Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 37+++

10.09.2007 |

Uusi viikkopino ja uudet kujeet...

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi toukotuhisija liittyy joukkoonne :) RV 6+3 meneillään ja laskettu aika on 7.5.

Esikoisen odotukseen verrattuna oireita ei ole lainkaan, pientä kipuilua ja vilutusta vain. Viime kerralla samaan aikaan olin niin väsynyt että nukahdin miltei missä vain.

Ensimmäinen neuvolakäynti jännittää, jo siksikin että onko kaikki kunnossa. Pitäisi olla enemmän oireita niin olisin varmempi asiasta :) Toisekseen ensimmäisen odotuksen aikana sain käydä ison kaupungin mitä ihanimmassa neuvolassa ja nyt jo ensimmäinen puhelinsoitto pikkukylän neuvolaan oli karsea: " No en nyt tiedä saanko mahdutettua sinua tänne mihinkään" :O

Katsellaan ja toivotaan parasta.

Onnea ja hyvää odotusta kaikille toukokuulaisille :)

pt

RV 6+3

Vierailija
2/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas sulla ystävällinen neuvolan täti... Mille viikolle sait ajan? Mulle sanottiin, että voi mennä vasta viikolla 10, jos kaikki ok. Pahoinvoinnin takia olen yleensä joutunut menemään viimeistään rv 8.

Toivottavasti ensivaikutelma ei tällä kertaa ole oikea. Voihan se olla, että sillä tätsyllä oli vaan huono päivä...

Noora 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt melkeen vuorokauden ympäri. Iltasin pahinta aina. Ja ruuanlaitto ei oo ollenkaan hauskaa, ku kaikki HAISEE. Onneks ei kuitenkaan oo tarvinu oksentaa vielä. Kiva, et on etova olo, ni voi olla enemmän mahollista, et vaavilla on kaikki ok siellä masussa. Nyt väsyttää taas. Sain lapset petiin, ni täytyy kai itekin kellahtaa tohon rakkaan ukkelin viereen sänkyyn. Jos jaksais eka vaik lukea jotain vähän. Öitä! T.6+2

Vierailija
4/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tervetulotoivotuksista nordenskjold :)

Sain ajan RV 8+5 " sitä ennen ei kannatakaan tulla" kommentein.

Toivon tosiaan että tädillä oli huonoin päivä tai saan alkaa kysellä mihin asti joudun menemään saadakseni asiallista kohtelua.

Ensimmäisessä odotuksessa soittelin aikaa RV 5+0 ja pyysivät heti käymään.

No mutta ei pidä maalailla piruja seinille, parin viikon päästä se paljastuu miltä siellä näyttää.

Sitä ennen pitää yrittää vain nauttia tästä menosta :)

pt

RV 6+3

Vierailija
5/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kiva kuulla muiden kokemuksia : ) Itse nyt 5+1 ja huolestuttaa kun pariin päivään ei ole ollut paha olo ollenkaan...sen sijaan vatsa on kyllä ajoittain aika kipeä. Onneksi siskoni, joka on 4 kk vauvan onnellinen äiti rauhoitteli mua, että kuulemma pahoinvointi vaihtelee päivästä toiseen. No jaa, toistaiseksi on kyllä ollut tosi lievää.

Mullakin vasta viikolla 8+jotain neuvola-aika, joten täytynee mennä miehen kanssa varhaisultraan, että saadaan joku rauha siitä, mitä mahasta löytyy : ) Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Vierailija
6/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

en ole vielä laittanut tietojani tuonne toukotuhisijoiden esittelyyn, mutta lueskellut kyllä näitä juttuja. Odotan toista lasta (esikoinen 2v), nyt on menossa rv7+1, eli laskettu aika 3.5. Kivaa on lukea toisten samassa tahdissa odottavien kuulumisia!

Kävin torstaina alkuraskauden ultrassa ja sydämensyke näkyi. Kyllä tuntui ihanalta ja paljon todemmalta! Olen tosi väsynyt, sellaista vellovaa pahoinvointiakin on, mutta en ole oksentanut.

Vierailija
7/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan kun sataa vettä. No, sehän kuuluu syksyyn. Itsellä hyvä vointi, vaikkakin TOSI väsynyt olen ollut ja pahoinvointia on läpi vuorokauden. Kaikkea olen yrittänyt, mutta miten saisin olon paremmaksi. Oksentanut en ole vielä..

Kyllä olo tilapäisesti helpottuu kun syö jotain, mutta ei se ole helppoa kun KAIKKI yököttää.Ruoan tekeminen yhtä tuskaa. Eli jos jollain jotain toimivia vinkkejä miten helpottaa tätä kauheaa oloa, niin olen kiitollinen.'

Piimä ja viili auttaa vähän, sitrushedelmät ja omenat maistuu kans. Sitten suolaiset auttaa vähän. Niin ja ulkoilu.

Nyt pitää mennä hakemaan jotain " helpotusta" , olo aikas tuskainen. Olis edes vain aamuisin, mutta kun tätä jatkuu pitkin iltaa.

amaria 6+2

Vierailija
8/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti ollaan saatu uusiakin odottajia mukaan ja ihana kuulla että kaikilla on mennyt kuitenkin hyvin toistaiseksi. Kävin kans lukemassa huhtikuisten pinoa ja havaitsin saman minkä Pikkupapukin että siellä on aika monella mennyt kesken...Jotenkin sitä nyt kakkosen kohdalla panikoi ihan eritavalla kuin ekan kanssa, oon miettiny sitä varhaisultraankin menemistä mutta toistaiseksi oon saanu maltettua mieleni ja odottelen parin viikon päästä olevaa neuvolaa.

Mutta ihana lukea teidän kuulumisia jotka olette jo ultrassa käyneet ja joillakin neuvola-aikakin on pian, kovin vaihtelee tuo aika jolloin mennään ensi kerran.

Väsymystä täälläkin koko ajan ja pientä heikotustakin havaittavissa mutta tää muu lauma pitää kyllä liikkeellä sen verran ettei noita ikäviä asioita juurikaan ehdi ajattelemaan.

Mutta huomenna alkaa uusi viikko ja uudet kujeet!

CalZal rv7+1

9/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vieläkään ei suurempia oireita oo havaittavissa. Jonkinlaisia nippailuja/pientä kipuilua masussa aina välillä, mutta eipä juuri muuta. Noh, pientä väsymystä toisinaan (päiväunille tekis mieli).

Pitäis tietty osata nauttia tästä, ku ei oo karmeaa pahoinvointia (kolmessa aiemmassa raskaudessa oon saanut kyllä tuta sen 24h/vrk ja pöntön päällä on tullu vietettyä tovi jos toinenki) tai muutakaa " rajoittavaa" vaivaa, muttamuttamutta... Jotenki sitä on sit vaan enempi huolissaan ja tutkiskeleen sitä omaa oloaan jatkuvasti... Plääääh.

Mukavasti on kyllä tullu sakkia toukokuisiin, hieno juttu! Toivotaan vaan, että kaikki päästään ns. loppuun asti, eli raskaus sujuis kaikilla normaalisti ja kaikki menis hyvin :o)

Eipä tässä mitää uutta kummempaa kerrottavaa, päivä kerrallaan eteenpäin ja sillain. Neuvolaan en tosiaan aatellu ees soitella ennenku joskus rv10 tai niillä main.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

-KK- rv6 tasan

Vierailija
10/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän tämä huono olo... Kun saisin sen jotenki helppaamaan. Tänään on ollu sellanen päivä että ei ees syöminen oo auttanu, sekin tuntuu kamalalta, just ja just saan leivän syötyä kun välillä ottaa kunnolla vaa henkeä. Oksentanu en oo kertaakaa mut sellanen iso pala on kurkussa vähän väliä.

Mitä mieltä ootte, kai tommosesta voi ottaa saikkua töistä jos oikein kuvottaa? Mulla sellainen työpaikka jossa käyn hoitamassa kotona olevia vanhuksia, joissa sitten vaihdellaan vaippoja jne... että kyllä se tiukkaa tekee että saa pidettyä sisällä tällä hetkellä... oonki miettiny että mihin sitä sitten laattaa kun se tilanne tulee.. Mummut ja papat pelästyy että mulla on joku vatsatauti ja ja ja ja... On se hankalaa..

Mutta sunnuntai jatkoja =)

Rv 6+5

Vierailija
11/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenkö mukaan joukkoonne??

Täällä on vajaa vuoden ikäisen pojan äiti, joka teki viime viikolla positiivisen raskaustestin. 16.5 on luultavasti ensimmäisen neuvolan jälkeen laskettu aika. Pojalla on neuvola ensi kuun alussa, joten siellä sitten asia puheeksi ja itsellekin aika :)

Oireita ei ole pahemmin.. Onkohan muita joilla pieni ikäero edelliseen? Kiinnostaisi kuulla mietteita jaksamisesta ym. :)

Jarrusukkia kaikille!

Vierailija
12/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa taas kaikki uudet mukaan.

Olo on vielä aika heikko flunssan jäljiltä eikä etova olokaan ole mihinkään poistunu.

Sassu kyseli lasten pienistä ikäeroista.Meillä on nuorin juuri puolivuotias ja välillä hirvittää miten jaksaa mutta eiköhän se mene ihan hyvin.

Mentävä unille laittamaan poikaa

Koittakaahan jaksaa

öttinen 7+1

Vierailija
13/73 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onnea muillekin plussanneille.

Itse sain yllättävän syntymäpäivälahjan kun tein outojen pääkipujen ja huimausten vuoksi kaapissa olleen testin, joka oli lähes heti positiivinen. Yllätys oli melkoinen kun emme aikoneet tehdä kolmatta lasta kuin vasta muutaman vuoden päästä. Edelliset lapset vaativat kovan yrittämisen, mutta tämä tapaus päätti tulla ilahduttamaan meitä yllättäen ilman ennakkosuunnittelua.

Ensimmäisenä päivänä tuli mietittyä asioita laidasta laitaan, harkitsimme jopa aborttia, mutta kumpikin melko pian kallistui iloisemmalle puolelle ja nyt meille siis toivon mukaan syntyy kolmas pienoinen keväällä.

Kotona viipeltää 3v10kk tytär ja 1v8kk poika. Tasaiseen tahtiin siis meikäläisiä tulee.

Perjantaina olisi ultra yksityisellä niin näkee onko asukilla kaikki hyvin.

T: Ronnika rv6+6

Vierailija
14/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että osa on jo päässyt ultrassa näkemään pienen ihmistaimensa! <3 Onko vielä kaksosten odottajaa meidän joukossamme?

Itsekin varmaan käyn ultrassa muutaman viikon päästä. En ole vielä aikaa varannut. Neuvolaankaam en vielä ole soittanut kun on viikkoja vasta 4+6 tai jotain. Viimeksi oli eka neuvola 9+ viikolla. Mulla oli ihan mukava th esikoisen aikaan. Tod.näk. tulee sama nytkin. Huonoa kohtelua olette kyllä jotkut saaneet th:lta *mur mur* :(

Pikkukolmonen: miten meni ultra? Olen kyllä miettinyt yahoo-ryhmään liittymistä, mutta en ole varma kuinka aktiivisesti ehdin palstailla.. Mietin vaan, että onkohan järkeä liittyä jos ei oikein ehdi kirjoitella?

Täällä ei vielä raskausoireita ole paitsi lonkkakipu :( Viimeiset 2 vrk on särkenyt niitä. Ekassa raskaudessa kärsin tästä, mutta silloin alkoi särkeä vasta puolivälin tienoilla. Joko lonkat voi muka alkaa löystymään? :O Mutta niinhän nuo vaan särkevät.

Meillä muuten kiva yhteensattuma perheessä. Me kaikki kolme sisarusta odotetaan vauvaa yhtä aikaa :D Veljeni avovaimonsa kanssa saavat joulukuussa ja toinen veljeni tammi-helmikuussa :)

Mulla hauskasti elohiiri myllännyt pari päivää tuossa navasta vähän alas ja vasemmalle :) Tulee ihan mieleen esikoisen ensimmäiset liikkeet. Jaksais odottaa kolmisen kuukautta niin masussa liikkuu sitten vauva (jos kaikki hyvin menee) eikä vaan lihas kramppaile ;)

Tervetuloa vielä mukaan uudet palstailijat!

Vierailija
15/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu täälä kun Kielollakin ! Minä ja minun kaksi veljen vaimoa odottaa yhtäaikaa. Toinen saa jo lokakuussa ja toinen helmikuussa vauvan. läheinen Serkkuni myöskin odottaa ja saa joulukuussa vauvan =)

Otin sairaslomaa töistä, en kertakaikkisesti pysty ny ajattelemaankaan edes työntekoa tällä hetkellä..

Eilen illalla tuli vähän verta vessassa käytyäni. mutta ei vuotanut kummemmin. Kyllä se taas pisti vähän miettimään...

Suurin pelkoni on kyllä nyt keskenmeno...

Rv 6+6

Vierailija
16/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se syksy vain tulee...entistä väsyttävämpää =).mutta minä olen nyt ainakin levännyt joka hetken minkä olen saanut.viikonloppukin meni ihan rauhallisesti.mulla oli taas vähän lämpöä ja kauhee päänsärky.en sitten ihan kunnolla varmaan parantunut siitä poskiontelon tulehduksesta.oksentelin kyllä sen verran että kyllä ne lääkkeetkin tais siinä samalla mennä.pitää nyt muutama päivä katella mihin suuntaan menee.muutoin olo on nyt ees vähän siedettävämpi.vatsakin alkanut hieman toimimaan, voi sitä riemua!tehosi sitten ne apteekin aineet.

mutta paha olo kyllä velloo koko ajan.ja tosiaan mähän olen sairaslomalla vielä tämän viikon ja ens viikosta pari päivää.mulla sellanen työ että en vois kuvitellakaan olevani siellä tässä olossa.joten kyllä mä ainaki suosittelen sitä sairasloman ottamista jos ei kertakaikkiaan voi olla siellä töissä.kun musta ainakin täällä kotona oleminenkin on aika tuskaa välillä.itseähän tässä pitäs ajatella eikä niitä töitä.

voi kun teillä kellään ei enää tulisi mitään vuotoja ja kaikki olis hyvin!!!pelottaa kyllä itseäkin välillä mennä vessaan että mitä jos...

mutta päivä kerrallaan.

ja onnea kaikille uusille toukotuhisijoille.meitä on jo aika paljon!!mä en muuten yhtään tajua että miten sinne yahoon jutskaan pääsee.onnetonta =).

kaunista alkavaa viikkoa kaikille!

mirbula 7+2

Vierailija
17/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen ja nyt on pikkuisen pökerryttävä olo, ei tätä ole vielä oikein ymmärtänyt, eilinen meni vain hymyillessä.. Ja nytkin tuntuu ettei saa mitään sanotuksi.. Ajatukset vain pyörii ympyrää. Taisipa avomieskin olla vähän ihmeissään kun ei oikein sanaa suustaan saanut. Mutta huonona uutisena tämä ei missään tapauksessa tullut kummallekaan.. Mutta ehkä kirjoitan lisää kunhan saan jotain tolkkua ajatuksiini..

Vierailija
18/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty perjantaina, mutta en vaan ole ehtinyt kirjoitteleen tänne.

Siellä pikkuinen sydän sykki, siis kaikki silta osin ok. Löytyi vaan toinenkin sikiöpussi tai hematooma. On saattanut alkaa kaksoisraskautena, jos on tuo vuot johtunut ja voi vieläkin tulla. Neuvoi käymään kuukauden muutaman viikon päästä kontrolli ultrassa, että näkee tilantee. Miestä jo säikyttelin kuvilla, että tässä eka ja tässä toinen. Oli hieman huuli pyöreänä, mutta koksasi että toisessa ei ole mitään.

Täälä vaan pieni muotoinen huono-olo jatkuu ja rinnat kipeinä. Pitää varmaan ensi viikolla tila se kontrolli ultra.

-Pikkukolmonen3 - 7+3 Vappu/Sakke-

Vierailija
19/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusiille plussanneille, meitä on jo aika kiva joukko.

-Pikkukolmenen3-

Vierailija
20/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jaksanut/kyennyt/ehtinyt kirjoitella yli viikkoon. Elämä on ollut aika vaikeaa, tosi kiireistä ihan sattumalta jo muutenkin (siis paljon pakollisia menoja, lasten harrastuksia ja synttäreitä jne jne) ja siihen päälle erittäin voimakas pahoinvointi ja väsymys. Olen mm. nukahtanut viime viikolla työpöytäni ääreen kesken sähköpostin luvun... Sekä käynyt yrjöllä miltei joka päivä jossain vaiheessa työpaikan naistenvessassa - tämä raskaus ei varmaan pysy salaisuutena kovin kauan koska on vain ajan kysymys milloin joku muu sattuu vessaan samaan aikaan, kun minä yökin siellä :(

Ostin jo epätoivoissani niitä apteekin inkiväärikapseleita (multitabs raskausinkivääri) ja olen syönyt niitä nyt 3 päivää, mutten ole huomannut muutosta. Olen huomannut, että parasta olisi syödä jotain pientä ja raikasta noin tunnin välein, niin siten selviän työpäivästä jotenkuten kunnialla. Mutta sepäs ei olekaan helppoa, olla koko ajan mussuttamassa jotakin... Joskus tulee pitkiä 2-3h kokouksia, ja sen jälkeen olo onkin ihan kamala. Bussissa/autossa/metrossa/ratikassa matkustaminen on jotain infernaalista. Olen ollut jo monessa kiusallisessa tilanteessa, mm anopin kanssa autossa, harmaana ja yökkivänä yrittänyt jutustella jotain. Jos tämä tällaisena jatkuu, niin ainakin joillekin on pakko kertoa mistä on kyse, en luultavasti pysty salailemaan tätä ikuisuuksiin.

Nukun öisin lähes kellon ympäri, kuten lapsemmekin minä käyn nukkumaan iltakahdeksan aikaan ja heräilen seitsemältä. Silti kaipaan päiväunia. Olipa juu aika noloa nukahtaa työpöydän ääreen... työkaveri tuli siihen kysymään, että onko kaikki kunnossa. Luuli varmaan, että olen krapulassa tms :(

Rinnat ovat yhä turvoksissa, noin yhden koon isommat kuin yleensä. Vatsanseudulle ei näy vielä mitään - ihme sinänsä kun puputan ruokaa menemään minkä ehdin ettei tulisi karmeanhuono olo, mutta toisaalta eipä mikään kovin kummoinen maistukaan. Hedelmiä menee.

Mulla on tällä viikolla torstaina ensimmäinen neuvolakäynti, rv 8+2 silloin. Kuunnellaankohan silloin sydänääniä jo? En yhtään muista vanhastaan, että mitä tehdään ja milloin...

Tässä olikin tätä omaa napaa taas ihan liikaakin. Toivotan jaksamista kaikille muillekin väsymyksen ja huonovointisuuden kanssa painiville! Sekä peukut pystyyn, etteivät kenenkään vuodot siitä enää pahene, vaan kaikki toukotuhisijat pysyisivät matkassa kevääseen asti.

Niipa rv 7+6