Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?
En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)
Kommentit (213)
... lakkouhan takia, hoitomme oli lyykkääntyä, ja niillä eväillä sitten mentiin (oli aivan sata varma, että turhaan jatkan sumuttelua edes). Toisin kuitenkin kävi. Eli punktio meillä vko 49.
Onnittelut plussaneille ja pahoittelut negan saaneille, toivottavasti plussat tulee myöhemmin!
T-04
Onneks edes yksi plussa onnea Suhonen!!! Tarrasukkia ja liimaa kovasti. Ihanaa, että pääset ennen joulua näkemään vauvelin. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin.
Hanna oon tosi pahoillani 8kk odotus kuulostaa tuskallisen pitkältä. Kun sitten pääsette seuraavaan hoitoon pyytäkää ta vaatikaa ICSI. Kun teillä hedelmöittyi vain se ainokainen munasolu. Saattavathan lääkärit olla muutenkin sitä mieltä, että tehdään ICSI, mutta jos eivät ole, pidä puolesi. Tsemppiä kovasti!
Pahoittelut osborne ja Siina67, lohtuhali molemmille. Ei kai siinä tosiaan muu auta kun suunnata katse tuleviin hoitoihin tai adoptioon.
jansku3 pahoittelut hoidon keskeytymisestä. Tsemppiä kovasti eteenpäin mitä sitä ikinä päätättekin tehdä.
VM1974 Kylläpäs monella on mennyt hoidot mönkään, pahoittelut sinullekin. Onneksi pääset heti tammikuussa uuteen yritykseen. Toivotaan, että se plussa sieltä sitten paukahtaa.
Hetula75 hieno saalis muniksia, peukutukset että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu.
T-04 hienoa että pääsitte kuitenkin tosi toimiin. Tsemppiä tuleviin koitoksiin.
(.) ei mitään tuntemuksia tai no sellainen olo, että olisin raskaana, mutta olen näiden yritysvuosien aikana todennut, ettei siihen ole luottamista. lisäksi viluttaa, mutta niin aina pakkasilla ja ennen kun menkat alkaa. Toisaalta pidän oireettomuutta hyvänä merkkinä, mutta pakko pistää kaikki lugejen pikkiin. Monesti olen ollut jos jonkinlaisten oireiden kourissa ja aina on menkat alkaneet. Varmin lähestyvien menkkojen merkki on rintojen kipeytyminen noin viikkoa ennen. Nyt ei vaan pysty siitä mitään sanomaan kun rinnat on olleet kipeet jo ennen pregnyliä. Ärsyttäviä finnejä on pukannut koko hoidon ajan. Olen todella onnellinen keskiviikkona kun saa luget lopettaa, ne on tosi ällöjä. Maanantaina sitten veritestiin jos siihen on vielä aihetta.
lekkäkerttu pp9
Tänään käytiin ultrassa :) Ja siellähän näkyi 4,6mm " ukkeli" ja sydämensykekin näkyi.En ois uskonut,että meillä tää eka IVF onnistuu,ku oli niin paljon menkkaoireita.
Pahoittelut kaikille negan saaneille ja onnea tuleviin koitoksiin.
Ankka rv6+1
eli ihan hyvin mulla piti luget vuodon poissa, 24h viimeisestä lääkkeestä alkoi tiputtelu. Vähän kai se mielen vieläkin vetää kurjaksi, vaikka ajatukseen negasta ehdin jo tottua. Mutta toisaalta tänään toi posti reseptit tammikuun PASiin, joten katse tosiaan vaan sitä kohti.
Hetulalle ja lekkäkertulle kovasti tsemppiä piinikseen, VM1974:lle pahoittelut epäonnistuneesta hoidosta ja T-04:lle onnea punktioon!
-Osse
Eli siis uskomatonta mutta totta raskaana tässä ollaan! Aamulla tein herkän testin ja se oli nega. Lähinnä ihan huvikseni koska olin menossa veritestiin. Vähän se tietenkin masensi ja meinasin melkein jättää menemättä veritestiin, kun ajattelin, ettei se voi plussa olla. Kävin kuitenkin ja yllätys yllätys arvo oli 141 ja tässä vaiheessa pitäs olla 29-170, joten normaali on sanoivat klinikalta. Sain ultra ajankin just ennen joulua. Olo on siis onnellinen ja epäuskoinen ja hiukan pelottaa pysyykö kaveri matkassa maaliin asti.
Ankka77 voi miten ihanaa, että kaikki oli kunnossa. Hyvää vointia loppu odotukseen.
Osborne voi kurjuus, jotenkin toi vuoto on se viimenen niitti. Siihen asti voi vielä pientä toivoa elätellä. Onneksi pääsette jo pian PAS:iin.
Aika niukasti on plussia meidän pinoon suotu. Yritän nykästä loput piinistelijät plussajunan kyytiin.
lekkäkerttu pp12 tai rv?
Isot onnittelut plussasta!
-Osse
[color=#8B0A50][size=3]Marraskuun IVF/ICSI[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]SanniAnniina [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 44vk. Testipäivä 14.11. [color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Ankka77 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, (OYS) Testipäivä 15.11. [color=EE0000][size=1]Plussa[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2] Snygg[color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 45vk (TAYS) Testipäivä 22.11. [color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Suhonen [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (TYKS) Testipäivä 28.11. [color=EE0000][size=1]Plussa[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]-Hanna- [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (OYS) Testipäivä 29.11. [color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]osborne [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (AVA) Testipäivä 30.11.
[color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Siina67 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk Testipäivä 4.12. [color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]maltti05 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]lekkäkerttu [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (AVA) Testipäivä 3.12. [color=EE0000][size=1]Plussa[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]jansku3 [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (OYS). Hoito keskeytynyt.[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Hetula75 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]T-04 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 49vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]VM1974 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]
Hienoa, etta edes 3 plussaa tullut meidan pinoon!
Me ollaan jo saatu eka adoptioneuvonta-aika ja ollaan ilmoittauduttu jo adoptiovalmennuskurssille!
Ja sitten siirtoterkkuja eiliseltä!
Olen aivan onneni kukkuloilla! Meidän 22 (kirjoitin viimeksi 21) munasolusta oli hedelmöittynyt 12 (joukossa epäkypsiä paljon) ja niistä jakautumaan oli lähtenyt 7 solua. Näistä seitsemästä viisi olivat siirtokelpoisia ja tänään kohtuun läitettiin köllimään kaksi 6-ja 7-soluista 2.luokan alkiota ja saatiin vielä kolme samanmoista pakkaseenkin! Olen todella tyytyväinen tähän tulokseen! Nyt on kiva piinistellä kun on jotain pakkasessakin. Ei ole niin maailmanlopun meininki jos ei sitten tärpääkään tällä kerralla... ;-)
Ja selkeästi tämä hoitomuoto sopii meille. Ehkä mun munasarjat eivät pidä Synarelasta....
Positiivisin mielin Hetula ja pp1
Mitäs viimisille piinailijoille kuuluu? Hetula75 ainakin ja olikos t-04 tällä viikolla punktio ja siirto?
Oliko vielä muita tulijoita plussajunaan?
Omassa navassa ihan hyvä olo. Ei ole vielä pahoinvointia, vilua ja väsyä ja nälkä tulee nopeammin. Muuten ei juuri tunnu siltä, että olisi raskaana. Yritän siis kovasti pysytellä maanpinnalla. Kuluisi vaan viikot nopeaan, että ultra olisi jo.
lekkäkerttu rv 4+6?
pp7 meneillään ja tänään tuli ensimmäinen " oire" kehiin elikäs rintojen aristus. Silloin Pregnylin pistämisen jälkeen olivat rinnat hetken aikaa arat, kunnes aristus loppui ja alkoi nyt taas tänä aamuna uudestaan. Toivotaan että se on positiivinen merkki. Muuten merkit alkaneesta raskaudesta ovat olemattomat. Väsymystä ja viluisuutta on illalla lugejen ansiosta ja eilen oli pientä etovaa oloa koko päivän todennäköisesti myös lugejen ansiosta. Eli odottavalla kannalla mennään.
Nyt alkaa se todellinen piinaviikko!
Terkuin, Hetula75 ja Toivonhippuset pp7
... täällä myös piinaillaan. Tosin on vasta pp5 menossa. Meidän punktion saalis oli 4 munasolua, joista 3 kypsää, ja yksi ainokainen lähti jaukautumaan normaalisti. Tämä pikkuinen sitten laitettiin muhimaan äidin massuun.
Olo on, " kuin hanskat olisi tiskissä" . Olen ollut kolmesti raskaana (vuosien 2004-2007 välisenä aikana, yksi kullannuppu IVF-poika kuitenkin on), mutta " hanskat on tiskissä" . Vatsaan, enemmänkin munasarjoihin koskee välistä, koskenut punktiosta asti. Alaselkää juilii. Voi sanoa, että kuukautiskipuja. Masentaa, mutta välistä kaikki on ihanaa... Rinnat oli myös minulla arat Pregnylin jälkeen, mutta nyt ei tietoakaan... Ja kaiken kukkuraksi sairastuin la-su välisenä yönä vatsatautiin. Oksensin yhdesti yöllä ja eilinen päivä meni " istuskellessa" . Lueskentelin tänään netistä, että kohdun supistelu, heikentäisi alkion kiinnittymistä!?!? Ja sittenhän se tämäkin asia mieltä kaihertaa...
On piinaa, piinaa.... Tämä on piinaa..
Peukutuksin,
T-04
MItäs Hetula kuuluu? Sinulla piinapäivät vähenee. Toivottavasti kuuluu hyvää!! (milloin sinulla olikaan testi?)
Minä odottelen täällä kuukautisia. Ja olen aikalailla varma että ne sieltä tulee.. nimittäin kohdunnapukka on hävinnyt kokonaan (Lugeja laittaessa ei tunnu kohdunnapukkaa enää ollenkaan), eli menkat varmasti alkaa kahden päivän sisällä.
Mut toivottavasti sinulla kaikki hyvin! Kerrohan kuulumisia...
T-04
Voi kurjuus jos tuntuu siltä että hoito päättyy jo ennen testipäivää.. Pidän kuitenkin peukkuja että kropan tuntemuksesi olisi nyt hakoteillä ;-) Milloin sulla olisi testipäivä?
Omasta navasta senverran että olen aika positiivisella mielellä. Oireet lupaavat mielestäni hyvää (voihan olla että tipun taivaista kuin leppäkeihäs, mutta...) sillä menkkaoireita ei ole ja kaikissa aiemmissa negahoidoissa menkkaoireet ovat alkaneet jo pp4-pp6 ja jatkuneet siihen asti että vuoto on alkanut. Nyt ei juili menkkamaisesti vaan nippailee lupaavasti kohdun seutuvilta. Lisäksi on painontunnetta eikä kahvi maistu hyvältä ja lievää etomista aamulla. Huomenna ajattelin testata jos löydän tänään apteekista jonkun herkän testin. Hui kun rupesikin jännittämään...
Mutta siivoileminen jatkukoon! Tsemppiä sinulle.
Hetula75 ja Toivonhippuset pp10
Tänä aamuna sitten testasin heti herättyäni ja PLUSSA pärähti Clearbluen digitaaliseen raskaustestiin! Nyt tekisi mieli kertoa kaikille, mutta kun vielä ei edes tiedä onko siellä mitään jne. No, maanantaina on veritesti. Sitten ollaan taas vähän viisaampia.
Kyllä se on omituista, että oman kroppansa kyllä tuntee, sillä olen jo pari päivää sanonut miehelle että uskon että plussa tulee. Olo on niin erilainen nyt kuin ennen menkkoja. Lisäksi hajut kuvottavat eikä kahvi maistu.
Anteeksi totaalisen omanapainen viestini näin ennen töihin lähtöä!
Mites T-04?
Hetula ja Toivonhippu(set) pp11
IIIIIIIIIIIIIII-IIIIIIIIIIIK!
O-N-N-E-A sydämeni pohjasta! Kyllä näköjään tiesti missä mennään! Äidin vaisto!
Eli mikäs pp sulla nyt oli tänään, testipäivänä?
Minä täällä odottelen... Minullakin on veritesti maanantaina... saas nähdä päästäänkö sinne asti..
Haleja ja hyvää viikonloppua,
T-04
kun malttais lukea kunnolla... töissä olen niin pikaiseen lukasin viestisi...
Päivän jatkoja!
T-04
Mahtavaa Hetula75!!! Nyt kovasti tarrasukkia matkaan ja toivotaan, että molemmat ovat tarranneet kiinni. Ymmärrän todella hyvin ton tunteen. Toisaalta tekis mieli kuuluttaa raskaudesta koko maailmalle ja toisaalta toppuuttelee itseään ja pelkää, ettei ketään olekaan kyydissä.
T-04 toivottavasti sinäkin pääset plussajunan kyytiin. KOvasti tsemppiä loppu piinaan!
Täällä minä vielä lueskelen teidän kuulumisia. En ole vielä tuonne plussanneisiin tai odotuspuolelle osannut siirtyä. Jotenkin sitä maagista ekaa ultraa odottaa, että jos sitten on vielä aihetta. Vaikka ihan selviä oireita on kuten väsymystä, palelua, rinnat on kipeet ja raskaat, vatsa on iltaisin turvonnut, jos on liian pitkään syömättä tulee huono olo, hajut etoo eli onhan noita.
lekkäkerttu rv 5+4
Mutta en tiedä vielä miten tämän minun plussani käy, nimittäin eilen illalla alkoi näkyä lugemössön seassa hieman vaaleanruskeaa ja tänään ollut ihan selkeitä menkkakipuja ja lorahdellut välillä pikkuhousunsuojaan rusehtavaa tuhrua. Nyt kivut ovat taas laantuneet ,mutta edelleen tulee pyyhkiessä hieman ruskeaa. Eli en toivo vielä liikoja. Plussa oli kyllä tänään vahvistunut kun sorruin vielä varmistelemaan tuhrun alettua, mutta silti. Katsellaan päivä kerrallaan.
Mikäli raskaus jatkuu, niin pistetään sitten oma pino pystyyn tuonne plussanneiden puolelle! Jookos?
Hetula ja Toivonhippu(set) pp12
Moi,
sorry, että en ole tähän pinoon ilmoittautumisen jälkeen hiiskunut itsestäni sanaakaan. Erittäin iso onnitteluhalaus teille muutamalle, jotka olette jo plussanne ehtineet " kuitata" ! Ja suuret tsempitykset teille, jotka vielä piinailette, toivotaan plussajunaan lisää matkustajia! " Negatiiviset" : treffataan tulevien kuukausien pinoissa paremmalla onnella!
Eli kuten edellisestä voi lukea, meilläkään ei ole plussatuuli puhaltanut. Mutta se johtuu siitä, että koko mun hoito meni mönkään. Sumuttelu ei toiminut ja vaihdettiin lyhyeen kaavaan, joka alkaa yksityisellä tammikuun alussa. Eli meikäläinen nyt sitten " huilaa" loppuvuoden ja menee into piukeena kohti vuotta 2008...toivoin kyllä joululahjaa, mutta kai tässä muutaman vuoden jälkeen jaksaa odotella vielä muutaman viikon (*huoh*).