apua. ostin Guessin laukun 150 euroa
...oliko hyvä sijoitus? ainakin ko. merkkilaukut tuntuu olevan tosi in? onko muita joilla on ko. merkkinen laukku?
Kommentit (101)
Ei kai nyt niin pohjalla olla että av-palstalla jotkut päättävät jo muiden laukuistakin....
Ja en tosiaan ole mikään huipputuloinen. Ostin sen pari vuotta sitten reissusta ja hyvin on palvellut. Toki vähän hassua, kun muuten pukeudun yleensä farkkuihin tai suoriin housuihin, enkä mihinkään maailmanmerkkeihin (kallein vaateostos oli 200 e takki). Mutta kengät ja väsky on aina viimisen päälle : ) Pradan laukusta (on mulla kesälaukkuna) maksoin 350 e. Ajattomaan tyyliin mielestäni kannattaa satsata.
Mutta makunsa kullakin. Itse käytän kulutustavaraan aika vähän rahaa. Ehkä ajattomiin koruihin voisin laittaa teidän laukkujenne hinnan. Mutta tietysti tuon hintainen laukku on varmaan ikuinen, ellei itse kyllästy, vai?
Maxine halusi BB:ssä vaan näpäyttää inhoamaansa Satua,vai luulitko että Maxinen kaltainen bimbo harrastaa jotain filosofisia pohdintoja ihmisten kulutuskäyttäytymisestä?
Ostakaa seuraavaksi 20egen laukku ja lahjoittakaa " ylijäänyt" summa vaikka nälkää näkeville. Sinäkin sen 800e:n laukun kanssa; 780 eurolla elättäin useamman ihmisen Afrikassa ja kouluttais vaikka pari tyttöä.
Mutta sulla on nyt sitte se laukku, ja sait mainita siitä täällä, vaikkakin nimettömästi. Onnea.
Vierailija:
Maxine halusi BB:ssä vaan näpäyttää inhoamaansa Satua,vai luulitko että Maxinen kaltainen bimbo harrastaa jotain filosofisia pohdintoja ihmisten kulutuskäyttäytymisestä?
P. S se Satu oli kyllä tyylittömyyden huippu!
Minusta jo se kertoo paljon millainen merkki Guess on ja mitä se edustaa ;-)
Omistaa vaan sen lisäksi kalliin laukun. Mutta asiaan: mä en tajua näitä ihmisiä (kuten ap), joilla ei selvästikään ole varaa merkkilaukkuun, mutta silti pitää haikailla sitä ' ' luksusta' ' , ja sitten ostetaan joku Guessin laukku (voiko olla Suomessa ghetompaa pissismerkkiä) vaikka _siihenkään_ ei oikeasti olisi rahaa... Jotenkin naurettavaa.
Onneksi ap tuntuu niin fiksulta ja normaalilta ettei varmaan ota liikaa itseensä tätä kritiikkiä. Tuntuu absurdilta että 150 euron laukun ostaneelle suositellaan tilalle Pradaa tai Guccia - vähän kuin joku kysyisi että " onko Valion uusi jugurtti sinusta hyvää" ja siihen vastattaisiin että " tyhmät ja köyhät ne jugurttia syövät kun on olemassa luksusravintoloitakin" ...
Henkkoht en ole Guess-merkin ystävä, mutta olen iloinen ap:n puolesta kun on löytänyt mieleisensä. Kaunis kassi olalla kulkiessa ainakin minä tunnen oloni piirun verran varmemmaksi. :-)
Vierailija:
Onneksi ap tuntuu niin fiksulta ja normaalilta ettei varmaan ota liikaa itseensä tätä kritiikkiä. Tuntuu absurdilta että 150 euron laukun ostaneelle suositellaan tilalle Pradaa tai Guccia - vähän kuin joku kysyisi että " onko Valion uusi jugurtti sinusta hyvää" ja siihen vastattaisiin että " tyhmät ja köyhät ne jugurttia syövät kun on olemassa luksusravintoloitakin" ...Henkkoht en ole Guess-merkin ystävä, mutta olen iloinen ap:n puolesta kun on löytänyt mieleisensä. Kaunis kassi olalla kulkiessa ainakin minä tunnen oloni piirun verran varmemmaksi. :-)
Ei onko se mieleisemme ym. TÄÄ ON NIIN ASIAN VIERESTÄ! Kyllä se nyt vaan on niin, että laukku ei todellakaan ollut hyvä sijoitus.
Jotkut väittää, että kallis laukku kestää.. Ei jumaliste, en halua käyttää samaa laukkua kovin kauaa:)
mutta täällä " keskustellut" ei takuulla ole!
Kyllähän tälläkin aiheella voi joskus ajatuksiaan ihan huvin vuoksi vaivata, mutta intensiteetti, millä siihen tällä palstalla paneudutaan kertoo, että osallistujien hyväntekeväisyys rajoittuu tippiin jossain pintaravintolassa.
-125
Pankkikielessä sijoitus on tietysti jotain ihan muuta, mutta kyllä mä arkikielessä voin sanoa esim. " sijoittaneeni laukkuun" jos tarkoitan että olen käyttänyt siihen enemmän rahaa kuin normaalisti mutta uskon että se on kannattanut, koska laukku on niin kiva että sitä tulee pidettyä pitempään ja mieluummin kuin halvempaa.
Sijoitus on ollut silloin minusta hyvä jos laukku on tosiaan kestänyt aikaa ja ollut ahkerassa käytössä. Sijoitus olisi mennyt pieleen, jos puolen vuoden kuluttua laukku olisi alkanut tuntua epämuodikkaalta tai mennyt rikki.
150e pissiswannabe-laukun, joka ei ole edes nahkaa. Ja Huutonetistä olisit saanut samanlaiset laukun puolet halvemmalla.
Usein ne halpislaukut kestävät vuosikausia ihan hyvännäköisinä, joten jos 30-60 egellä saa 5 vuodeksi hyvän laukun, niin sehän on järkevä sijoitus ja vain tyhmä sijoittaisi enempää.
Merkkilaukkujen sijoitusarvoon vaikuttaa niiden jälleenmyyntiarvo. Onko joku joskus valmis maksamaan vanhasta Dioristasi tai Vuittonistasi enemmän kuin itse aikoinaan maksoit? Jos on, niin sitten sijoittaminen sellaiseen voisi olla järkevää.
en tiedä mikä niissä vetoaa, jotenkin ne on vaan aivan järjettömän ihania. Muuten en ole mikään laukkufriikki edes! Ostan uuden Guessin laukun varmaan joka toinen kuukausi, järjetöntä, tiedän...
Toki ymmärrän, että ihmisten tulotasoissa on eroja, siksi on edullisempia ja kalliimpia tuotteita. Mutta se on hassua, että moni ostaa kalliin laukun, vaikka se kirpaisisi omassa budjetissa. Ei laukku tosiaankaan ole mitään TUOTTAVA sijoitus, kuten joku tässä jo kirjoittikin.
Minusta on kiusallista, jos joku kysyy että onko toi sohva Iskun se ja se malli. Vaikka mulla olisi jotain suhteellisen kallistakin, en todellakaan halua, että se bongataan merkin takia ja samalla on yleisesti tiedossa tai selvitettävissä, mitä se maksoi. Auto on kai ainoa, josta en ole keksinyt vielä, miten teen sen merkittömäksi.