Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittämättömyyden tunne ja huono omatunto....

Vierailija
16.09.2007 |

En tiedä kuinka tästä selviän. Koetan sinnitellä arjessa parhaani mukaan, kovan stressin ja kiireen keskellä. Voimat eivät vaan riitä, eikä apua saa arjen pyöritykseen.

Olen yh kolmen pienen lapsen kanssa, ja lisäksi koetan hoitaa vanhaa ystävääni, koiraa. Jos en ole huono äiti, olen huono emäntä koiralle. Kaikkien tarpeisiin pyrin vastaamaan, mutta kun aina ei vaan jaksa.

Periaatteessa siis asiat hoituvat. Kaikki saavat riittävästi ruokaa, ja yhdessä ulkoillaan. Koira pääsee tarpeilleen, vaikka valitettavan usein aika lyhyesti ja hätäisesti. Silti tuntuu, että en aina jaksa iloita tästä laumastani, aina " joku on vähän liikaa" .

Huono omatunto on pahinta mitä tiedän. En kestä ajatusta siitä, että joku meistä ei voi hyvin. Kärsivätkö lapset? Kärsiikö koira? Mitä voisin tehdä enemmän ja paremmin? Miksi en jaksa iloita kaikesta siitä mitä tässä kodissa tapahtuu, miksi olen monesti väsynyt ja kärttyinen, vaikka asiamme ovat periaatteessa hyvin? Miksi niin usein tiuskin ja äyskin rakkaimmilleni, vaikka rakastan heitä kaikkia enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa?

Miksi en riitä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme