Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*o*JOULUMAMMOJEN viimeinen jouluinen vkonloppu*o*

30.12.2006 |

Hop tytöt pinoon!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ihmetellään edelleen.Supistukset loppuivat eilen illalla ja nukuin yön TOSI hyvin, ei edes vessareissuja tarvinnut tehdä.

Välillä vatsanpohjaa juilii, mutta eipä kummempia. Uusi oire, mihin aamulla heräsin, oli rintojen kihelmöinti! Ihan kuin olisi teinityttö ja rinnat alkaisivat kasvaa. ;)

Nyt täytyy lähteä ostamaan huomisen sapuskat kerran kunto antaa myöden. Eilen ei kaupalle kyennyt, sen verran oli supistukset veivät voimia.

Sitten lopuksi eritejutut: Aamusella suoli tyhjeni taas vauhdilla ja limaa tulee edelleen runsaasti eli kai siellä jotain on tapahtumassa. Ainakin/ehkä viimeistään kahden viikon sisällä. Huoh...

Nyt äitiysunivormu päälle ja kaupalle.

Kirsikka ja aarre 40+1

Vierailija
2/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miilukka ilmoittautuu edelleen tälle aamulle,

ei siis kerrassaan mitään... ei voi olla totta, tää vaavi vetäsee kyl pohjat näistä kolmesta aikasemmasta sillä pisin yliaikainen oli jättikokoinen tyttömme -00 joka lähti syntymään juuri 11 päivää yli. kokoa olikin sitten 4640g ja 54,5cm ja toi koko tuli yllätyksenä kaikille kun päivää ennen arvioitiin kilon pienemmäksi! hätäsektiolla sit jouduttiin leikkaamaankin kun ei ruvennut normaalisti syntymään vaikka tuskissa olin monta tuntii yrittämässä.

pelottaa vähän tänkin koko vaikka sanottu taas että normi kokonen mut ku tääkin on jonäin paljo yli....

esikois tyttömme oli -99 3630g ja 50,5cm ja poika -05 3996g 53cm,

ett mul on ollu kaikki hyvänkokosii vaikka itse en ole mikään iso

ja iana arvioitu tosiaankin pienemmiksi noi vaavit kun ne on kuulemma niin syvällä tuolla piilossa mulla :D

saas nähdä,huomennahan mulla on se kopelointi ja ultraus äitipolilla ett lähteekö siitä syntymään (jättineitosemme lähti just siitä...)

--miilukka ja rv 41+4--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti ajatellen aloitan aamuni.. tämä ON meidän kolmen viimeisen viimeinen pino! Eikö???

Teppis ja mm ovat jo varmaan synnyttäneet, kun ovat kadonneet linjoilta.

Ja vauvautuneita piti onnitella! kerkkis oli ainakin yksi niistä jos oikeen muistan. (puuttuu linkit edellisiin päiviin.).

Pahoin kyl pelkään et viimeiseksi jään ja sen viimeisen pinon käyn laittamassa.

Nyt sitten päivän puuhiin.

nefili 40+1

Vierailija
4/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. eihän tässä enää tiedä mitä edes kirjoittaisi. Aiheet pyörii vain saman asian ympärillä: täällä ollaan, kunpa vauva pian jo syntyisi..

Nyt jo alan toivomaan, että syntyisi sitten ensi vuoden puolella, niin ainakin olisi lapsen kannalta mukavaa olla tammikuun lapsi kuin joulukuun lapsi. Ja saahan sitten yhden vuoden lapsuutta lisää kun eskarit ja koulut alkaa vuotta myöhemmin kuin joulukuun lapsilla.

Olisihan se hienoa synnyttää rakettien paukkeessa =) Olisi komea maailmaantulo vauvalla ja synttäreitäkin juhlisi koko maailma! Kunhan vaan kello olisi yli puolen yön kun vauva putkahtaisi ulos.

Ok, onhan mulla supistuksia taas ollut tämän aamun, mutta eipä näissä kovin kummoisesti tehoa ole.. samanlaiset supparit ovat kiusanneet mua jo kuukausia.

Miilukka:

Milloin sulla on aika käynnistykseen, jos vauva ei synny itsekseen? Voi olla, että olet puhellutkin jo asiasta, mutta en vaan muista..

Itse olen menossa käynnistykseen rv 42+0. Aika on äitipolille heti aamulla ja sieltä polilta siirrytään lääkärin jälkeen osastolle. Lääkäri siis päättää millä tavoin käynnistys aloitetaan, vaihtoehtoina oksitosiinitippa tai cytotec-tabletti suun kautta nautittuna. Tippaa laitetaan vain, jos kohdunsuu on täysin kypsä, mitä lie sitten tarkoittaakaan.

eli tässä nyt sitten odotellaan... vielä muutama päivä. Onneksi hieman lohduttaa se, että viikon päästä mulla on jo vauva varmasti kainalossa ;)

-mm- ja PikkiPoju (erittäin mukavuuden haluinen sellainen) rv 41+3

Vierailija
5/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin tuppaudun teidän keskusteluunne. Minä itse kirjoittelin joulukuisiin -05... ja olin se viimeisten juttujen kirjoittaja. Jesse syntyi viimein 31.12 klo 21.54, käynnistettynä tosin. Raskausviikkoja tuolloin täynnä 42+2. Lahdessa käynnistetään vasta silloin, jos kaikki on kunnossa.

Olen teidän juttujanne lukenut ja kovin helposti muistui mieleen tasan vuosi ajatuksissa olleet mietteet. Kuinka jokaista olotuntemustaan huokaili ja vain odotti... Ja ihan rehelliseti myös vitutti, kaikki muut jakautuivat ja minä vain levisin.

Teille kaikille jälkellä oleville Jouluisille oikein paljon supistusterveisiä!!! Huomenna olisi kyllä hieno päivä syntyä, ilotulitus varmasti joka vuosi! Ja ainakin PHKS:ssä oli laitoksella rauhallista ja hiljaista synnyttää kun kukaan kotona kärvistellyt ei tullut kuin viime tipassa, eli vasta sitten tammikuun puolella.

Tervein Niina ja Jesse ihan just 1v.

Vierailija
6/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ajan kuluksi eksyin surffailemaan, kun ei jaksanu tehä mitään " oikeeta ja hyödyllistä" kun neiti nukkuu.... pyykit odottais laittajaa, samoin tiskikone tyhjentäjää ja täyttäjää... mut eipä ne sieltä mihinkään katoo vaikka ei heti hoitaiskaan;)

ajan kuluks ajattelin nyt lisäillä tähän lähi aikojen pinojen linkkejä jotka puuttu;)

Joulun välipäivät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170698&p=2&tmode=1&smode…

Joulunajan pino, (24-26.12.):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9158153&p=6&tmode=1&smode…

Ja vielä aatonaaton (23.12.):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9153841&p=7&tmode=1&smode…

Ja vielä yksi joka puuttu eli 22.12.:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9146055&p=8&tmode=1&smode…

taidanpa vielä päivttää pikasesti esittely listankin. Jos muutaman kerran vielä ja sit kaikki taitaakin olla jo vauva-puolella;)

nani ja pikku neiti 1kk ja 3pvää

Vierailija
7/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinenkin ilmoittautuu. Viime yö meni hyvin, tänään on supistellut koko päivän epäsäännöllisesti, mutta limatulpasta ei tietoakaan. Vatsa kyllä tuntuu toimivan normaalia paremmin.

Kaikkein eniten ahdistaa ihmisten kyselyt, että joko joko ja tuntuuko jotenkin erilaiselta, olisiko tulossa? Hyväähän he tarkoittavat, mutta mä en vaan enää jaksa vastailla noihin kyssäreihin.

Olo on sananmukaisesti pallo, kaikki ylimääräinen ponnistelu aiheuttaa suppareita ja olo kertakaikkisen tukala, kuten varmaan muillakin kanssasisarilla. No synnytetään kaikki komeesti Uutena Vuotena rakettien räiskyessä.

Vedin tossa äsken puoli rasiaa suklaata pahimpaan epätoivoon ja siitä olo vaan muuttui pahemmaksi, huh-huh.

Tsemppiä kaikille.

t:kisuli 40+3

Vierailija
8/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkelis!

hyvinkäällä käynnistetään vasta 42+2 viikoilla jos kaikki kondiksessa eli mulla se tarkoittaisi ensi viikon torstaita vasta :/ käynnistymiseen saattaa mennä se kolmekin päivää eli kai mulla olisi nyytti viimeistään kainalossa sitten ensi lauantaina viikon päästä :)

äsken kuitenkin kävin tossa vessassa ja melkeempä sen jälkeen lorahti jotain housuihin. mietin vaan ett oliko lapsivettä???? mitään suppareita tms. ei tunnu viel ainakaan,ainoastaan oli toi lorahdus.... pitää seurata nyt tilannetta. mulla ei ole muitten aikana vedet meneett joten en tiiä onko tää sitä. ei tosiaan tunnu viel missään ja tää tapahtu reilu 15min. sitten...... jospa tää meinais ens yöksi menoa :p

--miilukka ja rv 41+4--

Vierailija
9/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tapanina klo 13.52 ihana pieni poika. Rv kasassa oli silloin 39+6. Pojan mitat olivat 3510g ja 50.5cm ja pipo 36.

Synnytys käynnistyi yöllä 02.30 limatulpan irtoamisella,jonka jälkeen supistuksia tuli koko ajan alle 5 min. Synnärille lähettiin puol 5 aikoihin ja lopulta poikamme syntyi sektiolla iltapäivällä.

Voimia odottamiseen!!

- lillamaar ja poika 4 vrk -

Vierailija
10/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa ylemmäksi, jottei ihan kadota maailman kartalta.

Supistukset ovat jatkuneet, mutta varsin epäsäännöllisesti. Välillä jopa oikein kivuliaita ja napakoitakin.

Naureskeltiin tuossa miehen kanssa, että olisihan ainakin yksi hyvä syy syntyä tämän vuoden puolella. Saisi lapsivähennyksen koko tältä vuodelta! Ja lapsilisän jo tammikuussa. ;)

Huomiseksi on ostettu perinteiset nakit ja salaatit. Ja fajitasainekset. Katsotaan mikä huomenna maistuu. Tytsy kyläluutailee, kävi vaan kotona kääntymässä ja taas mentiin yökylään. No, eipähän ole lapsenvahtiongelmaa, jos johonkin joudutaan yöllä lähtemään. Mikä lienee erittäin epätodennäköistä.

Launtai-iltojen ohjelmatarjonta on kyllä syvältä, taidan mennä vällyjen väliin. Kauniita unia pallukat!

Kirsikka ja aarre rv 40+1

Vierailija
11/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans vielä ja EDELLEEN!!! ei väsytä yhtään,joten meikäläinenkin saattaapi kukkuu aamu puoleen täällä. onneks tulee jotain elokuvii viel aamun tunneille piti tossa harrastaa sitä sänky ÄSSÄÄKIN mutta eipä tuolla taas ollu vaikutusta. ja huomennahan mulla on siis puolilta päivin se yliaikaiskontrolli.... se koplaaminen kyl saattaa aiheuttaa jotain kuten jo aikaisemminkin mainitsin että keskimmäinen tytsymme lähti siitä

puolen yös jälkeen siis vedellään jo viikkoja 41+5.... mut syntyis nyt sitte tosiaan vasta 2007 puolella, rakettien räiskeessä. jalat ristiin nyt sitte vaan ...

--Miilukka ja puolen tunnin päästä rv 41+5--

Vierailija
12/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä mitään tuntemuksia vielä. Muutamia napakoita supistuksia tulee joka ilta, mut ovat aika epäsäännöllisiä ja loppuvat siihen 3:een tai 4:ään. Yöt saa kuitenkin ihan hyvin nukuttua. Taitaa vahvasti näyttää siltä, että ainakin ens vuoteen menee :)

Viikon päästä ainakin on jo nyytti sylissä, kun silloin aletaan jo käynnistelemään. Kuopuksesta ehdin käydä jopa kaks kertaa yliaikaiskontrollissa ja kolmaskin kerta varattiin käynnistykselle, muttei ihan niin pitkälle tarvinnut mennä, kun samana iltana kontrollista alkoi supistukset. Sen verran tuntuvasti tokalla kerralla lääkäri kopeloi ja muutenkin kohdunsuu oli silloin jo 3 cm auki. Kuopus syntyi rv 42+1. Esikoisesta ei edes tarvinnut käydä yliaikaiskontrollissa, kun syntyi rv 41+0.

Kolme ässää on ollu käytössä ja eilen oltiin vielä ale ostoksilla...huh huh. Mutta mikään ei auta, että synnytys lähtisi käyntiin.

MariJo ja Omppu rv 41+2

Vierailija
13/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas täällä, tosiaankin :D ilmoittautuu vielä..... eilen tuli useempi sellanen vähän kivuliaampi suppari mutta ei tosiaan mitään sellasii jolla lähettäis mihkään synnyttämään. mulla ois nyt puolelta päivin se kontrolli jossa kokopuolta katotaan ja paikat :D saas nähdä onko tehoja sillä sitten. menis vaan nyt sit puolen yön yli niin tulis tammikuun eka vaavi :) infoilen tuloksia tänne viel tänään...

--Miilukka ja rv 41+5--

Vierailija
14/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, olen sivusta tunkeutuja ja tänään 23v täyttävän uudenvuoden tytön äiti:)

Uudenvuoden aatto on ihan hyvä päivä synnyttää; lähes minuutilleen 23v sitten lähdin käymään Naikkarilla ja tyttö syntyi 13.20. Synnys oli nopea mutta melkein kohtalokas minulle ja kun sitten yöllä istuin potilashuoneen ikkunalaudalla katselemassa rakettien räiskintää olin enemmän kuin onnellinen että selvisin. Tämä oli 2/4 synnytykseni.

Kun ensiyönä raketit alkaa paukkumaan niin tämä tyttäreni on ensimmäinen jolle soitan ja toivotan Hyvää Uutta Vuotta. Kuten teillekin kaikille!

Vierailija
15/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida meidän nyyti syntyä ollenkaan! Naapurin rouvakin tos pihalla kauhisteli et vieläkinkö odotat!

Missäs muut? Montako on vielä jäljellä? Vahvuuslaskentaan!

Luin tossa aamulla kevät katalookia: Nyt seuraa siis huokailua .. Niin kovasti sitä kaipaa omaa kroppaa, mekkoja, toppeja,bikinit, alusvaatteet, urheilu vaatteita... mä en kestä! Mut kesällä olemme jo lähes norm.kunnossa ja iso maha on muisto vaan ja sitä hymyillen katsellaan muiden odottavien pyöreitä vatsoja.

Nanille suur kiitos linkeistä ja päivityksestä.. kyl me perästä tullaan.

nefili 40+ jotain...

Vierailija
16/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄNÄÄN on siis viimeinen joulukuinen päivä vuonna 2006, ja teitä on vielä noin monta kasassa! Kiiruusti nyt Supistus-Matti paikalle!!! Ettehän te voi meistä erota ja siirtyä TAMMIKUISIIN!?

Jokaiselle kiitos kuluneesta vuodesta, suurin osahan siitä vietettiin yhdessä :D Haleja!

Tinuri ja kahden viikon ja 3 päivän ikäinen Alpi Itupulla :)

Vierailija
17/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis

Joukossa minäkin. Viime yönä ei ainoatakaan synnytystuntemusta =P.

Kyllä taitaa tammikuinen tulla tästä meidän nyytistä. Tänään on kyllä supistellut aika ajoin napakastikin, mutta ei mitään säännöllistä. Vanhemmat lapset eivät meinaa nahoissaan pysyä (6v ja 2,5 v.) kun odottavat raketteja niin kovasti. Täytyy muutamat ampua jo hyvissä ajoin, että pienempikin voi niitä ihastella.

Montakohan meitä mattimyöhäisiä joulukuisia on jäljellä yhteensä?

No Hauskaa vuoden viimeistä kaikille.

t:kisuli 40+4

Vierailija
18/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa! äitipolilla käyty ekassa yliaikaiskontrollissa ja rv 41+5 , kaikki ok siel ja sain keskiviikolle ajan että jos ei oo siihen mennessä syntyny niin kai ne alkaa käynnistelemään sitten. ultrassa painoarvio huimat 4,2kg........... vähäkö rupes pelottamaan :/

tosiaan tämä on kaikista yliaikaisin mun neljästä raskaudesta. tyttömme -00 meni 11päivää yli ja päivää ennen ultrassa saatiin 3,9kg.... todellisuudessa olikin 4640g ja 54,5cm eli jos tää on myös alakanttiin niin huh huh!!!! tää on jo kuiteski 12päivää yli,joten pohjat vetäsi tää kaveri ;D

viel ku 8,5tuntii pysyy tuolla niin sit saapi tulla vuoden ensimmäisenä päivänä mutta taitaapi kasvatella taas sinne ensi viikkoon....

--miilukka--

Vierailija
19/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nimittäin supistelee aika rankasti..tosin voin olla vielä huomennakin täälä... vaik nyt kyl tuntuu et pian sais lähteä! ainahan nää tyssää..

Kirsikka, mm joko olette lähteneet?

nefili

Vierailija
20/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäs kehtaat lähteä ilman mua! ;) Välillä täälläkin supistelee napakasti, mutta hyytyvät sitten.

Kaikille vauvautuneille tiedoksi, en taida osata siirtyä tuonne tammikuisten puolelle, roikun sitten kuopuksen kanssa teidän mukananne ellei kenelläkään ole mitään sitä vastaan.

Meille sitten tuli se mahatauti, kyläluuta tytsy tuli huonovointisena kotiin ja n. puoli tuntia sitten oksensi ekan kerran. Tosin piristyi oksentamisen jälkeen kovasti ja tilaili jo jäätelöä. Soitin kantiksen lastenosastolle ohjeita, kun diabeetikko voi mennä syömättömänä nopeasti huonoon kuntoon, mutta sanoivat, että juoda pitää makeaa, vaikka ei sisällä pysyisi kuin hetken. Joten senkään puolesta en ehkä malttaisi nyt sinne synnärille lähteä.

Au, nyt supistaa täälläkin. Pitää mennä paremmille jakkaroille!

Kirsikka ja aarre 40+2