Paljon hoitsujen pitäisi saada palkkaa kuussa, jotta tuo narina loppuu?
Kommentit (132)
Minulle riittäisi kun saisin puolet siitä mitä merkonomimieheni saa, enkä tarvitse edes autoetua, voin käydä jatkossakin pyörällä töissä, enkä tarvitse edes niitä joka vuotisia bonuksia, 10-20% vuosipalkasta.
Minulle riittää siis 2700¿ peruspalkka, se ei ole kohtuuton vaatimus.
Tuo on kyllä HIEMAN liikaa. Tai sitten tämä kertoo vain siitä, että miesvaltaisten alojen palkoista pitäisi 30 % ottaa pois.
Ei olla ryhdytty mihinkään kunnon toimenpiteisiin ja yhteishenki puuttuu kokonaan. Turha vaatia lisää kun yli puolet tyytyy kuitenkin siihen mitä jo saavat.
Vertaa siihen, vertaa vastuuta, vertaa koulutusta, eikö pikku hiljaa ole aika huomata miten niin tasa-arvoisessa Suomen maassa naisia kohdellaan. Naisvaltaisten alojen palkat ovat yhä vaan niitä perheen törsyyrahoja, miehen kuuluu elättää perhe, siksi kai heille yhä maksetaan enemmän.
Mun mielestä hyvä, että edes miehen palkka suht hyvä. Sillä jää käteen 3000 ¿ kuussa ja on auto ja polttoaine-etu.. Mulla jää käteen hikisesti 1400 ¿ kuussa. Ja järkyt työvuorot. Onneksi olen myös alaa vaihtamassa:)
Onneksi olkaan vaan teille. Toista on pärjääminen esim yh-sairaanhoitajan taloudessa. Eipä sh pariskunnankaan tulot päätä huimaa, lisäksi ei edes toisiaan näe kun jatkuvasti eri vuoroissa.
pärjätään juu, enemmänkin olis ihan kiva tienata. Mutta luulen, että ne joilla oikeasti on ihan hyvät tulot perheessä, valittavat eniten.
en ymmärrä mistä nää parit tonnit aina nykäistään. Jos puhutaan kunta-alasta, mihin nämä korotukset kait ois tulossa, niin siellä hoitajien keskipalkka (ja puhun nyt sairaanhoitajista) on reippaasti alle tuon. Kyllähän täällä joissain ketjuissa kyselyihin vastaa muutkin, enempi tienaavat, mutta heistä suurin osa on yksityisellä sektorilla.
Vierailija:
Mutta kun sitä olen koko tämän hoitsujen palkkakeskustelun ajan kuunnellut, että kun hoitsun palkalla ei PÄRJÄÄ. Mihin se raha menee? Melkein tai vähän yli pari tonnia.. En jaksa uskoa, että hoitsut ovat tuolla palkalla mitenkään hädässä.Ja sitäkään en tajua, että millä tavoin se isompi palkka muka parantaa sitä jaksamista. Eikö jaksamista parantais se, että palkataan silläkin palkankorotuksella lisää henkilökuntaa?
t. opiskelija
sainpas makeat naurut näin iltasella
joopa joo tuota se tulee jatkossa olemaan ei perse nouse tuolista
nyt jo nuoret menevät yksityiselle jossa parempi palkka
itse olen ollut 20VUOTTA kätilö ja palkka on BRUTTO 1960 e /KK
ja taas teimme töitä vajaalla miehityksellä kun ei sijaisia saa ja asiakkaita van riittää, eli jatkuvasti teet kahden ihmisen edestä töitä
kuionka kauan sitä kukaaan kestää
itse olisin tyytyväinen jos brutto olis vaikka sen 2300e /kk ei kovin paljoa siis
. On tosiaan eri asia olla toisen hengestä vastuussa kuin jonkun lapsen oppimisesta. Akateeminen kun on niin pitäis saada kuukin taivaalta! S**tana.
[/quote]
Ehkä sinä haluat omalle lapsellesi kyrsiintyneen open.
Omalle lapselleni toivon hyvää, virkeää, taitavaa, matematiikan idean ymmärtävää, prosenttilaskut taitavaa sekä äidinkielen kieliopin osaavaa ammattitaitoista ala-asteen opettajaa.
Jos nyt ei palkat nouse niin loppuu pitkien päivien teko. Haen aika äkkiä saikkua jos jotain paikkaa kolottaa. Ylimääräistä en tee, muuta kuin pakollisen. Kun virat muutettiin toimiksi, minulla ei ole enää virkavelvollisuutta.
Eläkeikä nostettiin 57 vuodesta 65 vuoteen. Ennen ajattelin, että teen töitä mahdollisimman myöhään. Mutta nyt päätin, että taidan hakea saikkua ne viimeiset vuodet ja jäädä sairaseläkkeelle ajoissa.
Hoitakoot joku muu. Olen tarpeeksi ajatellut muita, nyt tulee mitta täyteen. Kaipa ne potilaat hoitoa saa niiltä filippiineiltä. Sama se. Kunhan hoidan omat asiani, se riittää.
Tuo varmasti meillä monella päällimmäinen ajatus. Tulisikin vaan ne filippiiniläiset ja äkkiä. Tarkoitus vaan taisi olla toinen näillä päättäjillä, jotka " uhkasivat" filippiinittärillä. Vähän niin kuin av-mammoillakin osalla. Mutta kun eivät ymmärrä koko pointtia, niin turha uhkailla. Meitähän se helpottaa ja varsinkin, jos palkat eivät nouse, niin en tee itsekään ylitöitä kovin helpolla. Tai eiväthän ylityöt ole edes ylitöitä, kun hoitajille ne räätälöity lisätöiksi, mistä ei saa sen kummempaa korvausta.
Onnea kaikille matkaan.
Täälläkin aina niitä kehujia löytyy. On se kumma, että 20 vuoden työ ei nosta palkkaa yli 2000 euron.!!
ksityissektori ei ole ainakaan vielä alkanut kilpailla palkalla.
- palomiehet
- sairaankuljettajat
- lääketieteen alan tutkijat
- opettajat
- kotiäidit
- puolustusvoimien henkilökunta
- vesilaitoksen henkilökunta
- metsästäjät
- poliisit
- sossun tädit
- Kelan tädit
- työkkärin tädit
- maanviljelijät ja maidontuottajat
- rekkakuskit
jnejnejne...
Kaikilla näillä on perin rupuinen palkka. Eli kaikki ylös! Ja se palkankorotus voidaan ottaa vaikka heidän palkastaan, jotka levittävät persettään pitkin työpäivää eivätkä tee työtään.
eli vanhemmat hoitajilla väheni palkka. Minulla jäi 3 kuukautta vaille tätä. Eli meitä hoitajia on kahdessa tasossa. On näitä ikälisän saaneita ja henkilökohtaisen lisän ja meitä, jotka emme saaneet. Työkaverini saa 150 euroa enemmän kuussa, mutta tekee vähemmän töitä. Hän ei suostu koskemaan tietokoneeseen esimerkiksi. Minä teen hänenkin hoitosuunnitelmat ja merkkaan lääkkeet papereihin. Silti hän saa isomman palkan.
Jotain mätää tässä on.
eikä levittää sitä persettä kotona ja hoidattaa esikoista päiväkodissa.
Olen törmännyt kyllä niin tylyihin ja vittumaisiin hoitajiin että ei ole mikään ihme jos osa porukasta on sitä mieltä että suuria korotuksia ei tarvita! Nämä hoitajat eivät tosiaankaan ole tehneet töitänsä ja samalla ovat pahoittaneet potilaiden mielet pitkiksi ajoiksi :( Terveyden vaarantamisesta puhumattakaan...
Mutta on toki hoitajia jotka tekevät " sydämestään" sitä työtä ja niitä jotka ymmärtävät sen että ovat palveluammatissa. Osaavat käyttäytyä sen mukaisesti! Kiitos niille hoitajille.
Kyllä hoitajakin saa väsyä ja ei tarvitse aina olla ystävällinen. Paskaa ja kuraa sataa niskaan koko ajan.
Ja lisää vittumaisia ja tympääntyneitä hoitajia tulee, koska hyvät hoitajat lähtevät pois ja alalle tulee vain näitä " pakolla hoitoalalle koulutettuja" työttömiä.
Sitä saa mitä tilaa. Pätee myös niin päin, että kohteliaalle potilaalle on ystävällinen, mutta jos huoritellaan ja haukutaan ja kitistään joka asiasta, ei jaksa aina hymyillä.
Katsokaa peiliin te, jotka olette saaneet huonoa kohtelua.
sisällä kun poliitikot ja nämä samat hoitajien mollaajat itkevät tilannetta kun pätevää hoitoa ei saa kun hoitajia ei ole.
Muistetaan tämä vuosi 2007 pettureiden ja takinkääntäjien vuotena. Oli viimeinen kerta kun Kokoomusta äänestin, Keskustaa en ole koskaan äänestänytkään- enkä äänestä.
Kuten monta kertaa sanottu- sitä saa mitä tilaa.