Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Marrasmasujen lauantai***

15.09.2007 |

Hei!

Aloitan uuden pinon ja tässä linkki entiseen....

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11261987&p=1&tm…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamon Jymy meni sitten häviämään tahkolle sm-pesis-kultaa. Mutta onhan noi Jymyn pojat voittaneet jo monesti, että oikeastaan hyvä, välillä saada toisten voittaa.

Meillä on mennyt ihan mukavasti. Liitoskivut ovat olleet kurissa. Kaikki liikkeet tuntunee lähinnä alas, joten uumoilen että perhonen " seisoo" vielä tai sitten huitoo käsillään enkä tunne jalkoja, koska istukka on ylhäällä. Synnytystapa arvio on vasta 18.10 rv melkein 38 joten täytynee kysyä neuvolasta onko liian myöhään. Tiedä vaikka joutuvat kääntämään.

Eilen istuskelin mietteliäänä tunnilla, supisteli ihan mikavasti 4-5 kertaa tunnissa. Mutta loppuivat sitten ja harvenivat. Illalla ei ole supistellut ollenkaan. Tänään ehkä muutaman kerran. Se oli sellainen ohi menevä huoli.

Mitäs olette mieltä, miehen matka suunnitelmista. Mies on lähdossä Nigeriaan 3 viikoksi joulukuussa. Olen sanonut että menköön, jos haluaa. Onhan tuo ainutlaatuinen tilanne. Itseäni vain mietityttää, että mieten jaksan kun pakkaset ja lumi saapuu luultavasti juuri silloin tänne meri-lappiin. Ajattelin, että menisin äitini luokse, mutta mietes neuvola käynnit? Ne menee kuitenkin päälekäin, kun ajattelu, että jos lähden tulen vasta tammikuussa takaisin... (siis joulu ja uusi vuosi menisi reisussa kumminkin) Ja toki vähän mietityttää, että millainen tilanne siellä Nigeriassa (tmv. paikka olikaan) mahtaa olla. Että tuleeko mies yhdessä vai useammassa osassa takaisin, vai tuleeko takaisin ollenkaan. Menee kuitenkin kaverinsa kanssa, en yksin päästäisi lähtemään. Rokotukset saa ainakin ottaa kaikkia pöpöjä vastaan. Sitäkin ajattelin että vauvalla ei ole vielä mitään rokotuksia kun isä palaa, että onko vaaraa, että mies tuo tullessaan meille jonkin japanin aivokuumeen tai tms. Kaikkea sitä pitääkin miettiä.

Minä pääsen sitten joskus siskoni kanssa englantiin kielikurssille ja mies jää lasten kanssa kotiin. Se on minusta reilua ja olenkin sanonut sen hänelle.

Sataa. On satanut koko päivän, joten emme ole päässeet kauppaan (automme kun on edelleen rikki) Nyt kun autoa ei ole, sitä huomaa kuinka paljon sitä kaipaa. Parasta on, että rahaa on säästynyt, kun kauppaan ei viitsi lähteä kovin usein... Suosittelen kaikkille koe aikaa ilman autoa. Tosin maalla se on välttämätön.

Nyt katsomaan onko perunat kypsiä ja ruokimaan perhettä.

Germit ja perhonen rv 32+6 (oli pakko tarkistaa kalenterista, että onko viikkoja tosiaan noin paljon. Oli niitä.)

Vierailija
2/10 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meni mökkivuorokausi ihan liian nopeesti. Tänään tosin aamulla sateli eli oli ihan kiva lähtee kotiin. Onneks mun vanhempien mökki ei oo kaukana (ajo sinne kestää n.40 minsaa) joten sinne voi mennä ihan yhenki yön takii. Eilen oltiinki siel jo yhentoista aikaan joten oli koko päivä vietettävänä siellä. Ja vaikka välillä sateli ni oltiin ulkona. Tytöillä on siellä pieni leikkimökki ja siellä oli jännä pitää sadetta.

Onnea niille joilla on nyt äippäloma tai loma sitä ennen alkanu: ainaki oli pepi3 ja tulppa!

Isotikru: Mulla on huomenna neuvola ja siellä on nyt uus täti-immeinen joten täytyy pyytää lähete synnytystapa-arvioon. Jääköhän multaki sit vika neuvolalääkäri väliin. En muista jäikö esikoisen ja kuopuksen kohdalla vaikka synnytystapa-arviossa olinki. Millasen Bamse-puvun ostitte vauvalle? Mun äiti osti sellasen tummansinisen jossa on ruutukuviota. Veljen vauvalle se osti samanlaisen punasen ku niillä on tyttö.

Aarni-Kerkko: Tuttua juttua toi sotkeminen väreillä. Siitä ei voi ku suuttua ku harmittaa niin...Meijän esikoisella on sellanen piirtonalle jossa kyniä ja kuopus sai ne kynät käteensä reilu vuos sit ja piirs nukenvaunuihin kuvion joka ei lähteny pois sekä omiin vaatteisiin ja käsiin ja jalkoihin. Onneks ei enempää kerinny ku huomasin mitä touhuu.

-Yazmin-: Täällä on toinen kotiäiti joka on ollu kotona jo 5,5 vuotta. Kuopus täytti maaliskuussa kolme ja ku olin jo sillon raskaana eikä ollu työtä mihin palata ni jäin työttömäks. Nyt tän kuun 20. päivä alkaa äippäloma ku alotan varhennettuna. Meillä myös miehen isältä lainassa auto (miehen isällä ku on 3 autoa ja halus lainata meille yhtä nyt ku vauva on tulossa ja on helpompi liikkuu 3 lapsen kaa) jossa eteen saa yhen turvaistuimen. Mä siis joudun myös takapenkille keskelle aina istuu ;) Meilläkin mies vähän poikaa veikkailee...vaikka kolmas tyttöki ois ihana miehen mielestä!

germit: Aika pitkältähän toi 3 viikkonen miehen matka tuntuu. Hyvä jos sulla on äiti apuna ku vauva on kuitenki tosi pieni ja sit on esikoinenki vaatimassa huomiota. En osaa sanoa noista taudeista eli tarttuuko mahdollisesti vauvaan ku ei oo rokotettu. Hyvä se on miehelle kaikki maholliset ottaa.

Vauva on ollu parina päivänä aika hiljanen. Liikkuu kyl sillon tällön ja kunnolla muttei niin paljoo ku ennen. Ehkä masussa alkaa jo olla vähän ahtaampaa. Eilen oli tukivyö pesussa ja ku olin koko päivän ilman ni supisteli illalla. Tää tukivyö on kyl ihan ehdoton! Turvotusta alkaa olla jo päivisinki, huomaan käsistä. Mökillä alko kurkkukipuki, onkohan flunssa nyt iskemässä muhun :(

Nyt ruoanlaittoon.

Tarald ja tiitiäinen 31+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fanfaareista ja onniteluista loman alkamisen johdosta!

Nyt sitä ollaan lomalla ja töihin takaisin EHKÄ vuoden päästä. Mulla on sitten vaan yksi työpaikka. En siis enää mene hotellille töihin. Saas nähdä miten lähtee loma menemään. Mies lähti Lahteen taas viikoksi ja enää olis yhteensä pari viikkoa yksinään oloa. Päivällä mietin asioita ja hokasin et neljän viikon päästä ke alkaa viikko 37, jos oikein laskin ja vaavi on sitten täysi aikainen, HUI!!!!

Melkein kaikki tutut ja kaverit jne. naureskellut että " sulla kohta perse repeää" . Ihan kivoja kannustus puheita...... Varsinkin kun on eka tulossa. Totuuden nimissä mua ei jännitä eikä pelota, ainakaan vielä, synnytys, mut tulee välillä ahaa elämyksiä että kohta synnytys on edessä.

Tämän illan loikoilen sohvalla ja huomenna aloitan sisustamisen ja siivoamisen. Olen suunnitellut että pienissä erissä siivoan, mut tiedän että tulee rehkittyä koko huusholli yhdessä päivässä, mikä ei ole hyväksi.

Nyt sohvalle makoilemaan...

-tulppa ja hiplaaja-

rv 32+4

rv 32+

Vierailija
4/10 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lomaa kaikille lomansa aloittaneille! Levätkää ja tehkää paljon mukavia asioita!! Ajatelkaa että ensi kesänä on koko kesä vapaata! Aivan ihanaa, ainakin minun kun viimeksi koko kesä ollut vapaata ehkä 12-vuotiaana.

Edellinen viesti oli kirjoitettua niin omaan napaan että.....

Vierailija
5/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja muutaman päivän.

Tänään on viimeinen työpäivä. Lasken jo tunteja että työt loppuvat. Vielä olis 8h eli pääsen 15.30. 15 päivää on lomaa ennen äippälomaa:) Täällä on moni jo lomalla ja pian loputkin pääsevät ansaitulle lomalle. Olen yksinään vielä pari viikkoa ja en tiedä mitä minä teen sen ajan. En oikein voi lähteä mihinkään kun mulla on meidän huonompi kakkos auto käytössä ja se kuluttaa ihan sairaasti bensaa. Ajattelin aloittaa kuitenkin loman siivoamisella.

Ihmeen pirteä olo on ollut ja ainut vaiva on pienet kivut alhaalla nivusten välissä. Energiaa on välillä vaikka muille jakaa.

Asiakkaita tulossa....

rv 32+3

Vierailija
6/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin viikonloppu !! Työviikko meni nopeaan ja oli ihan mukavaa olla töissä saikun jälkeen enkä edes fyysisesti rasittunut kun työkamut olivat ihanasti suunnitelleet mulle " helpot listat" ! vanhustenhoidossa sitä täälläkin ollaan töissä...

3 viikkoa olisi vielä töitä ja sitten ekaks reilu viikko talvilomaa ja sitten äippälomalle !

Eilen olikin tullut Kelalta postia, päivärahasta päätös sekä ilmoitus että äippäpakkaus on tulossa kahden viikon sisällä..ihanaa pääsee sitten muksujen kanssa hypistelemään sitä !!

Meillä jo kaks nuorinta sisarusta ovat aivan malttamattomia odottamaan vauvaa ja juttelevat masulle koko ajan että tuu jo pois sieltä, me ei jakseta enään odottaa että päästään hoitaa sua !!

Neuvolassakin käväisin eilen aamusta ja kaikki oli ok, terkkatäti laittoi lähetteen synnytystapa-arvioon Jorviin joten multa jää sitten vika neuvolalääkäri pois kun kuullema tuo äippäpolin käynti ajaa saman asian...

Torstaina käytiin shoppailemassa kerrankin urakalla, vaihdettiin auto tilavampaan ja sitten haettiin vauvalle pinnis,patja, verhotanko ja verho+mobile !!

Eilen ostin sitten ihanan pienen Bamse-toppapuvun ja sellaisen tummanruskean karvahaalarin Lindexiltä kun ei osattu pimujen kanssa päättää että kumpi on söpömpi niin otettiin molemmat !!

Kirppareilta olenkin tehnyt löytöjä ja nyt ainakin tänä viikonloppuna pysyn pois penkomasta ettei ihan mahdottomiin mene tuo hamstraaminen !!

Mun piti nyt aamusta lähteä pikkupimujen kanssa maalaismarkkinoille tuonne Tapiolaan mutta kun vettä tulee taivaan täydeltä niin taitaa jäädä ja alan tutkimaan kuinka saan siirrettyä valokuvat kännykästä tänne tietsikalle ja sitten parhaista kuvista tilaus ifille...huh huh montakohan sataa kuvaa mä taas tilaan kun teen tuon kerran kaks vuodessa...

Mukavaa lauantaita kaikille ja toivotan että aurinkokin pilkahtaisi tänäänkin !!

Isotikru+tikrunpentu 30+2

Vierailija
7/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengessä ollaan mukana... ;-) On varmasti ihanaa kun " loma" vihdoin alkaa!

Ite täällä viimeistelen lopputyötäni, jonka lähetän tänä viikonloppuna painoon. Meidän 2-vuotias herätti jo klo 5.30, joten täällä ollaan oltu ylhäällä jo aika kauan. Mies vaan tuolla vetää vielä sikeitä, kun oli eilen myöhään firman kemuissa.

Nyt taas äkkiä pois netistä... :)

tosca 31+5

Vierailija
8/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan äippärahasta. Kiva kuulla että monella on tullut päätös äippärahasta. Mun pitää vielä odottaa että maksaavat lomarahan ja saan viimeisen palkkalapun, jos tilitoimisto ei lähetä ennakkolaskelmaa.

Eilen tuli ennen 21.00 ylen extralta eräs ohjelma, jossa oltiin kuvattu synnytys. Helpolta ja siistiltä näytti siinä, mut tais olla ihan tarkoituksella. Satuin ihan sattumalta katsomaan, kun vaihdoin kanavaa.

Vierailija
9/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai siis mä toivon, että tästä tulee aika laiska, mutta vähän alkaa näyttää taas siltä, etten osaa vaan olla, vaan pitäis vähän vaikka leipoa.

Pakko kertoa eilisestä (vaikkei se beibiin mitenkään liitykään). Sen verran käärmistyttää vieläkin. eli: Meidän nuorimmainen 2v. on aina ollut ehtiväinen ja erityisesti kynäfetissistä kärsivä neiti. Siksipä meillä on kaikki puuväriä kummemmat kynät yritetty piilottaa salapaikkoihin. Siitä huolimatta mustekynää on saatu työhuoneen oveen ja sen viereen sekä oman sängyn laitaan kunnon piirrokset (jotka ei muuten lähde sellasella Kiillon myrkyllä, joka lupaa, että mustekynä lähtee). Näihin olimme jo turtuneet ja ei ne niiiin isoja olleetkaan. Mutta eilen tultuamme kaupasta mä purin keittiössä miljoonia viikonloppuruokakasseja ja mies vastasi äidilleen makkarissa puhelimeen (ja kuunteli anopin jaarituksia puolisen tuntia). Isot lapset olivat kotona, mutta eivät seurailleet innokkaina pikkusiskon puuhia (mikä ei toki ole heidän vakitehtävänsäkään). Niinpä tämä neiti oli haalinut jostain (en kykene käsittämään mistä, mä en edes tiennyt että meillä on sellainen) ison spriiliukoisen kirkkaanpunaisen tussin ja veteli isojen sisarusten kerrossänkyjen välitilan (n. pari neliötä) täyteen kauniita isoja graffiteja (sekä oman muoviautonsa istuimen, mutta mitäpä siitä). Isosiko onneksi sitten sattui paikalle ja paljasti taiteilijan. Muutamia aika rumia sanoja tuli meidän molempien aikuisten suusta. Myrkkyaineilla niitä hangattiin tovi jos toinenkin, ja haalistuivathan ne (mutteivät poistuneet kokonaan) ja paperitapetti kuoriutui siskonmakkaroille. Hyödyttömän urakan jälkeen mä vajosin sängylle pohdiskelemaan, miksi, voi miksi, me onkaan haluttu tehdä meidän elämästä näin vaihtelevaista hankkimalla tällainen liuta näitä lapsia - ja vielä yksi uusi sottapyttykin tulossa.....

No ei vais, rakkaita ovat kaikki, ja nyt mä olen jo toipunut (ainakin kun en katso sitä seinää) ja seesteisesti pystyn miettimään huoneen tapetointia sitten joskus kun kukaan ei ole enää sotkuikäinen...

Että tällaista ihanaa viikonloppua tänne. Oma napa on kipeä ja supisteleva, mutta ei kestämätön. Beibin tulevat kummit tulevat illalla kyläilemään, vauvajuttuja saa varmaan höpistä, kun niillekin syntyy samoihin aikoihin esikoinen.

Hyvää (ja vähemmän sottaista) viikonloppua muille toivottavat

A-K + tasan 32

Vierailija
10/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpalle hyvää lomaa!!! *fanfaarit*

Mietin tossa justiin, että mahdanko minä olla täällä ainoa kotiäiti, kun tuntuu että kaikki muut odottelee loman alkamista..? Mä oon nyt kohta ollut 4 vuotta kotona ja loppua ei näy =)

Ei sillä. Ihanaahan tämä on ollut, ja tulee varmasti vielä olemaankin!

Aarni-Kerkkokos se oli, jolla oli ollut vilinää lasten kanssa? Voi kurjuus noita mustekyniä sun muita tusseja!!! Meillä valitettavasti on myös kokemusta niistä =/ Muistuu aina mieleen kun mun pikkuveljelläni oli sillon aikoinaan (kun se oli joku 2-vuotias) keittiössä yks seinä päällystettynä paperilla, että sai siihen piirtää. Mutta kun eihän tuo aina muistanut mikä seinä se oli =D

Auto vaihdettiin mekin. Aikasemmassa autossa oli airbagit edessä, joten turvakaukaloa saati muutakaan lastenistuinta ei olis saanut eteen. Eikä niitä kolmea olis mahtunut taaksekaan. Nyt meillä on tilavampi auto, Mersu, jossa eessä ei oo airbaggejä. Yhden istuimen saa siis sinne =) Mutta- arvatkaas kuka joutuu istumaan takana keskellä kahden lastenistuimen väliss. Meitsi =/ Kapeneepahan tuo lantio ainakin sitten supernopeeta jos siinä joutuu pitkiä aikoja istumaan =DDD

Minäkin suursiivosin tänään meidän huushollin! Sitten ipanat tulivat syömään ja taas olis saanut mopata uudestaan =D

Omaa (.)

Ei oikeestaan mitään kummallista. Vauveli taitaa mahtua vielä aika mukavasti kääntyilemään, koska potkuja satelee välillä joka puolelle. Liitoskivut kiusaa edelleen, mutta olisko ehkä vähän jo helpottamaan päin! Ensi tiistaina olis neuvola, kiva mennä taas pitkästä aikaa! Mihin lie korkeuksiin taas hyppääkään neuvolan vaaka!!! Turvotusta tullut aika paljon. Huomaa kun ei sormukset puristaa, sekä tietty myös kengät. Ja näkeehän ton nyt omilla silmilläkin =)

Mukavaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!

Terveisin Yazmin rv 30+2 ja vauveli jonka meidän isäntä on ristinyt Helmeriksi. On kuulemma poika tämä meidän kolmas.. Hmm.