Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?
En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)
Kommentit (213)
...yhden 4-soluisen kaverin sain tänään matkaan ja huikeat 9 pakkaseen. 11 hedelmöittyneestä siis vain yksi meni " harakoille" . Nyt on kyllä todella hyvä fiilis! Vaikka ei tämä kaveri pysyisi matkassa PAS:iin päästään heti tammikuussa. Testipäivä on 3. tai 5.päivä riippuen menenkö veritestiin vai teenkö kotona. Eikös tuo veritesti ole tarkempi?
Miehen näyte oli edelleen yhtä huono, kun siitä tänään kyselin. Tällä kertaa oli hiukan enemmän siittiöitä, mutta niistä 80% on liikkumattomia. Ilmeisesti se on kuitenkin se suurin ongelma ja onneksi ICSI:llä " korjattavissa" .
Siina67 mitäpä noista sekoiluista. Muhun on selvästi noi hormonit vaikuttanut siten, että aivot on ihan narikassa. Unohtelen sellasia asioita mitkä normaalisti muistan kyllä. Onneks voi vetää hormonien pikkiin. =)
lekkäkerttu
onnea nyt vaan matkaan, tosi hieno pakkasarmeija siellä joka tapauksessa odottaa, jos tarvetta ilmenee!
Omaa napaa: kehitän varmasti hirveän määrän näistä oireista, mutta oon kyllä sitä mieltä, että jos saan negan testistä ensi viikolla, niin olen tosi pettynyt. Tietysti, niin kuin kaikki. Oikeastihan nyt on vasta pp5, mutta yöllä heräsin oksettavaan oloon ja siihen, etten voi nukkua mahallani, kun rinnat on kipeät. Muutenkin nukahtaminen on vaikeaa, jos yöllä herää. Tänään pahanolon aallot on jatkuneet. Lugeja laittaessa tuntuu ihan erilaiselle, muistaakseni viimeksikin jossain vaiheessa piinaa emätin muuttui " kovemmaksi" , mut niin kai se tekee siis kaikilla. Keittiössä kaikki haisee pahalle, joten olen kulkenut tyhjentämässä roskiksia urakalla. Iltaisin on kuumeinen olo ja kyllähän ne lämmöt on tietysti koholla.
No, ensi viikolla olen sitten viisaampi, jatkuuko oireet vai ei... Mites muiden piinis sujuu, joko muilla on oireita näkynyt?
-Osse pp5
Sulla on hyvalaatuiset munasolut nakojaan! Hyva saalis. Itse en saanut pakkaseen yhtakaan.
Mulla on nyt pp2. Oireita ei ole viela mitaan tietenkaan. Valilla tuntuu kuin kohdussa nipistelisi ja valilla se tuntuu ihan tyhjalta. Ota nyt tasta selva : ) Progestani (sama kuin luget) viela sekoittaa kaikki tuntemukset. Heti kun aloitin ne niin tuli " raskausrinnat" . Ja aloitin ne jo 4 paivaa ennen siirtoa.
osborne: sulla kuulostaa kylla lupaavalta tuo tilanne!
Juu tammoista.
Tein juuri äsken ihan kokeilumielessä testin et näkyykö pregnyl vielä testissä ja ihan puhdasta negaa näytti. Testi oli herkkä joten ainakaan pregnyl ei näy vaikka päivän oonkin juonut ja vessassa käynyt, joten en usko et vaikka olisin aamulla tehnyt niin olis mitään näyttänyt.
Nyt sit tietenkin rupesmasentamaan kun toivoin et testissä olis edes ihan himmeä viiva niin vois merkata raskautta, mutta ei.
Nyt siis pp7 joten jotain olis ehkä voinut näkyä.
Muutenkin on kyllä vähän sellainen olo et menkat alkais, mun ainut menkkaoire on sellainen " märkäolo" johtuisiko sit lisääntyneestä valkovuodosta tai jostain. Eikös ennen menkkoja pitäisi olla sellainen kuivakausi? Mulla on kyllä muutama päivä ennen menkko aina märkäkausi.
En usko että plussaa meille saadaan, tympäsee kun ei edes jäänyt yhtään pakkaseen kun taas pitää aloittaa alusta.
Olishan se tosi hyvä tuuri jos eka hoito onnistuisi,mutta meillä ei todistettavasti ole koskaan ollut hyvää onnea raskautumisen suhteen.
Tällainen omanapainen viesti tällä kertaa, onhan se pluss avielä mahdollinen, mutta olen jo asennoitunut siihen että uusi hoito tulee.
Oireista mulla ei oo tietoakaan oikeen kumpaankaan suuntaan. Jos nyt välillä tulee sellasia menkkatuntemuksia, lieviä sellasia. Jossain vaiheessa oli sellasta pientä huonoaoloa, mut aika mitätöntä. Viimeksi nega passissa mulla oli selkeemmin raskausoireita, mut negahan sieltä tuli kuitenkin. Ehkäpä siksi yritän olla pohtimatta mahdollisia oireita kokoajan, käsittääkseni nää lugetkin saattaa niitä " oireita" tehdä?
Vaikka päivisin saa ehkä ajatukset suunnattua johonkin muuhun, niin iltasella sängyssä ajatuksissa pyörii kuitenkin vain ja ainoastaan olenko vain enkö ole raskaana. Onneksi pakkaseen jäi ukkoja 2:n olkeen, jospa sitten pas onnistusi..
Mulla on nyt niin negatiiviset tunteen tän onnistumisen suhteen et väkisinkin se nega testiiin tulee jos sinne asti edes päästään. Milloin meinaatte testailla, ootatteko ihan siihen viralliseen pp14?
Peukutukset kaikille ja negatestin tehneille iso halaus.
Voiko luget aiheuttaa hiivatulehduksen tai jotain? Nyt on eilisestä alkaen kutittanut alapää siis ihan niin kuin tuosta emättimen suulta, mutta ei sisältä, mulla ei hiiva ole koskaan ollut tai tietääkseni ellei sit oireettomana.
Tekis mieli välillä oikein raapia kun kutittaa,mut ei kuitenkaan mikään ankaran paha ole et pystyy kyllä olla. Mut nyt on vähän hellänä paikat kun ehkä on tullut vähän " kovakouraisemmin" pyyhittyä kun oli välillä aika ilkeä ja se vähän helpotti.
Oon kyllä käyttänyt lugeja ennenkin ehkä jossian 3-4 kierrossa eikä ole vastaavaa tullut.
Voiko siis aiheutta hiivaa vai mistä vois johtua, en ole kyllä millekkään ainesosalle allerginen, kyllä se olis jo ilmennyt aikasemmin. Tuntuu ehkä jotenkain erilaiselta jos supistaa lihaksi ihan kuin olis paikat turvonnut. Kiva tällainen yksityiskohtainen selostus, mutta ehkä parempi tunnistaa jos muilla on ollut sama ongelma joskus?
kyllä ottaa meikäläisen psyykeen päälle taas tää piina, ei oo todellista! Lueskelin tässä edellisen ivf:n piinapinoa ja oonpas mä silloin ollut rauhallinen, olin niin varma epäonnistumisesta.
Mä olen aina testannut melko aikaisessa vaiheessa, yleensä joskus pp8 maissa ja niin aion tehdä tälläkin kertaa. Ollaan menossa juhliin la-iltana, joten testaan aamulla saanko ottaa viiniä enemmänkin vai en. Aina on negaa näyttänyt siinä vaiheessa, plussan sain viimeksi sitten pp12.
Hanna, mua kutittaa kans lugemömmöt, jos ne esim. yöllä valuu normi-iholle (ei siis limakalvoilla kutita). Mulla siihen auttaa pesu, sen valuvan osan saa mun käsityksen mukaan ihan rauhassa pestä pois, kunhan on pari tuntia ehtinyt vaikuttaa.
Tänne ei muuta, hulluksi tulen lähinnä pahanolonaaltojen ja pahojen hajujen kanssa. Okseta ei, mutta on sellainen huono olo. Ärsyttää, kun se on kuitenkin vaan joku reaktio hormoneihin, kun muuten mun kropassa ei niitä tosiaan ole, kun ei oo omaa kiertoa.
-Osse pp6
toisessa pinossa on kans jo plussa saatu, niin niitä alkaa sadella. Toivottavasti tähänkin pinoon.
Oma ensimmäinen testi tehty, ja ihan negahan se, tietysti. Nyt maltan sit taas odotella jäät hatussa loppuviikkoon. Kaikki oireetkin, joita tuntui alkuviikosta olevan vaikka muille jakaa, on hävinneet ja ihan taitaa nega tulla tästä hoidosta. En oikein osaa sanoa, kuinka pahalle se sitten tuntuu, varmaankin aika kamalalle, vaikka nyt tuntuu, että sille ei sitten voi mitään.
-Osse pp8
Eipä tässä muutosta tilanteeseen, menkkatuntemuksia maksimaaliset ajoittain ja sitten taas ei mitään. Mä en enää jaksa odottaa, kun sais tähän selvyyden, ei näitä ihan turhaan piinapäiviksi sanota.
Miehen kanssa just tänään juteltiin et meillä hoidoissa oleville pettymykset on aina niin isoja ja katkeria. Toiset pöllyttää vähän vällyjen alla ja jos ei ihmeen kaupalla tuu raskaaks heti, niin seuraavana kuussa ainakin. Se oiskin niin helppoa. Mutta kun ei. Tietoisuus uusista hoitokierroista ei kyllä houkuta mutta kun ei muukaan auta, minkäs teet. Jonotat julkisella sitten aina yliajan, ainakin 30min. Paras mulla oli päivä jolloin labra+uä+ivf-hoitajan luonakäynti vei aikaa 5h. Eikä ne odottelutkaan enää meinaa mitään kunhan vain tulisi se +.
No niin mustahan kehkeytyy tosi negatiivinen, ehkä mun ei kannattaisi kirjoitella tänne kun en muuta tee kun purnaa:)
Milläs mielellä muut?
Plussatuulia lähetellen,
suhonen pp 10
ei kai sitä kuulukkaan vielä tässä vaiheessa. Ei vaan millään jaksais odotella. Vaikka meneehän tää aika nopsasti, kun saa olla töissä ja töissä. Mahan turvotus on onneks jo laskenut ja alkaa oleen suht normaali olo. Mitä nyt pää on vähän sekasin. Noi saikkupäivät sotkee mun päivät, eilen kun menin töihin oli mun mielestä maanantai eikä perjantai. Siinä sitten jo ajattelin, et enää viikko ja saa testata. Onpas aika menny nopeesti ja sit hetkinen ei se nyt noin nopeesti oo voinu mennä. Sekasin ollaan huoh!
Mä niin niin kovasti toivon kaikille meidän pinoon niitä plussia. Sen parempaa joululahjaa ei voi pukki tuoda!
Olikos se niin, että siirtopäivä oli pp0?
lekkäkerttu pp3
ja pitkää piinaa jo piinisteleville. Teitä olikin monta.
ON: Kävin ultrassa perjantaina ja munasarjoissa näkyi nyt viiden päivän piikittelyn jälkeen noin 15 suht tasakokoista rakkulaa (isoimmat 11mm ja pienimmät 7mm). Jarrua ei vielä otettu mukaan ja maanantaina uusi ultra. Jännittää kauheast että pysyvätkö kaikki kelkassa mukana vai jääkö osa rakkuloista matkan varrelle. No, ei auta kuin toivoa parasta. Eihän siihen raskautumiseen tarvita kuin yksi hyvälaatuinen alkio....
Kummasti näin viidennen IVF:n kohdalla on alakanut tulemaan piikityksestä todella inhottavaa. En yleensä ole jännäillyt pistämisiä mutta nyt kun iltaisin menee sekä Menopur että Puregon (ja ensi viikolla vielä Orgalutran) niin pistäminen on jotenkin vaan niin inhottavaa. Kirvelee ja polttelee. Yäk. Toivottavasti ei tarvitsisi enään ikinä pistellä tämän jälkeen!
Eipä muuta kuin palataan
T:Hetula75
eipä sillä että mullekaan ihmeitä kuuluisi. Tosin se muutos tapahtui viime yönä, että valvoin pitkän tovin menkkakipujen kourissa. Pelotti mennä vessaan, ettei vuoto vain olisi jo alkanut (mulla yleensä alkaa pp10-11, jos tulee nega), mutta ei edes tuhrua näkynyt. Tosin lugejen kanssa mulla ei olekaan kokemusta pysyykö vuoto pois negasta huolimatta, aiemmin oon ollut joko ilman tai crinonen kanssa.
Tein tietysti myös uuden testin aamulla, ja puhdas negahan tuo näytti olevan. Joten ei kun odotellaan vielä, perjantainahan se virallinen päivä vasta on. Ei kannata muuten ihmetellä, että kuinka monta testiä meinaan tehdä, oon aina ollut himotestaaja, koska mua ei negan näkeminen kesken piinan haittaa, masennun vasta vuodosta.
-Osse pp10
En tieda yhtaan missa mennaan kun luget sekoittaa kokonaan taman oirepuolen. Valilla on sellainen olo, etta kuukautiset tulee. Valilla kuin olisin raskaana. Sitten taas ei tunnu miltaan. Aloitin luget jo 4 pv ennen alkionsiirtoa ja silloin tuli ne oireet tutuiksi. Ei ole aavistuksiakaan mihinkaan suuntaan.
Jos tulee nega niin ajattelin tilata adoptiopaperit ja lahtea sille tielle. Ollaan sita mietitty jo pitempaan.
Toivotaan tahan pinoon paljon plussia kuitenkin!!!!!!!!
t. Siina pp 6
Eli vuotoa tullut tanaan. Olin tosi kiukkuinen koko viikonlopun ja mulle tuli muutama finnikin ja nama enteilevat mulla aina kuukautisia. Nyt on ihan kuukautiskivut. Olen laittanut kaikki nama oireet lugejen piikkiin.
Mulla on tanaan syntymapaivat. Viime syntymapaivana mulla oli keskenmeno ja tanaan sitten kuukautiset alkoivat. Tuntuu ihan surkealta.... : ( Varsinkin sen takia, kun tama on meidan eka ja viimeinen yritys. Mun munasoluissa ei ollut kehumista ja ikakin jo painaa...
Itkettaa.
eli menkat alkoi tänään,ihmeen kauan kestikin ennen kuin alkoivat. Töissä olin kun vuoto alkoi, olis tehnyt mieli purskahtaa itkuun, mutta oli pakko hillitä itsensä.
En nyt jaksa enempää kirjoittaa eikä oikein voisi just nyt mikään vähempää kiinnostaa. En tiedä miten jaksaa seuraavat 8 kk ennen uutta hoitoa, jostain on vain voimia saatava.
:(
Tama on tosi rankkaa pettymyksineen kaikkineen. Voimia uuteen yritykseen teille.
Mulla on ihan kummallinen tilanne. Eilen tuli vuotoa jonkin verran, mutta nyt ei sitten taas mitaan. Kuukautiskivut ovat jatkuneet. En tieda mita tama on. Voikohan luget estaa vuodon?
ja Siinalle peukut pystyssä että vuoto olisi ollut vain hämäystä bd. Oletko testannut?
Kävin eilen taas lekurilla näyttäytymässä ja hyvin oli rakkuloita kehittymässä tällä lyhyelläkin kaavalla. Noin parikymmentä rakkulaa siellä kellotteli, isoimmat noin 14mm kokoisia. Otettiin eilen jarru mukaan kehiin ja punktio ajoittunee perjantaille. Käyn vielä huomenna näyttäytymässä klinikalla että missä mennään. Kyllä tämä jännittää! Ja kyllä huomaa nyt jo mahastakin että kyllä siellä jotakin tapahtuu kun farkut kirraavat ja jomottelee munasarjoja. Pitää ottaa iisisti.
Leppoisaa (heh heh) loppuviikkoa piinailijoille ja toivotaan että me marraskuiset loppupään kulkijatkin päästäisiin piinailemaan!
Hetula75
Sullahan naytti olevan tulossa hyva saalis! Onnea punktioon sulle.
Mita teille muille piinailijoille kuuluu? Onko oireita? Mulla on epamaaraista mahakipua, mutta en tieda yhtaan mita tarkoittaa.
Testipäivä on huomenna, sittenhän tietää... Mulla on kanssa menkkatuntemuksia, mut toistaiseksi ei oo vuotoa tullut, pelottaa kyllä aina veskissä käydessä. Viimeksi kun tuli nega, tuli vuoto lugeiden läpi.
Koskas sulla siina oli testipäivä? Entä miten muilla, kyllähän meitä vielä jokunen on testaamatta. Ja hetulahan on vasta menossa punktioon, onnea sinne:)
Viimeinen piinaava vuorokausi edessä...
Jatkoja ja jaksuja kaikille.
Piti jäädä tänään pois iltaopinnoista, kun töistä kotiin matkalla iski armoton masennus ja itkukohtaus. Onneksi sain itkettyä taas jäävuoren huipun pois, niin kyllä se tästä taas... Tänään oon viettäny tämmöstä löhöily- ja hömppäiltaa, mikä on mulle yleensä tosi harvinaista, kun on aina niin paljo hommia töistä kotona (oon ope). Huomisaamusta alkaen sitte taas arjen rutiineihin. Ne on mulla ainakin ne, jotka pitää pään koossa. Miehelle sanoinkin, että onneksi on sentäs tää työ, jossa pitää olla koko ajan läsnä ja sit vielä pakertaa illat pitkät, niin ei jää turhaa luppoaikaa pohtia elämän suuria kysymyksiä... Tosiaan vuodenvaihteessa tulee neljä vuotta lapsettomuutta täyteen...
Mutta sitten eteenpäin, eli meillähän jäi vielä pakkaseen kaksi pakkasukkoa, eli yhtä Pas:sia olis sitte suunnitteilla parien menkkojen jälkeen. Sitte olis tarkotus tutkia kaikki maholliset kromosomeista lähtien ennen kolmatta (ja viimeistä) IVF-kierrosta.
Parempaa onnea teille muille!!!