kaunis pieni elämä
kaunistahan se on
hukkua tavarapaljouteen
lapsille lisää kräässää
tehdä uusia leluja koko ajan
tappaa lapsen luovuus kaikella valmiilla lelulla
kaikille omat, ettei opita jakamaan
Eiköhän joululahjat riitä, miksi joulukalenterissa joka päivä lapsille omat lahjat?
minne unohtui käpylehmät ja hiekkakakut kaiken
kimalluksen ja kultahipun
vaaleanpunaisen marsipaanin alle?
Kommentit (116)
eniten minua säälittää se, että lapset eivät saa itse tehdä juttuja vaan äiti tekee ne omien makumieltymystensä mukaisesti. Näennäisesti lapsi sitten näpertää jotain, kuitenkin tiettyjen raamien puitteissa. Tuossa yhdessähän postauksessa kyllä kovin yritettiin antaa sitä kuvaa, että lapsi ihan itse tekee luovasti, mutta kyllähän lopputuloksesta (ja rivien välistä) näki, ettei se ihan lapsen kätten- ja suunnittelujälkeä ollut (sen verran olen vastaavia juttuja vastaavan ikäisten kanssa vuosien varrella tehnyt).
Aina tästä samasta jaksetaan jauhaa. Kiva, kun joku jaksaa tehdä kaikkea nättiä ja kyllä se taito periytyy lapsille. En itse seuraa tuota blogia kovin intensiivisesti, mutta välillä kurkkaan, kun haluan piristää päivääni. Suomalaiset ovat niin synkkää porukkaa. Kaikki pitäisi olla jotenkin vaatimatonta, vaikka ainakin meidän tytöt tykkäävät juuri pinkistä ja kimalluksesta. Eiköhän tota synkkyyttä ole jo maailmassa ihan tarpeeksi, joten ihana nähdä jotain unelmaista. Tehkää sitten niitä käpylehmiä omien lastenne kanssa, jos ei kimallukset kelpaa!
eikä osta kaikkea kaupasta ja älkää surko, epäilemättä uhmaikä tulee tuohonkin perheeseen murrosiästä puhumattakaan
Miksi on pakko aina toivoa toisille jotain vaikeuksia? Jos tykkää ja on varaa, niin ei kai se sitten teidän päänsärkynne ole. Moni haluaisi olla materialisti, mutta ei ole rahaa siihen ja siksi pitää mollata niitä, joilla siihen on mahdollisuus. Sitten otetaan joku ekologisuuskortti esiin, vaikka usein laadukkaat tavarat ja vaatteet ovat kestävyytensä takia paljon ekologisempia. Joo, ja itse en ole varakas, mutta silti en tunne mitään tarvetta alentaa jonkun toisen elämää hänen varallisuutensa takia. Hankkikaa ihan oma kaunis elämä, ettei tarvitse muita mollata!
Ekologista on myös antaa tuotteelle uusi elämä (kierrättää, kirppis, käytetty tavara jne) sen sijaan että ostetaan tai tehdään uusi tuote.
Minusta on kiva että perhe joka arvostaa kätten taitoja siirtää niitä lapsilleenkin ja puuhastelee yhdessä. Toivottavasti lapsilla on myös lupa tehdä näköisiään juttuja, muitakin kuin vaaleanpunaisia ja täydellisiä.
Miksi on pakko aina toivoa toisille jotain vaikeuksia? Jos tykkää ja on varaa, niin ei kai se sitten teidän päänsärkynne ole. Moni haluaisi olla materialisti, mutta ei ole rahaa siihen ja siksi pitää mollata niitä, joilla siihen on mahdollisuus. Sitten otetaan joku ekologisuuskortti esiin, vaikka usein laadukkaat tavarat ja vaatteet ovat kestävyytensä takia paljon ekologisempia. Joo, ja itse en ole varakas, mutta silti en tunne mitään tarvetta alentaa jonkun toisen elämää hänen varallisuutensa takia. Hankkikaa ihan oma kaunis elämä, ettei tarvitse muita mollata!
Ekologista on myös antaa tuotteelle uusi elämä (kierrättää, kirppis, käytetty tavara jne) sen sijaan että ostetaan tai tehdään uusi tuote.
Minusta on kiva että perhe joka arvostaa kätten taitoja siirtää niitä lapsilleenkin ja puuhastelee yhdessä. Toivottavasti lapsilla on myös lupa tehdä näköisiään juttuja, muitakin kuin vaaleanpunaisia ja täydellisiä.
Tottahan se on, mutta jonkun on ensin pakko ostaa tuote ennenkuin sitä voi kierrättää. Pahimpia ovat nuo halvat henkkamaukka-rytkyt, jotka kuluvat jo yhdellä lapsella siihen kuntoon, etteivät kelpaa edes räteiksi. Kerran oli haastateltu muistaakseni GlobeHope-tuotemerkin valmistajia, että suurimmasta osasta nykyvaatteista ei saa tehtyä uusia tuotteita kierrätysmeiningillä, koska laatu on niin surkea. Kangas ei kestä. He käyttävätkin paljon armeijan ja esim. sairaaloiden tekstiilejä, osittain toki määränkin takia.
Askarteluista vielä sen verran, että parempi niitä on nikkaroida puurimoista itse kuin ostaa muovikrääsää. Tytöt tykkäävät usein vaaleanpunaisesta, niin se vaan on. En usko, että äiti alkaisi määrätä millä väreillä lapsi saa askartelunsa maalata. Oma tyttöni valitsee aina pinkin ja hassua tässä on se, että meillä kotona ei ole mitään hempeää sisustusta. En todellakaan pakottaisi lastani valitsemaan beigeä ja ruskeaa oman makuni mukaan :D
kaunistahan se on
hukkua tavarapaljouteen
lapsille lisää kräässää
kaikille omat, ettei opita jakamaanEiköhän joululahjat riitä, miksi joulukalenterissa joka päivä lapsille omat lahjat?
Tai mieluummin käpylehmien raknnussarja että lapsi saa toteuttaa itseään rakentaessaan sitä mullikkaa.
Kyllä kyllä, varmasti. :)
Minusta ihana blogi. Mukava kun joku jaksaa laitella kauniita, kivoja pikkujuttuja. En tajua, miten täällä ihmiset jaksaa polttaa siitä päreensä. Eihän koko blogia ole nimittäin kenenkään pakko lukea.
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
Kaunis Pieni Elämä
[quote author="Vierailija" time="03.12.2012 klo 09:17"]
kaunistahan se on
hukkua tavarapaljouteen
lapsille lisää kräässää
Eiköhän joululahjat riitä, miksi joulukalenterissa joka päivä lapsille omat lahjat?
[/quote]
LOL! Kateus paistaa niin että silmiä häikäisee!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2012 klo 09:17"]
kaunistahan se on
hukkua tavarapaljouteen
lapsille lisää kräässää
[/quote]
LOL! Kateus paistaa niin että silmiä häikäisee!
[/quote]
Onko tosiaan kateutta, jos ei ymmärrä, että ihannoidaan tuollaista elämäntapaa...?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:42"]
Onko tosiaan kateutta, jos ei ymmärrä, että ihannoidaan tuollaista elämäntapaa...?
[/quote]
Täsäs tapauksessa on. Jos joku toinen on nuori, kaunis, ystävällinen, onnellinen, ahkera, luova ja taiteellinen ja sitä kieli poskessa kritisoidaan sillä että "ei arvosteta käpylehmiäkään": Silloin kritiikki on silkkaa kateutta ja naurettavaa siinäkin mielessä, että Anne tekee poikkeuksellisen plajon asioita omin käsin.
Koeta päästä yli siitä, että itse olet tumpero, ikävä akka ja houkuttele ne lapsesi hetkeksi pois pleikan ääreltä - ei käpylehmillä vaan jollain aidolla ja kauniilla.
Ehkä se siitä lähtee... sinullakin.
Tai sitten ei.
Miksi mulla on semmoinen kuva noista, ettei ne sen enempää kuluta kuin muukaan "normaali" perhe?
Kuluttaako ne jonkun mielestä enemmän?! Oikeesti?
Ostelen hulluna tavaraa, olen siis ekologinen, koska jonkuhan on pakko ostaa uusia että muille riittää kierrätettävää!!
Kun tämä on älykkyyden taso niin ei ihme että maailma hukkuu p*kaan!