Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi SDP vihaa kotiäitejä?

Vierailija
23.10.2008 |

Kysynpä vaan? Että kaikki lapset hoitoon vaan!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siihen kotihoidontukea, jos ostas ne ruuat ja askartelutarvikkeet vaikka sillä rahalla?

Niinhän ne maksaakin! Mutta kerropa miksi työssäkäyvien ei pitäisi maksaaa ruuista tai hoidosta mitään? Heillä on kuitenkin enemmän rahaa käytössä!

Vierailija
82/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähimpään päiväkotiin on kymmeniä kilometrejä matkaa, tai kun vanhempien työt alkavat ennen päiväkotien avautumista, tai kun työ tehdään kahdessa erässä aamuin illoin, tai kun vaikkapa kaikki nuo yhdistyvät, kuten useimmilla lypsytiloilla on tilanne?

Miten maksuton päivähoito auttaa näitä ihmisiä, jotka eivät pysty hyödyntämään kunnan tarjoamaa päivähoitoa?

Joskus tilanne vain on se, että ainoa kohtuullinen vaihtoehto on se, että lapsi hoidetaan itse kotona tai hoito järjestetään itse. Miksi tällaisessa tilanteessa olevat ihmiset eivät saa mitään kompensaatiota siitä, että kunta ei pysty heidän lapsilleen järjestämään sellaista hoitoa, joka ei aiheuta kohtuutonta rasitetta perheelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan itse asiassa lisää rahaa kotihoitoon?

Ei maksutonta päivähoitoa, joka parantaisi työssäkäyvien vanhempien tilannetta, vaan lisää kotihoitoon, koska tarvitaan lisää askartelutarvikkeita?

Vierailija
84/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niin että tukea kaikille suhteessa tuloihin (ja siis maksettuihin veroihin) ja esim pk-maksut samoin, mitä enemmän maksat veroa sitä vähemmän maksat päivähoidosta!

Ja joo, sopii hyvin että lasketaan perhetasolla nuo tulot.

Musta on ihan älytöntä että hyvätuloisten (=koulutettujen, vaativissa ja vastuullisissa työtehtävissä olevien) maksettavaksi tulevia maksuja haluttaisiin vielä nostaa. hyvä tuloiset kyllä maksavat päivähoidostakin korkeampaa hintaa kuin muut verojen muodossa.

Onko se sitten tavoitteellista että tehdään hyvätuloisille lastenhankinta todella kalliiksi ja siten vähennetään koulutettujen lasten saantia entisestään. Kyllähän sosiaaliluokka (kauhea sana, mutta en nyt jaksa alkaa kiertelemään) on varsin periytyvä asia. jos koulutetut eivät enää tee lapsia tulee tulevaisuudessa koulutettujen määrä laskemaan ja suomen kilpailukyky horjumaan.

ps. itse olen "vain" keskituloinen tradenomi

Vierailija
85/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ylevät ajatukset lapsen parhaasta äidin helmoissa pullan tuoksuisessa kodissa tuntuu olevan vain sananhelinää joka lohduttaa kotiin jumittuneita.

Miksi muuten ajatellaan käyttäjälle maksuttoman päivähoidon olevan kotiäitiyden tuhoava malli tai miksi päivähoitojonot täyttyisivät kotihoidossa aiemmin olleista lapsista mikäli päivähoito muuttuisi niin, ettei asiakasmaksuja perittäisiin?

- - - -

Av-mamma tuntuu tosipaikan tullen olevan kotona ainoastaan siksi että muuten joutuisi maksamaan rahaa lastensa hoidosta. Paskat siitä "lapsen parhaasta", täältä näköjään kateelliset mammat juoksisivat laittamaan lapsensa hoitoon jos vain ilmaisella pääsisivät, tai muutenhan eivät pitäisi tätä SDP:n elettä kotiäitiyttä vastustavana. Mikä luultavasti olisi kyllä niiden lasten parhaaksi oikeasti. Aina kotona oleva äiti ei todellakaan ole paras kasvattaja.

Vierailija
86/86 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ilmaisella päivähoidolla alettaisiin houkutella tuon ikäisiä päiväkotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi