Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isyys ja alkoholi

13.09.2007 |

Hei isät!

Haluan kysyä, miten sinä käytät alkoholia?

Meillä tilanne on tämä:

Yhdessä ollaan oltu 11 vuotta, mies on 33 v. ja minä 29 v. Lapsia on siunaantunut 2 kpl, esikoinen 6 v ja nuorempi 7kk. Olemme alkukesästä muuttaneet uuteen ok-taloon, jonka mieheni on hartiavoimin pystyttyänyt. Miehen opinnot päättyivät juuri ja jatkaa tällä hetkellä ansiosidonnaisella. Minä olen hoitovapaalla lokakuusta lähtien. Kaikki on siis muuten ok, mutta miehen alkoholin käyttö huolestuttaa.

Arkisinkin saattaa vetää illalla perseet olalle, kun lapset ovat jo nukkumassa. Sammuu sitten itse sohvalle telkku ja monttu auki. Esim. voi torstaina korkata viskipotun, josta jää vaan perseet seuraavalle päivälle. Sitten pe se juo sen viskipotun perseen ja muutaman lonkeron. Lauantaiks onkin sitten jo hakenut Leijonapotun ja hotkasee sen illan aikana saaunaa lämmittäessä. Jos kaapissa on kaljaa, niin sunnuntainakin voi ottaa muutaman iltaoluen...Niin ja sitten tiistaina tai keskiviikkona on kaappiin haettu sixpacki tai tallissa saattaa olla mäyris, josta hörsii touhuamisen lomassa....Tämä on siis JOKAVIIKKOINEN kuvio. En muista, koska mies olisi viimeksi ollut selvinpäin kokonaisen viikon...

Aluksi annoin anteeksi moisen läträämisen, koska mieheni isä kuoli kesäkuussa 2006. Nyt en enää jaksa " ymmärtää" tätä touhua. Jos huomautan juomisesta, hän suuttuu ja tiuskii, ettei ole jättänyt mitään tekemättä koskaan, ja että on niin saatanan kova jätkä painamaan duunia. - niinhän onkin, on rakentanut aikamoisen töllin perheelleen, mutta silti olen tosi huolissani äijän terveydestä ja vaikuttaahan se mielialaankin ja sitä kautta lapsiperheemme arkeen. Meillä ei isi ole mikään kiva ja hauska isukki, joka puuhaa ja peuhaa lasten kanssa aina vapaa-ajallaan.

Lähti jälleen eilen iltasella yksin mökille viettämään vapaa-aikaa. Minä jäin tänne lasten kanssa esikoisen esikoulun vuoksi. Todellisuudessa mua ei hotsita lähteä sinne mökille kököttämään, kun isäntä lämmittää saunaa ja imee keittoa ja kyttää telkkua!!!! Mökillä olis niin paljon mukavampaakin puuhamista....vois vaikka duunata välillä emäntääskin.

Kertokaa miten te muut nuoret pintenlasten isät suhtaudutte alkoholiin ja ns. " rentoutumiseen"

Huolestunut ja surullinen äitee

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä olevan miehiä vastaamassa. Meillä on vähän samankaltainen tilanne, paitsi ettei meillä juodä väkeviä alkoholijuomia. Tuo tissuttelu saattaa jäädä päälle, niin kuin meillä on jäänyt. Pari vuotta sitten miehelläni oli ensimmäinen kesäloma ja jokapäivähän oli niin hiton kuuma, että oli pakko ottaa muutama. No sitten tuli syksy ja sateet ja työt alkoi ja sitten oli pakko ottaa kun on ollu niin paska päivä. Syitä riittää: saunapäivä, pihahommia, liian kuuma, liian kylmä, vituttaa, hyvä lätkämatsi.... Olen nyt pari vuotta odotellut, koska tissuttelu loppuu. Kauaa en enää jaksa. Mietin vaan millaisen mallin lapset saavat alkoholinkäytöstä, toivottavasti niin negatiivisen etteivät itse halua samanlaista.

Vierailija
2/3 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä alkoholia liiemmin. Muutaman kerran vuodessa juon humalahakuisesti ja joskus voin ottaa yhden muuten vain. Itselläni on yksi kaksivuotias lapsi ja toinen tulossa. En näe siinä mitään pahaa, että juo joskus lapsen nähden. Pahempi asia on se miten käyttäytyy juodessa. Mielestäni suomalaiset oppivat nuo huonot tavat jo kotonaan ja jatkavat saamaansa mallia eteenpäin. Sinun tapauksessasi yrittäisin tehdä asialle jotain. Alkoholilla kun ei ole paljoakaan positiivista vaikutusta ihmisen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmakäyttöä mielestäni tuo ap:n miehen läträäminen. Aika paljon sitä alkoa voi käyttää ilman että työt esim. kärsisivät (tämä ei siis ansiosidonnaisella ole ongelma), mutta riippuvuus siihen kehittyy nopeasti ja eihän tuollaista voi hyväksyä kumppaniltaan.

Ymmärrän, että puolisoiden tulee joustaa monissa asioissa, mutta ei kannattaisi hyväksyä noita juomisselityksiä. Ymmärtämällä liikakäytön teet karhunpalveluksen. Siinä on varmasti ristiriitaa, kun mies voi olla ahkera ja ns. muuten hyvä mies. Kynnys asiasta hermostumiseen kasvaa. Niin se vain on, että syitä löytyy aina - on niin hyvä fiilis, on niin huono fiilis. Kaikki käy. Pitäisi ottaa tiukka linja ja panna ukko seinää vasten asian kanssa.

Pidän itsekin tissuttelusta, mutta pysyn kohtuudessa ja hillitsen itseni perheeni ja itseni tähden. Tiedän, ettei vaimo katsoisi ap:n miehen kaltaista käyttöä, eikä mielestäni kenekään tarvitsekaan!