Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HUHTIHIPUSET* viikolla nro 38

17.09.2007 |

uusi pino pystyyn, en löytänyt vanhaa...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä näit mitä se koodi tarkoittaa? Mulla on 0200, mutta mä asun ruotsissa eli en tiedä sitten täsmäävätkö koodit.

Tällaiset tapaukset kuuluvat varmaan tohon mainitsemaasi ryhmään. Ja sairaslomahan kirjoitetaan juuri km välttämiseksi. Oliko sulla muuta selitystä kirjoitettu? Mulla nimittäin lukee raskauden aikainen verenvuoto.

Elisabeth 11+2

Vierailija
42/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haleja kaikille, joilla ei sitä masuasukkia enää ole...

Elsibabeth ja Bzz, toivottavasti kaikki menee tästä edespäin hyvin!

Tytykkä, ystävälläni on nyt kahdessa raskaudessa ollut niin paha pahoinvointi, että on välillä ollut sairaalassakin tiputuksessa ja saanut mm. pahoinvointilääkkeitä suoraan suoneen. Vauvat on kuitenkin olleet ihan terveitä. Ilmeisesti elimistö huolehtii vauvasta ensisijaisesti - taitaa äiti jäädä siinä kakkoseksi. Yritä jaksaa!

Itselläni ei mitään ihmeellistä. Vähäsen on sellaista tuhnuvuotoa päivittäin, mutta kun ei kirkasta vuotoa, niin ei pitäisi olla hätää. Ensi ti olis ultra, jossa tarkistellaan la. Nyt menkkojen mukaan rv 8+5.

Täytyy myöntää, että vaikkei itselläni ole vasta ikää kuin 28 vuotta, niin jotenkin olo on vain huomattavasti väsyneempi ja kuvottaakin enemmän kuin ennen. Meidän tytöt ovat siis 5 ja 2-vuotiaita. Vielä kun töissä pitäisi tsempata (olen koulussa töissä), niin päivän päätteeksi ei ole mitenkään riehakas olo. En ole edes hirveästi jaksanut ulkoilla, kun kelit on tämmöiset...

Ei saisi valittaa, mutta kuvotus saisi jo loppua. tai kun edes tulis oksennus, että helpottais. Mulla kun iltaa kohti vaan pahenee olo. Toisaalta ystäväni odotuksia sivusta seuranneena täytyy myöntää, ettei sellaista oikein todella voimakasta pahoinvointia kenellekään toivoisi.

Aurinkoa odotellessa, Pahnu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kirjoittelen kun kotona odottaa sitten taas se energinen tuleva isoveli joka ei todellakaan anna äidin istahtaa tietokoneelle, hyvä kun ylipäätään johonkin ;D

Onpas pelottava kokemus ollut niin elisabethilla kuin Bzzz sullakin (toivottavasti meni nimimerkit oikein). Mun ymmärtääkseni noi ICD koodit on samat, kai se uhkaava keskenmeno on oikea koodi kun en usko että tuollaiselle tapahtuneelle löytyy " parempaakaan" koodia. Mutta eiköhän ne lääkärit tiedä mitä teille ovat puhuneet kun kerran ultrassa kaikki ollut hyvin. Mun kuuleman perusteella tuollaiset rajummat verenvuodot on usein olleet kaksosraskauksia jossa toinen menee kesken ja toinen jatkuu. Sitä en kyllä tiedä oisko sen sitten pitänyt ultrassa näkyä vai ei. Mutta pääasia on että teillä molemmilla nyt kaikki hyvin!

Mä jouduin eilen toista iltaa peräkkäin oksuamaan, muuten oon lähes välttynyt koko hommasta. Paha olo mulla on joka ikinen ilta mutta nyt siis pahempaa kuin aikaisemmin. Ultraan on vielä neljä piiiitkää viikkoa ja eka neuvolakin vasta kolmen viikon päästä.

Elisabeth, utelin sulta jo aiemmin että missäpäin Ruotsia olet kun mäkin samassa maassa asun..? On kiva kun on kohtalontoveri joka menee samalla kaavalla kuin minäkin (ihan eri aikaan ultran ym täällä kuin Suomessa).

Emmis 8+5

Vierailija
44/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoista odottaessa myös runsaanpaa verenvuotoa, mutta ei ihan tuommoista ryöpsähdystä niin kuin teillä. Mä menin myös heti päivystykseen (kun oli yksi keskenmeno takana) ja siellä ultralla löytyi yksi hyvinvoiva sikiö sekä liikkumaton möykky. Silloin epäiltii, että on ollut kaksoisraskaus, josta toinen mennyt kesken ja kohta menee toinenkin...

Elelin jännittäviä aikoja, että pysyykö tämä yksi matkassa ja kävin erikoislääkärin tekemässä rakenneultrassa sairaalassa...siellä oli täysin viikkoja vastaava sikiö ilman mitään " klimppejä" . Erikoislääkäri oli sitä mieltä, että se olisi ollut istukan verenvuotoa joka vuosi sikä kohtuun että ulos, mutta mene ja tiedä?? Asia ei sen kummemmin selvinnut...tyttö syntyi kolme viikkoa etuajassa terveänä ja pulskana ja voi nyt 3½ v. hyvin :) :)

Toivotaan, että kaikki jatkuu teilläkin mallikkaasti ja kohta jo ollaan hieman " turvallisemmilla" viiikoillakin!

Niina rv12

Vierailija
45/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi! Unohdin vastata sulle siihen kysymykseen. Mä asun Katrineholmissa 150 kilsaa Tukholmasta llännen suuntaan. Isot kaupungit meidän lähellä ovat Nyköping, Eskilstuna, Örebro ja Norrköping.

Juu täällä on kyllä äitiyshuolto aika erilaista kun suomessa, ainakin meidän kunnassa. Lääkäriäkään ei normaaleissa raskauksissa tavata. Ja vain rakenne-ultra tarjotaan. Nyt mä oon kuitenkin käynyt ultrassa jo 2 kertaa ja menen taas maanantaina. Mä olen itse ollut muutaman viikon töissä naistenklinikalla täällä eli pääsen sinne aika kivasti suhteilla;) No olisin varmaan päässyt muutenkin, kun noita keskenmenoja on kaksi takana.

Kauanko olet asunut ruotsissa? Minä olen asunut täällä reilut 6-vuotta. Kivasti viihdyn, vaikka joskus ikävä vanhempia ja sisaruksiani yllättää.

Katsotko muuten idolia Emmis? Tuli vaan mieleen, kun meillä ruottalaisilla on siihen mahdollisuus tällä kaudella:)

Niin noista kaksoisraskauksista, että minun tapauksessani ei pitäis olla sellaisesta kyse. Kävin nimittäin ultrassa rv8+1 ja silloin näkyi vain yksi pieni alku...

Hauskaa viikonloppua:)

T.Elisabeth 11+2

Vierailija
46/57 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth: Laitoin googleen hakuun ICD-koodit ja jostain sieltä löytyi vuoden 1999 voimassa olevat ICD-koodit erillisenä tiedostona. Mulla todistuksessa ei tosiaan lue ,muuta kuin icd-koodi.

Emmasophia1: Mulle kanssa vähän vihjailtiin siitä että mahdollisesti voi olla että toinen oli kaksosista mutta ei sitä todennäköisesti saada koskaan selville. Tämä oli yksi kätilö joka tätä veikkasi, lääkärit eivät osanneet syytä sanoa eivätkä lähde arvailemaan. Nyt odotellaan tiistaihin että saisi taas tietoa kun on np-ultra.

Rauhallista viikonloppua kaikille huhtimassukoille =)

Bzz 10+4

Vierailija
47/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippa vaan kaikille! Ensinnäkin pahoitteluni kovia kokeneille, toivottavasti raskautenne jatkuu ilman ongelmia tästä eteenpäin:))

Nyt tuli sitten opintoreissu tehtyä, oli melko rankkaa, varsikin bussissa istuminen:(( Muuten meni ihan kivasti käytiin illalla syömässä, baariin en sitten viitsinyt lähteä istumaan ja sainkin vähän ihmettelyjä osakseni:) Parille kaverille jäin kiinni, kun piti aamulla oksennella, heh tytöt kyseli, että oootko nyt varmasti ihan kunnossa=))

Meidän isoille lapsille(pojat 11 ja 13) kerroin vauvasta ennen reissuani, olivat aikas järkyttyneitä, mutta kuulema ihan kiva asia. Vanhin poika totesi, että saa hyvää harjoitusta vauvan hoidosta-osaa sitten joskus hoitaa omaakin vauvaa, joo toivottavasti siihen menee vielä kauan:))) Pikku neidille(2v) ei vielä kerrota ootellaan vielä, eihän sitä koskaan tiedä miten tässä vielä käy:((

Elikkäs pahaolo jatkuu edelleen, toivottavasti pian helpottaa. Ens viikon torstaina olis sitten np-ultra, sitä odottelen jännityksellä, palailen asiaan sen jälkeen- viimeistään!!

Aurinkoista viikonloppua kaikille hippusille!

Tuija rv 12+1

Vierailija
48/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sitten eiken se loppu ulos sieltä. Varmaankin kaikki kerralla, kun vaan kerran hulahti. Loppui sitten samantien ja nyt enää ruskeaa tuhrua. Tavallaan helpottaa, kun tietää, että nyt se on suunnilleen kaikka poissa sieltä. Eilen olin kyllä huolissani ja vaikka lääkäri sanoi, että se tulee vuotamaan vielä...niin silti tuon veren näkeminen on niin karua:( Nyt vaan sitten pussin suu tiukasti kiinni!!

Kädet ristissä elän täällä:) Mulla on maanantaina ultra. Olin sen jo tilannut aikaisemmin ja hyvä niin. Tuntuu kivalta käydä katsastamassa tilanne näin tympeän kokemuksen jälkeen.

Tsemppiä kohtalotoverille!

Muuta:

Nyt sitten suunnilleen kaikki tietää, että olen raskaana. Mä en meinannut kertoa sitä ennen kuin maha näkyy, mutta koska jouduin 10 päivää sairaslomalle oli aika vaikea olla kertomatta toissä miksi. Kaverit kyselivät, että oletko vilustunut:) Joopa...

Hauskaa lauantaita teille kaikille!

Elisabeth 11+3

Vierailija
49/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth: Hyvä että loput on tullut ulos, minulla ei vielä ole, mäkin pelkään ja odotan sen lopun veren saapumista, aika sekaiset on tunteet, mulla on tuhrua tullut eilisestä asti muttei vielä uutta hulahdusta. Ilmoitathan heti maanantaina että miten ultrassa meni? Mullakin ultra on tiistaina jollei hulahdusta tapahdu näiden parin päivän aikana jolloin saan heti mennä polille tarkastamaan tilanteen. Toivottavasti kärsimys olisi sitten jo ohi sinun kohdaltasi =)

Bzz 10+5

Vierailija
50/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth, mä oon niiin kade sun suhteille ;D Mä meen Göteborgiin yksityiseen ultraan rv 12 kun en jaksa odottaa sinne rakenteeseen asti... Mäkin oon terveydenhoitoalalla hommissa mutta terveyskeskuksessa joten ei oo samat suhteet. Doppleri meiltä kyllä mun tietääkseni löytyy, täytyy sitten isommilla viikoilla kysellä jos joku hoitsu haluis kuunnella sydänääniä :) Työkaverit siis eivät vielä tiedä mitään. Ja mä ite oon labrassa töissä. Mä asustelen sen verran pienessä kylässä että en viitsi vielä nimeä paljastaa kun voi " kärähtää" täällä sitten ;) Mutta meiltä on 150km Örebrohon joten en mä susta niiiiin kaukana ole, tosin olen toisella puolen Örebrota kuin sä. Tarkemmin sitten myöhemmin... Ja Ruotsissa oon asunut viisi ja puoli vuotta joten melkeen yhtä kauan kuin sinä. Onko sun mies ruotsalainen vai suomalainen? Mulla ihan Tampereen tuotanto aviomiehenä joten meillä on kotikieli suomi. Onneks kun kaikki päivät tuota toista kotimaista käyttää niin saa aivotkin välillä levätä ;DD

(.) on tänään ollut toooosi huonona. Tai aamulla oli hyvä olo kuten aina mutta kun päikkäreiltä heräsin niin sen jälkeen on kaikki oksettanut, huimannut jne. Onneks mies oli jo silloin kotona ja pystyi auttamaan tuon esikoisen kanssa. Mä odotan kuin kuuta nousevaa koska rv 12 paukkuu jos tämä olo vaikka paranis...

Emmis 8+6

Vierailija
51/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruotsalainen mies suomalaisista vanhemmista. Hän on siis syntynyt täällä ja asunut ikänsä, mutta vanhempansa ovat asuneet muinoin suomessa. Meillä kotona oikeen kielien sekamelska. Mieheni ja lasteni kanssa puhun suomea, mutta mieheni puhuu lasten kanssa aina ruotsia...

Mäkin pohdin hetken ennen kuin kerroin mistä olen, koska aika tuppukylä tämäkin paikka on. Varmasti kaverini suomessa jotka palstaa lukevat tunnistavat, mutta hällä väliä nyt;)

Muuten Örebroossa olen joskus käynyt shoppailees. Ihan kiva kaupunki. Meiltä sinne on tunnin ajomatka. Kiva tietää, että on kanssasisaria samassa maassa:)

Hyviä öitä!

Elisabeth

Vierailija
52/57 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Emmis olosi pian paranee! Tuo vaihe raskaudesta ei ole kovin mukava:/

/Elisabeth:)

Vierailija
53/57 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee niin nopeasti, että en ole tännekään ehtinyt kirjottelemaan, pari kertaa käynyt lueskelemassa pikaisesti. Muutama on jäänyt Huhtihippusista pois, voimahalit heille minultakin, jos vielä lueskelevat täällä.

Tämän viikon olen lomaillut, alkuviikosta käytiin Tallinnassa ja keskiviikkona ajeltiin sitten Ouluun. Eilen illalla tultiin sitten tänne toiseen kotiin Pohjois-Savoon. Oli ihan mukava reissata, kun ei oikein koko kesänä tullut käytyä missään. Miehelle tulee silmälasit ensi viikolla postissa, jänskää!

Omassa olotilassa ei muutoksia aiempaan, oireista ei mitään tietoa, paitsi että housuja on joutunut päivittämään väljempiin :). Tiistaina mennään ekalle neuvolakäynnille, sitten saa ainakin jotain tietoa missä mennään.

Jeps, mutta nyt täytyy lähteä käymään anoppilassa. He eivät vielä tiedä meidän vauvahommeleista mitään, ensimmäinen lapsenlapsi heille siis tämä. Viedään samalla itse kasvatettuja tomaatteja tuliaisiks.

Hyvää sunnuntaita kaikille! Palaan varmastikin asiaan tiistain neuvolakäynnin jälkeen.

Vierailija
54/57 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on ollut elämänki kurjin viikko! Viime lauantaina alkoin flunssan oireet painaa päälle ja joka päivä vain oireet senkun pahenivat ja pahenivat, kunnes perjantaina menin käymään sitten terveyskeskuksessa. Siellä todettiin alkavat poskiontelo- ja keuhkoputkentulehdus ja määrättiin antibioottikuuri. Oon nyt sitä ottanut sitten kolme pilleriä ja vaikutusta tuskin vielä huomaa mistään. Eilen illalla alkoin järkyttävä päänsärky vasemmassa ohimossa, kamala kipu vasemman silmän takana ja vasemmassa poskessa ja tuntuu, että ylähampaat tippuu irti justiinsa, suun avaaminen sattuu jonnekin tuonne leukaan :( Oon syönyt Panadolia ilman mitään vaikutusta ja olo on ihan kamala, yritin tässä soittaa parisen kymmentä kertaa päivystävään terveyskeskukseenkin, mutta ei sinne läpi päässyt, eikä tee yhtään mieli lähteä jonottamaankaan sinne, mielummin poden kipuni kotona, kuin sairaalan vastaanotossa. Huomenna sitten heti terveyskekskukseen, jos ei oo muutosta parempaan.

Ja jostakin syystä, eilen ja tänään oon joutunut halailemaan vessanpönttöäkin, mistähän tämä sitten johtuu...? Raskaudesta, vaikka koskaan ennen en oo joutunut? Vai oonko jo niin kipeä, että elimistö reagoi sitten näin? Että inhottaa :(

Huoli vauvastakin on kova, terkkarissa lääkäri sanoi, että on se hoidettava nämä tulehdukset pois, että pitkittynyt infektio aiheuttaa ongelmia raskaudessa :( Toivottavasti sintti on kunnossa, vaikka äiti ei olekaan vaan on joutunut napsimaan lääkkeitä ihan urakalla, että elämä olisi tuntunut edes hetken elämisen arvoiselta.

Sori tämä valitusvirsi, oli pakko päästä vaan avautumaan! Toivottavasti teillä muilla olisi asiat paremmin!

Niina rv 12+4

Vierailija
55/57 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin, kun odotin ensimmäistäni. Mä sain silloin muutenkin kaikki taudit. Oli oksennustautia ja kauheita flunssia. Söin silloin antibioottia. Vauvalla ei koskaan ollut mitään hätää, mutta itse voin todella huonosti:/

No yritä ajattellla positiivisesti! Kyllä tuo ohi menee pian ja antibiootit alkavat vaikuttamaan:)

Tsemppiä!

T.Elisabeth

Vierailija
56/57 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ihan uusi odottaja seuraanne :D Meillä alkaa huomenna 14. raskausviikko, eli ihan hiinä ja hiinä voisko lapsi syntyä jo maaliskuun puolella! Alunperin laskettiin et LA olis 25.3. mutta ultrassa tarkentui et 2.4. Saa nähdä osutaanko aprillipäivään ;)

Vierailija
57/57 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa nyt liittyä vihdoin teihin huhti-hippusiin :) lueskellut olen alusta asti mutta en ole saanut aikaseksi itse tulla mukaan keskusteluun. Eli toista lasta odottelen,la olis 29.4. ja esikoinen 2v.

Mulla oli viime viikolla alamahakipuja ja vuotoa,kävin naistentautien polilla,ja selviskin että oli kaksosraskaus joista toinen mennyt kesken. tänään kävin ultrassa taas ja pieni oli jo isoksi kasvanut :) kaikki oli hyvin,ja liikkuikin jo!

eka neuvola mulla vasta perjantaina,vaikka kerennyt jo noissa ultrissa ravata.

olen nyt tokaa viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin ja myös tuon viime viikkosen takia. pahoinvointi onkin vähän laantunut nyt,ja lääkäri sanoi sen pahimman johtuneen tuosta kaksosten odotuksesta..

niin,ja maha täällä myös jo tosi turvonnut,niinkun tuntuu olevan monilla muillakin. ei ollut ekasta näin ajoissa.. :)

mutta jatkanpa taas kun jotain uutta!

niin ja rv kai 9+1