Suomessa asuminen masentaa - kaipaan jatkuvasti lämpimään
Onkohan täällä samasta asiasta kärsiviä? Asuimme muutaman vuoden Lähi-idässä ja palasimme Suomeen parisen vuotta sitten. Aluksi viihdyin tosi hyvin täällä Suomessa paluumuuton jälkeen. Oli todella mukavaa, että vanhat ystävät olivat pysyneet ystävinä, joten meillä oli tukiverkosto, ystävät, sukulaiset ja mummolat lähellä. Juuri ne asiat, joita ulkomailla kaipasin. Mutta nyt kun muutosta on aikaa niin olen aivan masentunut. Sää on perseestä, ajattelen vaan miten ihanaa oli kun joka päivä pärjäsi sandaaleilla ja kesävaatteilla. Mies taas viihtyy mainiosta Suomessa kuten lapsetkin. Lapsilla sujuu koulu, on kavereita ja harrastuksia. Ainoastaan minä en viihdy :( Sää on oikeastaan ainoa asia, joka minua masentaa, mutta miten voin nauttia elämästä kun aina haikailen vain lämpimään ja masennun kun menen ovesta ulos.
Mies saisi töitä ulkomailta helposti, olen haaveillut mm. Espanjasta tai USA:n lämpimistä osavaltioista, mutta ei, mies ei halua muuttaa. Tätäkö tämä sitten tulee olemaan loppuelämä? Asuminen ilmastossa, jota vihaan..
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (22)
Kukaan ei voi pakottaa asumaan suomessa.
Vanha ketju, mutta olisi mielenkiintoista tietää miten kävi, muutitteko lämpimään ?