Tunnetko ketään, kenellä olisi ollut alle viitosen keskiarvo koulussa?
Mitä "saavutuksia" pitää olla, että tuossa edes onnistuu?
Kommentit (17)
Kaksi tiedän kenellä ysiluokalta päästessä tasan 5 keskiarvo. Molemmat ovat työllistyneet keskipalkkaisiin töihin.
Joo tunnen yhden, päästivät pois koulusta, kun eivät halunneet katella. Oli töissä baarissa myöhemmin.
no yhden tiedän, jolla noin 5 ka ja on autonkorjaaja. Räplännyt moottoreita koko elämänsä, joten ei koulu kauheasti kiinnostellut. Älyssä ei mitään vikaa.
Minulla keskiarvo oli kuusi. En lintsannut enkä ollut jälki-istunnossa. Kehuttiin hyvä tapaiseksi.
Minä pääsin lukioon 5,7 keskiarvolla. Koulun historian alin keskiarvo v 1975) :)
Älyssä ei ollut mitään vikaa, en vain jaksanut teoreettista opetusta ja pitkiä päiviä. Vähän liian vilkas. Älykkyys tuli testattua sitten aikuisena erilaisissa palikkatesteissä työnhaun yhteydessä, olin yllättäin 5% parhaimmiston joukossa aina.
Urakehityksen huipulla mm asiantuntija ja myyntijohtaja isoissa kansainvälisissä yrityksissä.
Tunbeb, on nykyään toimitusjohtajana
itseoerustamassaan firmassa.
Alle vitosen keskiarvolla ei taida päästä luokaltaan, koska se tarkoittaa, että todistuksessa on nelosia.
Tiedän, toisella vanhemmistani oli kansakoulun erotodistuksessa rivi nelosia. Siinä kaikki koulut mitä hän on käynyt:D
Ja miten se tapahtui...kapinoiva nuori, heillä oli älyttömän tiukka, väkivaltainen kuri perheessä. Ei sopinut vanhemmalleni ja tuli esille näin kapinoimisena kaikkea vastaan
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin lukioon 5,7 keskiarvolla. Koulun historian alin keskiarvo v 1975) :)
Älyssä ei ollut mitään vikaa, en vain jaksanut teoreettista opetusta ja pitkiä päiviä. Vähän liian vilkas. Älykkyys tuli testattua sitten aikuisena erilaisissa palikkatesteissä työnhaun yhteydessä, olin yllättäin 5% parhaimmiston joukossa aina.
Urakehityksen huipulla mm asiantuntija ja myyntijohtaja isoissa kansainvälisissä yrityksissä.
Palikkatestishän (esim myös Mensa) eivät kerro yleisestä älykkyydestä, vaan paremmasta loogisesta ajattelukyvystä. Yhtään väheksymättä tuloksiasi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi menit lukioon? Millainen yo-todistus? Kun teoreettinen opetus ja pitkät päivät tökkivät.
Isoveljeni.
Lukihäiriö.
Sittemmin opiskellut itselleen ylemmän korkekoulututkinnon sekä kauppatieteistä että historiasta.
En. Alkoholistikodissa asunut ja huostaanoton tarvinnut, mutta sitä siihen aikaan ilman jäänyt, luokkakaverinikin sai melkein kuuden keskiarvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palikkatestishän (esim myös Mensa) eivät kerro yleisestä älykkyydestä, vaan paremmasta loogisesta ajattelukyvystä. Yhtään väheksymättä tuloksiasi!
Mun työssäni looginen ajattelukyky ja ongelmanratkaisu on aina ollut tärkeää. Älykäs tai ei. Hyvin olen pärjännyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menit lukioon? Millainen yo-todistus? Kun teoreettinen opetus ja pitkät päivät tökkivät.
Tuolloin mun haaveena oli vielä sisustusarkkitehdin opinnot, siksi lukioon. C:n paperit sain mutta ei niillä päässyt jatkoon. Ateneumin silloisissa kokeissa kävin ja olisin päässyt läpi kuvistehtävissä mutta pisteet ei riittäneet.
Perustin sitten perheen ja opiskelin vasta 30+ kaupallisen koulutuksen. Aikuisena malttoi paremmin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin mun haaveena oli vielä sisustusarkkitehdin opinnot, siksi lukioon. C:n paperit sain mutta ei niillä päässyt jatkoon. Ateneumin silloisissa kokeissa kävin ja olisin päässyt läpi kuvistehtävissä mutta pisteet ei riittäneet.
Perustin sitten perheen ja opiskelin vasta 30+ kaupallisen koulutuksen. Aikuisena malttoi paremmin:)
Jatkan vielä - valmistuin sisustussuunnittelijaksi 55v:na
Näin yläkoulun opettajana montakin. Se meinaa sitä, että ei pääse luokaltaan. Yleensä taustalla on huippuunsa viety työn välttely ja erittäin runsaat poissaolot.