Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Sissit maanantaihn =)***

17.09.2007 |

Huomenta!

Ja taas tekti hävis jonnekkin... :/ EN siis jaksa enää mitään pitkää kirjoittaa.

Syntyyköhän pikkuvarpusen sissi tänään, on meinaa oikein syksyinen ilma? ;) Tsemppiä vaan sinne!!

Yö nukuttu hyvin, mitä nyt tytöt muutaman kerran heräili. Taitavat aavistaa että kohta tapahtuu jotain isoa.. :)

Illalla oli tosi paha olo, liekö johtui siitä kun NIIN väsy aktiivisen päivän jälkeen. Nyt kaikki hyvin.

Vauva on varmaan laskenut aika alas, ainakin masu tuntuu roikkuvan kovin kovin alhaalla. Mies kun eilen ajeli karvoitusta ja kokeili masua niin tuumas vaan että onko se jo noin alhaalla?? Sanoin että kyllä varmasti. Käskin kokeilla muttein uskaltanu ;)

Jep, mut nyt aamupalalle.

Mukavaa syksyistä päivää =)

outs@ ja masu rv 38+1

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti nukutun yön jälkeen. Ensin illalla esikoinen ei alkanut nukkumaan ja kun lopulta nukahti, kuopus valvotti pitkästä aikaa, lähes koko loppu yön. Ja nyt jo kaikki ollaan hereillä.. No vähän väsymykseen taitaa olla pakko tottua vauvan syntymänkin jälkeen..

Olen lukenut jostain että synnytys käynnistyy itsellään helpommin silloin kun itse on virkeä ja nukkunut hyvin.. Eli, meidän sissi ei synny tällä menolla edes jouluksi.. Ü

ONNEA LEVINIALLE VAUVASTA!! Ihanaa että vauvoja syntyy ja lähes kaikki tuntuu menevän helposti ja nopeasti. Tälläkin viikolla saadaan varmasti uusia uutisia syntyneistä sisseista! Joten niitä odotellaan..

Näin unta että meidän vauva syntyi. Ensimmäinen synnytys uni tämän raskauden aikana.. Unessa vauva painoi 5560g ja oli 50 senttiä pitkä. Eikä synnytys ollut ollenkaan hankala.. Ü

Mutta nyt aamuhommiin takaisin!

Sateista ja erittäin syksyistä päivää kaikille!

Fiia 38+2

Vierailija
2/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koossa yhä ollaan. Kietämättä alkaa tulla jo kärsimätön olo, ei sillä että yöitkuja kaipaisin vaan oma olotila on supertukala: en saa edes sukkia ite jalkaan ja päivät on muuton takia niin kovin täynnä tohinaa :o( Viikonloppuna menikin sitten liki täysin supistuksitta, huomenna olis miehen syntymäpäivä joten mites jos synttärilahjaks... no ei kuitenkaan, jos kalenteria selailee niin ens perjantai olis tosi hyvä synnytyspäivä: olis helppo järjestää vanhempien lasten hoito ja toisaalta mahdollisesti pääsis nyytin kans heti ens maanantaina kotio ja tekemään tämän tilapäisasunnon loppusiivousta ;o) suunnitelmallisuutta kerrakseen!!!!!!

Miten lie muillakin ollu huonovointisuutta, liittynee näihin loppumetreihin. Itsekin olen pari aamua aloittanut oksentaen... Onnea kovasti vauvautuneille, niin se vaan lista lyhenee päivien kuluessa! Ja nyt pakkaamaan....

tonttis ja sahara 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla vielä tälle puolelle kurkkimaan :)

Onnea muillekin vauvautuneilla oikein kovasti ja kiitokset myös meille tulleista onnitteluista. Täällä sitä on viikonloppu harjoiteltu viisihenkisen perheen elämää. Eilen käytiin vielä vauvan kanssa aamulla paino ja bilirubiinikontrollissa ja kaikki hyvin. Tutteli-kuurilla oli paino noussut 100g ja biliarvot laskeneet vaikka eivät siis edes nousseet mutta halusivat seurata kun edelliset lapset ovat keltaisia olleet.

Maito alkaa nousta rintoihin, äsken kävin ostamassa rintakumit kun niin tuntuu olevat tissien päät hellänä.

Vauva on ihana, siis kertakaikkiaan suloinen. Sopiva sekoitus kumpaakin isoveljeä mutta neitokainen on itse rauhallisuus. Nukkuu ja syö ja välillä katselee maailmaa.

Sairaalajuttuihin: Meinas taas palaa hihat kiinni. Meillä on tosi vaikeeta saada vauvalle lisämaitoa, vain kuulemma lääkärin määräyksestä saavat hoitajat ja kätilöt antaa maitoa jos ei ole lääketieteellistä syytä, esim. sokerien lasku tai keltaisuus. Eli me ei saatu sitten kuin 2x15ml koko aikana ja sitten ihmetellään kun vauvan paino laskee, mun tisseistä kun ensimmäiset tipat tuli vasta eilen. Eikä auttanut vaikka kuinka sanoin että mun maitoa ei tule kun vasta korkeintaan kolmantena tai neljäntenä päivänä niin lisämaitoa ei saanut. Vauva huusi ja kiukkusi rinnalla kun mitään ei tullut ja nyt mulla sitten verta vuotavat nänninpäät ja olen pitänyt tytön nyt pelkällä pullolla ihan siksi settä saisi nuo tissit parantua kunnolla.

No, tulipa tarinaa taas. Nyt tuolla heräillää.

minttupipsa kera tyttösen 4vrk

Vierailija
4/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen Espoon Pekka Pouta:) kertoo että täällä ainakin on pimeää kuin jossain tunnelissa ja vettä tihkuttaa taivahan täydeltä. Uskottava se vaan on että syksy tulee. Eilen ulkoiltiin tytön kanssa niin että hain jo toppatakin ja pipon päälle. Vilukissa mikä vilukissa!

Onnittelut vauvan saaneille, vähiin käy porukka tällä puolella ja mikä hienointa kaikilla on tuloksena ollut terveitä, potria poikia ja tyttöjä. Täältähän me loputkin raahustetaan, meilläkin eräpäivä lähenee kovaa tahtia.

Lauantai iltana minäkin jo hiukan tuumin että nytköhän se lähtö tulee yöllä mutta tunne meni sitten ohi. Ei mitään selkeitä kellotettavia suppareita ole ollut, mutta iltaisin sellaista tasaista ilkeän kipeää puristusta. Toivossa on siis hyvä elää, että paikat aukeaisivat jo hiukan niilläkin. Esikoista tehtiin 14 tuntia ja ponnistettiinkin 32 minuuttia, joten nyt toivon hiukan lyhyempää " maratonia" . Jos olisi tullut paljon etuajassa niin sitten kuulemma olisi kannattanut pitää kiirettäkin, mutta nyt kun la on ihan lähellä niin eipä tälläinen isonpuoleinen vauva sieltä noin vain tipahtamalla kuitenkaan tule. Tuntemuksia siis odotellen, koulutöiden kimppuun kun muutakaan ei oikein huvita näköjään tehdä.

Tsemppiä kaikille yli-ajalla oleville, itse olen yllättävän rauhallinen vaikkei esikoisen yöhoidostakaan ole mitään tietoa ennen keskiviikkoa, jos lähtö sattuisi tulemaan. Päätin että hoidan homman sitten vaikka yksin, on se vähän erilaista lähteä kuitenkin jo toista lasta tekemään :) Ihan omituista että yötkin sujuu nyt aika hyvin, paikat puutuu mutta siihen on ilmeisesti tottunut. Vatsa on kova kuin kivi muttei paljon kyllä haittaa tätä normaalia touhottamista.

t: Typykkä ja Hermis 39+4, huomenna taas neuvolaan

Vierailija
5/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

outs@:

Syntyyköhän pikkuvarpusen sissi tänään, on meinaa oikein syksyinen ilma? ;) Tsemppiä vaan sinne!!

Huomenta vaan kaikille. Onpa tosiaa syksyinen ilma. Ja pikkuvarpusen poikanen saiisi kyllä syntyä, mutta aika epätodennäköiseltä se vaikuttaa, kun pariin päivään ei ole juuri supistellut, eikä mitään muitakaan merkkejä ole ilmaantunut. Yllättävän hyvä vointi on ollut, yötkin ovat menneet suht kivasti.

Isommat tytöt lähtivät juuri päiväkotiin ja pussailivat ja halailivat masua vielä lähtiessään oikein kovasti. Tytöt tietävät, missä on vauvan pää ja missä on peppu ja suukkoja pitää antaa vähän joka puolelle. Pienempi totesi vielä lähtiessään, että " jos vauva ei haluu tulla pois, niin sitten äiti saa medisiiniä" , eli isommat tietävät, mikä on tämänviikon kuvio ja suorastaan laskevat päiviä vauvan syntymään. Olen sanonut, että vauva syntyy tämän viikon aikana.

Huomenna on sitten se eka yliaikaiskontrolli. Odotan sitä kyllä tosi kovasti ja toivon, että se saisi synnytyksen käyntiin. Äidilläni toinen synnytys käynnistyi juuri niin, että oli ollut yliaikaiskontrollissa, ja bussissa matkalla kotiin synnytys käynnistyikin. Jos vaikka minulla kävisi samalla tavalla...:)

Hassua, että syyskuuta on jäljellä vielä vaikka kuinka, mutta tuntuu, että kaikki sissit ovat jos syntyneet. Ei meitä täällä listalla enää montaa keiku. Enkä olisi ikinä uskonut, että minäkin olen vielä tässä vaiheessa syyskuuta yhdessä kasassa, laskettu aikahan oli syyskuun ekalla viikolla!

Meille taitaa tulla kakkosen ja kolmosen synttäreiden välille vain viikko aikaa. Toinen lapseni on syntynyt syyskuun viimeinen päivä (hänellä la oli 15.9). Osittain myös tämän takia olin toivonut, että kolmonen olisi syntynyt kuun alussa, että ei olisi synttärit ihan peräkkäisinä viikonloppuina, mutta niin tässä taitaa nyt käydä. Esikoinen on syntynyt marraskuussa, joten meidän kaikki lapset ovat tällaisia syyslapsia. Ei me näköjään ole osattu muunlaisia tehdä, mutta ihan hyviä nämä ovat olleet!:)

t. pikkuvarpunen ja poikanen rv 41+4

Vierailija
6/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen sairaalassa sinä olet vauvan kanssa ollut? Meillä esikoinen veti Jorvissa ekan vuorokauden aikana lisämaitoa 100 milliä ja homma meni lopulta niin että hain sitä itse kaapista ja merkitsin itse listaan paljonko. Ei siinä olisi hoitajat muuta ehtineet kuin kantaa sitä meille. Ja koska tuota lisämaitoa piti antaa noin paljon niin oma maidontuotanto alkoi tosi hitaasti, muttei sitä isoa lasta (4750g) voinut nälässäkään pitää. Likka huusi pää punaisena ihan koko ajan nälkäänsä, istukka oli ehtinyt jo melko kalkkeutuneeksi eli oli varmaan kärsinyt nälkää sisälläkin jo monta päivää.

Harmi että käytännöt ovat näin erilaiset eri yksiköissä. Nyt " jännään" sitä että olisiko tällä kerralla imetys ilman niitä helkkarin rintakumeja mahdollista, viimeksi matala rinnanpää pakotti niiden käyttöön. Tällä kerralla aion tapella kyllä hiukan pidempään ilman niitä tai ainakin vähällä käytöllä. Pianhan sen sitten näkee, tsemppiä maitopuuhaan. Onneksi kotona sentään saa lastensa kanssa tehdä mitä haluaa!

t: Typykkä

Vierailija
8/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kaikki kolme lasta saatu Salossa. Tämä on joku imetysmyönteinen synnytysosasto ja lisämaidot on aina olleet tosi tiukassa. No, kun siihen tiesi varautua niin ei niin ketuttanut kun vasta siinä kohdin kun kotiuttava lääkäri ei meinannut meitä päästää kun vauvan paino oli laskenut niin paljon, kait se nyt laskee kun ei maitoa saa. Sanoin että voin kyllä kotona antaa pullosta lisämaitoa, ei ole ongelma kun on sitä tehty edellisien kanssakin. Ohje oli että 30ml joka kolmen tunnin välein ja rinnan lisäksi siis.

Tänään sitten sain ekan kerran pumpattua huimat 15ml joten eihän me ikinä oltais päästy sairaalasta pois jos me sitä maitoa oltais alettu odottamaan.

Loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin :)

minttupipsa

Vierailija
9/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa.. Luin aivan ihmeissäni sinun kirjoitustasi tuosta sairaalan käytännöstä lisämaitoa kohtaan.. Hui! Kyllä meidän poika sai välillä jopa ihan pyytämättä maitoa, kun ei sitä itseltä tullut kuin muutama tippa.. Joskus tuntuu että tuossa imetys asiassa mennään vähän liiankin pitkälle.. Toki äidinmaito on sitä parasta lapselle, mutta että nälässä pitäisi pitää vauvaa.. Toisilla maidon nousu vie muutamankin viikon.. Jos lapsi vain huutaa nälkäänsä, äiti uupuu, joka taas vähentää maidon tuotantoa..

On ollut muutenkin jännä lukea, miten erilaisia käytäntöjä ja kannanottoja eri sairaaloilla on asioiden suhteen.. Ei tunnu sellaista yhtenäistä linjaa olevan monenkaan asian suhteen..

Mutta, nyt laitettava itsensä kuntoon, kun vauva vielä nukkuu, on neuvola tänään..

Vierailija
10/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Levinia ja muut vauvautuneet.

Täällä teen liikeseurantaa, on ollut mahassa nyt niiin hiljaista. Toistaiseksi liikkeitä on taas tullut. Yöllä en saanut kymmentäkään tunnissa. Arvatkaapa kuinka paljon huolestuin.

Olin aamulla normaalikäynnillä neuvolassa. Siellä oli kaikki ok. Toki painot ja sf-mitat tulleet alaspäin mutta näinhän se kai loppumetreillä on. Neuvolan tätikin vähän ihmetteli niin vaisua vauvaa. Sydän äänet kuitenkin vain jotain 10-20 lyöntiä hitaammat kuin normaalisti. Hän uskoi tämän ennustavan synnytyksen lähestymistä. Itse en siihen kyllä usko millään, kun ei mitään merkkejä mihinkään suuntaan.

Mitä tässä loppuaikoina oikein tekisi, mikään ei enää huvita yhtään. Ei siivoaminen, leipominen, shoppailu jne. Tai kyllähän mä ostoksilla viihtyisin mutta kun täytyy alkaa kohta vähän säästelemään, kun äitiyspäivärahalle tipahdan. Olen sen verran hyvä tuloinen, että äitiyspäiväraha on vain puolet palkasta.

Vierailija
11/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jotenkin ihanaa tämä sadekin. Ikkunapellit vaan ropisee ja tuuli heiluttelee puita, kaunista *hormoonitko?*

Minttupipsa - Olipa outoa toimintaa lisämaidon kanssa..! Mikäköhän tuossa nyt oli ideana, että vauvan pitää sitten nälissään huudella :/

Kiva kuulla näitä vauva-juttujakin välillä :) Käyn kyllä välillä lukemassa sissi-vauvojen alkutaipaileita Vauva-puolellakin. Jokohan kohta itsekin saisi siirtyä sinne..

Huonovointisuutta tuntuu olevan muillakin. Mulla myös, illalla lähinnä tulee sellanen olo, ei pysty syömäänkään iltasin oikein mitään, yölläkin joskus herään pahaan oloon. Mutta asiaan kuuluvaa lienee.

Tonttis suunnitteli hauskasti sopivaa synnytyspäivää ;) Mä voisin myös toivoa synnytystä tuonne viikonlopulle mielellään - Esikoisen hoitajat parhaiten käytettävissä! Näin viikolla voi olla oma operaationsa siinä mihin tytön saa - vai tuleeko joku tänne, jos esim. yöllä pitää lähteä ja kuka vie tyttöä eskariin ja poiskin. Kaikki hoitajat kun ovat töissä päivisin ja sisko pienten lasten kanssa kotona ilman autoa..

Parempi kun ei mieti tän enempää - katsoo sitten mikä on tilanne. Hoitaja-ehdokkaita on kuitenkin onneksi ainakin 5!

Olotila - näin loppu metreillä - on edelleen ihan hyvin voiva :) Tosin flunssa nyt vähän lannistaa ja vie voimia. Maha menee hyvin vielä menossa mukana, välillä hyvä kun muistaa koko mahaa. Öisin on kyl välillä niin levoton että huh huh. En varsinaisesti mieti tai ajattele synnytystä tm. mutta alitajunnassa kaikki varmasti pyörii ja pitää minut hereillä aamun pikku tunneilla. Onneks on vielä mahdollisuus ottaa tirsat näin tytön eskari aikaan.

Mieltä kaivertaa myös miehen suukirurgia (viisaudenhampaan poisto), joka on oma operaationsa, koska hammas ei ole vielä puhejnnut ja joudutaan kovin ottein ihan leikkaamaan... Ja tämä päivähän on KESKIVIIKKO, päivä ennen Laskettuaaikaa :( Tuskin juuri sinä päivänä pääsisi koko synnytykseen mukaan ja sen jälkeenkin on vahvoilla särkylääkkeillä sairaslomalla. Eli TOIVOTTAVASTI vauva ei ole tässä tilanteessa kovin täsmällinen!

Rupee SyysSissit vähenemään - Jänskä seurata muuten Typykän ja Colatoffeen tuntemuksia ja synnytyksen ajoittumista, kun meillä kolmella on tuo sama la :D Sit siinä on samoilla päivillä Kewa, Satakieli ja Poklokin!

Jeps, nyt suikuun ja valmistautumaan tytön hakuun sekä vieraisiin.

Dumle rv 39+4

Vierailija
12/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt täällä kurkkimassa lähes päivittäin muttA jotenkin sitä on nyt vielä kovin laiska kirjoittamaan..

Ompa " kumma" käytäntö salossa lisämaidon suhteen;I

On todellakin ihan normaalia että voi mennä viikkokin ennenkuin äidille nousee maidot rintoihin,pitäsikö oikeesti vauvan huutaa nälkäänsä niin kauan.Kuullostaa tosi pahalle!!

Jorvissa tosiaan ainakin annetaan heti kun pyytää.Mulle nousi maito jo sairaalassa joten lisämaitoa ei tarvittu kuin 2krt.Ilmeisesti sitä maitoa oli enemmänkin tisseissä vaikka en sitä huomannu mutta vauvan paino laski sairaalassa vain 40g!Aiemmat lapset sen 200-300g

Meillä tämä arki täällä on ruokailua ja nukkumista (molemmat)Iskä auttelee kotitöissä ja keittiössä ja hoitelee innokkaasti vauvelia,nyt on onneksi flunssakin hellittänyt!

Vauva on tosi helppo ja voi oikeasti sanoa että itkee vuorokauden aikana max 10min.Nyt vaavi on tuossa lattialla ja katselee discoveryä.

Minäkin nauroin coliksen purkausta anopistaan:)

On oikeesti uskomatonta että teidän (ja varsinkin sun)pitää tällaisella hetkellä miettiä anopin kyydityksiä ja varsinkin kun pääsisivät sieltä kuitenkin tulemaan!Ymmärrän purkauksesi:)Jos eivät yleiset tai muut kulkuneuvot kelpaa niin ehkä on sitten parempi että odottelevat kun menette viimeistään jouluna visiitille.

Täällä on tosiaan tosi rauhallista nykyään ja kaikilla jo raskausviikkojakin muhkeasti.Supisteluja vaan tänne kaikille!!!!

Tuntuu jo jotenkin kaukaiselta se iso maha ja supistelut.Toisaalta olo on myös haikea ja sitten toisaalta kaikki on niikuin olla pitää,terve ihanainen vauva vierellä ja elämä hymyilee=D

rakkausvauva 11vrk

irgissä on taas lisää kuvia (kirsaus)

Vierailija
13/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pimeä ja sataa. Omat fiilikset sen mukaiset... Tänän sitten on laskettu aika neuvolan mukaan, mutta ajattelen että oikea on se 24.09.

Väsyttä mielettömästi, huonosti nukuttu yö takana (niin kuten muillakin), pitäis mennä päikkäreille. Maha on kivikova, mutta ei kyllä huomaa mitään synnytykseen viittava.

Uma-ko on päässyt synnyttämään?

Eipä muuta, sateista päivänjatkoa ja ihana että vauvautuneet vielä käväise meidän puolella kirjoittelemassa!

kewa 40

Vierailija
14/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona. Rakastan syksyä ja vesisadetta!! Vaikka viime yö oli huono nukkumisen kannalta, päivä ulkona on piristänyt kummasti..

Pikkuvarpunen kertoi lastensa syntyneen syksyllä. Niin meilläkin.. Elokuussa ja lokakuussa ja nytkin luultavasti lokakuussa! Ihania syysvauvoja, olen nauttinut! Ü

Onpa ollut helpottavaa kuulla että muillakin ' pahoinvointia' loppuajasta. Mulla on ollut sen lisäksi vatsa hieman sekaisin ja oon miettinyt useasti onko mahatautia vai mitä.. Tuntuu niin oudolta kun ei ole supistuksia yms. Esikoiseltakaan ei kyllä supistanut eikä ahdistanut yhtään ennenkuin oli tosi kyseesstä, mutta kakkoselta supisti ja ahdisti..

Mutta taas, palailen! Ü

Vierailija
15/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, millä ihmeellä mä saisin kelloni käännettyä normaaliksi?? Valvon johonkin yhteen-kahteen ja sit tosiaan nukun vähintään kymmeneen, näköjään jopa yli 11!! On jo hieman morkkis asiasta, vaikka ainoa yli tunnin uni putkeen on todella 8-10 välillä. Yöt pompin (hehheh, kömmin ja laahustan) ylös reilun tunnin välein.

Mulla kanssa juilina on taas ihan jatkuvaa. Väliin supisteleenkin, mutta pääsääntöisesti maha on kuin kiveä ja kipeä. Ihan kuin täyteen ympätty pallo joka vaan odottaa puhkeamiistaan. ja jalkoväli tuntuu ihan siltä kuin olis väkisin vääntänyt itsensä sivu spagaattiin ja ollut siinä asennossa tunnin tai pari. Auh!!

Viime yönä näin taas unta synnytyksestä. Olikin varsinainen syöksy. Kyljessä venyi ensin varmaan 20 senttiä pitkä jalka jonka jälkeen tunsin kuinka Kihlis alkoi siirtämään itseään alas ja sitten se olikin jo ulkona. Ilman supistuksia tai mitään. Taisi olla aika potkijaiset siinä vaiheessa vaikken herännytkään..

Rakkausvauvalla oli taas ihania kuvia!!

Fiia, myös mä rakastan tälläistä ilmaa!! Olis ihanaa jos olis kunnolliset sadevehkeet ja kumisaappaat jotka mahtuisi päälle.. Mä istuisin tuossa lähimetsässä varmaan oikein onnellisena siinä tapauksessa!

Ja kynttilät on niin ihana pistää illalla päälle tälläisen päivän jälkeen!

On joo hauska seurata miten meillä saman ja lähes saman lasketun päivän mammoilla tuntemukset ja synnytykset menee.. Mä alan vakuuttumaan että olen kasassa lokakuulle asti jolloin sit käynnistetään.. Ja Kihlis on sit varmaan 5 kiloinen siinä vaiheessa.

Nyt on kyllä tosin taas positiivisempi fiilis. Siis ajatus siitä että vaikka meniskin yli sen parikin viikkoa niin eihän siihenkään ole kuin vähän reilu 2 viikkoa. Nopeasti sekin menee loppupeleissä. Ja kun on viileää niin olokin on paljon parempi. Mä en tiedä miten olisin kestänyt ne elokuun alun helteet jos olisin siinä vaiheessa ollut ihan lopuillaan.

Toivottavasti positiivinen asenne kestää sit loppuun asti. Vaikka kyllä mä niin hirveästi sen nyytin haluisin jo syliini.

Tätä olen kuitenkin toivonut jo 10 vuotta!! Josta melkein 9 olin varma mahoudestani.. Tämä 17 päviähän olis kyllä kiva päivämäärä synttäriksi =).

Mutta nyt toki toivotaan eniten että Pikkuvarpusen poikanen tulee ensimmäisenä samoin kun Uman Vesli mikäli ei ole vielä tullut! Samoin kuin kaikkien muidenkin pienokaiset keillä on jo tosi tukalat oltavat!!

Aina väliin tulee suorastaan huono omatunto kun on kiukkuinen ja valittaa kun tosiaan oma olo on kaikesta huolimatta ihan hyvä. Niin paljon huonompikin se voisi vielä olla. Mä sentään pystyn vielä suht normaaliin elämään mahankin kanssa. Ja vaikka sattuu ja särkee niin onneksi mulla on korkea kipukynnys. Kipu ei satu, niinkun Patrick Swayze sanoi joskus 90 luvun alussa Roadhouse elokuvassa joka oli siihen aikaan tän teini ikäisen karatekan lempileffa =D.

Huomenna saankin sitten taas hakea kummipojan tarhasta, ihanaa!! Sen vekaran kanssa on niin ihana touhuta että kaikki muut jutut unohtuu!

Ihanaa syksyistä tiistaita kaikille!

Colis ja Kihlis 39+4

Vierailija
16/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille vauvautuneille, en ole vielä jaksanut kahlata juttuja läpi, mutta jos illan aikana kerkeis....

eli, minua alkoi viime tiistaina supistamaan kolmen aikoihin yöllä, viideltä herättelin jo miestä et kohta lähdetään, mutta kun kello tuli kuusi kaikki oli ohi ja minä kiukkuinen kuin ampiainen.....

klo 8.00 oli kontrolliaika poilille ja minut tutki lääkäri ja mukana oli kolme lääkäriopiskelijaa joista yksi nuori punasteleva poika teki opettajan perässä samat tutkimukset....ja lopksi alkoi supistamaan ja ei kun osastolle tarkkailuun.

supisteli enemmän ja vähemmän, mutta kun menin osastolle, oli kanavaa vielä 2 cm jäljellä ja vaan sormelle auki....kolmen aikoihin alkoi kipu olemaan jo sitä luokkaa että pyysin lääkettä, hoitsu teki tutkimuksen ja tokasi että parempi lähteä saliin, olet 4 cm auki. Soittelin vielä miehelle et josko tulis töistä ja kun hän saapui 30 min päästä mentiin saliin.

16.30 mentiin saliin ja pikkumies syntyi 18.42 ja kaikki tapahtui niin vauhdilla et ilokaasu oli ainut mitä sain ja minä olen aina ollut todella kipuherkkä, mutta hienosti meni, 4 ponnistusta ja maailmassa oli suloinen ruttunaama......ja ekaa synnytin vuorokauden ja imukupilla vedettiin....että niin erilaisia voi olla.

tsemppiä loppumetreille

Vierailija
17/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

päätin minäkin nyt vielä rekisteröityä tänne odottajien puolelle. Täällä rupeaa odottajat olemaan jo vähissä joten tuon oman panokseni mukaan meidän kärsimättömien joukkoon ;) Tai ainakin minä rupean sitä jo olemaan. Ahkera lukija olen ollut jonkin aikaa joten nimimerkit rupeavat olemaan tuttuja ja onnittelut osaltani kaikille jo vaavinsa saaneille!!

Lyhyt esittely itsestäni: Helsingissä asun yhdessä avomieheni ja meidän n. 2,5-vuotiaan tytön kanssa. Oma ikäni on 33 v. ja kakkosen laskettu aika 27.9.

Ja samoissa merkeissä mennään täällä eli pahaa oloa on ja yöt ovat yhtä vessassa ramppaamista. Tuo pahaolo on kyllä ollut seuranani lähes koko raskauden ajan. Ei tosin ole vaikuttanut kilojen kertymiseen sillä niitä on tullut sellaiset 15 kg! Lähtöpaino ei onneksi ollut paha joten mitäpä noista sen enempää stressaamaan.

Mutta ruoasta puheenollen taidanpa käydä nyt jääkaapissa odottavan vesimelonin kimppuun ;)

T. Judeksi74

Vierailija
18/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että vauvautuneetkin muistaa meitä!! Kiitos siitä.

Minäkin olen kuullut Salon sairaalasta, että sinne täytyy isien salakuljettaa lisämaitoa lapsille. Toisaalla muistan pari vuotta sitten kun ystäväni soitti itkevänä sairaalasta (taisi olla Naistenklinikka), että lapselle tuputetaan lisämaitoa ja hän ei halua että annetaan. Hän oli imettänyt esikoista koko raskausajan ja maitoa tuli vaikka kuinka. Olisikohan joku välimuoto sopiva??

Kewalle ja muille joilla puukko pyörii alapäässä. Lääkäri Taysissa selitti ne vihlovat kivut suunnilleen näin: lapsen pää on se joka siellä kipuilee. Lantiossa on kuin kuppi johon lapsen pää laskeutuu ennen synnytystä ja viime viikkoina vauvan pää " etsii paikkaansa" tässä kupissa. Kun pää sitten pyörii niiden venyneiden liitosten lähellä tulee niitä viiltäviä kipuja. Sitä ainakin minun neuvolantäti aina kokeilee liikkuuko vauvan pää. Minulla on nyt nämä viiltävät kivut helpottuneet. Olisikohan lapsen pää siis kiinnittynyt jo. Ainakin maha on laskeutunut aivan selvästi.

Mittasin eilen taas navan ympäryksen. Tulos vaatimaton 118 cm!!! Vain kaksi cm lisää viikossa. Huh. Alkaa mammahousutkin olla jo pieniä ja puristavia.

Kävin juuri kaupungilla shoppailemassa. Suklaata söin ja yritän illalla saada miehen seksi-touhuun. Sitten huomenna voisi siivota. Eli ässillä yritetään.

Pikkuvarpunen. Oletko ajatellut sitä vyöhyketerapian kokeilua synnytyksen käynnistämiseksi? Kiinalaisen lääketieteen mukaan alaselässä on muistaakseni joitakin pisteitä, jotka voisivat edistää synnytystä. Minun hierojani ei ainakaan uskaltanut hirmuisesti alaselkääni kouria niiden pisteiden vuoksi. Toivottavasti saat nyt pian kunnon suppari. Ymmärrän hyvin että olisi mukavampi spontaani synnytys kuin käynnistysrumbaan joutuminen.

Kukahan laski liikkeitä? Sori en muista nikkiäsi. Mene vain tarkastuttamaan tilanne polilla. On kamalaa vai odotella.

Nyt päivälevolle. t

peikkoäet

Kukas tulisi laittaamaan ruokaa meille, en millään jaksaisi.

Vierailija
19/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvatuneille täältäkin!!!

Pyydän jo heti anteeksi, nyt tulee omanapaista tekstiä...

Mua on tässä nyt supistellut klo 11 alkaen vaihtelevin väliajoin (pisimmät välit n. 15 min, lyhin 2 min). Sohvalla maatessa sattuivatkin, mutta kun nousin ylös ja nyt esim. istuessa huomaan vain, että vähän kovettuu, eikä kestäkään niin pitkään, kuin aiemmin... Olen kellotellut niitä ja viimeiset pari tuntia on tullut about 5 minuutin välein, mutta viimeinen tunti tosissaan on ollut vähän sellainen, että ei oikein kunnolla supistele... Eli tähän se varmaan jäi, en edes viitsi soittaa kättärille tässä vaiheessa, jos kipeänä olisivat jatkuneet, niin ehkä sitten...

Pitäisikö tässä nyt alkaa riehumaan jotain, että lähtisi kunnolla liikkeelle vai mennä takaisin sohvalle, jos alkais uudestaan sattumaan???

Mä kun olisin ollut jo niin lähdössä...=(=(

Poklo ja Papu 36+5

Vierailija
20/25 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta laittoivat tänään TAYS:iin lähetteen...alkaa oleen kertakaikkisen paksu ja tympääntynyt olotila!

Oon niin kyllästynyt ootteleen synnytystä, etten keksi edes mitään kirjotettavaa. On silti mukava lukea teiän juttujanne.

Onnea vauvautuneille!

Risella rv 40+3