Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HUHTIHIPUSET* viikolla nro 38

17.09.2007 |

uusi pino pystyyn, en löytänyt vanhaa...

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pikaseen kommentoida, kun luin noista anoppien epäilylausahduksista.. Mulla on mummi kytänny mun käyttäytymistä jo äitienpäivästä, vaikka todellisuudessa hällä ei ole mitään tietoa meidän suunnitelmistakaan.

Äitienpäivänä oltiin siis hänen luona syömässä, ja mulla oli päällä sellanen rento (juuri ostettu) löysä tunika. Sen nähtyään mun mummi sekä lähestulkoon kaikki muutkin sukulaiset jo alko supisemaan, että onko siellä vauva masussa. Kielsin tietenki kaiken, kun ei mitään sellasta ollu vielä edes tekeillä. Seuraavaksi mun mummi päätti ihan selvästi testata, että olenko pieniin päin vaiko en.. Se siis tarjosi mulle keskellä kirkasta päivää siideriä, mitä se ei oikeesti koskaan tee! Olin ihan mykistyny, ja sain sitten sanottua että ei kiitos (en oikeesti halunnu juoda). Siitähän se sitten innostu, että raskaana se Heidi on! =)

Tästä eteenpäin hän on joka ikinen kerta tarjonnu mulle siideriä kun siellä ollaan, ja olen aina kauniisti kieltäytyny. Viimeks se vaan länttäs mulle lasin käteen josta otin siemauksen kunnes tajusin mitä se on. Vaihdettiin sitten miehen kanssa vaivihkaa laseja (miehen lasi oli jo tyhjä), mutta kyllähän mummi sen oli huomannu. Ilmoitti jopa heti meidän vierailun jälkeen mun siskolle, että kyllä se Heidi nyt odottaa, kun ei siideriäkään juonu =) Ja sillonhan tietenkin jo odotinkin.

Vielä ei tosin olla mummille myönnetty asiaa..

No tulipa pitkä tarina, vaikka piti vaan lyhyesti kirjotella..

~* Heidi + masukki (rv 11+2) *~

Vierailija
22/57 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuosta sydänäänten kuuntelusta kommentoin....

Eli itselläni esikoisesta kuului pienen etsiskelyn jälkeen rv 9+6. Kakkosesta kuului välittömästi, kun dobleri laskeutui vatsalle ja viikkoja 9+2.

Nyt kolmosesta eka neuvola oli 7+4 eli ei kuunneltu, mutta toinen neuvola oli sitten 10+4 ja kuunneltiin. Hetken etsi ja sitten kuului. Itsekin jo tunnistin heti napanuoran äänen ja ajattelin, että on siellä ainakin joku, kun napanuorakin on ja samantien kuului sydänäänet. Sitten hävisi ja th sanoi, että äidin voimakkaat sydänäänet yrittää tulla päälle, mutta heti taas alkoi kuulua hyvin selvt ja voimakkaat äänet. 170 sanoi laite eikä mun pumppu taatusti sitä vauhti hakkaa, vaikka vähän jännittikin. :))

Ja nyt tosiaan jo kiva, kun itse tunnistaa heti ne äänet myös sieltä. Esikoisesta oli ihan ihmeissään, että jaa toiko on nyt se sydänääni. :)))

Veikkaisinpa siis, että useimmiten ne kuullut sydänäänet on ihan oikeita sydänääniä. Toki tietysti kuulee aina näitäkin, että on kuultu mutta ei olekaan oikeasti olleet niitä. Mistä ne virheet sitten johtuu - en tiedä. Mutta onneksi ne nyt kuitenkin on harvinaisempia noin päin.

Itselläni tosiaan oli jo se np-ultrakin eli pääsin jo vauvan ja sydämenkin näkemään. Nyt alkaa sitten se, että aina odottaa sitä seuraavaa neuvolaa ja sitä, että saa taas kuulla sydänäänet.

Ihanan jännä asia tässä odotuksessa muuten se, että nyt on istukka takaseinämässä ja kahdessa aiemmassa ollut edessä. Odotan innokkaasti, että tuntuisiko liikkeet jo aiemmin ja sitä, että miten eri tavalla tunnen ne. Nämä kaksi ekaa ei ole mitenkään ryskineet eikä ne liikkeet ole ihan kauheasti näkyneet päällekään päin. Toki ovat näkyneet, mutta eivät niin mitä toiset kertovat. Jänskää aikaa. :))

Ai niin ja esikoisesta tunsin liikkeet vasta joskus rv 22 näin ulkomuistista kun mietin. Rakenneultrassa olin kuvitellut tuntevani ainakin jotain kuplintaa, mutta siinä 22 paikkeilla paremmin.

Kakkosesta tuntui ekan kerran selällään sohvalla maatessa rv 15+ mutta seuraavat sitten vasta muistaakseni rv 18.

Nyt unille. Kauhea väsymys, vaikka muuten oireet onkin helpanneet.

Ai vielä yksi asia... en muista kerroinko tuolla aiemmin, mutta meillä siis 4v ja 2v lapset ihmetteli, että miksi se vauva on siellä pimeässä. Se oli ensimmäinen asia ja oikeastaan ainut asia mikä 4 vee pojalle juolahti ultrakuvasta päähän. Huolettaa, kun pieni on pimeässä. :) Tänään aamulla poika sitten kysyi vielä, että eikö sinne vattaan saisi lamppua. Hih. En aatellut nielaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on mukava kuulla niin monelta hyviä ultra ja neuvola kuulumisia. Moni on jo käynyt neuvolassa pienen sydämmen jumputusta kuuntelemassa tai nähnyt ultrassa pienen sintin. :) Ihana lukea hyviä kuulumisia.

Hih, aivan valtavan hyvä kommentti Julietin tenavilta. Voiskohan tosissaan jonkun lampun tuolle sintille masuun asentaa? Sun tarttee varmaan tenavien kanssa yhdessä näyttää masuun taskulampun kanssa valoa. :) Mekin kerrottiin tenavalle, että äidin masussa on vauva ja että keväällä se vauva sitten tulee meille. Poika totesi ykskantaan, että ei tule. Hän ei halua vauvaa. Se siitä iloisesta uutisesta. Täytyy kai ajatusta tenavalle pikku hiljaa syöttää ... Muutenkin tuossa ultrassa sintti näytti ihan alienilta. Höh ...

Teillä on niin monella kotona vasta yksi vuotias, joten tulevaisuudessa taitaa hulinaa riittää. Paljon vaan sitten voimia ja hermoja teille ... ainakin burde, Annika

Annika muuten kyseli noista kunnallisista ultrista. Täällä meillä normaali ohjelmaan kuuluu ainoastaan tuo npultra. Olen kyllä miettinyt että josko sitä kävisi yksityisellä puolella rakenneultrassa. On se kyllä väärin, että ei ole mitään yhtenäistä linjaa. Tosin hatara mielikuva on, että ens vuonna tulisi nuo molemmat ultrat kaikille kunnille ohjelmaan .. tai sitten muistan vallan väärin.

Pulu oli käynty istukka ultrassa. Tuli vaan mieleen, että mulla todettiin, että istukka on takaseinässä, niin kuin silloin näytteen otto onnistuu? Peitteistä läpi vain vaan .. vai ...

Muuten omaan napaan ( . ) kuuluu ihan hyvää. Tänään taas turvottaa niin, että farkut auki täälä työpöydän ääressä istutaan. Jooh, ja työnteon sijaan surffaan netissä. Heti vaan kun kuulen, että joku muu lähestyy, niin netti piiloon ja kauhiasti muka hommia tkemään. Hih, en halua pomolle vielä kertoa kun siitten ne ei kuitenkaan uusi mun määräaikaista, joka päättyisi lokakuussa. Täyty pimitellä vielä hetken aikaa ... Todennäköisesti kuitenkin repii pelihousunsa kun kuulee täsät jatkosopparin jälkeen. Nooh, täytyy ajatella välillä oikeasti itseään ja omaa rahatilannetta, eikä olla yritykseen vaan kallellaan.

Pirtsakoita syyspäivä kaikille.

Jo-an 12+2

Vierailija
24/57 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei vieläkään mitään uutta. kamala kiire opiskeluitten kanssa vaan, ja tänään pitäis ommella kummitytölle perjantaiks mekko. lupasin tehdä sen ja neiti on kyllä aika tomera, joten tupenrapinat tulee, jos ei ole mekkoa viedä... :)

mun mielestä jo-an sulla on tosi hyvä asenne työtä kohtaan. ihmettelen hiukan ihmisiä, jotka todella miettii kertoako vai ei raskaudesta, jos työsoppari sen takia katkolla. ite en kyllä miettis hetkeäkään... tai no, ehkä ihan lyhyen hetken, mutta hyvin lyhyen. jos yritys tai työpaikka on niin härski, ettei jatka sopimusta raskauden takia, niin minkä ihmeen reiluuden nimissä työntekijänkään pitäis välittää työnantajasta ja sen mukavuudesta ja kertoa siitä raskaudesta!? kauheeta on kyllä lukea näistä jutuista. tosi kurjaa. itellä ei niistä niin omakohtaista käsitystä, kun opinnot tosiaan tukevasti kesken -vielä monta vuotta! mutta oikeastikin kyllä tarvittaisiin jonkinlaista tasausta isien ja äitien vanhempainvapaakuluihin. kyllä naiset joutuu tosi paljon hankalampaan asemaan nykyisen tilanteen takia.

miten muuten istukkabiopsiassa, eihän siinä nyt varmaan KAIKKIA perinnöllisiä tauteja seulota? mutta mitkä siis seulotaan, kromosomihäikät? valistaisko joku tyhmää...? :)

omasta navasta on turha enempää puhua, tänne ei tosiaan mitään kuulu. edelleen vaan mietin käviskö koittamassa niitä ääniä perjantaina vai ei. höh.

t.VadelmaMama

Vierailija
25/57 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa liittyen anoppien kommentteihin raskaudesta...

Kerroimme jo muutama viikko sitten iloisia uutisia molempien vanhemmille ja sisaruksille - tietävätpähän sitten, jos jotain ikävääkin sattuu... No, anoppi sitten totesi, että hän jo vähän kesällä olikin katsellut. No, minä hämilläni sönkötin jotain siitä, että ollaan kyllä vasta niin alussa, että mitään raskausvatsaa ei vielä silloin ollut... heh... Myönnetään, että kesä meni jätskiä syödessä ja laiskotellessa (sen minkä tuolta esikoiselta irtosi, vaan kun ei niin hirveää kyytiä vielä kesällä edennyt).

Vierailija
26/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tapahtui jotain ihan kauheeta!! Olen siis lähihoitaja ja olin hoitelemassa potilaitani, kun yhtäkkiä kun salama kirkkaalta taivaalta hulahti kauhea määrä kirkasta verta housuihin:( Illan vuosi ja mä olin ihan varma, että nyt on sitte loppu tämäkin raskaus. Mulla kun on 2 km:ää takana niin heti heitin kirveeni kaivoon ja surin hullun lailla illalla...varmaan satalitraa kyyneliä.

Soitin päivystykseen ja pyysivät odottelemaan ja katsomaan mitä tuleman pitää. Tänään sain ajan aamusta lääkärille. Ajelin sairaalaan ihan paniikissa ja luovuttaneella mielellä. Ihmettä tässä on, että lääkäri ultrasi aikansa ihan hiljasena ja käänsi sitten ruudun minulle ja sanoi " katsoppas kun tuo potkii ja pyörii kovasti" :)

Vaavi on siis elossa ja koko vastaa viikkoja. Siis mikä olo nyt! En voi sanoin kuvata mikä helopotus! Kohdussa oli verta mikä vuoti sieltä ulos ja jäljellä oli vähän. Ei ollut vikaa istukassa eikä vauvassa. Verta näkyi yhdellä kohdun seinämistä. Läkäri totesi, että joskus ei mitään syytä tällaisiin tapauksiin ole. Ihan satunnaisia juttuja. Ilmeisesti jokin verenpurkauma. Sain 10 päivää sairaslomaa.

Voi tätä elämää...kyllä pidetään jännityksessä! Kunpa osaisin rentoutua! Nyt kuitenkin tuntuu paremmalta!:)

Terveisin Elisabeth 11+1

Vierailija
27/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Elisabeth, miten kamalalta tuntui lukea. Oli varmaan ihan hirveä shokki! Onneksi kuitenkin vaavilla kaikki kunnossa.

Täällä ei mitään uutta vielä ole. Neuvolassa kävin tiistaina ja täyteltiin kortti ja kaikki tiedot. HB oli 143, eli tuskin tälläkään kertaa tarvitsee rautaa syödä. Iskä oli myös mukana ja hänkin pääsi täyttämään jonkun isän terveystieto-lomakkeen? Mittasivat sitä varten oikeen verenpaineen ja ottivat painon sekä pituuden ylös. Ja oli kamalasti kaikkea kyselyä terveydentilasta. Ennen ei tuollaista olekaan ollut.

Me ei olla vielä kovin monelle kerrottu raskaudesta, omat lapsetkaan ei vielä tiedä. Odotellaan ihan rauhassa sinne np-ultraan ja sitten kerrotaan -myös minä täällä töissä... Voi olla kiva ylläri pomolle ;) Ultra on siis vasta 12.10. Kuinkahan sitä jaksaa odottaa sinne asti...

Mutta nyt täytyy jo lähteä kotia päin, alkaa päivä olla täysi!

Tuittuli rv 9+0

Vierailija
28/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Elisabeth72!

Luin juuri kirjoituksesi ja arvaas mitä, mulla kävi TÄYSIN samalla ja vielä eilen, epäuskoisena luin kirjoituksesi koska se on kuin oma tarinani ainostaan se oli eriävää että minut otettiin sairaalaan yöksi.

Eli minulle kävi niin että, tulimme siskoni kanssa koulutuksesta ja menimme käymään yhdessä siivouskohteessa kun minulla hulahti housuihin puolille reisille saakka verta, olin aivan varma että kesken tuli. Minulla ei aiemmin ole keskenmenoja takana ja tämä on kolmas odotus aiemmissa ei minkäänlaista verenvuotoa ole ollut. Ajoimme sairaalaan ja ensiavun kautta gynelle, lääkäri sanoi että tuskin mitään elävää tuolla verimäärällä on mutta hämmästys oli suuri kun sydän sykki ja pieni liikkui ultran alta pois. Minut jätettiin osastolle vuodelepoon ja sanottiin että aamulla ultrataan uudelleen, illan aikana ei liiemmin verta tullut eikä aamullakaan. Menin aamulla ultraan ja lääkäri ultrasi ja totesi että vauva on edelleen hengissä ja kohdussa nähtävillä yhdellä seinämällä verta, joka todennäköisesti vielä tulee ulos ja jos samanlainen hulahdus käy niin heti takaisin sairaalaan ultraamaan tilanne, 10 päivää sairaslomaa pärähti minullekkin ja tiistaina on np-ultra joka tietenkin käy samalla kontrollikäynnistä.

Minullekkin sanottiin että aina kaikki tällaiset verenvuodot eivät selviä mitä ovat olleet. Eli samassa veneessä kuljetaan =) Ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta. Meillä sikiö oli vähän vanhempi kuin menkkojen mukaan mutta ei vaihdettu la:ta ennen np-ultraa.

Terv. Bzz 10+3

Vierailija
29/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomatonta! Ihan sama tarina!

:)No meitä on kaksi sitten joille suodaan hieman lisä jännitystä raskauteen!

Nyt ei muuta kun yrittäkäämme rentoutua ja levätä! Kiellettiinkö sinultakin raskaan kantaminen ja rankat kotityöt?

Terveisiä muillekin!:)

Elisabeth 11+1

Vierailija
30/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi meitä on kaksi, on kyllä lohdullista ja voimia antavaa että sinullakin vauva on kunnossa ja että lääkäri sanonut samat asiat =) Juu pitää ottaa tosi rauhallisesti, mutta sanoi lääkäri että saan silti hoitaa lapsiani minulla 3,5v ja 2.v tytöt. Nyt otetaan ihan rauhallisesti ja toivotaan että kumpikin saa huhtikuisen vauvan vielä syliin.

Vieläkin olen hämilläni että voi käydä niin että jollain muulla tapahtui samana päivänä, suurinpiirtein samoilla raskausviikoilla ym. samoin ja se että olemme vielä samalla palstalla =)

Vierailija
31/57 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mystinen juttu kyllä, että näin sama tarina meillä! Minulla kaksi tyttöä 3 ja 4-vuotiaat eli minullakin lastenhoitoa kotona:) Mutta täytynee hoitaa heitä kevyesti;)

Hauskaa illan jatkoa Bzz ja Huhtihiput!

Elisabeth

Vierailija
32/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth ja Bzz olivat kokeneet järkyttäviä, onneksi selvisitte säikähdyksellä :)

Tippuneitakin oli, Voimia ja jaksamista teille.

Itsellä ei erikoisempaa kerrottavaa. Np-ultraa odottaessa tässä mennään. Aika on muuten 8.10. Esikoiselle on hoitajaki pyydetty jo tuoksi ajaksi.

Muutamia galluppeja oli jo aiemmin;

ULTRA: täällä (satakunnassa) sai nyt tämän kakkosen kohdalla itse päättää meneekö molempiin (npu+verikoe, rakenneu) vaiko toiseen taikka kumpaakaan. me mennään molempiin. esikoisesta ultrattiin pelkästään päältä.

SUKUPUOLI: esikoisesta olisi haluttu tietää, mutta kätilö sanoi heti ru:ssa että " täällä ei olla sitä varten" . toisen kohdalla nyt ei haluta tietää, on sitten synnärillä itsellekin yllätys..

ÄP: otetaan ja innolla odotan, että pääsee hypistelemään. tässä muuten linkki, jos joku ei ole pakkausta vielä nähnyt. tuskin nimittäin ehtii muuttua (poista välilyönti!) http://kela.fi/in/internet/suomi. nsf/NET/100502155308EH?openDocument

KAKSOSTENRATTAAT: täytynee varmaan hankkia, kun näille tulee ikäeroa suunnilleen 14kk eikä tämä esikoinen ainakaan vielä ilmaise haluavansa erikoisemmin liikkua. peräkkäiset varmaankin..

Eipä sitten muuta tällä kertaa,

t.Ufa (rv10+1)

Vierailija
33/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti varmaan Elisabethin ja Bzzzz:n pelästytti tuo vuoto. Toivotaan nyt kuitenkin, että se molemmilla oli loppupeleissä vaaratonta ja sintti pysyy edelleen matkassa kevääseen saakka. Kyllä meistä jo liian moni on tippunut pois. Onneksi pian aletaan olla kaikki tuon 12 viikon yli niin voidaan jo hieman hengähtää. Ja nythän siis ei kannata murehtia mitä kaikkea voi sattua vaan nauttia tästä raskaudesta. Voihan sitä jäädä auton alle kaupassa käydessä .... Ei siis liikoja murehdita.

Me ei meinattu Äpakkausta ottaa, sillä nurkissa on laatikkotolkulla pieniä vaattetia. Omalta jääneitä ja sukulaisten poikien vanhoja. Tosiaan kaikki suvun pikkuihmiset on poikia, joten jos tyttö on tullakseen niin sitten joudutaan kauppareissulle. Tosin onneksi nuo ihan pienten vaatteet on molemmille sopivia pääsääntöisesti. Poika oli jo päiväkodissa ilmoittanut että meille tulee poikavauva, joten poika kait sieltä on tulossa. On mullakin kyllä ihan poikamainen olo, mutta olishan se tyttö meillekin mukava .. :)

Ajateltiin käyttää tuo äpakkausraha sitten vaunujen hankintaan, sillä esikoiselta ei ole enää vaunuja tallessa. Samoin pitäisi jonkinmoinen hoitotaso, syöttötuoli, sitteri jne hankkia. Rattaat, pinnis, kehto, turvakaukalo ja turvaistuin on esikoiselta vielä varastossa. Tosin vielä ei aleta mitään hankkimaan vaan katsellaan ja kuulostellaan kuinka tämä masu alkaa kasvamaan.

( . ) Ehdin jo pari päivää juhlia, että pahoinvointi opn jäänyt taakse, mutta tänään on taas ihan kamala olo. Yöks. Vieläkö muille tekee pahaa?

Hyvää viimeosita työpäivää tälle viikolle!!

Jo-an 12+4

Vierailija
34/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth ja Bzz oli tosiaan joutunu kokemaan järkyttäviä niinku Jo-ankin tais sanoo! Onneks kummallakin oli kuitenkin kaikki hyvin!

Jo-an: Mulla on kans pahoinvointi jo takana päin, paitsi aina joskus saattaa tulla semmonen olo... Niinku esim. tänään. Ilmeisesti johtu siitä etten ollu syöny tarpeeks?!

Äippäpakkauksesta.. Mulla on sen uuden pakkauksen makuupussi (makso 10¿) ja pussilakana (3,5¿). Ostin finlaysonin tehtaanmyymälästä. En oo sit aatellu ottaa sitä pakkausta, kun en siitä muuta olis tarttenu. :)

Ihana ilma tuolla ulkona -> viilee, mutta paistaa aurinko. Ja mä tietty oon täällä sisällä. Pöh. Heidi meni just partsille nukkuu ja mieskin nukkuu tos kun se on taas kuumeessa. :/

Me käytiin tänään esikoisen 1v neuvolassa ja mietin, et olisko kysyny jos se olis ehtiny kuunnella sydänääniä, mut en sitte raaskinu. Ens viikolla on kuiteski taas äitiysneuvola + lääkäri ja np-ultra.

Eipä muuta tällä erää. Kirjotelkaahan kuulumisia! Meitä on esittelypinossa yli 60, mutta missä ne kaikki on???? Ei ainakaan täällä kirjottelemassa. ;)

Burde 11+6

Vierailija
35/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-anilla on ihan poika olo. No mulla taas tyttö olo. Oon ihan varma, että tyttö tulee (nimikin on jo tiedossa ja miehelleki aina sanon, että *piip* siellä on). :) Poika olis kyl tosiaan hauska, niinkun oon sanonu, kun suvuissa ei pikku poikia ole. :)

Burde taas (11+6)

Vierailija
36/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oon yrittäny ees sen verta jaksaa käyä täällä et oon päivittäin lukenut kommentteja. Oon voinu siis todella huonosti tähän asti. Viime perjantain jälkee ei oo mikää oikeestaan pysynyt sisällä, mut tänää en oo viel oksentanu, eikä oo sit niin paljoo nukuttanukkaa.

Esikoinen on ollu koko viikon hoidossa ja mie saikulla. Oon nukkunu päivällä 9-15 ja oksentanu kaiken muun ajan. Tänää oon imeskelly mehujäätä.... Ne on ihanii ja ne auttaa. Tiiättekö mikä vois olla sellasta et pysyis sisällä? Miun tekis kauheesti mieli mannavellii. Viimeks oon syöny lämmintä ruokaa tiistaina ja sitä enne lauantaina huonolla menestyksellä. Mitenköhän paljo toukka kärsii tämmösestä?

Työpaikkalääkäri on semmonen nössikkä, otatti kyl verikokeet maanantaina etten oo vaa kuivunu, eilen tuli vastaukset, jotka olivat hyvät, mut maanantain ja eilisen väli on miusta aika pitkä, tilanne muuttuu kovin.

Tällasin terkuin Tytikkä rv 8+3

Vierailija
37/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on virheitä, ni ilmottakaa... Voi olla, että joku jo tippunut on siellä vielä, kun ei oo sinne esittelylistan pinoon ilmottanu, mutta tänne on enkä oo välttämättä sit huomannu poistaa...

Niin ja Alma_lyylille isot halit!!!!! Oli ilmottanu esittelypinoon keskenmenosta. :(

Sit siellä esittelylistalla on ny sit semmonen, että kumpaa odottaa -> Ultran ja Aavistuksen perusteella! Ni käykäähän laittamassa, että kumpi on tulossa. :) Sit voi kyllä sitten muuttaa, kun vaan taas sinne esittelypinoon ilmotatte, ni päivittäessä vaihdan jos mieli muuttuu... Tai ultra kertoo toisin mitä aavistus. :D

Burde

Vierailija
38/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä kirjottelin täällä aikasemmin, mutta jättäydyin pois kun alkoi tuo pöntön pussaaminen :) Olin kuukauden saikulla ja nyt olen ollut tän viikon töissä. Neuvola oli nyt tiistaina, mut ainakaan vielä ei th eikä lääkäri löytänyt sydänääniä(meillä kun kuunnellaan vaan sillä vekottimella mikä dobleri vai mikäs se nyt onkaan) ja np-ultra ois sitten ens viikon keskiviikkona.. Että siihen asti pitää jännätä onko tuolla mahassa mitään.. mulla kun on kahdesta ekasta kuulunut jo 9+ ja nyt oli kuitenkin tiistaina 10+1, tietty oon kyllä 10kg lihaisammassa kunnossa kun ennen :D

Tänne on hirveesti tullut uusia nimiä, ihan kiva että meitä on näin monta :)

jatsi 10+4 tai jotain..

Vierailija
39/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan täältäkin pitkästä aikaa. Lueskellut olen melkein päivittäin, mutta en kirjoitellut. Tuntuu että ei mitään uutta ole tällä vatsarintamalla :) Ja pahoittelut kaikille niille jotka ketjusta ovat pudonneet...

En ole pönttöä tässä raskaudessa halaillut, mutta etova olo jatkuu ties kuinka monettea viikkoa... Pitäisi syödä koko ajan jotain pientä. Olo on huono jos syö liikaa tai liian vähän. Herkkua on tällä hetkellä lämmin kaakao :) Väsymyskin vaivaa, mutta en tiedä mikä osa siitä on syksyn pimeyttä ja mikä raskausväsymystä.

Ensimmäinen neuvolakin mulla oli. Täyteltiin lappuja ja tehtiin ne perinteiset kokeet ja otettiin näytteet. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Uutena viime raskauteen on, että nyt seurataan tarkemmin veren vasta-aineita, esikoisen syntyessä ne ilmeisesti aiheuttivat hänelle pitkään jatkuneen keltaisuuden. Samoin joudun tässä raskaudessa sokerirasituskokeeseen, meillä kun on sokeritautia lähisuvussa. Tämä kuulema jokin uusi säädös.

Niskapoimu-ultra meillä on 5.10 eli tasan kahden viikon päästä. Se jännittää, koska kuten joskus jo mainitsinkin, esikoisella tuota turvotusta oli reilusti...

Monet täällä järjestelevät esikoisen 1-vuotissynttäreitä, meillä puolestaan parin viikon päästä esikoisen 2-vuotissynttärit. Pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettimään tarjoilua ja muuta ohjelmaa.

Mutta hyvää viikonloppua teille kaikille! Me lähdetään vielä tänään viikonloppureissuun pojan isovanhempien luokse.

wilma77 viikkoja 10+2

Vierailija
40/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä hysyä että katsoitko ICD-koodin minkä lääkäri on sairaslomatodistukseen kirjoittanut? Äsken tarkistin netistä kun oma koodini oli 020.0 ja se on Suomeksi uhkaava keskenmeno... Ihmettelen kovasti että miksi lääkäri silti sanoi ennusteen olevan hyvä.