Muita joilta rintamaito loppunut yhtäkkiä?
Niin sanotaan ettei voi loppua mutta heruminen loppui ensin yöllä nyt myös päivällä. Mulla on kova stressi ja lievä masennus ja ne varmaan vaikuttavat. Onko mitään mahdollisuutta saada imetystä enää onnistumaan?
Suuri ongelma on se ettei poika osaa juoda pulloakaan, max 20-30ml menee... Ollaan aivan pulassa, vauva vasta alle 3kk!!!
Kommentit (36)
Vierailija:
Vierailija:
jossa kerrottiin tuoreista äideistä, jotka imetyshörhöilyssään olivat aiheuttaneet vauvansa aliravitsemuksen ja kuivumisen. Jästipäisesti vain imettivät ja imettivät, mutta mitään ei tullut rinnoista, ja vauva meinasi kuolla. Minusta nämä imetystukilistojen hörhöt pitäisi saattaa edesvastuuseen tällaisissa tilanteissa, mitä lie Münchhausenin oireyhtymästä kärsiviä, sairaita naisia itse! Kehottavat vain imettämään, vaikka lapsi ei enää edes huuda nälkäänsä, kun on niin riutunut!!!Nuo nälkiinnyttäjät on tosiaan vailla mitään järkeä, mutta jos suomalaisvauvoista 98% saa korviketta, niin kuinka yleisiä luulet noiden tapausten olevan?
Tuolla toisessakin ketjussa vaahtoat noista prosenteista, mutta kumma kyllä, mitään faktatietoa et osaa esittää.
Vaan vastustan sitä, että lasta ei ruokita!!
Jos maitoa ei juuri nyt tule, niin sitä voi tulla vaikka tunnin kuluttua.
Tarjonta mukautuu kysyntää vastaavaksi. Vauva jaksaa imeä maidon ilman, että sitä suihkuaa suoraan suuhun. Tuo hämää monia imettäjiä luulemaan, että maito on loppu. Itse menin ensimmäisen kanssa halpaan. Toisen kanssa en enää.
Tämä on varmasti vihon viimeinen paikka kysellä imetysneuvoja. Jos et ole vielä liittynyt imetystukilistalle, niin suosittellen. Ihan täyspäisiä ihmisiä siellä on :) Ja siellä todellakin tiedetään imetyksestä.
JOS ainakin jonkin verran pissaa tulee! ja että vauva ei huuda koko ajan, sitten kokeilen aina pulloa päälle...
ap
Aattelin vaan onko raskaana, tosin menkkakipuja ja PARIN TUNNIN menkat oli vajaa viikko sitten mutta...
Jos yövaippa on ollut ihan märkä, on vauva varmasti pissannut yöllä useamman kerran. Ja jos vaippa on todellakin ollut vasta kaksi tuntia kuiva, niin ei hätää. Tarkkaile vauvan vointia. Jos on virkeä ja pissii, niin varmasti saa maitoa. Jos huolestuttaa, niin sitten soitto vaikka sinne päivystykseen. Sinä tunnet vauvasi parhaiten.
Mulla loppu kuin seinään!
Appiukkoni hautajaisista tultuani sain kerran vielä imetettyä ja sen jälkeen maitoa ei vaan enää tullut! rinnatkin pieneni vuorokaudessa kaksi kuppikokoa!
Suuri suru ja stressi voi todellakin lopettaa maidon tuotannon kuin seinään!
Yritä ap. nyt ens alkuun vähän rentoutua. MEne vaikka ulos kävelylle sen vauvan kanssa. Älä tuputa sille rintaa, jos sun vauvas on ihan normaalin oloinen eikä huuda kuin hyeena nälkäänsä, silloin sillä on varmaan kaikki ihan ok? Vai mitä?
Sitten kun vauva itse pyytää ruokaa, ota rinnalle, ja yritä olla jännittämättä. HEngitä vaikka tietoisesti tosi syvään, yritä ajatella mukavaia asioita ja rentoutua. Siten se heruminenkin paranee. Voit myös seurata vauvan nielemistä, jos vauva nieleksii, niin silloin sitä maitoa kyllä tulee.
Älä mieti nyt mitään puolen vuoden täysimetyksiä, vaan mieti, että jos tämän päivän vielä imetät. JA huomenna sama (jos siis takkuaminen jatkuu).
Ei se vauva oikeasti kuihdu sun syliisi parissa tunnissa, varsinkin jos vielä tarjoat tuttipullosta ihan varmuuden vuoksi. Mutta jos vauva ei sitä huoli, niin voinet luottaa siihen, että nälkä ei ole.
T: Se joka sössi esikoisen imetyksen ja kuopusta imetti 8kk.
Vierailija:
JOS ainakin jonkin verran pissaa tulee! ja että vauva ei huuda koko ajan, sitten kokeilen aina pulloa päälle...ap
Mulakin ehtyi maidontulo tosi kovassa airaudessa täysin, mutta kun halusin jatkaa imetystä, niin aina kun vauva söi toisesta rinnasta, pumppasin toisesta maitoa talteen. Näin maidontulo pikku hiljaa elpyi. JA välissä sitä ei siis tullut yhtään.
Vierailija:
Mulla loppu kuin seinään!Appiukkoni hautajaisista tultuani sain kerran vielä imetettyä ja sen jälkeen maitoa ei vaan enää tullut! rinnatkin pieneni vuorokaudessa kaksi kuppikokoa!
Suuri suru ja stressi voi todellakin lopettaa maidon tuotannon kuin seinään!
Tippaakaan ei herunut sen jälkeen.
Luojan kiitos en ole mikään imetyshörhö, olisi lapsi parka kuollut kuivimiseen jos en olisi suosiolla pulloa antanut.
T. se jolta maito loppui kuin seinään.
Miten muka " teit kaiken tarvittavan" ja silti annoit " suosiolla pulloa" ? Ja maito loppui " kuin seinään" ? Eihän tuota usko kukaan!
vauva sai tuossa herumisen käyntiin mut ei halunnut syödä!! Lypsin sitten käsin parissa minuutissa 90ml...eli maitoa oli. Kun vaan heruisi ulos...
Päivisin heruu paremmin, yöllä ei ollenkaan. Mikä siihen voi olla syy?
Kiitos vaan kaikista vinkeistä. Testasin hädissäni jo olenko raskaana. En, onneksi... :)
Mulla meinasi kesällä käydä imetyksen puolesta huonosti, kun en yksinkertaisesti muistanut juoda.
Muuten...
Jossain vaiheessa, kun lapsi on kasvanut heruminen alkaa vasta, kun vauva on hetken imenyt ei imetysten välillä.
Yöllä menis minimissään toi herumisen alkamiseen. Ei tule mitään kun vauva tottunut max. minuuttiin... Ei päivälläkään noin kauaa mee tai ei viitti imeä.
En uskalla pian nukkua öisin :(
ap
Viesti 10: " mut yövaippa oli viel ihan märkä-tosin se oli klo 20-8" . Eli klo 8 vaippa on ollut ihan märkä, nyt kello on 10, eli siitä on n. kaksi tuntia aikaa, kun vaippa oli märkä. Vauvat ei todellakaan pissaa koko aikaa. Sitten olisin itsekin huolissani, jos vielä illallakaan ei olisi pissaa tullut. Mutta tuollainen tilapäinen herumattomuus on todellakin ihan normaali tilanne, ja sitä herumista ei sitten aina tunne. Olen imettänyt itse kahdeksan vuotta, joten on minulla vähän kokemustakin imettämisestä eikä vain kirjatietoa.