Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilta rintamaito loppunut yhtäkkiä?

Vierailija
16.09.2007 |

Niin sanotaan ettei voi loppua mutta heruminen loppui ensin yöllä nyt myös päivällä. Mulla on kova stressi ja lievä masennus ja ne varmaan vaikuttavat. Onko mitään mahdollisuutta saada imetystä enää onnistumaan?

Suuri ongelma on se ettei poika osaa juoda pulloakaan, max 20-30ml menee... Ollaan aivan pulassa, vauva vasta alle 3kk!!!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostaan kaupasta sellanen tuttipullo jossa on leveä tuttiosa. Vauva osaa imeä siitä paremmin kun muisttuttaa rinnan muotoa.

Vierailija
2/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mistään osaa imuttaa. Tissiä taas imee mutta mitään ei tuu! Miten näin voi yhtäkkiä käydä?

Onko muilla ollut tälläistä? Onko vauva lopulta oppinut pullolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä ihmettelin kun vauva halusi rinnalle koko ajan, aamulla totesin, että rinnat oli tyhjät, pienentyneetkin huomattavasti.

Meillä oli kyllä ollut pullokin käytössä välillä. joten ei tullut ongelmaa ruokailuista...

Vierailija
4/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että alussa maitoa on valtavasti. Sitten se määrä tasoittuu ja rinnat voivat tosiaan tuntua tyhjiltä.

Saisitko yhteyden johonkin imetystukihenkilöön?

Vierailija
5/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan ala millään herua jostain syystä...huolettaa...kuiva vaippa pojalla...mut ei ime

Vierailija
6/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jossain vaiheessa tuotanto tasaantuu ja rinnat voi tuntua tyhjiltä, vaikka maitoa tulee koko ajan.

Uskon että lapsella on nyt tiheän imun kausi meneillään. Anna vaan olla rinnalla niin kauan kuin haluaa. On todella harvinaista, ellei mahdotonta, että maito loppuisi noin vain. Jokin syy siihen ainakin pitää olla.

Vierailija
7/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se voi vaikuttaa ettei maitoa heru?

Ei vauva viihdy oikein rinnalla niin se tiheä imu tuntuu kummalta...

Vierailija
8/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne päivystyksessä sanoisivat, jos sinne soittaisi? Ehkä imetystukipuhelimesta saisi jotain vinkkejä siihen, miten saisi vauvan syötettyä nyt ja kuinka sitä maidontuloa voisi elvyttää.

Vierailija
9/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yövaippa oli viel ihan märkä-tosin se oli klo 20-8

Vierailija
10/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vauvalla kuiva vaippa ja imetyshörhöt vain toitottavat, että pidä lasta rinnalla, kyllä sieltä maitoa tulee!! Ettekö osaa kantaa mitään vastuuta sanoistanne?!!

Vierailija
11/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaippa on aamulla ollut ihan märkä, siis vajaa kaksi tuntia sitten, niin ei ongelmaa ole. Eikä maitorauhaset todellakaan voi lakata yhtäkkiä toimimasta, se on ihan fakta.

Ap, syö ja juo itse hyvin ja jatka imettämistä. Anna maitoa niin usein kuin vauva vain haluaa ja rentoudu. Kyllä sitä maitoa alkaa taas herua.

Vierailija
12/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaa päähän tuollaiset hörhöt!! Pitäisi saattaa vastuuseen tuollaiset.

Vierailija
13/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vaippa on aamulla ollut ihan märkä, siis vajaa kaksi tuntia sitten, niin ei ongelmaa ole. Eikä maitorauhaset todellakaan voi lakata yhtäkkiä toimimasta, se on ihan fakta.

Ap, syö ja juo itse hyvin ja jatka imettämistä. Anna maitoa niin usein kuin vauva vain haluaa ja rentoudu. Kyllä sitä maitoa alkaa taas herua.

ET MISTÄÄN! Sinä vain jakelet " neuvoja" tuntematta asiaa sen tarkemmin. Tuollaiset " neuvot" voivat johtaa todella kohtalokkaisiin asioihin!!!

Vierailija
14/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siinä sanotaan, että vaippa oli kuiva, mutta SIITÄ EI KÄY ILMI, KOSKA VAIPPA OLI VIIMEKSI MÄRKÄ. Tuo hörhö on sekaisin, kuvittelee, että vaippa oli märkä kaksi tuntia sitten. Ihan sekopää!!

Vierailija
15/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sinä huolestunut äippä, nyt sinä omalla toiminnallasi ja imetyksestä stressaamisellasi vain ja ainoastaan edesautat imetyksen epäonnistumista. JOS haluat siirtyä pulloon oikeasti, niin siirry, mutta jos haluat imettää, niin mitään ei ole vielä menetetty.

Mä itse sössin esikoiseniimetyksen just tossa 3-4 kk iässä, en kuunnellut vauvaa, joka ei halunnut pulloa, vaan pakotin siirtymään korvikkeelle, koska " maito oli loppu" - Eli rinnat tyhjät, heruminen ei enää tuntunut jne jne. JA se on harmittanut jälkeenpäin tosi paljon, koska vaan ihan oikeasti itse sössin sen imetyksen.

Mun tokan lapsen kanssa maito ei koskaan näkyvästi edes noussut rintoihin. Rinnat ei koskaan täyttyneet ja olleet pinkeinä. HEruminen ei tuntunut. JA silti tuota lasta imetin menestyksekkäästi 8 kuukautta, koska TIESIN ENEMMÄN JA LUOTIN ITSEENI.

Järkeä ei toki tarvitse pois jättää - jos ihan oikeasti menee niin, että lapselta ei reiluun vuorokauteen tule kunnolla pissavaippoja, niin ihmeessä lääkäriin, jossain on vikaa. Mutta edellisessä viestissä sä kerroit, että vaippa on kuiva, edellisen olit vaihtanut klo 8 ja kello oli silloin 9:20 tai jotain. ELi pikkasen olet hysteerinen nyt. EI ne vauvat nyt ihan joka hetki pissaa vaippaa umpimäräksi, vaikka kaikki ihan ok olisikin

Vierailija
16/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi nimenomaan voi " lopettaa" maidon tulon yhtäkkiä. Minulle kävi niin kun vauva oli viikon ikäinen. Tärkeintä on LUOTTAA siihen, että maitoa vielä tulee!!! Sitä tulee, kun alat relaamaan! Unohda KAIKKI kotityöt. Syöt vain eineksiä tai miehen kokkaamaa ruokaa. Syö kertakäyttölautasista, jos et jaksa täyttää konetta. Yritä unohtaa huolet, muut huolehtikoot hetken aikaa, ellei ihan kuoleman tapauksista ole kyse. Kuinka hyvin maitoa herui aikaisemmin? Jos vauva ei ole kelpuuttanut tuttipulloa, veikkaan että maitoa on tullut hyvin. Pullossa pitää olla aina samanlainen tuttiosa. Ainun kapea on mielestäni paras, koska sen muotoiseksi vauva muotoilee rinnanpään rintaa imiessään. Pullosta juominen voi onnistua parhaiten, kun vauva on juuri heräilemässä ja vielä unenpöpperössä, tai kun kävelet samalla kun tarjoat pulloa. Tuttiosa ei saa olla liian tiukassa kiinni, koska silloin maito ei tule ulos pullosta. Nyt unohdat murheet, murehdit ne sitten myöhemmin. Ota pullo siideriä, laita eput soimaan, syö ja juo reilusti, nuku, laiskottele, laiskottle, laiskottele, hymyile, ja imetä. Onnea!

Vierailija
17/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kerrottiin tuoreista äideistä, jotka imetyshörhöilyssään olivat aiheuttaneet vauvansa aliravitsemuksen ja kuivumisen. Jästipäisesti vain imettivät ja imettivät, mutta mitään ei tullut rinnoista, ja vauva meinasi kuolla. Minusta nämä imetystukilistojen hörhöt pitäisi saattaa edesvastuuseen tällaisissa tilanteissa, mitä lie Münchhausenin oireyhtymästä kärsiviä, sairaita naisia itse! Kehottavat vain imettämään, vaikka lapsi ei enää edes huuda nälkäänsä, kun on niin riutunut!!!

Vierailija
18/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan harvinaisempaa on, että stressi ja masennus kokonaan lopettaisi maidontulon. Minä olin se, joka ehdotti imetystukihenkilöä, päivystystä ja imetystukipuhelinta.

Vierailija
19/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jossa kerrottiin tuoreista äideistä, jotka imetyshörhöilyssään olivat aiheuttaneet vauvansa aliravitsemuksen ja kuivumisen. Jästipäisesti vain imettivät ja imettivät, mutta mitään ei tullut rinnoista, ja vauva meinasi kuolla. Minusta nämä imetystukilistojen hörhöt pitäisi saattaa edesvastuuseen tällaisissa tilanteissa, mitä lie Münchhausenin oireyhtymästä kärsiviä, sairaita naisia itse! Kehottavat vain imettämään, vaikka lapsi ei enää edes huuda nälkäänsä, kun on niin riutunut!!!

Nuo nälkiinnyttäjät on tosiaan vailla mitään järkeä, mutta jos suomalaisvauvoista 98% saa korviketta, niin kuinka yleisiä luulet noiden tapausten olevan?

Vierailija
20/36 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä ohjeita paljon, kiitos niistä. Mutta sitten myös sellaista joka saa mut panikoimaan. Plääh. Joo no kuiva vaippa ei oo ollut kauaa, ja VARMASTI menen lääkäriin ja annan maitoa millä keinolla tahansa jos vauva alkaa kuivua!!

Ja uskoisin että maitoa on, mut ennen herui aina heti, nyt se on vaan loppunut.

Mikä sen voi aiheuttaa muu kuin tuo stressi? Raskaus, menkat? En tietääkseni ole raskaana mutta on sekin mahd. " parin tunnin" menkat oli vajaa viikko sitten...siis menkkakipua ja lievää vuotoa. Tähän asti oon täysimettänyt

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi