Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni on sitä mieltä, että jotkut hysteeriset äidit

Vierailija
17.09.2007 |

kuvittelevat lapsensa olevan allergisia vaikka mille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta tunnen, jotka ovat allergisia, mutta ovatkin sitten todella pahasti allergisia, ja se näkyy esim heidän ihossaan hyvin selvästi.

Vierailija
2/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit kuitenkin pitävät lapsia allergisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kyllä sai olla terveen kirjoissa puberteettiin asti, mutta sen jälkeen riemu repesi. Kuulemma hänen sisälmyksensä olivat täynnä limaa ja hänen piti noudattaa kummallista dieettiä. Salaa hän söi marie-keksejä, muuten olisi pitänyt olla elävällä ravinnolla.

Äidillä itsellään pahoja syömishäiriöitä, tytär kertoi kavereilleen miten äiti syö, ottaa ulostuslääkkeitä ja istuu pöntöllä 2 tuntia. Jippiaiee.

Vierailija
4/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuollanen, vaikka testit ei näytä niin aina kuitenki jotain on.. Hällä on jos vaikka mitä allergiaa. Siis vaikka testeissä ei mitää näkyny.;)

Vierailija
5/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes vienyt testeihin yksivuotiastani kun maitoallergia huomattiin (suolioireinen). Mitä sitä turhaan lasta kiusaamaan altistuksilla kun maidotonta ruokavaliota oli kuitenkin erittäin helppo noudattaa. Verikokeessa tai ihotestissä tuskin olisi mitään näkynytkään, koska reagoi vain suolistollaan.

Vierailija
6/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes sama vaiva osui omalle kontolleni tytön 3v. repiessä itsensä verille yö toisensa jälkeen samaan aikaan kun toinen sairastui korvatulehduskierteeseen! Kaikkiin aineisiin ei ole olemassa testiä, jotka kuitenkin ovat yleisiä allergian aiheuttajia! Kuten suklaa, ananas, sitrus, silloin hoito on ainoastaan ruoka-aineen välttäminen ja jonkin ajan kuluttua sille uudelleen altistaminen. Itsellämme ruoka-aineallergioiden selvittely tällä hetkellä kesken. Tällä hetkellä testeissä hieman allergiaa tomaatille, porkkanalle ei. Koivulle myös vasta-aineet kohosivat.

Vierailija
7/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle sukulaiselle ja hänen lapsilleen pitää kaikki kokata erikseen, juhlissa joka ikinen herkku tai lisuke myös maidottomana. Lääkäri ei ole hänelle tai lapsille diagnoosia tehnyt, se on ihan omaa päätelmää.

Toisaalta jos ei ole sitten tehty dieettiversioita, maistelee kyllä sitten näitä normaalia ruokia. Aika omituista allergiaa..

Vierailija
8/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tosiaan aina näytä. Itse saan koirasta ja kissasta kovat reaktiot eikä testi paljastanut kun koiran lievänä. Sitrus tekee selvät oireet eikä näy.

Mutta totta on että näitä on jotka menevät sitten yli luuloissaan.

Vierailija
9/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole minultakaan testattu kuin siitepölyt ja eläimet, ruoka-aineallergioita ei niin helposti aikuisilta testata kun voi itse kokeilla mikä aiheuttaa oireita ja mikä ei. Ja itsekin maistelen ja syön ruokia joille olen allerginen, jotkut lääkärit aikuisille jopa suosittelevat siedötyshoidoksi tätä. Aiemmin kun vältin kaikkea mille olin allerginen, niin jos sitten vahingossa jossain ruuassa olikin jotain, oireet olivat pahat. Nyt kun varovasti syön jatkuvasti vähäsen näitä ruokia, niin aina ei tule juurikaan oireita tai ne pysyvät lievinä

Mutta uskon kyllä siihen että jotkut liioittelevat tai keksivät näitä ihan omasta päästään, saahan sillä ainakin huomiota jos ei muuta

Vierailija:

Eräälle sukulaiselle ja hänen lapsilleen pitää kaikki kokata erikseen, juhlissa joka ikinen herkku tai lisuke myös maidottomana. Lääkäri ei ole hänelle tai lapsille diagnoosia tehnyt, se on ihan omaa päätelmää.

Toisaalta jos ei ole sitten tehty dieettiversioita, maistelee kyllä sitten näitä normaalia ruokia. Aika omituista allergiaa..

Vierailija
10/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puolitutut eivät asiaa välttämättä tajua. Toisella pojallani hankalat (myös testeissä näkyvät) allergiat, eikä kyllä tulisi mieleeni arvostella ihmisiä siitä jos haluavat helpottaa lastensa elämää välttämällä todettuja allergeenejä.

Vierailija
11/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yks täti tiesi olleen tietyille kukille allerginen.;) No meillä sit oli näitä muoviversiona.. HEh, sai täti kauheet allergia oireet, henkee ahisti ja mitä kauheeta, ku meillä on niitä kukkia.;)

No selvis sit et ne on muovisia, loppu oireet ja oli täti noloa.=G

Semmosta sattuu joskus.

Et voiskohan luulosairauttaki olla osa=D

Vierailija
12/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ilmoittautuu vapaaehtoisesti hoitamaan yöt meidän allergisia lapsia, niin saapa tulla kokeilemaan ihan vapaaehtoisesti ja mietitään sitten, millä tavalla kukin meistä hakee huomiota..Ei, kuka haluaisi huomiota hakea lapsen sairaudella? Se vasta sairasta olisi. Omastaan on todella huolissaan ja etenkin iho-oireet ovat useimmiten todella pahoja. Onneksi pääsen eroon tuosta idiootista terveydenhoitajasta, jonka lääkärikin haukkui maanrakoon, kun ei ole ihottumista mitään mainintaa, vaikka usein olen niistä maininnut ja lapsi repinyt itsensä niin rikki, että antibioottivoidetta piti määrätä.

Vierailija
13/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luuli itse niiden johtuvan kukista, jotka paljastuivat muovisiksi. Ottiko lääkettä? No varmaan ja ohi meni, eikö joo?

Vierailija
14/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten tätä allergiaa julistetaan ihan vakavalla naamalla..

Eikä ole ainoa tapaus laatuaan. Suurin osa allergioista on vain ylimääräisen huomion hakua; Pääsee äidit voivottelemaan, ja hakemaan sympatiaa ym lastenläkäriasemilla jne.

Vierailija
15/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ainoa tapaus laatuaan. Suurin osa allergioista on vain ylimääräisen huomion hakua; Pääsee äidit voivottelemaan, ja hakemaan sympatiaa ym lastenläkäriasemilla jne.

Vierailija
16/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpoan kokonaan, silmät umpeen jne. En ihme kyllä saanut oireita anopijn tekemästä jauhelihapitsasta, johon oli lisännyt myös tonnikalaa (mitähän lie rouva ajatteli kun tiesi allergiastani). Tonnikala onkin kai miedoimmin allergisoivia kaloja. Silti saan ahdistusta jos kuljen torilla esimerkiksi muikunpaistoteltan ohi.

Kalapyöryköitä en tosin ole kokeillut koskaan, enkä aio kokeillakaan.

Vierailija
18/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on erittäin laaja-alaisesti allerginen parin ruoka-aineen dieetilla oleva. Oireet ei näy ulospäin, iho on mahdottoman hyvä jne. Lapsi oireilee suolellaan, huutaa yöt, ripuloi jne. saatuaan sopimatonta ruokaa. Lähipiirinkin on vaikea tilannetta ymmärtää ja usein meidän allergiaoireet yritetään laittaa hampaiden, suoliston tottumattomuuden, normaalin yöheräilyn tms. piikkiin. Luulisin, että mua pidetään lähinnä turhan varovaisena ja puoliksi luulotautisena. Meille oireet ovat kuitenkin näkyviä ja yöhuudot todellisia, niitä eivät vieraat nää. Tiedämme milloin lapsi kiemurtelee tuskaisena ja kipeänä pystymättä nukkumaan mahakipunsa vuoksi. Minä ymmärrän, että muiden on vaikea tajuta ja uskoa tilannettamme, koska itsekin sitä jaksaa epäillä oireettomina aikoina. Oireiden taas alettua epäilyksille ei jää sijaa.

Vierailija
19/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

testeissä ei tietenkään näy mitään, mutta altistuksissa on saatu selvät tulokset. Tässä haluaisin vielä erotella, että lapsen ja aikuisen allergiat ovat aivan eri juttu. Useimmat aikuiset voivat sietää ruokia, vaikka saavatkin niistä jonkinmoisia oireita. Lapsilla tilanne voi olla huomattavasti pahempi. Ruokaa ei siedetä ehkä pienintäkään murusta.

Vierailija
20/20 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin laaja-alainen allergikko ja juuri kaltaisenne epäuskoiset ihmiset saavat omatkin epäilyt heräämään. Ja jälleen kerran uskottelen itselleni, että ei se lapsi ole allerginen, kun kerran on noinkin reipas ja iloinen, ja ihokin on hyvä. Annan reippaasti kokonaista yhtä uutta ruokaa ja ihan kerran, suljen silmäni oireilta, limalta keuhkoissa, yskimiseltä, ripulilta, lisääntyneeltä itkulta ja yöheräilyiltä. Nythän on nuhakausi ja kaikkea, ja lääkityskin on päällä. Ei se mitään kerro, että joka ikinen kerta lapsi reagoi samalla tavalla, eikä sekään, että joka ikinen kerta ollaan lapsen pahojen astmakohtausten kanssa lääkärissä ja seurauksena tehostettu lääkitys sekä allergiaan että astmaan. JA tämä kaikki on tietenkin vain siksi, koska minä olen ylihuolehtiva ja hysteerinen äiti ja esitän, että lapseni saa oireita ruoka-aineista. Olemmehan nauttimassa siitä, että saamme maksaa itsemme kipeiksi huomiosta yksityisellä lääkäriasemalla.

Testeissä osa allergioista näkyy, suurin osa ei. Ja suurta osaa ei ole edes testattu. Mutta lapsi saa oireita kalasta jo ilman kautta, kasvot tulipunaisena hieroo kasvoja ja yskii. Vehnäjauhopöly saa liman liikkeelle, nenän vuotamaan ja lapsen yskimään koko yön. Ei saa anafylaksiaa, mutta reagoi limakalvoilla ja hengenahdistuksella, ja voin kertoa, että en nauti siitä, että saan valvoa öisin lääkitsemisen välit kuunnellen lapsen yskimistä, uskaltamatta nukahtaa, koska hetkenä minä hyvänsä voi pienet hengitystiet olla tukossa ja sitten mennään päivystykseen ja lujaa. Minä, kuten ei varmaan moni muukaan samassa tilanteessa oleva, en nauti pelosta ja huolesta, jonka lapseni reagointi lähes kaikkeen aiheuttaa.

Anteeksi paasaus, mutta mua loukkaa tällaiset epäilyt. En väitä, etteikö turhaakin hysteriaa olisi, mutta se ei saisi vaikuttaa näin kokonaisvaltaiseen ajatteluun allergioista. Ja ennen kuin niistä testeistä niin puhutte, lukekaa hiukan faktaa ja tulkaa sitten vasta arvostelemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä