Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?

13.09.2007 |

En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

meillä elämän ensimmäinen ivf edessä, punktio ilmeisesti viikolla 48. Takana 4 inssiä yksityisellä ja syytä ei oikein kummassakaan, mutta lasta ei oo saatu. Yritystä vähän yli 3 vuotta. Tällä viikolla ilmoittauduin hoitohin, mutta kun en onnistunut soittamaan julkisen puolen virallisen soittoajan puitteissa, en saanut mitään ohjeita jatkosta. Nyt epätoivoisena yritän etsiä tietoa, että milloin se ivf-hoito oikeesti alkaa. Mulla menossa nyt kp3 eikä siis mitään ohjeita jatkosta, paitsi tieto, että nyt virallisesti meidät otetaan julkiselle puolelle ivf-hoitoon. Odotuksen odotusta niin paljon takana, että epätoivo iskee, enkä yhtään kuukautta haluais hukata. Osaako joku neuvoa, mistä kp:stä ivf-hoito alkaa??

Tunnelmat vaihtelee tän lapsettomuuden kanssa, tänään on taas yksi vaikeista päivistä... mutta täältä noustaan vielä ja toivon, että voin tässä pinossa jakaa muiden kanssa fiiliksiäni!

Vierailija
22/213 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yleensä 21-23 kp. Tai näin ainakin meidän ivf-hoidon vaiheet -kaavakuvassa on. Mulla kun on lyhyt kierto niin sumuttelu aloitetaan jo 18kp.

Meillä Tyksissä pitää käydä ennen hoitoja ns. hoidon suunnittelukäynnillä jolloin käydään läpi hoitoon liittyvät asiat. En tiedä missäpäin käyt hoidossa VM1974 ja onko teillä tälläinen käynti jo takana tai ylipäänsä käytäntönä, mutta näin meillä kun yksityiseltä siirryttiin julkiselle. Ja samaa vuosimallia -74 minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yllattynyt, miten vahan mulle on tullut oireita Synarelasta. Valilla vahan oksettaa ja on poissaoleva olo. Nyt on meneillaan 6. paiva. Saa nahda tuleeko lisaa oireita kun aikaa kuluu.

Miten teilla muilla menee?

Vierailija
24/213 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kurkkimassa täällä päivittäin ja hiljaista tosiaan on ollut. Otin tänään ekat sumut joten haittavaikutuksia odotellessa... Mua pelottaa joka kerta kun puhelin soi, että Tyksistä soitellaan ja perutaan koko hoito uhkaavien irtisanoutumisíen vuoksi. Meillä punktio osuis just viikolle 46. Saataisi siirto osua vielä samalle viikolle jos punktio alkuviikosta. Viikolla 47 tulis sitten voimaan ne irtisanoutumiset. Mutta luulisin että aloitetut hoidot viedään loppuun. Nyt pyörittelen näitä asioita koko ajan mielessäni. Mietittekö te muut näitä asioita vaan olenko ainut paniikkipilleri?

Jaksamista meille kaikille ja onnea hoitoihin.

Vierailija
25/213 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PHKS:ssä sanottiin ainakin mulle että kaikki hoidot viedään loppuun mitkä on aloitettu, että ei tartte pelätä sitä lakko jutskaa..luulis että se pätee muuallakin.. meillä ivf olis marraskuussa.

Vierailija
26/213 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuuluisin tähän pinoon. Eilen alkoi synarelan sumuttelu ja punktio ja siirto ajoittuu tuonne viikolle 47. Ensimmäinen ICSI on alkanut. Lapsettomuushistoriaa jonkun verran. Meillä on luomutyttö 04, toisen yritys alkoi kuukautisten alettua 08/05. oletettiin vian olevan minussa ja kokeilttin clomeja ja clomeja+pregnylliä. Miehen sperma-analyysissa löytyi vika, eikä meillä lääkäriin mukaan ole mahdollisuuksia luomuraskauteen. Hoidoksi siis suoraan ICSI. Nyt siis vihdoin on mahdollisuus raskauteen/lapseen. Toiveet on korkealla ja samalla pelottaa.

Pakko kuitenkin uskoa, että kaikki menee hyvin. Vielä en ole huomannut oireita sumuista, mutta vastahan olen niitä 3 kertaa ottanut.

Minua myöskin huolettaa hiukan lakonuhka. Toivottavasti se on noin, että alkaneet hoidot hoidetaan loppuun.

Kyllä varmaan tää pinokin tästä piristyy kun päästään hoidoissa eteenpäin.

lekkäkerttu

Vierailija
27/213 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin odotellaan. Varsinaista odottelua onkin. Ensin odotellaan että kuukautiset alkaisivat (olisi jo pitänyt alkaa vaan ei merkkiäkään), sitten odotellaan ekaa nolla ultraa ja toivotaan, että tällä kertaa pääsisin hoidossa pitemmälle. Viimeksi tyssäsi jo ekaan ultraan.

Olen jo vähän miettinyt, pitäisikö suosiolla jättää ensi vuoteen koko homma. On lakonuhkaa, itsenäisyyspäivää ja joulua. Ajatukset heittelevät sinne tänne. Välillä harmittaa, että tuli jo piikit ostettua. Jos vielä kuitenkin olisi vain luomuillut.

Ja sitten näkee paria tuttua pikkutaaperoa ja onkin taas ihan päinvastaista mieltä! Ei oo heleppoo!

Pitäisi aktivoitua tämän palstan kanssa. Olen vähän huono nettikirjoittelija. Ajatelkaa, eräs lääkäri suositteli tätä kanavaa vertaistukeen. Asun keskellä " ei mitään" , joten meidän kylältä on turha vertaistukea hakea. Olen sen verran hölmö, että en edes osta lääkkeitä paikallisesta apteekista.

Vierailija
28/213 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä yhtään hölmö ole, jos et osta lääkkeitäsi omasta apteekistasi! Jos minä asuisin vielä entisellä asuinpakkakunnallani, en taatusti ostaisi lapsettomuuslääkkeitäni junanvessan kokoisesta apteekista, jossa jokaikinen kävijä tuntee toisensa, ja kurkkii, mitähän lääkkeitä sen nyt ostikaan. =)

Mä tekisin ihan samoin!

Vierailija
29/213 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumuttelun sivuoireet alkaa onneksi helpottamaan.Sumuttelun alussa mä hikoilin aivan älyttömästi,pää oli kipeä ja joka paikka oli kipeä.Kuinkas monta Oysissa hoidossa olevaa täällä olikaan?

Vierailija
30/213 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin viestissäsi että olet oys:ssa hoidoissa. Minä aloitin tänä aamuna sumuttelut eka ultra on 7.11 ja olen myös oys:ssa hoidoissa,nyt alkoi viimeinen eli siis kolmas icsi hoito.

Sitä kyselisin sinulta ett puhuivatko hoitajat mitään tulevasta irtisanoutumisesta ensikuussa. Tai mainitsiko lääkäri?

Tai no sulla taitaa käynnit olla jo loppuneet silloin mahdollinen vaara uhkaa.

Onko Kukaan muu kysellyt miten käy nyt alkavien hoitojen oys:ssa?

Minä alku viikosta yritin tiedustella mut hoitajat sanoi että omalla riskillä voit sumuttelut aloittaa, ja niin tein aloitin riskillä, punktio ja siirto mulla tulee just sil 47 viikolla katotaan miten käy. Hullulta tuntuu jos eivät osta esim. väestöliitosta loppu hoitoja.

Vierailija
31/213 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin kerkeää kirjoittelemaan, ollut niin kiirettä että olen vain käynyt lukemassa muiden kuulumisia. Eikä ole oikeastaan ollut mitään kerrottavaakaan vielä.

Suprecuria olen nyt siis käyttänyt pari viikkoa ja uuden pullonkin vaihdoin jo käyttöön. Olikin tuo edellinen jo ihan tyhjä, pelkään et jos en ole parina viimisenä päivänä saanut enää kunnon annosta jos on tullut liian vähän kerralla. Mulle ei ole tullut mitään oireita noista sumutteista, pelottaa et jos ei toimi lainkaan mutta kait niitäoireita tulis jos on tullakseen vaikka ei toimiskaan tarkoitetulla tavalla. Mulle ei ylensäkään tule lääkkeistä mitään oireita.

Vajaan kahden viikon päästä olis sit ensimmäinen ultra. Piikit käyn hakemassa ens viikolla, mäkin haen lääkkeeni naapuripaikkakunnan apteekista. Oikeastaan se takia että on työmatkan varrella ja näin helpompi, mutta en kyllä omasta apteekista varmaan hakis vaikka se oliskin matkan varrella kun tuttuja pisaa eikä nämä meidän hoidot tosiaan ole mitään julkista tietoa.

Ajattelin et pitäisikö varmuuden vuoksi tehdä ovistestejä sais vähän suuntaa eton nuo sumutteet toiminut. Eikös testien pitäis ainakin melkein näytää puhdasta negaa koko ajan jos lääkkeet on toiminut, kun ei ovista pitäisi olla tulossa.

Pelottaa ihan ankarasti et jos ei oo toiminut ja homma tyssää ekaan ultraan. Ja vielä enemmän pelottaa et jos nämäkkään hoidot ei auta. Aikaistahan se on vielä sanoa kun ensimmäistä kertaa IVF mennään, mutta kun se pelko on ollut jo reilun kolmen vuoden ajan päässä et jos ei lasta koskaan tulekkaa.

Ainakaan en kovin toiveikas ole ensimmäisen kerran suhtee, en usko/pelkään että eka kerta ei onnistu.

Kuinka tarkkoja olettee olleet sumutteiden aikojen kanssa, päädyin siihen mitä ohjeissa sanottiin, eli sumuttelen 07, 12, 17 ja 22. Töissä kun on kiire niin on kyllä melkein parilla tunnilla saattanut heittäänuo ajat,sit oon seuraavankin kerran ottanut vähän myöhemmin, mutta seuraavana päivänä taas palanut tuohon aikatauluun. Luulis et noin tärkeän asian muistaa, mutta ei näköjään.

No mutta lisää sit taas myöhemmin. Eipä tässä kauan enää mene kun päästään tositoimiin. Aika monella taisi olla vk 45 tai 46, meillä tuo 46 vk ja OYS ollaan hoidoissa.

Vierailija
32/213 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka77, ollaankohan oltu yhtä aikaa Oysissa viime viikolla ja huomenna taas? :)

En oo tänne kirjoitellut juurikaan, mutta lueskelen aina välillä. Meillä on ensimmäinen hoito nyt menossa. Minulla pco ja miehen siittiöissä kaikenlaista häikkää.

Tuntuu, että olen ihan ulalla vieläkin näistä hoitokuvioista... mutta kaipa tässä oppii. Pelottaa kamalasti, että tää kaikki on ihan turhaa. En oikein osaa ajatella positiivisesti.

Vierailija
33/213 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään sinne IVF-hoitajalle ja kyselin vähän noista pistoksista ja sit samalla kysyin siitä irtisanomisjuttua et miten vaikuttaa.

Meillä onneksi on viikolla 46 joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa kun noi irtisanomiset tulis vissiin voimaan vk47 eikös niin ollut? Mutta ei osannut sanoa sitten siitä viikosta eteenpäin suunnitelluista hoidoista et miten pystyvät järjestämään. Kysyin et tehdäänkö kuitenkin aloitetut hoidot loppuun niin sanoi etteivät välttämättä pysty tehdä niitä ja että kiireelliset tapaukset menevät keiken edelle.

Toivottavasti saavat ennen sitä uuden sopimuksen voimaan ettei kenenkään hoidot siirtyisi tuon takia. Enkä nyt halua ilkkua vaikka olenkin iloinen ettei pitäisi meidän hoitoihin vaikuttaa, mutta ajattelin varoittaa, kun ainakin itse haluaisin tietää et miten voi mahdollisesti käydä.

Mutta toivotaan että kaikki pääsevät ajallaan jo suunniteltuihin hoitoihin.

Vierailija
34/213 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sumuttelut jatkuvat ja välillä tulee huonoa oloa ja ällötystä sumujen jälkeen. Harmittaa kun niitä pitää niin pitkään ja hartaasti sumuttaa=( Olisin kyllä ottanut jarrun piikkinä niinkuin edellisellä kerralla, mut tää lääkäri oli nyt tätä mieltä. Vitsi kun päivät menee hitaasti, olisipa jo punktio ja testit tehty.

Mulla on nyt niin negatiivisia ajatuksia irtisanoutumisuhkasta että parempi että lopettelen heti alkuunsa. Paremmalla tuulella sitten joku toinen kerta. Tsemppiä ja uskomista huomiseen!

Vierailija
35/213 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin taysiin tänään ja klinikka menee näillä näkymin kokonaan kiinni vk 47, vk 45 stimulaatioita ei enää aloiteta. Meidän hoito on siis todennäköisesti niitä ensimmäisiä, mitkä perutaan.

Varmaa tämä on tietenkin vasta, jos lakon alkaminen on todennäköistä kahden viikon päästä, mutta soittelin jo yksityisille, nyt näyttäis et päästäis vielä avalle. Miehen pitää vielä raha-asioita miettiä, mutta todennäköisesti en kestä ajatusta hoidon siirtymisestä, joten koetan nyt kääntää miehen pään.

Nyt on kyllä aika apeat fiilikset, etenkin kun eivät tosiaan olisi mitään asiasta ilmoittaneet, ellen olisi itse ottanut yhteyttä. Ymmärrän kyllä tehyläisiä ja tuenkin palkkataistelua, mutta nyt kirpaisee pahasti omalla kohdalla.

Vierailija
36/213 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tarpeeksi stressaavia nama hoidot ja tilanne. TOivottavasti tilanne laukeaa. Itse asun ulkomailla talla hetkella, joten minua ne eivat koske. Muutan tosin Suomeen pian ja seuraavat hoidot on siella yksityisella, jos tama ei onnistu.

Mulle iski tanaan virtsarakontulehdus. Vissiin sitten vaihdevuosivaiva mulla... Aidillani on tullut vaihdevuosivaivoina krooninen virtsarakontulehdus.

Olo on ollut suht ok. Ehka valilla on herkempi mieli kuin normaalisti ja paan sisalla on valilla pumpulia. Nollaultra on maanantaina.

Jaksamista kaikille.

Vierailija
37/213 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdettiin julkiselta yksityiselle. Saatiin muutenkin vähän lisäpotkua hoitoon, primolut-kuuria lyhennettiin ja pistokset alkaa todennäköisesti jo 3.11. Hormoniakin vaihdettiin Puregoniin, aloitetaan 200 IU:n annoksilla ja neljän piikkipäivän jälkeen on eka ultra.

Vähän huimalta tuntuu, et hoito alkaa jo ensi viikolla. Onko muilla jo piikityksistä tietoa?

-Osse

Vierailija
38/213 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tiistaina 0-ultrassa ja aloitin piikitykset keskiviikkona. Ens tiistaina on ultra ja perjantaina toinen. Annoksena on 225 yksikköä Gonal-F:ää. Mites muilla?

Vierailija
39/213 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä mitä ihmeen sekoilua toi öki-viesti oli...

Vierailija
40/213 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa piikitykset. Sain Menopuria (iasta johtuen) 375 yksikkoa. Onko kellekaan muulle maaratty Menopuria?

Olo on nyt ihan toiveikas, helpottunut kun paastiin taas askel eteenpain. Laakari kylla sanoi, etta mun ika on kylla suuri miinus hoitojen onnistumiselle. Yritan siis pitaa jalat maassa.

Tsemppia kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme