät.

Meidän 5v ja 3v tappelee koko ajan, leikkivät hyvin vain hetkittäin, se on rasittavaa ja väsyttävää enkä enää tiedä miten toimisin! Lisäksi tuolla 3 vuotiaalla on ihan kamala uhmis ja minä itse, ei se käy -vaihe!

Hanan: Huoh!!! Meillä loppui esikoisen kohdalla terkan " kasvukontrolleista" jauhanta kun sanoin että mennään sitten niihin kun lapsi on kutistunut edellisestä mittauksesta, että mulle se ja sama onko tullut milli vai 5cm pituutta tai 100g tai 1kg painoa, kunhan ei ole kutistunut ;)

Jaksamista meille kaikille!

Sinna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@tju: Pistä vaan uhmikset pakettiin ja osoitteeksi riittää Kiljusen herrasväki pääkaupunkiseutu, mä laitan sulle sitten 11v ja 14v (pojat)teillepäin ;))

Mulla ihan kaikille maaliksille tosi tyhmä kysymys, ootteko käyny 6kk neuvolassa niinku ihan että ollu terkalle aika vai oootteko käyny vaan ottamassa pituuden ja painon?? Mä olen vähän ihmetelly kun käytiin 5kk neuvolassa viimekuun lopussa ja seuraava aika ois annettu vasta joulukuun alkuun. Kinusin sitten itse lokakuuhun ajan kun haluan tietää onko toi paino menossa mihin suuntaan. Nyt mennään -1 käyrällä, ei kai se mitään ihmeelistä sitten ole kun lääkäri sano viimeksi että kaikki hyvin! Mutta silti tämä äiti vähän hukassa kun en muista noista isompien neuvolakäyneistä juur mitään, eli kertokaas jotain??

Vierailija
24/28 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi tämä erittäin " ihana" TH et jos mun lapsi ois " OLLU NORMAALI(?????????????)" niin seuraava käynti ois ollu vasta 8kk iässä kun samalla on lääkärikin.

Mutta kun meidän täytyy nyt syynätä tarkemmin tätä mun " epänormaalia lastani" , ni sen takia neuvola käynti on varattu 7kk iällekkin.

Tarkistin sitten pojankin neuvolakortista miten silloin oli noi käynnit ja ihan samalla tavalla ne oli jo vuonna 2001.Eli eka neuvola 6kk ja sit seuraavax lääkäri 8kk.

Meidän neuvolassa on vaaka ja se mittaus pöytä siin odotustilassa mis saa käydä itse mittailemassa jos siltä tuntuu,en tiedä miten muissa neuvoloissa on:)

OIkein hyvää sunnuntai päivää kaikille!!!

Hanan rv16+? ja lapsukaiset

Vierailija
25/28 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaivoin esiin noitten isompien neuvolakortit, ne on käyny kuukauden välein sen 0-6kk ja sit 8kk, 10kk, 12kk suunnilleen.

Sillon -90 luvulla siis. No nyt kun säästetään kaikesta tässä meidän kunnassa minne ollaan muutamia vuosia sitten muutettu, niin täällä ei ole kuin 5kk ja seuraava 8kk. Neuvolassa ei voi käydä punnitsemassa ellei varaa aikaa ja kun niitä oikeen edes saa. Eli jos itseensä häiritsee vaikka vauvan painon nousu niin saa oikeen ruikuttaa että sais jonkun onnettoman viis minuuttisen, että voi käyttää vaakaa :(

Vähän harmittaa vaan välillä kun on tommonen säästömeininki.

Vierailija
26/28 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sun tyttös kuitenkaan epänormaali on=)

Meillä esikoisella oli kanssa hidas kasvu ja juoksuttivat neuvolassa.Tytön kanssa käytiin eka vuosi 1kk välein,milloin ei paino noussut tarpeeksi,milloin pituutta ei ollut tullut.Ihan normaali 11v kuitenkin nyt on;)

Musta hyvä nyrkkisääntö on että kaikki on hyvin niin kauan kun kasvaa omalla käyrällään!Siis vaikka kasvais -15 käyrillä niin kunhan siinä pysyy eikä notkahduksia alaspäin tule,on kaikki paremmin kuin hyvin!

Maanantaina meillä 6kk neuvola.Mä taas en oo niin jaksanut juosta neuvoloissa kun kyllä omalla silmällä näen että tyttö kyllä kasvaa ja kehittyy.Vaikka tarjoisikin välitarkistusta,tuskin sitä otan vaan seuraavaksi 8kk sitten!

Nyt olen pikkuhiljaa alkanut antamaan kiinteitä,maistipaloina.Puurosta tykkää kovasti.Suu aukeaa kuin linnunpojalla.Ihan on tämä syömistekniikka hallussa jo,ei tarvii suuhun väkisin tunkea sapuskaa.

Kovin neiti yrittää nousta konttausasentoon,vetää jalkoja vatsan alle.

Ryömii hiukan ja pyörii lattialla kuin mikäkin väkkärä.

Tukkakin alkanut pikkuhiljaa kasvaa.Kaikilla aiemmilla lapsilla on syntyessä ollut musta paksu tukka.Tällä nuorimmalla vain yks,kaks vaaleaa karvaa;)Ei tainnut vimpalle enää hiukset riittää!No kunhan nyt joskus sais hiukset päähän ja äiti pääsis rusetteja laittamaan!

Nyt sämpylöitä pyörittelemään=)

Vierailija
27/28 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin neuvoloista... Meilläkin olisi ollut niin, että neuvola 5kk ja sitten 8kk, mutta kun meilläkin kasvu hidasta niin pitää kuukauden välein juosta. Oikeastaan kiva, että välitetään.

Olipas lohduttava lukea, että muillakin menee hermo isompiin! Mulle ei ilmeisesti ole helpotusta tulossa, kun poika täyttää joulukuussa kolme ja vielä eskari ikäisetkin on ärsyttäviä ;). Meillä on tosiaan meno ihan mahdotonta, poika vetää kaikesta herneet nenään ja suuttuu ja lyö tai alkaa viskoa tavaroita. Muutenkin kaikki tavarat pitäisi rikkoa ja mitään ei voi uskoa ja sitten vielä riehutaan kuin kaistapää! Siskoa pitää kiusata, mennä päälle, heitellä leluilla ja siskoahan ei saa leikkiä millään lelulla ja jos sisko nukkuu niin sitten pitää mennä viereen huutamaan ja sitten kuuluu: Nyt se sisko heräs! Huoh! Monta kertaa olen miettinyt, että mitenkä vilkas on vielä normaali, kun tämä herra on aina kerennyt joka paikkaan, on myös todellaa fiksu ja aina kehittynyt hirmuista vauhtia...

Emilia on edelleen kuumeessa, huomenna varmaan pitää viedä lääkäriin, jos ei kuume laske. Mä olen ihan hemoraunio, kun pelkään, että tulee kuumekouristuksia, sillä itse olen meinannut sellaiseen kuolla vauvana!

Me vaihdettiin autoa ja nyt meillä on oikea perhe auto, vähän tuntuu oudolta kun oli tottunut meidän miehekkääseen menopeliin. Mutta kiva se on uuskin.

Vierailija
28/28 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei sitä olekaan enää. Sitä oli vielä joku aika sitten, mutta kun ei se hermonmenetys aja asiaa eteenpäin yhtään.

Lasten kanssa on aina vaikeaa, aina. Ainakin meillä kun noita on 6. Nyt on just tä vanhempainiltabuumi menossa . On tosi kivaa käydä kuuntelemassa valituksia, miten meidän pojat on tehny sitä ja tätä....

Minä en ole väsynyt, en ole, en en en. Ei sellaista voi eikä saa mäyntää itselle,silloin itpahtaa pohja.Mulla on sellainen paita jossa lukee " äiti on vähän väsynyt" . Sen mä laitoin työhaastatteluunkin päälle ja on se yhen salin ohjaajakuvissakin päällä, hihi. Lähdin viime viikolla töihin. Oli ihan kiva. Olen käynyt nyt joka 2 vkl Helsingissä kouluttautumassa ja päivittämässä tietoja ja taitoa. Maidon luovutus loppuu tiistaina eli kohta kärsii jo hypätä ja juosta kunnolla kun ei ole tilapäissilikonit enää tiellä.

Yksi lapsista on lasten psykiatrisella. Onneksi pääsi sinne taas kertailemaan asioita. Se antaa meille muille voimavaroja, kun yksi häsä on kuukauden osaston hoivissa.

Hyvähän se on jos th pitää lapsesta huolta ja lähettää jatkotutkimuksiin. Aattele jos sellaisen asian annettaisiin vaan olla ja siitä kehittyiski jotain muuta, mitä olis ollut ehkäistävissä jos ois huomioitu aiemmin. Onneksi SUOmessa katsotaan tarkasti ees osaa asioita.

Mulla oli vauvakuume. Nyt ei ole enää. Ehkä siitä huomaa, että äiti on oikeasti vähän väsynyt. Ja toisaalta minusta on niin ihana kun saan taas olla töissä salilla ja voin ohjata kaikkia tunteja rajoituksetta. Maha ja raskaus tahtoo vaan välistä asettaa vähän rajoituksia. Ei voi olla köntsällään eikä sais tehä huippusykeharjoituksia ei sais ponnistaa paljon alaspäin eikä eikä eikä....

Nyt on flunssaaalto meiän perhe oyyssä. Milloinhan se mahatautiepidemia iskee. Lomakin lähenee, enää kuukausi.

Hauskaa syyspäiväntasauspäivää kaikille.