Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä tämä laihdutus voi onnistua, jos nyt taas nälkä?!

Vierailija
12.09.2007 |

8.30 söin aamupala, ruisleipää+kahvia ja omppu.

Reilun ½-tunnin päästä olis ruoka, mutta ihan kauhea nälkä! Olin jo menossa penkomaan kaaappeja ja etsimään jotain äkkiä naposteltavaa, mutta sain hillittyä itseni.

Voiko tuo nälkä olla psykologista? Että ennen on aina etsinyt ennen ruokaa kaapeista jotain keksiä, jugurttia,jäätelön... ja syönyt semmoisia pikkupaloja ennen varsinaista ruokaa. Voiko se olla vaan opittu tapa, vai voiko olla oikea nälkä?

Auttakaa!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon laihtunu 10 kiloa vuodessa, ihan " laihduttamalla" joka mulla on tsekkaus elintapoihin. Sitä mää sulle suosittelen lämmöllä!

Eli unohda kaikki tommoset kasvisvälipala pupellukset ihan suoriltaan! Ei sitä jaksa oikeesti tollasta, kohta sulla on jatkuvasta nälästä huono veri, joka väsyttää, muisti heikkenee, et jaksa..

Jos sää oot syöny toooosi reippaasti ennen laihdutusta niin shokissahan sun kroppa on! Ajattele ny: hellit itseesi herkuilla ja sitten lopetat syömisen ja ruoka jota " nautit" on jotain kamalaa! Eläminen on nauttimista varten! Joo, laihdut varmasti jos et syö ja kun syöt niin syöt " terveellisesti" mutta musta toi on extriimiä! Laihdut kyllä niinkuin minäkin kun teet näin:

PALAA ENTISEEN TAPAAN SYÖDÄ. Katso mitä kaikkea laitat ostoskärryyn. Vähennä KASSALLA osa herkuista pois ja/tai vaihda niitä terveellisempään!

Jos sulla on huono muisti tai paha tapa itsepetokseen niin kirjota ylös mitä olet tänään syönyt. Muuten vaan illalla sängyssä muistele mitä söit.

Syö usein, mieluiten: aamupala

lounas

välipala

2. valipala

päivällinen

iltapala

* jos ilta venyy niin toinen iltapala!

Syö kerralla riittävästi! Hitaasti, nauti ruuasta; pureskelu lisää syljen tuotantoa joka kiihdyttää masun toimintaa. Purkka ruuan lopuksi kannattaa -se lopettaa happohyökkäyksen. Liika purkan jauhaminen eikä ruuan meno mahaan tekee mulla nälän.. Mutta nälkäähän ei tule 30 minsan päästä syömisestä jos on syönyt mahan täyteen.

Se, miksi sulla on nälkä 30 minsan kuluttua syömisestä voi selittyä EDELLISEN PÄIVÄN NÄLKIINTYMISELLÄ! Koska et saa ruokaa niin paljon kuin aikasemmin niin sun kroppa kaipaa sitä ja haluaa sun syövän koska se sama määrä ei siis ole syötynä! Voit nälkiinnyttää itseäsi jatkossakin, kroppa oppii uuteen määrään ruokaa ja paino tippuu. MUTTA mitä jatkossa?

Jos olet tunnesyöjä, palkitset ruualla tai hellit ruualla niin alatko syömään uudestaan pian väärin? Silloin sulla paino tulee nopsaan takasin ylös! Sulla on raskas opettelu uuteen elintapaan jos nälkiinnytät itsesi ja sitten opettelet syömään oikein niitä herkkuja.

Minä teen homman päinvastoin: syön NYT niitä ruokia erilailla. Vähemmän/ harvemmin/ valiten terveellisemmän. En tiedä parempaa tapaa laihduttaa kuin syödä päivittäin kuten ennenkin mutta ajatella MITÄ SÖIN EILEN ja miten sitä voi parantaa?

Jos töissä syöt kermamunkin niin vaihda se wieneriin. Pian voit kokeilla voisilmäpullaa, ja kohta taas tavallista pullaa, sitten ehkä otat pari keksiä? Tai mietit tarvitsetko nyt edes keksiä vai jätätkö väliin ja syöt rahkan?

Tää on tällästä valinnantekemistä.

Sama koskee liikuntaa: Mulla on ISO perse ja ISOT rinnat. Juokseminen kadulla on mulle niin kamala asia että melkein pyörryn ajatuksesta.. Mutta viime talvena kun olin tehnyt jonkun aikaa kävelylenkkiäni ajattelin: paskat muista ihmisistä ja juoksin hetken matkasta. Se oli NIIN noloo ja kamalaa, mutta nyt juoksen koko matkan ja miltei 10 kiloa hoikempana.

Kannattaa miettiä miten päivittäistä liikuntaa saa suuremmaksi: sen ei tartte tarkottaa että juokset maratoonin tai kiipeät Everestille, vaan se voi tarkottaa että imuroit rivakasti kerran viikossa useammin, kävelet kauppaan auton sijasta, jos et ole käynyt uimassa -mene, se on lisäys liikkumiseesi! Tee omaan tahtiin. Älä vertaa itseäsi toisiin jokka on kuntosalilla ollu koko elämänsä ja rasvaprossa olematon! Kohta vaan huomaat salilla ettet ole porukan lihavin.

Pääasia liikkumisessa ja syömisessä on että sun on hyvä olla! Lisää liikuntaa järkevästi: vähitellen. 10 vatsalihasta kun katsot uutisia ei vaadi paljoa ja se on enempi kuin eilisen o vatsalihasta!

Sama syömiseen: syö usein, ei ihan kamalia annoksia, nälkä on hyvä asia mutta ei heti syömisen jälkeen.. Silloin jossain mättää ja pahasti.

Itsestäni vielä kerron että oon opetellu tekeen ruokaa uusista asioista. Mietin paljon erilaisia välipaloja ja ruokia monelle päivälle. Terveellinen ruoka ei tarkota pelkkää rehua! Se on sekotus kaikkea: kanaa, kalaa, lihaa.. Ja herkkuja tarttee oppia syömään niin ettei haittaa vaikka syö synttäreilllä kakkua.

Ja mulla matka jatkuu: 5 kiloa ihannepainoon! Sen ajattelin saada ensi kesäksi. Ei liian tiukkaa aikataulua.

Vierailija
2/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ennen kahdeksaa aamiaisen. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä syön, koska klo 10 minulla on taas nälkä. Kun kuulostelen itseäni - ei, ei se voi olla todellista nälkää! Sen on pakko olla tapa.

Olen tullut siihen tulokseen, että minun täytyy löytää korjaava toiminto. Juon vettä.

Toinen vaihtoehto on, että lähden juuri silloin vaikka kävelylle, kun tuo aamupäivän himo iskee. TEEN siis jotain muuta. Jos vain hillitsen itseäni, menee koko energia hillitsemiseen.

Olen myös päättänyt aikaistaa lounastani hieman, jos todella on kyse nälästä. Neljänneksi pitää varmaan varata aina kurkkua ja paprikaa, jos todella on pakko jotain syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten niitä purkkia kuluu useampi, koska pitää aina ottaa uusi, kun maku lopppuu. Mutta ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkanjauhaminen aiheuttaisi vielä hirveemmän nälän... Joten sun pitää löytää ne ruuat, mitkä sulla pitää nälkää.

Koita esim,. kauraleseistä tehtyä puuroa, on hyvää. Muutenkin suosi matalan GI:n ruokia eli Googleta aiheesta. Tosin ruisleipä on jees, mutta mulla tolla se omena tois verensokeripiikin.

Vierailija
5/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumista kun tapahtuu lopulta lähinnä sen johdosta, että elimistö saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.

Tottakai välipalojen napostelu on pitkälti opittu tapa! Mutta toisaalta, jos olet tottunut syömään paljon ja usein, olet tietysti helposti nälkäinenkin. Nälän tunnekin vähenee vatsalaukun pienentyessä.

Ja etkö todella itse tunne, onko kyse HALUSTA syödä vai NÄLÄNTUNTEESTA? Tosi vaikea ulkopuoleisen mennä sanomaan, onko sinulla oikeasti nälkä vai oletko vain ehdollistunut penkomaan ruokakaappeja joka raossa. Mutta toisaalta silläkään ei juuri ole merkitystä. Teet itsellesi suunnitelman ja pysyt siinä. Ateriat järkeviksi sisällöltään ja mitoitukseltaan ja aterioiden välillä ei syödä. - Oli sitten kyse nälästä tai halusta. Kyllä terve aikuinen ihminen kestää nälkää vaikka koko päivänkin, niin miksipä ei yhtä puolituntista ennen seuraavaa ateriaa.

Kuka sanoi, että laihiksella saa syödä aina kun on nälkä?

Vierailija
6/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa tuo puuro aamupalalle, jospa se edes hillitsisi " nälkää" . Ja vaikka porkkanaa tai lanttua välipaloiksi, jos on pakko jotain ottaa.

Nyt on pakko saada paino alas, terveydellisistä syistä, joten tämän on onnistuttava! Ja nälkäisenä se ei onnistu :(

Lisää vinkkejä vaan!

ap

Vierailija
7/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön, tulee kamala himo syödä enemmän ja enemmän.

Vierailija
8/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olisi makaronilaatikon makuista, fajitasten makuista, kanaa, kalaa... kuulostaa tosi hölmöltä, mutta oikeasti silloin kun oli nälkä, ja ei voinut syödä, niin olisi ollut ihanaa jauhaa jotain makaronilaatikon makuista purkkaa!! Ei mitään minttua :/.

Vierailija
9/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jos nalkä pääsee yllättämään, niin heikotus on kauhea ja olo todella heikko, jos verensokeri pääsee laskemaan liian alas, ja juuri silloinb saattaa syödä holtittomasti ja kaikkea, mikä vain äkkiä nostaa verensokerin ja saa olon paremmaksi!

Joten kyllä kannattaa mielummin ehkäistä sitä näläntunnetta, kuin sitten ahmia holtittomasti!

Vierailija
10/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele aina että voi vitsit kun ihanaa taas menee kiloja, kun nälkä kurnii vatsassa. Tehosi mulla.

Vierailija
11/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole työelämässä? Jos vaikka yhdeksäksi menet töihin ja olet aamulla syönyt aamupalan, niin eihän vaikka kaupan kassaltakaan lähdetä välipalalle ennen lounastaukoa. Nälkä ehtii minullakin tulla usein työpäivänä ennen kuin on tilaisuus pitää ruokatauko, mutta mitä sitten. Ei se nälkä ole mikään ripulipaska, jolle täytyy heti tehdä jotain.

Opettele kestämään vähän aikaa nälkää.

Vierailija
12/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka ihanasti nälkä kurnii - nyt takuulla rasva palaa, kun on näin nälkä!

Vierailija
13/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oja...Jos tosiaan heikottaa, täytyy tietty syödä jotain, mutta aika harvalla muutamassa tunnissa nälkä yltyy niin mahdottomaksi. Ja sitten on myös nämä klukoositabletit, joita sellaiset ihmiset syövät aterioiden välillä, joilla tosiaan verensokeri laskee nopeasti heikotuksen tasolle.

Vierailija
14/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pahimman piikin nälästä eikä sisällä kaloreita nimeksikään.

Vierailija
15/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoselta, että maha kurnii ja on NÄLKÄ. Mutta, mietin vain, että voiko se näläntunne olla opittua. Helpottaako se ajan kanssa, kun maha tosiaan tottuu, että sitä ruokaa ei tule vielä?

Äääh, tämä alku on hankalaa..

ap

Vierailija
16/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta sitten niitä purkkia kuluu useampi, koska pitää aina ottaa uusi, kun maku lopppuu. Mutta ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
17/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun elimistösi tottuu että sitä ruokaa ei tulekaan, ei tuo nälkäkään enää vaivaa niin pahasti. Kestä vaan, tuo alkuaika on vaikeaa, mutta nopeasti se siitä tasaantuu!

Vierailija
18/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma asenne auttaa laihduttamisessa. Se asenne on positiivista ajattelua. Eikä tarvi tulla pilaamaan yritystä...

AP, jos olet tottunut syömään usein tai paljon, niin maha oppii odottamaan ruokaa juuri tiettyinä kellonaikoina. Kun maha tottuu toiseen rytmiin, niin kyllä se sitten helpottuu!

Vierailija
19/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukku pienentyy muuten tosi nopeasti kun ei saa enää isoja määriä ruokaa. Paljon nopeammin kuin rasva palaa. Jo muutamassa päivässä helpottaa...

Vierailija
20/29 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, joka kohta lähtee syömään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan