Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen perhepäivähoitaja ja hoidan omia lapsiani! :)

Vierailija
12.09.2007 |

Minulla on kolme lasta, samoin hyvällä ystävälläni, joka samalla paikkakunnalla. Vuoden alussa aloitimme molemmat yksityisen perhepäivähoitajan hommat ja hoidamme toistemme lapsia- paperilla. :) Todellisuudessa kumpikin hoitaa omiansa. :) Ja palkka juoksee.

Järjestelyn teimme ihan piruuttamme yhteiskunnalle, joka ei juurikaan arvosta omien lasten hoitoa, mutta maksaa kun hoidat vieraita.

Niin ja välillä lapset ovat " oikeassa hoitopaikassakin" . Välillä vietämme päiviä toistemme kotona.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos jäätäisiin kiinni...ja niin varmaan jossain vaiheessa tapahtuisikin.

En usko, että ap:kaan oikeesti näin tekee.

Vierailija
22/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta maksaako kunta yksityisillekin perhepäivähoitajille jotain?

Luulin että vain kunnalliset saa kunnalta palkan.

Saahan siitä Kelan yksityisen hoidon tuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on omat lapset, voi laittaa unirytmitkin niin, että voi aamulla nukkua pidempään. Hoitolapset voivat tulla jo kuudelta. Omille voi syöttää vaikka jokaiselle eri ruokaa, mitä nyt on tähteeksi jäänyt. Omien kanssa ei pidä ulkoilla kaksi kertaa päivässä, jos ei mammaa kiinnosta. Omien kanssa voi itse laittaa dvd:n pyörimään ja mennä istumaan perse homeessa nettiin.

Valtiolle ei kuulu toisten kotiäitiyden rahallinen tukeminen. Menkää oikeisiin töihin. Vaan eipä tollasia luusereita kukaan palkkaa!

Vierailija
24/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama päiväjärjestys ja suunnilleen samat puuhat silloin kun olen omien lasten kanssa ja kun minulla on hoitolapsia. Enemmän töitä joutuu omien kanssa tekemään, jos siis kasvattaa heidät kunnolla. (Vieraiden lasten pyykinpesu, sairaanhoito, kaikki virastoasiat ym, lääkärit jne. eivät ole minun hoidettavanani, eli siinä mielessä pääsen helpommalla hoitolasten kanssa)

Vierailija:

Kai sen nyt ymmärtää jokainen puolikkaalla aivosolullakin, että pph, joka oikeasti kaitsee valtaosin muiden ihmisten lapsia, joutuu tekemään paljon enemmän työtä kuin omassa kotonaan omia lapsiaan hoitava äiti.

Vierailija
25/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti millaisia naisia. Tai ette te ole naisia ettekä äitejä. Säälittävät petturit.

Vierailija
26/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös pph:n luona käy välillä joku " tarkistuskäynnillä" ?

Eikö kunnassa ole ihmetelty sitä, että paperilla hoidatte toistenne lapsia?

En usko, että on mahdollista tällainen.

Vierailija
27/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tehdään vaan ruoka joka päivä, ulkoillaan kelillä kuin kelillä, eikä laiteta lapsia tv:n ääreen. Ilmeisesti itse teet näin? Miksi olisin vähemmän tunnollinen OMIEN lapsieni kanssa, miksi hoitaisin omiani huonommin kuin vieraita? Aivan hullu ajatus!

Ja kyllä, menen töihin kun lapset ovat isompia. Työpaikka odottaa kyllä.

ap

Vierailija
28/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa..

Hauskinta tässä keskustelussa on, että jos ap todella hoitaisi ystävänsä lapsia, ja toisinpäin, SE olisi kaikista varmasti ok. Mutta nyt kun ap hoitaa omiaan ja ystävänsä omiaan, silloin tilanne on väärä. Outoa. Ei siinä kunnan rahoja kulu yhtään sen enempää plus kaikki ovat varmasti tyytyväisiä.

Vierailija
29/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoissa kunnissa tuskin tiedetäänkään, mutta ainakin jos itse ajattelen tätä omaa kuntaani ja omia ystäviäni, niin ei onnistuisi tuommoinen. Asukasluku on n. 13 000, kaikki tuntevat enemmän tai vähemmän toisensa. Varsinkin lasten kanssa tekemisissä olevat tahot.

Vierailija
30/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että miten valtio suhtautuu (vai onko silläkään mitään sanomista), eikös palkastaan pitäisi maksaa kaikenlaisia eläkemaksuja ym?

Vierailija
31/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haistaisivat palaneen käryn

Vierailija
32/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt kysymystä?

Vierailija
33/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi kaksi alle kouluikäistä " vaihdokkia" .

Vierailija
34/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kunnes jotain sattuu :(

Vierailija
35/35 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos yhteiskunta tukisi enemmän kotihoitoa ei pienipalkkaislla aloilla olisi työntekijöitä. Köyhän olisi paljon kätevämpää tehdä pari lasta ja hoitaa niitä sitten vaikka huonosti kotona kuin mennä kaupan kassalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä