Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon hoitsujen pitäisi saada palkkaa kuussa, jotta tuo narina loppuu?

Vierailija
13.09.2007 |

Kertokaa hoitsut, paljonko?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Katsokaa peiliin te, jotka olette saaneet huonoa kohtelua."

En IKINÄ ole sanonut yhdellekkään hoitajalle pahasti. Olen tehnyt itse enemmän kuin olisi tarvinnut tehdä esim. sairaalassa ollessani. Olen hymyillyt, jutellut " mukavia" . kiittänyt joka hemmetin asiasta jne. Mutta siltikin olen joutunut kokemaan aika ikäviä asioita joidenkin hoitajien taholta. Ja olen myös nähnyt ja kuullut ihan omin silmin ja korvin miten esim. vierustoveria on saatettu kohdella. Siis törkeästi! Kyllä niitä huonoja päiviä sattuu kenelle vain mutta jos päivittäin käytös on ala-arvoista niin...

Juu, no hyvä että tiedän että vika onkin minussa ;)

Vierailija
122/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi sairaanhoitajaa. Kuka siis pelastaa kenen hengen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kenelle se palkka kuuluu? Kotiäidille tietenkin.

Vierailija
124/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

karsiutuu rahanahneet alalta pois ja tilalle jäis kutsumustyötä tekevät, mukavat hoitajat.

Vierailija
125/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhällä hengelläkin elää jos vain halua on!

Vierailija
126/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Hoitoala ei ole ainut vastuullinen ala, mutta ainut ala joka toitottaa torvea vastuullisuudesta jatkuvasti

2) Ovatko hoitajat loppuviimein niin kovassa vastuussa? Ei.

3) Tutkinto on amk-tutkinto ja kaikilla hoitsuilla ei edes se. Ei muillakaan aloilla amk-tutkinnon peruspalkat kummoisia ole. Omasta kunnianhimosta ja suorittamisesta se palkka sitten nousee, ei kaikki voi lakkoilla ja narista.

4) Hoitajat haluaisivat peruspalkakseen reilun 2000 ¿.

5) Hoitajat rupeavat suorilta hyvin palkattuihin hommiin, jos palkka ei nyt omassa hommassa nouse. Saattavat ruveta konsultoimaan vaikkapa Nokiaa tai suunnittelemaan Marimekolle uudet unikot.

6) Hoitajat tarvitsevat nyt sen korotuksen. Maksetaan se sitten vaikka nostamalla kaikkien palkkoja ja veroja. Hinnat nousevat, mutta aletaan sitten taas nostaa palkkoja ...

7) Hoitoalalla tehdaan ainoana alana maailmassa tyota vain kutsumuksella ja silkasta hyvan tahtoisuudesta. Pienyrittajat eivat vaadi yhteiskuntaa maksamaan itselleen palkkaa vaikka pyorittavat isolta osalta Suomen maata/taloutta ja palkkaa saattaa tulla vaikkapa

- 10 000 euroa vuodessa. Mutta eihan se ole vastuullista tyota ...

8) Opettajien pakkkoihin vertaaminen on turhaa. Opettajathan vain lomailevat ja tekevat lyhytta tyoviikkoa. Vastuuta ei ole ollenkaan ja itse ovat alansa valinneet. Akateeminen tutkinto ei ole mitaan verrattuna hoitoalan amk-tutkintoon. Senhan moni hoitsu havaitsi jo kaydessaan laakiksen paasykokeissa.

Vierailija
127/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitajat, jotka eivat siirry suoraan muhkeille palkoille Suomen maassa muuttavat toihin ulkomaille. Tervetuloa vaikka tanne Englantiin kahden lapsen kanssa, hoitomaksut 1200-2500 puntaa kuukaudessa kahdesta lapsesta, vuokrat pilvissa, mutta kyllahan hoitajat vahan enemman saavat ... ja tuskin taalla joutuvat mitaan palkkansa eteen tekemaankaan, ei ainakaan niin paljoa kuin HUS:issa.

Vierailija
128/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuivat oloja hyväksi ja palkkaa hyväksi. 2 heitä jäi sinne ja 1 tuli takaisin, mutta oltuaan hetken HYKS. ssä töissä, vaihtoi alaa.

Ps. itsekin muuten teen nykyään muita kuin hoitoalan töitä. Tässä konttorissa on aikaa kirjoitella tälle palstallekin ja palkka on paljon parempi, eikä selkä väsy ja jalkoja kolota.

Vierailija
129/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tieto ja kokemus, kun ihan rehellisesti puhutaan. Lasten teholla mm. on ollut hoitajilla aikaa pelata korttia, olisi siis aikaa kirjoitella vauvapalstallekin. Itse olen voinut olla netis vuoron aikana, en tosin aina, mutta tuskin muissakaan ammateissa koko ajan. Minusta kiire ja rakkulat jaloissa ovat asoita, joita liioitellaan aika usein ja paljon. Ei kaikilla hoitajilla ole koko ajan kova kiire !!!!!

Vierailija
130/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse yhden kesän vietin kirurgian alueen varahenkilönä ja oli siinä yksiköiden työmäärissä eroa! Eniten hommia painettiin vatsan alueen kirran vuodeosastolla oksennukset vaatteilla kun ei ehtinyt vaihtaan, tai no jos olis jättänyt osaston ilman sairaanhoitajaa vartiksi ja kivuliaat, oksentavat potilaat ilman kipulääkkeitä. Kai sitä olisivat vaan luulleet, että istun siemailemassa kahvikuppia kaikessa rauhassa :).

Mulle alkaa oleen aika sama, mitä meidän työstä ja älykkyydestä ajatellaan, onneksi itse kuitenkin arvostan muitakin ammatteja, enkä vain omaani niinkuin ilmeisen monet tällä palstalla kirjoittavat. Minä pysyn täällä ulkomailla, missä arvostusta on enemmän, joka näkyy palkkapussissa ja työilmapiirissä. Alaa en halua vaihtaa, sillä olen itselleni mieluisassa ammatissa. Suomen työolot ja palkka ei kiinnosta ennekuin siihen tulee iso muutos. Omalta luokaltani valmistuneista taitavimmat sinkut lähtivät ulkomaille ja monella on nyt mies ja perheet muilla mailla. Itse voisin tulla suomeen takaisin jos palkka olisi bruttona 2700 euroa kuussa, mutta en alle sen!

Vierailija
131/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. paljon puhutussa Norjassa?

Eli paljon hoitajalla kertyy pahan ajan varalle, kun elinolot samantasoiset kuin Suomessa, kaikki laskut maksettu jne. ja tekee samanlaista ' vuoroa/tunteja kuussa' jne. kuin Suomessa?

Englannissa ainakin moni sinkku hoitaja asuu soluasunnossa, ei omaa autoa, ei omia huonekaluja, ei lasten hoitomaksuja jne. Jos verrataan sitten Suomessa omassa kokonaisessa asunnossa asuvaan hoitajaan, joka ajaa autolla, jolla lapsia jne. eli jolla ostoslasku kaupastakin joka kuukausi suurempi niin varmasti rahaa kertyy pahan ajan varralle Englannissa sinkulla tai kovapalkkaisen puolisolla paremmin!

Mutta jos ihan samanlainen tilanne vs samanlainen niin loppusaldo Norjassa kuinka paljon parempi? Ruotsissa? Englannissa? Eli asut esim. rivitalokolmiossa samantasoisella alueella ja ostoskori suht samanlainen ja puoliso tienaa suhteessa kummassakin maassa saman verran?

Vierailija
132/132 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuule luetella teille monta muuta matalapalkkaista alaa, jossa taatusti kiire ja vastuutakin on ja koulutus minimi amk:

- Koulukuraattorit (akateeminen loppututkinto)

- Psykologit (akateeminen loppututkinto)

- Pankkivirkailijat (kiire on ja amk-tutkinto, ei etuja oikeasti ole)