Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko liikkua noin 2,5 km:n matkan yöaikaan noin puoli kahden aikoihin?

Vierailija
16.09.2007 |

Minulla olisi mahdollisuus erääseen työhön, mutta se olisi niin, että bussilla olisin perillä keskustassa klo 1.10 ja siitä pitäisi sitten mennä pyörällä tai kävellen noin 2,5 km kotiin. Paikallisbussit ei kulje enää tuohon aikaan ja aika kalliiksi tulisi jos pitäisi taksilla mennä niin 10 ¿ maksaisi. Reitti on valaistu, mutta siinä on kuitenkin sellaisia " aika pimeitä ja syrjäisiäkin kohtia" . Pelottaa vaan kaikki raiskaukset ym.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se kotiutuminen aina (viisi päivää viikossa) tuohon aikaan vai harvemmin?

Jos harvemmin niin sitten kulkisin taksilla.

Vierailija
2/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä pakko tunnustaa että en tosiaan uskaltaisi. En liiku yöaikaan yksin vapaaehtoisesti, musta se on vähän ku kaivais verta nenästään. Ja surullista että näin on, pelko rajoittaa elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka päivä olisi tuohon aikaan...hmm pitää siis varmaan katsoa jotain muuta työtä.

t. ap

Vierailija
4/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman turvallisimpia maita. Aika vaikea uskoa että kukaan tuohon aikaan yöstä vasiten vaanisi ketään tai varsinkaan juuri minua. Naiset joutuvat väkivallan kohteeksi tyypillisesti kotona, eivät puskassa.

Vierailija
5/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko siellä muita ihmisiä samaan aikaan? Jos liikkuu, niin kyllä uskaltaisin.

Toinen asia on se, että jos työajat ovat oudot ja julkisilla ei pääse, niin eikös työnantajallakin ole ainakin jossain tilanteissa vastuu järjestää kyyti kotiin. Mulla oli ainakin aikoinaan yksi tarjoilutyö ja me kuljettiin sieltä aina taksilla kotiin. Työt kun saattoivat päättyä mihin aikaan vaan puolen yön jälkeen. Samoin yksi kaveri taisi olla numerotiedostelussa tai vastaavasas duunissa opiskeluaikana ja hän käytti myös taksia. Nää esimerkit ovat 1990-luvun alkupuolelta, joten maailma on voinut muuttua moneen kertaan siitä. Kannattaa ehkä kuitenkin ottaa selvää.

Vierailija
6/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin, voisiko mies tulla vastaan?

Vierailija
7/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan uskaltaisin pyörällä kun menisin kovaa vauhtia..

Pelottais silti kovati.. :(

Nykyään oon arempi kuin ennen.

Kun olin 4v sitten Lahdessa leipomossa töissä, mun työaika päättyi 03.00 ja eka bussi lähti vasta 5.15.

Silloin aina kävelin kaupungin syrjältä keskustaan 3km eikä pelottanut.

Silloin en ollut vielä äiti, ei kai ollut niin paljon menetettävää.

Vierailija
8/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja liikun/olen liikkunut 15 vuotiaasta asti myös öisin. Kuljen myös keskuspuistossa yksin kävellen öisin. Koskaan ei ole kukaan päälleni käynyt. Todella harvoin edes näkee ketään. Olen myös tehnyt Hesarinajakajan hommia " pahamaineisessa" lähiössä.

Useita tuttujani on raiskattu. Aina tekijä on ollut ennastaan tuttu (yleensä lähipiiristä/perheestä). Kerran tekijä oli ns. yhden illan tuttu, joka raiskasi ystäväni, kun hän oli kutsunut miehen kotiinsa jatkoille.

Vierailija
9/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaraiskauksia on aika vähän!

Lapsuudenystävää seuras kaupungista mies ja tappo lähelle kotia.

Muita tapauksia en lähipiiristä tiedä joille ulkopuolinen olisi mitään tehnyt.

Raiskauksetkin on miltei kaikki jonkun tuttavan tekemiä; mies/ystävä, sukulainen.

Hanki heijastimia, niiden puuttuminen on vaarallisempaa kello kahdelta kuin se että joku sut raiskaisi! Jos pelottaa niin vanhoja kikkoja: ota kännykkä ja puhu siihen. Tai hanki semmonen hälyytysvekotin: kun kiskaset hälyytyksen niin siitä lähtee perkeleen kimee ääni joka pelästyttää hyökkääjän ja saat ulkopuoliset hereelle.

Vierailija
10/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ole hyökännyt.

Ainakin helsingin keskustassa on öisin todella rauhallista.

Vierailija
11/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon olen öisin liikkunutkin, eikä koskaan ole mitään sattunut. Jos kulkee vielä itsevarman näköisesti niin yleensä sellaisten kimppuun ei niin helposti käydä kuin valmiiksi säikkyjen. Voithan käydä vaikka jonkun itsepuolustuskurssin jos saisit lisää rohkeutta, tietäisit miten toimia uhkaavissa tilanteissa

Vierailija
12/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla aluksi hieman epämiellyttävää, mutta siihen tottuu aika pian. Olen myös jakanut lehteä huonomaiseisessa lähiössä, joten joka yö tuli oltua liikkeellä, eikä pelottanut kertaakaan. Enkä ole mitenkään iso ja roteva.

Tosin tuo puoli kaksi on aikana ehkä ikävimmästä päästä, kun baarista tulijat toikkaroivat, mutta ei niistä oikeastaan mitään varsinaista haittaa ole. Sitäpaitsi yöllä selvänä liikkuessasi tuskin olet ihan raiskaajan tai ryöstäjän suosikkikohde. Paljon ennemmin ne varmaan " iskevät" johonkin humalaiseen, kuin terveeseen selvään, joka juokseekin jo aika lujaa.

Sitä paitsi noita raiskauksia ja muita tapahtuu aika harvoin. Tässä samaisessa isossa lähiössä muistan yhden ainoan " puskaraiskauksen" viideltä vuodelta, vaikka väkeä liikkuu öisin joka yö varmasti satamäärin.

Vierailija
13/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka viikonloppu piti käydä baarissa ja aina tultiin yöllä kotiin

Vierailija
14/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata pelkkään otsikkoon, että taksilla menisin, mutta kun on säännöllinen matka joka päivä niin ehdotan kuten muutkin - hanki auto.

Vierailija
15/15 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yö, ja kävellen. Harvemmin ketään muuta edes näkee.

t. yötyöläinen